Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hulp nodig (maaltijden voor acht mensen)

+5
Blond
litllejoy
minoessepoes
Sanne
Linda
9 plaatsers

Ga naar beneden

Hulp nodig (maaltijden voor acht mensen) Empty Hulp nodig (maaltijden voor acht mensen)

Bericht  Gast di 16 apr 2013 - 21:22

Het zit zo. We zijn hier met acht mensen, en ik moet dus minstens 1 keer per week koken. Voor vier mensen red ik het nog wel, maar onderhand is mijn inspiratie voor het groepsgebeuren wel een beetje op. Ook omdat er door de grootte van de groep (en al de eisen en het eetgezeik) altijd wel iets is wat niet kan.

Maar dat neemt niet weg dat ik toch moet koken, en normaalgesproken is koken een van de dingen die ik leuk vind, en dat wil ik eigenlijk wel graag zo houden.

Echter, de eisen zijn best lastig. Ik ben zelf vegetarier. Ik vind het geen probleem om vlees of vis klaar te maken, dat kan ik ook gewoon, maar er moet dus een makkelijke vegetarische optie van te maken zijn, of het vlees/de vis moet later toevoegbaar zijn.
Op veel dagen werkt er iemand die GEEN kaas eet. Absoluut geen enkele variant, ook geen roomkaas of iets dergelijks. Dan eten ze liever geen aardappels, en zo min mogelijk dingen met paddestoelen.


Ik heb al heel vaak pasta-achtige dingen gemaakt, ik heb al een paar keer gevarieerd met Mexicaans (kan makkelijk met grotere gezelschappen) en ik maakte al bami, pizza, boerenkoolstamppot en een paar keer groenten uit de oven, met kip ernaast voor de anderen.


En nu ben ik even idee-loos. Het moet niet uren werk zijn, mijn thera.pie-programma duurt doorgaans tot tot vijf uur en om zes uur moet het eten op tafel staan.

Morgenavond ben ik weer aan de beurt, en dan eet de 'kaas-loze persoon' mee. Ik wilde hartige taarten maken, maar dat is een beetje uitgesloten daardoor. Wie helpt me?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hulp nodig (maaltijden voor acht mensen) Empty Re: Hulp nodig (maaltijden voor acht mensen)

Bericht  Linda di 16 apr 2013 - 21:31

Een lekker risotto gerecht? Heel makkelijk in grote porties te maken.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hulp nodig (maaltijden voor acht mensen) Empty Re: Hulp nodig (maaltijden voor acht mensen)

Bericht  Sanne di 16 apr 2013 - 21:32

Een maaltijdsalade? Ik ga even twee recepten voor je zoeken die ik erg lekker vind.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hulp nodig (maaltijden voor acht mensen) Empty Re: Hulp nodig (maaltijden voor acht mensen)

Bericht  minoessepoes di 16 apr 2013 - 21:37

Pff jeetje dat zijn aardig wat eisen, wat lastig!

Misschien een gegrilde groenten lasagne met een stuk van de ovenschaal zonder kaas, pita's met giros of shoarma met voor jou de vegetarische variant en dan allemaal schaaltjes met sla, tomaat, rode ui, tzatziki, komkommer enz, een maaltijdsalade van bijvoorbeeld verse spinazie en dan op het bord opmaken voor iedereen en dus weglaten wat diegene niet eet met bijvoorbeeld feta, gerookte kip, tomaat pijnboompitjes, olijven enz, en een stokbroodje, of iets van een vegetarische Chinese tomatensoep bijvoorbeeld met vegetarische loempia's?
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hulp nodig (maaltijden voor acht mensen) Empty Re: Hulp nodig (maaltijden voor acht mensen)

Bericht  Sanne di 16 apr 2013 - 21:37

http://www.ah.nl/allerhande/#/recepten/8498/maaltijdsalade-met-kip-en-meloen/?rq=Kip+meloen+kerriepoeder

Dat is 1, kip wordt later toegevoegd, dus voor jou is het vegetarisch te houden.



http://www.ah.nl/allerhande/#/recepten/557032/maaltijdsalade-met-meergranenrijst/?rq=Jonge+kapucijners

Deze is sowieso zonder vlees.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hulp nodig (maaltijden voor acht mensen) Empty Re: Hulp nodig (maaltijden voor acht mensen)

Bericht  Gast di 16 apr 2013 - 21:39

Superbedankt dat jullie allemaal zo meedenken! Ik moet nog wel een week of twintig hier, dus jullie snappen vast dat ik dan wel een beetje variatie wil blijven inbrengen. Ik ga zeker een van die gerechten morgen meteen maken!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hulp nodig (maaltijden voor acht mensen) Empty Re: Hulp nodig (maaltijden voor acht mensen)

Bericht  Linda di 16 apr 2013 - 21:42

Heb je de appie app? Die is echt super handig om recepten te vinden.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hulp nodig (maaltijden voor acht mensen) Empty Re: Hulp nodig (maaltijden voor acht mensen)

Bericht  Sanne di 16 apr 2013 - 21:44

Ik heb ook nog een lekker recept van een tomatenrisotto, zonder vlees, met kaas, maar dat strooi je er pas op het laatst overheen, dus is weg te laten. Als je wil, kan ik het wel plaatsen.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hulp nodig (maaltijden voor acht mensen) Empty Re: Hulp nodig (maaltijden voor acht mensen)

Bericht  Gast di 16 apr 2013 - 21:46

Ik heb geen smartphone....Embarassed...dus ook geen apps ....
Maar ik kijk wel regelmatig op de AH site, daar had ik vorige week de salsa, guacamole en nachos vandaan smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hulp nodig (maaltijden voor acht mensen) Empty Re: Hulp nodig (maaltijden voor acht mensen)

Bericht  litllejoy di 16 apr 2013 - 21:49

Vegetarische nasi met daarnaast kip in satesaus, een gebakken eitje en groente in zoetzuur.

Wraps met daarnaast schaaltjes met verschillende topings zoals (vegetarisch) gehakt, kipfilet, kidneybonen, mais, sla, tomaat, sausjes. Zo kun je dan voor jezelf een groentewrap maken of met vegetarisch 'vlees'.

Gegrilde groentespiesje met daarnaast verschillende soorten vlees (voor jou dan vegetarisch) en rijst (of eventueel gebakken aardappelen).

Fritatta (is wel met aardappelen, maar dit kun je eventueel weglaten) met een heleboel verschillende groente. In 1 fritatta doe je bijvoorbeeld chorizo en zonder vlees.

Vegetarische bonenstoof met daarnaast voor de liefhebbers balletjes gehakt die er in kunnen mengen.

Groentecurry met rijst en daarnaast vlees voor de liefhebbers.
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hulp nodig (maaltijden voor acht mensen) Empty Re: Hulp nodig (maaltijden voor acht mensen)

Bericht  Blond di 16 apr 2013 - 21:56

Ik ben heel erg gek op een ovenschotel met gehakt, rode kool en daaroverheen puree, en dan wat paneermeel eroverheen. Je zou het kunnen maken met vegetarisch gehakt (van Tivall van de AH is echt lekker).

In principe maak je alles eerst klaar (dus gehakt bakken, rode kool koken en puree maken), en daarna nog 5 minuten in de oven om het paneelmeel te kleuren.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hulp nodig (maaltijden voor acht mensen) Empty Re: Hulp nodig (maaltijden voor acht mensen)

Bericht  Highway wo 17 apr 2013 - 0:09

Chili con/sin carne met een komkommersalade ernaast, evt stokbrood
Belegde pizza, waarvan 1 stuk dan zonder kaas
Couscous met gehakt/veg gehakt, groenten en optioneel feta
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hulp nodig (maaltijden voor acht mensen) Empty Re: Hulp nodig (maaltijden voor acht mensen)

Bericht  Gast do 18 apr 2013 - 9:30

minoessepoes schreef: pita's met giros of shoarma met voor jou de vegetarische variant en dan allemaal schaaltjes met sla, tomaat, rode ui, tzatziki, komkommer enz,

dit maakte ik vandaag! Met een griekse salade met feta etc!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hulp nodig (maaltijden voor acht mensen) Empty Re: Hulp nodig (maaltijden voor acht mensen)

Bericht  TukTuk do 18 apr 2013 - 9:38

Een maaltijdsoep is ook altijd wel lekker, en dan stokbrood er bij.
Of zelfgemaakte pizza's, dan kan je ook zelf beslissen wat je er op doet.

En dit is ook lekker:
http://allrecipes.nl/recept/5308/oosterse-noedelsalade.aspx
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hulp nodig (maaltijden voor acht mensen) Empty Re: Hulp nodig (maaltijden voor acht mensen)

Bericht  minoessepoes do 18 apr 2013 - 19:08

PinkCoelho schreef:
minoessepoes schreef: pita's met giros of shoarma met voor jou de vegetarische variant en dan allemaal schaaltjes met sla, tomaat, rode ui, tzatziki, komkommer enz,

dit maakte ik vandaag! Met een griekse salade met feta etc!

Leuk! En lekker met een Griekse salade erbij. Viel het bij iedereen goed in de smaak?
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hulp nodig (maaltijden voor acht mensen) Empty Re: Hulp nodig (maaltijden voor acht mensen)

Bericht  Gast do 18 apr 2013 - 19:20

Ja, ik denk het wel smile
Volgende week ga ik weer een van jullie dingen maken, superfijn deze tips...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hulp nodig (maaltijden voor acht mensen) Empty Re: Hulp nodig (maaltijden voor acht mensen)

Bericht  Mizz_S vr 19 apr 2013 - 1:59

Broodje vegaburger en/of hamburger met allerlei lekkers erop (eventueel kun je losse schaaltjes neerzetten zodat iedereen het zelf kan beleggen), met een lekkere salade ernaast.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hulp nodig (maaltijden voor acht mensen) Empty Re: Hulp nodig (maaltijden voor acht mensen)

Bericht  Filoria vr 19 apr 2013 - 2:59

Rijk gevulde couscoussalade met geitenkaas, rozijntjes, noten, verse munt en koriander, geroosterde paprika etc. etc. etc.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Hulp nodig (maaltijden voor acht mensen) Empty Re: Hulp nodig (maaltijden voor acht mensen)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum