Wat vinden jullie bij mij passen?
+7
Lynn_
Susan
Merai
Lavendel
Imperfect
Zora
studiebol
11 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Wat vinden jullie bij mij passen?
Ok, ik ben er intussen wel achter dat het lesgeven toch niet echt bij me past. Ik word hier nog net niet doodongelukkig van. Ik ga wel proberen het jaar af te maken, omdat ik het niet kan maken tegenover m'n werk, hopende dat dat lukt.
Maar goed, wat dan?
Ik heb zelf wel wat ideetjes over wat ik zou willen doen, realistisch of onrealistisch, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd of jullie ideeën hebben. Wat denken jullie, voor degenen die mij goed of een beetje kennen, wat bij mij past? En waarom? En hoe zou ik zoiets kunnen bereiken?
Ik laat nog even achterwege wat voor ideetjes ik zelf heb (zijn vrij breed), dus als jullie mee willen brainstormen heel erg graag.
En als iemand anders graag dezelfde vraag wilt stellen, kan dat natuurlijk ook
Maar goed, wat dan?
Ik heb zelf wel wat ideetjes over wat ik zou willen doen, realistisch of onrealistisch, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd of jullie ideeën hebben. Wat denken jullie, voor degenen die mij goed of een beetje kennen, wat bij mij past? En waarom? En hoe zou ik zoiets kunnen bereiken?
Ik laat nog even achterwege wat voor ideetjes ik zelf heb (zijn vrij breed), dus als jullie mee willen brainstormen heel erg graag.
En als iemand anders graag dezelfde vraag wilt stellen, kan dat natuurlijk ook
Gast- Gast
Re: Wat vinden jullie bij mij passen?
Ministerie van onderwijs.
Of bond van onderwijs of iets dergelijks, ik weet niet of dat bestaat hoor.
Of misschien wel lesgeven, maar dan niet aan pubers. Ik denk namelijk dat jij wel heel goed kunt lesgeven maar misschien is de leeftijdscategorie niet goed voor je.
Onderzoek.
Eh....
Of misschien wel lesgeven, maar dan niet aan pubers. Ik denk namelijk dat jij wel heel goed kunt lesgeven maar misschien is de leeftijdscategorie niet goed voor je.
Onderzoek.
Eh....
Gast- Gast
Darcy schreef:Ministerie van onderwijs.
Onderzoek.
Eh....
Algemene onderwijsbond?
Maar wat wil je? En wat heb je nu eigenlijk precies gestudeerd? Waar hou je van en waar liggen je interesses?
Gast- Gast
Haha er is zoveel!
Marin, wil je wel IETS met het onderwijs doen? Of zoek je eigenlijk totaal wat anders?
Marin, wil je wel IETS met het onderwijs doen? Of zoek je eigenlijk totaal wat anders?
Gast- Gast
ZachtCookie schreef:
Maar wat wil je? En wat heb je nu eigenlijk precies gestudeerd? Waar hou je van en waar liggen je interesses?
Wat ik heb gestudeerd is een internationale bachelor in Engels en Educatie, en een master in Research in Second Language Education. Hoe men tweede (andere) talen leert zeg maar.
Ik hou van onderzoek doen, schrijven, dingen uitzoeken, nadenken. Het liefste zou ik denk ik toch een PhD doen, maar dat is niet zo makkelijk om dat zomaar te doen. Iets van onderzoek ergens anders zou ik ook leuk vinden. Binnen het onderwijs-veld werken lijkt me wel heel leuk ja, maar ik weet niet of lesgeven nou zo goed bij me past.
Verder hou ik van: Schrijven, lezen, boeken, ben redelijk creatief, en hou natuurlijk van fotograferen (maar ik ga geen fotovakschool doen voordat men dat als optie geeft).
Edit: Maar iets anders mag ook, gooi maar gewoon ideeen, als je die hebt, alles is welkom en wie weet wat daar nog uit komt.
Gast- Gast
Moeilijk hoor... Misschien toch wel les geven maar dan niet aan de doelgroep wat je nu doet?
Euh volwassen mensen engelse les geven? Je hebt van die cursussen die zoveel maanden duren toch? Dan heb je steeds een andere groep lijkt me ook wel afwisselend.
Of mensen die moeten integreren in nederland les geven? Al is dat misschien meer nederlandse les dan..
En ik zie jou ook wel reisleider zijn in Amerika ofzo Ja echt hoor, als ik je topics lees heb je alles altijd goed uitgezocht enzo, nou daar worden mensen die op vakantie zijn echt wel blij van!
Euh volwassen mensen engelse les geven? Je hebt van die cursussen die zoveel maanden duren toch? Dan heb je steeds een andere groep lijkt me ook wel afwisselend.
Of mensen die moeten integreren in nederland les geven? Al is dat misschien meer nederlandse les dan..
En ik zie jou ook wel reisleider zijn in Amerika ofzo Ja echt hoor, als ik je topics lees heb je alles altijd goed uitgezocht enzo, nou daar worden mensen die op vakantie zijn echt wel blij van!
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10
Je zou zelf een promotievoorstel kunnen schrijven. Daar gaat ongelooflijk veel tijd inzitten, maar dan ben je wel bezig met wat je leuk vindt én je krijgt de kans om te onderzoeken of dit is wat je wil. Want zo'n voorstel schrijven is in principe een voorproefje van het echte werk.
Verder denk ik dat jij best in het onderwijs kunt werken, maar dan meer de wat specialere dingen (begeleiding, remedial teaching, bijles weet ik het).
Verder denk ik dat jij best in het onderwijs kunt werken, maar dan meer de wat specialere dingen (begeleiding, remedial teaching, bijles weet ik het).
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Ik heb net 1 interessante PhD position gevonden en twee andere interessante vacatures. Dus dat is al heel wat.
Ik denk dat zoiets inderdaad wel beter bij me zou passen, alhoewel R.T. niets voor mij is.
Zelf een promotievoorstel schrijven zou inderdaad ook goed kunnen, maar eigenlijk heb ik niet echt een idee wat ik zou willen onderzoeken. Ja, ik heb 1 goed idee waar ik echt in geinteresseerd zou zijn, maar dat valt buiten mijn eigen veld, dus dat kan niet goed.
Studiebol, je laatste idee vind ik echt heel leuk en dat zou ook zo goed bij me passen, maar ja, denk niet dat zoiets zomaar kan.
Ik denk dat zoiets inderdaad wel beter bij me zou passen, alhoewel R.T. niets voor mij is.
Zelf een promotievoorstel schrijven zou inderdaad ook goed kunnen, maar eigenlijk heb ik niet echt een idee wat ik zou willen onderzoeken. Ja, ik heb 1 goed idee waar ik echt in geinteresseerd zou zijn, maar dat valt buiten mijn eigen veld, dus dat kan niet goed.
Studiebol, je laatste idee vind ik echt heel leuk en dat zou ook zo goed bij me passen, maar ja, denk niet dat zoiets zomaar kan.
Gast- Gast
Ik denk dat jij het dieper moet zoeken dan lesgeven zeg maar. Volgens mij ben jij te slim om alleen maar les te geven. Oké, dat staat er een beetje raar (niet alsof mensen die alleen maar lesgeven niet slim zijn ofzo). Maar volgens mij past onderzoek veel beter bij je. Goed van je dat je toch durft toe te geven dat lesgeven toch niet is wat je wilt blijven doen, je bent al een grote stap in de goede richting
Gast- Gast
Liva schreef:Goed van je dat je toch durft toe te geven dat lesgeven toch niet is wat je wilt blijven doen, je bent al een grote stap in de goede richting
Hier ben ik het ook erg mee eens.
Gast- Gast
Kun je wel weg bij je baan als je nu je droombaan vind en volgende maand aan de slag moet?
Verder heb ik nu niet echt een idee voor je, behalve cursussen aan volwassenen.
In welk opzicht is het onderwijs nu niet geschikt voor je? Wat bevalt er niet? Het vele werk wat je thuis nog moet doen? De reistijden die erbij komen kijken? Of de doelgroep? Of het hele lesgeven?
En alvast beginnen aan je kookboek.
In welk opzicht is het onderwijs nu niet geschikt voor je? Wat bevalt er niet? Het vele werk wat je thuis nog moet doen? De reistijden die erbij komen kijken? Of de doelgroep? Of het hele lesgeven?
Gast- Gast
Coco schreef:Kun je wel weg bij je baan als je nu je droombaan vind en volgende maand aan de slag moet?
Daar heb ik geen idee van. Bij voorkeur natuurlijk niet. Ik weet niet hoe dat werkt, of je met een maand notice bijvoorbeeld ontslag kan nemen? En of je dat kan maken? Geen idee hoe dat werkt.
Het past niet bij me omdat ik er totaal geen uitdaging uit kan halen. Ik voel me als een zombie, ik word geleefd, ik haal er geen plezier uit. Ik word niet getriggered om m'n energie er in te steken, en dus doe ik het ook niet, en dus baal ik daar van, en dus loop ik maar wat te doen. Snap je, het is een negatieve cirkel
Haha ja, daar ben ik intussen ook over aan het brainstormen. Helaas kan ik daar geen carriere van maken, het is meer een extraatje
En Liva, ik vind je stukje erg lief en slaat de spijker op z'n kop denk ik. Niet dat ik wil zeggen dat ik te slim ben, maar wel dat ik niet in het juiste werkveld zit en er niet genoeg uit haal. Alleen al door nu te zoeken naar bepaalde posities, kom ik een vertrouwd vakjargon tegen waar ik veel blijer van word.
Gast- Gast
Dat is duidelijke taal Marin, het moet dus eigenlijk iets totaal anders zijn.
Wel lastig hoor. Heb niet zoveel verstand van jouw opleidingsmogelijkheden verder.
Maar informeer eens naar de optie van Studiebol, wie weet maak je wel kans. Ergens een passie voor hebben is in sommige gevallen belangrijker dan de juiste vooropleiding.
Wel lastig hoor. Heb niet zoveel verstand van jouw opleidingsmogelijkheden verder.
Maar informeer eens naar de optie van Studiebol, wie weet maak je wel kans. Ergens een passie voor hebben is in sommige gevallen belangrijker dan de juiste vooropleiding.
Gast- Gast
Ik zou ook in de richting van onderzoek denken. Of bijvoorbeeld lesprogramma's ontwikkelen.
Wat ik zo uit je reacties haal, mis je ook het "creeeren van nieuwe dingen" en het zelf onderzoeken en uitrbreiden van je kennis. Klinkt een beetje vaag, maar in het onderwijs ben je natuurlijk voornamelijk je kennis aan het doorgeven en een groot deel van je tijd kwijt aan zaken die niet direct met je studie te maken hebben (bijvoorbeeld zaken die meer richting de didactiek gaan in plaats van bijv. taalontwikkeling an sich). Ik denk dat je hierin wellicht te weinig getriggerd wordt tot het ontwikkelen van nieuwe kennis en te weinig uitdaging vind.
Wat ik zo uit je reacties haal, mis je ook het "creeeren van nieuwe dingen" en het zelf onderzoeken en uitrbreiden van je kennis. Klinkt een beetje vaag, maar in het onderwijs ben je natuurlijk voornamelijk je kennis aan het doorgeven en een groot deel van je tijd kwijt aan zaken die niet direct met je studie te maken hebben (bijvoorbeeld zaken die meer richting de didactiek gaan in plaats van bijv. taalontwikkeling an sich). Ik denk dat je hierin wellicht te weinig getriggerd wordt tot het ontwikkelen van nieuwe kennis en te weinig uitdaging vind.
Laatst aangepast door Imperfect op wo 19 jan 2011 - 8:11; in totaal 1 keer bewerkt
Imperfect- Fluisteraar
- Aantal berichten : 66
Punten : 66
Marin,
Als lesgeven je echt niet ligt en je er geen plezier of voldoening uithaalt, dan zou ik toch voor jezelf kiezen en verder kijken naar een andere baan. Als je de kans krijgt om voor het nieuwe schooljaar in een baan te starten, die wel echt bij je past, dan zou ik dat zeker doen. Je bent vervangbaar, als jij je werk goed achterlaat, dan kan een nieuwe docent, een goede, jouw werk echt wel oppakken. Je maakt er niemand blij mee een baan uit te oefenen die niet bij je past.
Ik kan jou niet vertellen wat jij zou moeten doen, of wat bij je past. Daar moet je echt zelf heel goed over nadenken. Ik weet niet of je nu al tot een passend antwoord kan komen, misschien moet je eerst wat dingen proberen, totdat je de juiste richting ingroeit. Ik zou wel iets kiezen waar jouw talenten tot zijn recht komen. Promoveren vind ik een moeilijke, ik denk dat je heel goed moet nadenken over wat het inhoudt om vier jaar onderzoek te doen en hoe hoog de lat ligt om op academisch gebied te presteren. Niet alleen tijdens het promoveren, maar ook erna. Het zou wel echt geweldig zijn als je het zou kunnen en willen.
Jammer, dat les geven je niet gebracht heeft waarop je had gehoopt. Succes.
Als lesgeven je echt niet ligt en je er geen plezier of voldoening uithaalt, dan zou ik toch voor jezelf kiezen en verder kijken naar een andere baan. Als je de kans krijgt om voor het nieuwe schooljaar in een baan te starten, die wel echt bij je past, dan zou ik dat zeker doen. Je bent vervangbaar, als jij je werk goed achterlaat, dan kan een nieuwe docent, een goede, jouw werk echt wel oppakken. Je maakt er niemand blij mee een baan uit te oefenen die niet bij je past.
Ik kan jou niet vertellen wat jij zou moeten doen, of wat bij je past. Daar moet je echt zelf heel goed over nadenken. Ik weet niet of je nu al tot een passend antwoord kan komen, misschien moet je eerst wat dingen proberen, totdat je de juiste richting ingroeit. Ik zou wel iets kiezen waar jouw talenten tot zijn recht komen. Promoveren vind ik een moeilijke, ik denk dat je heel goed moet nadenken over wat het inhoudt om vier jaar onderzoek te doen en hoe hoog de lat ligt om op academisch gebied te presteren. Niet alleen tijdens het promoveren, maar ook erna. Het zou wel echt geweldig zijn als je het zou kunnen en willen.
Jammer, dat les geven je niet gebracht heeft waarop je had gehoopt. Succes.
Gast- Gast
Is het echt het lesgeven zelf wat je nu zo tegenstaan of is het misschien ook voor een deel de school? Het zou zonde zijn als je het hele lesgeven aan de kant laat liggen terwijl het voor een groot deel aan de school te wijten is..
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Imperfect, ik denk dat daar een hele goede kern van waarheid in zit. Ik wil mezelf blijven ontwikkelen, niet m'n kennis overdragen. Althans, kennis overdragen wil ik ook wel graag, maar dat gebeurt niet op de plek waar ik nu werk. Wat ik nu doe is zorgen dat ik de dag doorkom zonder dat de leerlingen niet de hele dag op hun luie r*** zitten. Dus dank je, je hebt weer een klein puzzelstukje voor mee neergelegd over wat ik wel en niet wil.
Jolie, jij ook bedankt voor je bijdrage. Ik ben heel bang dat ik dit jaar niet vol kan maken, en als ik het al wel doe, dat ik dan de leerlingen met een grote achterstand naar de opvolger stuur. Ik geloof gewoon dat ik het niet kan, naast dat het me niet interesseert. De leerlingen vinden me ontzettend lief en leuk en cool, en ze vertrouwen me, maar of er nou iets van werk terecht komt.. ik betwijfel het. Ik denk dat ik mijn twijfels volgende week maar kenbaar moet maken aan mijn leidinggevende, al vind ik dat heel erg moeilijk. Ik durf niet goed aan te geven dat het niet goed gaat en ik weet niet goed wat ik moet zeggen.
Wat betreft het promoveren: Ik denk dat je gelijk hebt dat je een behoorlijke toewijding moet hebben om 4 jaar lang met hetzelfde onderwerp bezig te zijn. Bovendien weet ik nog steeds niet wat mijn ambities zijn. Uiteindelijk wil ik huismoeder worden denk ik, maar dat gebeurt ook niet zomaar. Moet wel een plan hebben voor in de tussentijd. Ik weet wel dat ik graag zou willen lesgeven op de universiteit, maar daarvoor heb je een PhD nodig. Ik wil mezelf blijven ontwikkelen, dat vind ik in elk geval belangrijk.
Zo moeilijk. Maar wat zou jij/jullie me adviseren nu als stappen te ondernemen? Wat moet ik zeggen tegen m'n werk? Over welke termijnen hebben we het? Ik kan best rustig hier over nadenken, maar ik weet niet goed wat ik daadwerkelijk moet doen om dit te verbeteren.
Het is voor een groot deel deze school, waarvan ik totaal niet achter de (controversiële) lesmethode sta. Ook is het de baan zelf, waarvan de reistijd mij 3 uur per dag kost (m'n wekker gaat dagelijks om 4.30, 5.30 opstaan, 6.30 de deur uit, en ja die snooze heb ik nodig )..maar het ligt ook aan het lesgeven zelf. Ik kan de stress en hectiek niet aan en haal er geen voldoening uit.
Jolie, jij ook bedankt voor je bijdrage. Ik ben heel bang dat ik dit jaar niet vol kan maken, en als ik het al wel doe, dat ik dan de leerlingen met een grote achterstand naar de opvolger stuur. Ik geloof gewoon dat ik het niet kan, naast dat het me niet interesseert. De leerlingen vinden me ontzettend lief en leuk en cool, en ze vertrouwen me, maar of er nou iets van werk terecht komt.. ik betwijfel het. Ik denk dat ik mijn twijfels volgende week maar kenbaar moet maken aan mijn leidinggevende, al vind ik dat heel erg moeilijk. Ik durf niet goed aan te geven dat het niet goed gaat en ik weet niet goed wat ik moet zeggen.
Wat betreft het promoveren: Ik denk dat je gelijk hebt dat je een behoorlijke toewijding moet hebben om 4 jaar lang met hetzelfde onderwerp bezig te zijn. Bovendien weet ik nog steeds niet wat mijn ambities zijn. Uiteindelijk wil ik huismoeder worden denk ik, maar dat gebeurt ook niet zomaar. Moet wel een plan hebben voor in de tussentijd. Ik weet wel dat ik graag zou willen lesgeven op de universiteit, maar daarvoor heb je een PhD nodig. Ik wil mezelf blijven ontwikkelen, dat vind ik in elk geval belangrijk.
Zo moeilijk. Maar wat zou jij/jullie me adviseren nu als stappen te ondernemen? Wat moet ik zeggen tegen m'n werk? Over welke termijnen hebben we het? Ik kan best rustig hier over nadenken, maar ik weet niet goed wat ik daadwerkelijk moet doen om dit te verbeteren.
Lavendel schreef:Is het echt het lesgeven zelf wat je nu zo tegenstaan of is het misschien ook voor een deel de school? Het zou zonde zijn als je het hele lesgeven aan de kant laat liggen terwijl het voor een groot deel aan de school te wijten is..
Het is voor een groot deel deze school, waarvan ik totaal niet achter de (controversiële) lesmethode sta. Ook is het de baan zelf, waarvan de reistijd mij 3 uur per dag kost (m'n wekker gaat dagelijks om 4.30, 5.30 opstaan, 6.30 de deur uit, en ja die snooze heb ik nodig )..maar het ligt ook aan het lesgeven zelf. Ik kan de stress en hectiek niet aan en haal er geen voldoening uit.
Gast- Gast
studiebol schreef:Moeilijk hoor... Misschien toch wel les geven maar dan niet aan de doelgroep wat je nu doet?
Dit lijkt me wel wat, zeker omdat je dan je kennis over Engels als tweede taal ook kunt inzetten.
In ieder geval ben ik het met Jolie eens dat je niet moet blijven waar je zit als je het niet naar je zin hebt, jij en de leerlingen verdienen beter.
Merai- Ratel
- Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Ik geloof er geen drol van dat jij alleen maar huismoeder wilt worden (als je het serieus bedoelde). Ik denk dat je je stierlijk gaat vervelen
Gast- Gast
Liva schreef:Ik geloof er geen drol van dat jij alleen maar huismoeder wilt worden (als je het serieus bedoelde). Ik denk dat je je stierlijk gaat vervelen
Ik snap dat wel, ik heb dat ook weleens gedacht. Ik denk dat Marin dan denkt dat je heerlijk taarten kan bakken, naar de kinderboederij kan gaan, met je kinderen naar de bibliotheek, dat je zelf veel kan lezen en kan schrijven. En dat je als je kinderen fijn spelen in de zandbak, jij zelf een prachtige, literaire roman of kinderboek schrijft. 's Avonds nadat je heerlijk voor man en kinders hebt gekookt en de kinderen hebt voorgelezen, zit je voor een knapperend haardvuur met een glas rode wijn tegen man aangekropen op de bank. Je roman wordt gepubliceerd en je bent naast geweldige taartbakkende huismoeder ook nog schrijfster.
Daar droom ik ook van Al snap ik wel dat het zo in het echt helaas pindakaas niet gaat.
Gast- Gast
Jolie schreef:Liva schreef:Ik geloof er geen drol van dat jij alleen maar huismoeder wilt worden (als je het serieus bedoelde). Ik denk dat je je stierlijk gaat vervelen
Ik snap dat wel, ik heb dat ook weleens gedacht. Ik denk dat Marin dan denkt dat je heerlijk taarten kan bakken, naar de kinderboederij kan gaan, met je kinderen naar de bibliotheek, dat je zelf veel kan lezen en kan schrijven. En dat je als je kinderen fijn spelen in de zandbak, jij zelf een prachtige, literaire roman of kinderboek schrijft. 's Avonds nadat je heerlijk voor man en kinders hebt gekookt en de kinderen hebt voorgelezen, zit je voor een knapperend haardvuur met een glas rode wijn tegen man aangekropen op de bank. Je roman wordt gepubliceerd en je bent naast geweldige taartbakkende huismoeder ook nog schrijfster.
Daar droom ik ook van Al snap ik wel dat het zo in het echt helaas pindakaas niet gaat.
Dit is ook mijn droom
Gast- Gast
Darcy schreef:Jolie schreef:Liva schreef:Ik geloof er geen drol van dat jij alleen maar huismoeder wilt worden (als je het serieus bedoelde). Ik denk dat je je stierlijk gaat vervelen
Dit is ook mijn droom
Zou het echt zo mooi kunnen zijn? Ik ben nu trouwens al wel aan het schrijven. Ik zal toch ooit eens een poging moeten wagen om in ieder geval te proberen om mijn droom uit te laten komen.
Gast- Gast
Jolie schreef:Liva schreef:Ik geloof er geen drol van dat jij alleen maar huismoeder wilt worden (als je het serieus bedoelde). Ik denk dat je je stierlijk gaat vervelen
Hahaha! Nee, dat boek, daar heb je geen tijd voor want je hebt constant een peuter om je heen die alles doet wat niet mag en constant ''MIJ!!!!!!'' schreeuwt Dus dat boek, daar doe je 100 jaar over. Over de bende maar niet te spreken
Gast- Gast
Jolie schreef:Darcy schreef:Jolie schreef:Liva schreef:Ik geloof er geen drol van dat jij alleen maar huismoeder wilt worden (als je het serieus bedoelde). Ik denk dat je je stierlijk gaat vervelen
Dit is ook mijn droom
Zou het echt zo mooi kunnen zijn? Ik ben nu trouwens al wel aan het schrijven. Ik zal toch ooit eens een poging moeten wagen om in ieder geval te proberen om mijn droom uit te laten komen.
Ik ga het ook zeker ooit proberen
Gast- Gast
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Wat vinden jullie leuker passen bij deze naam
» Wat vinden jullie?
» Vinden jullie...
» wat vinden jullie van...
» Wat vinden jullie?
» Wat vinden jullie?
» Vinden jullie...
» wat vinden jullie van...