Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

krentenbaard update

+7
Susan
Mamsie
Annie24
Printje
Beachgirl
Viva
Blue flower
11 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

krentenbaard update - Pagina 2 Empty Re: krentenbaard update

Bericht  Susan di 29 mei 2012 - 20:51

Yrsa had datzelfde drankje toen ze een keer een ontstoken muggenbeet op haar wang had, het was toen heel dik, alsof ze de bof had. Ik heb het drankje toen door de chocomel gemengd en dat lustte ze prima. Vraag het even voor de zekerheid en als je het door iets heen mengt, niet teveel, want dan heb je weer de kans dat hij een deel laat staan omdat hij vol zit. Ik deed altijd een half bekertje, dat was precies genoeg om de smaak niet meer te proeven.

Verder kun je ook vragen of je die Fucidin in een andere vorm kunt krijgen, je hebt crème, maar ook zalf en gaasjes met Fucidin. Sowieso, als je het idee hebt dat het niet snel genoeg aanslaat dan moet je even bellen, er bestaat ook nog een ander zalfje tegen krentenbaard, Bactroban.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Blue flower di 29 mei 2012 - 20:53

Mamsie, toevallig ben ik op weg naar de apotheek nu en ga dat inderdaad vragen, want dan haal ik het poeder uit de capsule en doe het door de vla ofzo.
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 1164
Punten : 1354

Bericht  Darius di 29 mei 2012 - 20:57

Hier nog nooit krentenbaard gehad, thank god, maar wel een keer het zalfje Bactroban gehad voor een ontstoken nagelriempje. Ik vond het als een trein werken, 2x gesmeerd en het was weg.

Toen L. de waterpokken had, zette ik hem altijd in een badje met havermout, dat werkte erg goed en zorgde er ook voor de waterpokken sneller indroogden voor mijn idee. Misschien dat het ook wel met krentenbaard werkt.

Hele dikke vette beterschap voor jullie!!!!!!! Ellendig zeg!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Blue flower di 29 mei 2012 - 21:03

Susan schreef:Yrsa had datzelfde drankje toen ze een keer een ontstoken muggenbeet op haar wang had, het was toen heel dik, alsof ze de bof had. Ik heb het drankje toen door de chocomel gemengd en dat lustte ze prima. Vraag het even voor de zekerheid en als je het door iets heen mengt, niet teveel, want dan heb je weer de kans dat hij een deel laat staan omdat hij vol zit. Ik deed altijd een half bekertje, dat was precies genoeg om de smaak niet meer te proeven.

Verder kun je ook vragen of je die Fucidin in een andere vorm kunt krijgen, je hebt crème, maar ook zalf en gaasjes met Fucidin. Sowieso, als je het idee hebt dat het niet snel genoeg aanslaat dan moet je even bellen, er bestaat ook nog een ander zalfje tegen krentenbaard, Bactroban.

Owh wat goed ik ga het gelijk vragen bij de apotheek over bactroban, als er nu al 2 mensen positief erover zijn smile ik wil dat mijn kleine mannetje snel opknapt, ik vind dit echt afschuwelijk voor hem. Zelfs lekker knuffelen gaat niet want denk door aanrakingn het weer gaat jeuken en dan wil hij krabben en dat mag weer niet dus eindigd ook weer in huilen Sad
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Bericht  Susan di 29 mei 2012 - 21:17

Misschien kun je ook vragen of je er zinkzalf op mag smeren, dan droogt het wat sneller in. Je zou dan misschien die spray voor luieruitslag van Zarqa kunnen gebruiken, dat is volgens mij ook gewoon zinkzalf (en volgens mij is echte luieruitslag trouwens ook een vorm van krentenbaard, niet rode, schrale billen, maar echt uitslag). Pas alleen wel op dat je geen zinkzalf op open plekjes smeert, want dan geneest het niet mooi.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Blue flower wo 30 mei 2012 - 0:17

Nou, terug van de apotheek... zij zeggen helaas we kunnen er niks aan doen we hebben geen capsules en dus moet je het toch maar proberen. Ik heb uitgelegd dat dat dus echt niet werkt en dat hij alles uitspuugt en het er met geen mogelijkheid inkrijg wat ik ook probeer, 'sorry mevrouw wij vinden het heel vervelend maar u zult het nog 6 dagen moeten proberen' nou hier zakt mijn broek echt van af. Hij is nog niet eens anderhalf en leg dan een kind maar uit dat het echt moet?!

Dus ik ga zo de huisarts bellen met de vraag of hij wat anders heeft en zo niet breng ik hem 3x op een dag naar hem en mag hij het geven...

Bah, ik snap wel dat ze bij de apotheek niks kunnen doen maar er moet toch wel een andere vorm van dit drankje zijn..
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Bericht  Mamsie wo 30 mei 2012 - 2:18

Wat een onzin. Ik zou idd je dokter bellen. Capsules zijn er namelijk echt wel. Mijn zoontje heeft ze zelf gehad.

Sterkte voor je manneke.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  koNijntje wo 6 jun 2012 - 7:12

@blue flower: hoe gaat het nu met je zoontje?

ik had dit topic even opgezocht omdat mijn zoontje nu ook krentenbaard heeft, gisteren is het begonnen rondom zijn mondje en vandaag zijn we begonnen met fucidin, ik hoop dat het een beetje beperkt blijft..
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Bericht  Flower_L wo 13 jun 2012 - 0:19

L neemt het stokje over van T... smile

Kdv belde daarstraks dat er gele korstjes ontstaan, wat duidt op krentenbaard, dus zo ook maar eens bellen voor een zalfje. Zonder zalf mag hij overigens niet komen op ons kdv.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  koNijntje wo 13 jun 2012 - 5:42

Flower_L schreef:L neemt het stokje over van T... smile

Kdv belde daarstraks dat er gele korstjes ontstaan, wat duidt op krentenbaard, dus zo ook maar eens bellen voor een zalfje. Zonder zalf mag hij overigens niet komen op ons kdv.

ah, wat sneu! heeft hij er erg last van?
bij t zie je er nu niets meer van gelukkig!
ben je al bij de huisarts geweest, of ga je morgen?
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Bericht  Flower_L wo 13 jun 2012 - 6:09

belde rond middag...lunchpauze. bel ik uur later, zijn ze gesloten.
Ga morgenochtend wel even langs.

Zagen net ook plekje op neusvleugel. Nu is hij weer goed te pas, alleen eet slecht. Deed t. dat ook?
Fijn dat je nu niets meer ziet bij hem!

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  koNijntje wo 13 jun 2012 - 6:48

je hebt dezelfde huisarts, toch? als je 's ochtends belt kun je een afspraak maken (hoef je misschien minder lang te wachten daar?) ik had om 9:15uur gebeld en kon om 10uur al komen!
eten was ook wel wat slechter volgens mij, maar t had er wel veel last van. dinsdag was hij niet zo vrolijk, maar woensdagmiddag was hij echt verdrietig! Sad
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Bericht  Blue flower wo 13 jun 2012 - 6:51

koNijntje schreef:@blue flower: hoe gaat het nu met je zoontje?

ik had dit topic even opgezocht omdat mijn zoontje nu ook krentenbaard heeft, gisteren is het begonnen rondom zijn mondje en vandaag zijn we begonnen met fucidin, ik hoop dat het een beetje beperkt blijft..

Ik heb nooit gezien dat je dit topic weer omhoog gehaald had, vervelend is het he?! Gelukkig is jou zoontje al opgeknapt ervan, mijn ventje loopt er nog steeds mee, we hebben uiteindelijk andere antibiotica gekregen en dat ging erin en dan fucidin, en dat leek heel goed te gaan tot ik weer nieuwe plekjes op de plekken zag zitten... Konden we weer opnieuw beginnen, maar goed de korsten zijn nu weg alleen ziet hij eruit of hij derdegraads brandwonden heeft... Dus ik hoop dat dat ook snel wegtrekt.

@Flower_L wat rot dat L het nu ook krijgt! Ik kan je nu alleen maar aanraden meteen handelen, smeer er alvast zinkzalf op, dat schijnt de infectie een beetje tegen te houden.
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Bericht  Blue flower wo 13 jun 2012 - 6:54

Owh en zorg dat je altijd een tubbetje fucidin in huis hebt want jullie kindjes zijn er nu dus ook 'gevoeliger' voor, neefje van mij heeft het dus vroeger ook heeel vaak gehad en zodra hij een wondje had deed mijn tante fucidin erop want als zij dit niet deed dan wist ze al dat hij vaak weer krentebaar zou krijgen... Waardeloos iets dus thumbdown
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Bericht  Susan wo 13 jun 2012 - 6:58

Blue flower schreef:Owh en zorg dat je altijd een tubbetje fucidin in huis hebt want jullie kindjes zijn er nu dus ook 'gevoeliger' voor, neefje van mij heeft het dus vroeger ook heeel vaak gehad en zodra hij een wondje had deed mijn tante fucidin erop want als zij dit niet deed dan wist ze al dat hij vaak weer krentebaar zou krijgen... Waardeloos iets dus krentenbaard update - Pagina 2 2441965372

Ik zou wel oppassen met lukraak Fucidin smeren, het is natuurlijk wel een antibioticum. Ik zou een wondje dan liever gewoon ontsmetten, krentenbaard wordt tenslotte veroorzaakt door een bacterie.

Overigens is Fucidin als je het eenmaal geopend hebt nog maar een maand houdbaar.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Blue flower wo 13 jun 2012 - 7:04

Heb je gelijk in, maar ik zal ook niet meer lukraak smeren ligt wel een beetje aan de situatie. Maar dit wil ik echt nooit meer voor R.
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Bericht  Susan wo 13 jun 2012 - 7:31

Blue flower schreef:Heb je gelijk in, maar ik zal ook niet meer lukraak smeren ligt wel een beetje aan de situatie. Maar dit wil ik echt nooit meer voor R.

Het hoeft niet per se de volgende keer weer zo erg te zijn, hoor. Ik heb er soms ook last van, de eerste keer was toen ik zeventien was en toen ben ik er ook twee weken ziek van geweest, met ook koorts, latere keren was het gewoon een nare uitslag, maar was ik verder niet ziek.

Natuurlijk wil je het voorkomen, maar dit even ter geruststelling.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Blue flower do 28 jun 2012 - 8:10

Nou inmiddels 5 weken verder en met mijn handen in het haar...

We zijn 3 kuren verder (waarvan R nu nog aan 1 zit), tig tubbetjes fucidin verder en ik haalde R vanmiddag uit bed en verdorie weer nieuwe plekken, geen enkel stukje lijf van hem is gespaard gebleven, ik heb het ziekenhuis gebeld uit wanhoop maar die mogen niks doen zonder verwijzing van de huisarts.

Morgen moet ik volgens mij voor de 10e x naar de huisarts en trek hem nu over zijn bureau als hij weer met een smeerseltje of een abkuur komt... ben echt een beetje wanhopig en heb vanmiddag even heeeeel hard gehuild.
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Bericht  Printje do 28 jun 2012 - 8:43

Jeetje wat vervelend! Het klopt dat als ze het een keer gehad hebben de kans groter is dat het steeds terugkomt.

Hou je zijn nageltjes extra kort? En hier hielp een echte ab-kuur ook alleen maar, zalfjes deden niets.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Susan do 28 jun 2012 - 8:51

Heb je alleen maar Fucidin gehad tot nu toe, om te smeren?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Blue flower do 28 jun 2012 - 9:04

Susan schreef:Heb je alleen maar Fucidin gehad tot nu toe, om te smeren?

Ja alleen Fucidin, en de eerste kuur was floxapen, daarna een kuur waarvan ik de naam niet meer weet was ieder geval 3 dagen 1x op een dag en nu zit hij nog aan de kuur Claritromycine, en daar komt het nu ook voor de 3e x gewoon dwars doorheen, we moeten tot zaterdag nog die kuur gebruiken....
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Bericht  Susan do 28 jun 2012 - 9:06

Misschien zou een andere zalf dan toch ook wel helpen, als de huisarts dat voor wil schrijven. Tegen krentenbaard is er ook nog Bactroban, dat schrijven ze soms voor als Fucidin niet werkt. Volgens mij is het ook wat sterker dan Fucidin.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Printje do 28 jun 2012 - 9:08

Ik zou juist een echte ab kuur doen, dat hielp hier pas goed.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Susan do 28 jun 2012 - 9:10

Bactroban (mupirocine) is ook een antibioticum, alleen dan in zalfvorm.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Blue flower do 28 jun 2012 - 9:12

Dank je voor je advies, vind het fijn dat je meedenkt smile

Maar toch, ik ben me sowieso rot geschrokken vorige week vrijdag toen ik bij de huisarts was, hij schrok zelf ook van hoe hij eruit zag... dus dat vond ik al schrikken en daarna kwam hij ermee dat het veelste langzaam geneest en dat we zijn bloedsuiker in de gaten moeten gaan houden, omdat hij veel drinkt en daarbij zijn huid slecht geneest... ik heb zelf diabetes en ik vind dit voor mezelf al moeilijk laat staan voor mijn kindje..

Hoe dan ook ik ga een verwijzing voor het ziekenhuis eisen.... hij heeft ook last van eczeem dus wil er gewoon goed naar laten kijken, hij is ook al dagen niet in zijn doen... ik ben er gewoon echt verdrietig van...
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud