Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wasmachine overnemen

4 plaatsers

Ga naar beneden

Wasmachine overnemen Empty Wasmachine overnemen

Bericht  Gast do 31 mei 2012 - 3:06

Dit weekend gaan mijn vriend en ik verhuizen en het stelletje dat uit ons nieuwe appartement gaat kennen we. Zij zijn daar 1 jaar geleden gaan wonen en hebben toen een wasmachine met ingebouwde droger gekocht. Die willen ze nu graag aan ons doorverkopen omdat ze in hun nieuwe studentenkamers geen plaats hebben voor de wasmachine. En het scheelt voor hun natuurlijk dat het makkelijk is als wij hem overkopen, dan hoeven ze hem niet te verplaatsen (3e verdieping zonder lift).

Ons probleem is alleen om een goede prijs te bepalen. De wasmachine is dus een jaar oud en heeft nieuw ongeveer 800 euro gekost. Wat vinden jullie een goede prijs?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wasmachine overnemen Empty Re: Wasmachine overnemen

Bericht  Atelier Madame do 31 mei 2012 - 3:09

Even van internet geplukt:
Een wasmachine gaat normaal gesproken ongeveer 3000 – 3500 wasbeurten
mee. Wanneer er zes wassen per week gedraaid worden dan zou een
wasmachine dus makkelijk 10 jaar mee moeten kunnen gaan.
http://www.aankoopkennis.nl/wasmachine/belangrijke-kenmerken/levensduur.html
Nou vind ik 10 jaar voor een wasmachine wel heel erg lang, ik zou eerder uitgaan van 5/6, wel afhankelijk van het merk. Ik denk dat het redelijk is om 25% af te schrijven. Dus dan zou je 500 euro kunnen geven voor de wasmachine.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wasmachine overnemen Empty Re: Wasmachine overnemen

Bericht  Marin do 31 mei 2012 - 3:10

Klinkt heel bekend, ik ga mijn wasmachine ook verkopen aan degene die in mijn huisje komt, omdat ik 'm niet driehoog zonder lift wil sjouwen Wink En mijn wasmachine is ook een jaar oud. Maar nieuw was ie 300 euro, dus ik vraag er nu 150 voor, de helft, omdat ie echt pas een jaar oud is en nog helemaal goed.
Dus de helft van 800 zou 400 zijn, en er zit natuurlijk een droger bij in. Dus op zich is dat een redelijke prijs, maar nog steeds wel erg duur natuurlijk. Maar bepalen zij geen prijs? Of moeten jullie een voorstel doen?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wasmachine overnemen Empty Re: Wasmachine overnemen

Bericht  Gast do 31 mei 2012 - 3:13

Nou... ik heb alleen even met haar gepraat en zij moest het nog met haar vriend overleggen, maar ze noemde 625 euro. Dat vinden wij een beetje duur en wij dachten aan 500 euro. Ook omdat het voor hun gewoon heel veel gedoe is als wij hem niet overnemen. En daarnaast zei ze dat de droger niet supergoed werkt, maar dat t meer handig is als je echt eens dringend iets moet drogen.
Dus ik wilde wat andere meningen horen, omdat wij het moeilijk vinden om een goede prijs te bepalen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wasmachine overnemen Empty Re: Wasmachine overnemen

Bericht  Marin do 31 mei 2012 - 3:14

Nou dan vind ik 625 ook vrij veel, zeker als de droger niet goed werkt. Ik vind 500 al best veel dan, maar als dat de prijs is die jullie willen betalen, zou ik daarvoor gaan. Zelf had ik de helft gevraagd (wat ik nu ook doe) als verkoopster.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wasmachine overnemen Empty Re: Wasmachine overnemen

Bericht  Gast do 31 mei 2012 - 3:21

Ik vind 500 al best veel. Vooral als zij echt van dat ding af willen en hij niet fantastisch werkt.

Maar ik heb mijn wasmachine voor 50 euro gekocht en die is fantastisch dus misschien ben ik wel gewoon een beetje verkeerd geijkt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wasmachine overnemen Empty Re: Wasmachine overnemen

Bericht  Atelier Madame do 31 mei 2012 - 3:29

Ik zou gewoon een tegenbod doen voor de helft van de prijs, dan kun je altijd in het midden gaan zitten en kom je uiteindelijk op 500 euro uit.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wasmachine overnemen Empty Re: Wasmachine overnemen

Bericht  Gast do 31 mei 2012 - 3:33

Ja, ik begin nu ook een beetje te twijfelen. Op marktplaats staat een 2e hands wasmachine voor 300 euro. En die droger hoef ik niet per se, want er is plek genoeg in ons appartement. Eerst maar eens afwachten met welke prijs ze uiteindelijk komen, misschien heeft de jongen een lagere prijs in gedachte.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wasmachine overnemen Empty Re: Wasmachine overnemen

Bericht  TukTuk do 31 mei 2012 - 3:34

Ik zou eens kijken wat de prijzen op marktplaats eventueel zijn voor dezelfde machine. Voor 500 euro kan je ook een goed nieuwe wasmachine kopen.. Ik zou zelf ook max 400 euro geven. Overigs schijnen wasmachines met ingebouwde drogers toch altijd minder goed te werken.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wasmachine overnemen Empty Re: Wasmachine overnemen

Bericht  Poubelle do 31 mei 2012 - 5:37

Haha mijn wasmachine was €25.- dus ik kan dat verder niet goed inschatten. En voor 2dehands dingen betaal ik nooit meer dan de helft van de nieuwprijs.
Ik zou maximaal €400 ervoor geven.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wasmachine overnemen Empty Re: Wasmachine overnemen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum