Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat vinden jullie leuker passen bij deze naam

+7
Roze Roos
Susan
Mamsie
bella
Ugly Betty
VeryCherry
Gray
11 plaatsers

Ga naar beneden

Wat vinden jullie leuker passen bij deze naam Empty Wat vinden jullie leuker passen bij deze naam

Bericht  Gray ma 10 jan 2011 - 0:22

Inmiddels ben ik al een paar weken over de helft van mijn zwangerschap. de 20 weken echo zag er goed uit. We weten nu ook dat we een jongetje krijgen. de 2e!!.
Ons andere zoontje heet J.ens We zoeken nu een leuke naam voor ons 2e spruit.
Zelf vindt ik J.oris een erg leuke naam. lekker kort, hollands en je hoort het de laatste tijd niet heel veel, althans hier niet.
Mijn man denkt wat praktischer en zegt dat 2 namen met de zelfde begin letter niet handig is. bijv. met het krijgen van post enz. T.homas vinden we allebei ook een erg leuke naam. Maar die hoor je hier zo veel de laatste tijd dat ik alleen daarom al twijfel. welk van de 2 namen vinden jullie het mooist passen bij J.ens?
Andere namen zijn ook welkom. Als het maar kort en hollands is!
Gray
Gray
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 123
Punten : 582
Registratiedatum : 18-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vinden jullie leuker passen bij deze naam Empty Re: Wat vinden jullie leuker passen bij deze naam

Bericht  VeryCherry ma 10 jan 2011 - 0:26

Bram?
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Wat vinden jullie leuker passen bij deze naam Empty Re: Wat vinden jullie leuker passen bij deze naam

Bericht  Ugly Betty ma 10 jan 2011 - 0:26

Fijn dat je echo goed was!
Als je J.oris echt leuk vindt kan je er misschien een doopnaam bij doen, dan heb je het "probleem" met de post niet meer...
Ik vind T.homas zelf ook te veel voorkomen, maar ook wel een leuke naam.
Andere namen:
Boris :P, Boaz/Joas, Tygo/Vygo, Swen (hoor je nu wel veel), Jesse...
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762

Bericht  bella ma 10 jan 2011 - 0:29

Je kunt de post ook aan laten passen toch?
Ik heb samen met mijn broer en vader dezelfde voorletter.
De post kwam altijd als Senior, Junior, en voor mij op mijn hele voornaam.
Nooit problemen mee gehad!
Dus als J.oris dan de mooiste naam is, gewoon doen!
bella
bella
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 190
Punten : 196
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Mamsie ma 10 jan 2011 - 0:32

Om de voorletter zou ik me niet druk maken als je nog een 2e naam geeft ofzo.
Wat vind je van Dirk of Jelle. Dat hoor je ook niet vaak meer.

Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476

Bericht  Gray ma 10 jan 2011 - 0:34

Mamsie schreef:Om de voorletter zou ik me niet druk maken als je nog een 2e naam geeft ofzo.

haha, ik weet niet waarom maar ik moet erg lachen om de namen dirk en jelle. Nee, ik denk niet dat ik hem zo ga noemen. Sorry smile ( ik wordt er wel vrolijk van!)
Gray
Gray
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Mamsie ma 10 jan 2011 - 0:45

Gray schreef:
Mamsie schreef:Om de voorletter zou ik me niet druk maken als je nog een 2e naam geeft ofzo.

haha, ik weet niet waarom maar ik moet erg lachen om de namen dirk en jelle. Nee, ik denk niet dat ik hem zo ga noemen. Sorry smile ( ik wordt er wel vrolijk van!)

haha tja misschien dat ze daarom niet veel voorkomen Wink
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476

Bericht  Gast ma 10 jan 2011 - 0:45

Wij vonden het ook niet practisch als er nog een kindje zou komen met de beginletter T. Wij hebben ook geen doopnamen en dergelijke dus moest het een andere naam worden en dat werd Jens. We hebben dus een Tygo en een Jens.
Ach, je moet maar zo denken als je hem Joris noemt dan heb je maar 20 jaar het 'probleem' van de post, als hij op zichzelf gaat is het probleem voorbij Wink

Ik vind zelf Jurre wel een leuke naam. Die zou je dan als Djurre kunnen schrijven.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 10 jan 2011 - 0:48

Bart
Tim
Stijn
Jelle
Rik
Stan
Thijs
Daan

Gast
Gast

Bericht  Susan ma 10 jan 2011 - 0:56

Ik vind Joris en Jens een beetje raar bij elkaar, ik moet dan ook denken aan dat liedje Joris en Jan van Kinderen voor Kinderen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Roze Roos ma 10 jan 2011 - 1:05

Ik zou ook niet zo snel kiezen voor twee namen met dezelfde beginletter!

Wellicht is dit leuk/een van deze:

Tijn
Thijs
Tom
Roze Roos
Roze Roos
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3090
Punten : 3391
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  minoessepoes ma 10 jan 2011 - 1:08

Jens en Tijn, Siem, Teun, Tobias, Melle, Stan, Abel, Sebas of Marijn?
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868

Bericht  Gray ma 10 jan 2011 - 1:28

minoessepoes schreef:Jens en Tijn, Siem, Teun, Tobias, Melle, Stan, Abel, Sebas of Marijn?

Melle vindt ik ook een hele leuke naam. Maar dat krijg ik er niet door. En eigenlijk heeft mijn man ook wel gelijk. de naam 'boer' zit in mijn achternaam. Als we ons kind melle noemen, zou het uiteindelijk veel op melkboer lijken, haha.

Mijn man is overigens niet gelovig opgevoed. Een doopnaam vindt ik dan ook niet toepasselijk.
Gray
Gray
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  SoGood ma 10 jan 2011 - 1:30

Lars
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  PapillonRose ma 10 jan 2011 - 2:00

Als je het echt leuk vind om twee namen met dezelfde beginletter te geven, dan zou ik dat gewoon doen. Hier in de familie ook eens gebeurd en ik geloof dat het postprobleem wel meevalt.. En anders geef je meer dan één naam, dan zijn de voorletters ook anders.
Mijn dochtertje en ik delen trouwens ook onze eerste voorletter, maar omdat we beide nog meerdere voorletters hebben geeft dat geen probleem (en ik open sowieso post van haar omdat ze nog véééél te klein is, maar toch zie ik altijd meteen of het voor mij of haar is).

En anders vind ik Brent/Mees/Boaz/Finn/Thijmen/Thijs/Tijl/Diede/Boris erg leuke namen.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast ma 10 jan 2011 - 2:03

De meisjesnaam die wij hebben bedacht voor een eventuele tweede lijkt best wel op J.esper. Zelfde voorletter ook. Ik ga het daar niet vanaf laten hangen hoor. Nou is het in geval van een meisje wel weer makkelijker voor wat betreft de postuitdaging, maar zelfs dan heb ik zoiets: als je het een leuke naam vindt, moet je het gewoon doen.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 10 jan 2011 - 7:08

Ik heb vorige maand een neefje gekregen met de naam roel. Hoor je (hier) ook bijna niet vind ik. Past ook wel bij jens denk ik. Maar als je joris heel leuk vind zou ik dat gewoon doen hoor!

Gast
Gast

Bericht  Rovine ma 10 jan 2011 - 7:19

Het klinkt misschien belachelijk omdat het rijmt.... maar Floris? Vind ik ook best leuk bij Jens passen.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: