Gezonde een persoon maaltijden
+5
SoGood
Lavendel
ExpressoB
Evalynn
Shopelle
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
Gezonde een persoon maaltijden
Wie heeft er lekkere en gezonde recepten voor een persoon?K zou graag wat inspiratie op willen doen.Vind het namelijk heel vervelend om voor mezelf te koken(ben je zo alleen..kook altijd te veel).Ik lust alles.Ben dol op kaas, vis en pasta.Pasta salades vind ik heerlijk maar is voldoende inspiratie uit andere topics te halen...
Shopelle- Fluisteraar
- Aantal berichten : 358
Punten : 489
Registratiedatum : 27-12-10
Re: Gezonde een persoon maaltijden
Zelf doe ik heel vaak snel een half uitje en een halve paprika op stukjes, even bakken.
Zo'n klein diepvriesbakje met sateballetjes opwarmen en daar rijst bij maken.
Pasta salade maken? Kan je verschillende recepten van vinden. En dat kan je gewoon drie dagen eten.
Oh en ik maak graag broodjes gezond (zonder mayo, want mayo is slecht!).
Pasta salade maken? Kan je verschillende recepten van vinden. En dat kan je gewoon drie dagen eten.
Evalynn- Prater
- Aantal berichten : 807
Punten : 864
Registratiedatum : 18-11-11
Vries ook vaak porties in. Nasi, bami, macaroni.
Snijd ook dingen door de helft, ui enzo.
Snijd ook dingen door de helft, ui enzo.
ExpressoB- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10
Het makkelijkste vind ik een zakje groenten van 125 gram van de appie halen en er wat rijst/pasta/couscous bij maken en dan een handje noten en veel kruiden erdoor. Maar goed, ik eet vaak vrij sober zonder vlees of saus dus dat kun je er ook nog bij doen. (bijvoorbeeld heel simpel een scheutje chilisaus door de rijst of een paar lepels pesto door de pasta.
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10
Ik eet momenteel geen koolhydraten dus altijd vlees of vis met groente of sla. Maar toen ik nog wel koolhydraten at kookte ik vaak voor meerdere dagen en vroor ik dan een paar porties in, super makkelijk!
Gast- Gast
Lissa schreef:Zelf doe ik heel vaak snel een half uitje en een halve paprika op stukjes, even bakken.
Ligt echt aan de mayo die je pakt.
Echt pure mayonaise (dus geen light, halfvol etc) is echt niet fout. Okee je moet niet elke dag 5 eetlepels pakken
Maar als er genoeg plantaardig en onverzadigde vetten inzitten kun je het af en toe best op je broodje gezond 'smeren'.
Gast- Gast
Aangezien ik alleen in grote porties kan koken, doe ik dat nog steeds.
Sauzen maak ik altijd in grote porties. Pasta kook ik wel alleen voor mezelf. Wat er van de saus overblijft verdeel ik in porties voor in de diepvries. En als ik dan de volgende keer zin heb in pasta met saus, haal ik de saus uit de vriezer en kook ik weer een portie pasta.
Afgelopen maandag heb ik mexican pizza gemaakt. Naderhand heb ik het mengsel van gehakt en groenten in porties verdeeld en in de vriezer gemaakt, samen met de kleine wraps. Even als laatst met de enchiladas. Ook na één keer eten in porties in de vriezer gemaakt. Nu heb ik toevallig geen salsasaus en roomkaas meer, dus dat moet ik dan halen. Maar dat is dus het enige.
Ik maak ook altijd verse groentensoep. Helaas, ook dit kan ik alleen in het groot maken. Gelukkig maak ik het vervolgens in de diepvries en heb ik zo wekenlang nog plezier van mijn groentensoep.
Laatst heb ik pizzadeeg gehaald met alle ingredienten die ik erop wilde hebben. Omdat ik twee soorten vleeswaren gebruikte, die ik niet dagelijks eet, heb ik het overige in porties ingevroren.
Mijn diepvries is mijn beste vriend.
Sauzen maak ik altijd in grote porties. Pasta kook ik wel alleen voor mezelf. Wat er van de saus overblijft verdeel ik in porties voor in de diepvries. En als ik dan de volgende keer zin heb in pasta met saus, haal ik de saus uit de vriezer en kook ik weer een portie pasta.
Afgelopen maandag heb ik mexican pizza gemaakt. Naderhand heb ik het mengsel van gehakt en groenten in porties verdeeld en in de vriezer gemaakt, samen met de kleine wraps. Even als laatst met de enchiladas. Ook na één keer eten in porties in de vriezer gemaakt. Nu heb ik toevallig geen salsasaus en roomkaas meer, dus dat moet ik dan halen. Maar dat is dus het enige.
Ik maak ook altijd verse groentensoep. Helaas, ook dit kan ik alleen in het groot maken. Gelukkig maak ik het vervolgens in de diepvries en heb ik zo wekenlang nog plezier van mijn groentensoep.
Laatst heb ik pizzadeeg gehaald met alle ingredienten die ik erop wilde hebben. Omdat ik twee soorten vleeswaren gebruikte, die ik niet dagelijks eet, heb ik het overige in porties ingevroren.
Mijn diepvries is mijn beste vriend.
Gast- Gast
Ik ben van het wokken, beetje kip, verse groenten, klaar.
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Sogood schreef:Ik ben van het wokken, beetje kip, verse groenten, klaar.
Ik ook. Ik kook dan vaak woknoodles, super makkelijk en snel klaar, met daarbij kip of zalm of gamba's, groenten die ik nog in huis heb of een zakje roerbakgroenten en een woksausje, bijv. Teriyakisaus.
Verder zijn maaltijdsalades of maaltijdsoepen ook lekker en gezond en soep kun je gemakkelijk invriezen als je over hebt en salade de volgende dag eten als lunch.
Ook pof ik vaak een aardappel als ik alleen eet, bak ik er een stukje vis/biefstuk/tartaartje/vegetarisch stukje vlees bij en wat verse groenten of groenten uit de diepvries.
Zonnetje- Kletskop
- Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Soepen zijn ook ideaal! Een groentesoep kun je prima maken met 1 stuk groente, een bouliionblokje, wat kruiden en bijv een paar lepels zure room oid. Je moet de recepten even googlen. Zoals vandaag: 3 tomaten in kleine stukjes gesneden, halve liter water aan de kook, tomaten erbij en boillionblokje, even de staafmixer erop om m glad te maken, paar lepels pesto erdoor en een lekkere soep!
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Punk'd schreef:Lissa schreef:Zelf doe ik heel vaak snel een half uitje en een halve paprika op stukjes, even bakken.
Ligt echt aan de mayo die je pakt.
Echt pure mayonaise (dus geen light, halfvol etc) is echt niet fout. Okee je moet niet elke dag 5 eetlepels pakken
Maar als er genoeg plantaardig en onverzadigde vetten inzitten kun je het af en toe best op je broodje gezond 'smeren'.
Hier wil ik graag meer van weten! Ik koop juist altijd halfvolle fritessaus of mayo, of yoghurtmayo. Is dat dan niet beter?
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Rijst koken en daar later wat stronkjes broccoli bij gooien. Als het gaar is en nog nattig garnalen en sojasaus erbij en nog 10 minuutjes laten stomen. Dit is op dit moment echt mijn favoriete gerecht omdat er ook maar één pan voor nodig is en je er niet de hele tijd bij hoeft te staan. Ik varieer hier ook in door de rijst te vervangen door spelt of bulgur. Of cashewnoten in plaats van garnalen.
Wat wel veel voorbereidingstijd vergt zijn bonen inweken (dag vantevoren) en die koken (duurt ook een uur). Daarna opbakken met runderreepjes, biefstuk of varkensvlees. Kruiden met uien en knoflook. Hier varieer ik in door er paprika, mais of tomaat bij te gooien. Rijst of iets soortgelijks erbij.
Wat wel veel voorbereidingstijd vergt zijn bonen inweken (dag vantevoren) en die koken (duurt ook een uur). Daarna opbakken met runderreepjes, biefstuk of varkensvlees. Kruiden met uien en knoflook. Hier varieer ik in door er paprika, mais of tomaat bij te gooien. Rijst of iets soortgelijks erbij.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Hulp nodig (maaltijden voor acht mensen)
» Gezonde traktatie?
» Zou de persoon boven jou
» Gezonde pastasaus?
» Gezonde traktaties
» Gezonde traktatie?
» Zou de persoon boven jou
» Gezonde pastasaus?
» Gezonde traktaties
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: