Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

ruggenprik

+18
Makamba
*Lookie*
Teddyaapje
LMCurious
Snack a Jack
Floor
-Ieniemienie-
Lejow
Happydobby
Jasmine
Ayla
SarahKey
Annemie
mickey
Happy
Slakje
Coco
Puggle
22 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

ruggenprik Empty ruggenprik

Bericht  Puggle za 26 mei 2012 - 20:52

Nav, mijn andere topic een vraag over een ruggenprik. Hoe heb je dit ervaren? En natuurlijk doet het veel pijn als ze hem zetten?
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

ruggenprik Empty Re: ruggenprik

Bericht  Coco za 26 mei 2012 - 20:57

Ik heb een keizersnede gehad, dus ik had geen keus.
Maar van het plaatsen van de ruggeprik heb ik volgens mij niets gevoeld, kan het mij niet zo goed herinneren. Maar had ervoor al een verdoving gehad en infuus. Geloof ik. ruggenprik 878948377 Wat erg, ik weet het niet eens meer precies.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

ruggenprik Empty Re: ruggenprik

Bericht  Slakje za 26 mei 2012 - 21:00

Ze zetten de ruggeprik tijdens een wee, dus normaal gezien voel je er helemaal niets van. Nadien kan je wel wat last hebben van de plaats waar ze hebben geprikt. Als je ruggeprik krijgt wordt dus eigenlijk heel je onderste lichaam verdooft, je kan nog wel bewegen en voelt de meeste dingen nog wel.

Ik kreeg het wel heel koud aan mijn benen en ze waren ontzettend aan het tintelen.

Verder heb ik Louise ook echt wel voelen geboren worden. Heb nadien ook echt helemaal niets gemerkt van de nageboorte en het hechten van de knip (die ik ook niet gevoeld heb, weet ook echt totaal niet wanneer ze die gezet hebben).

Ik ben echt blij dat ik de ruggeprik gehad heb.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

ruggenprik Empty Re: ruggenprik

Bericht  Gast za 26 mei 2012 - 21:02

Wil je perse een ruggenprik?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ruggenprik Empty Re: ruggenprik

Bericht  Puggle za 26 mei 2012 - 21:05

TBIB schreef:Wil je perse een ruggenprik?

nou ja willen niet natuurlijk, hopelijk kan ik het gewoon zonder of iets met een pompje.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

ruggenprik Empty Re: ruggenprik

Bericht  Gast za 26 mei 2012 - 21:10

Haha, nee dat snap ik. Ik bedoelde meer dat als je pijnstilling wil of je dan dat wil.

Ik had bij H. een pethidine prik gehad.
Maar daar zakte haar hartslag steeds van en dat wilde we bij A. niet meer.
Toen heb ik een pompje gehad met remifentanil. Dat vond ik echt super en een "aanrader".
Je kunt zelf bepalen of en wanneer je op het knopje drukt. Bij mij was ie nog aan gesloten tijdens het hechten dus toen heb ik er ook nog gebruik van gemaakt Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ruggenprik Empty Re: ruggenprik

Bericht  Gast za 26 mei 2012 - 21:12

Ik heb de ruggenprik niet als pijnlijk ervaren. Ik vond het wel prettig, ze zetten hem tussen de weeen door en op het moment dat ze hem wouden zeggen kreeg ik een flinke wee, even wegpuffen en ze zette hem. Mijn man d8 dat ik zijn hand wel fijn zou knijpen, maar hij vond me wel een stoer wijf dat ik dat juist niet deed.

Al ging het bij mij daarna heel snel, ik kwam terug op verloskamer en had volledige ontsluiting, ik moest echter wel even wachten totdat de persweeen goed op gang kwamen om te persen, maar door de verdoving voelde ik juist die weeen bijna niet, en wist dus ook niet waar ik heen moest persen, ja naar beneden.

Maar nee, ik zou het evt bij de 2e straks weer zo willen. Al zetten ze hem bij mij bij de 1e wel onder medische redenen in de zin van, mocht het met mij of de kleine niet goed gaan ze direct konden ingrijpen dmv ks.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ruggenprik Empty Re: ruggenprik

Bericht  Happy za 26 mei 2012 - 21:13

Puggle ik heb het pompje gehad en was heerlijk aan het doezelen in mn eigen wereldje. Ik kreeg echt een golf warmte door mn lichaam op het moment dat ik een shotje kreeg. Ik vind het echt een aanrader je kleine krijgt et nagenoeg niets van mee en het spul is ook jou lichaam meteen werr uit.

Happy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1027
Punten : 1085
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ruggenprik Empty Re: ruggenprik

Bericht  mickey za 26 mei 2012 - 21:16

Ik heb een ruggenprik gekregen, omdat ik een keizersnede moest, zo'n 26 uur nadat de bevalling ingeleid was. Het was geen spoedkeizersnede, F had het niet benauwd of wat dan ook, maar hij was gewoon te groot.

Ik vond het DOODeng, was echt bang voor die prik. Maar het is me reuze mee gevallen. Het deed geen pijn om te zetten, maar ik had een paar uur eerder een prik gehad tegen de pijn. Geen idee wat, ik dacht morfine, maar kan ook pethidine zijn geweest (of is dat hetzelfde? Embarassed ). Ik vond het wel vreemd. Toen hij de vloeistof inspoot, kreeg ik een zenuwtrek in mijn linkerbeen, waardoor ik bijna iemand schopte... En daarna begonnen mijn benen te tintelen. Ik voelde wel nog dat ze bezig waren in mijn buik, maar heb geen pijn ervaren. Het was overigens meer zo, dat ik mijn lijf voelde bewegen, door de enorme kracht die de gyn's moesten uitoefenen.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ruggenprik Empty Re: ruggenprik

Bericht  Gast za 26 mei 2012 - 21:27

Wat doet een pompje dan? Embarassed

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ruggenprik Empty Re: ruggenprik

Bericht  Annemie za 26 mei 2012 - 21:29

Ik was er ook doodsbang voor,enge verhalen gehoord,maar heb er helemaal niks van gemerkt,dus bij een evt. volgende keer maak ik me er ook niet meer druk om. Ik heb een keizersnede gehad.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ruggenprik Empty Re: ruggenprik

Bericht  SarahKey za 26 mei 2012 - 21:31

Anniej_S schreef:Wat doet een pompje dan? Embarassed

Volgens mij kun je zo'n pompje zelf bedienen. elke keer zelf even wat medicatie doen.
Voordeel is, de baby blijft niet suf zoals met die prik medicatie in je been.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

ruggenprik Empty Re: ruggenprik

Bericht  Gast za 26 mei 2012 - 21:38

SarahKey schreef:
Anniej_S schreef:Wat doet een pompje dan? Embarassed

Volgens mij kun je zo'n pompje zelf bedienen. elke keer zelf even wat medicatie doen.
Voordeel is, de baby blijft niet suf zoals met die prik medicatie in je been.

Klopt!
De werking op zich is hetzelfde, alleen een prik in je been (pethidine) werkt aan 1 stuk door (meestal een uur of 3 dacht ik) en hierdoor kan dit doorwerken op de baby. De baby kan onder andere een zwakkere hartslag krijgen.
Het pompje gaat via een infuus. Er hangt een knopje aan waarmee je zelf kunt bepalen wanneer je een "shotje" wil.
De werking is ongeveer 2-3 minuten en dan is het uit je lijf. Het werkt zolang een wee duurt en daarna is het vrijwel meteen uit je lijf.
Hierdoor komt het maar minimaal bij je kindje en is het ook weer heel snel uit het lijfje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ruggenprik Empty Re: ruggenprik

Bericht  Gast za 26 mei 2012 - 21:39

TBIB schreef:
SarahKey schreef:
Anniej_S schreef:Wat doet een pompje dan? Embarassed

Volgens mij kun je zo'n pompje zelf bedienen. elke keer zelf even wat medicatie doen.
Voordeel is, de baby blijft niet suf zoals met die prik medicatie in je been.

Klopt!
De werking op zich is hetzelfde, alleen een prik in je been (pethidine) werkt aan 1 stuk door (meestal een uur of 3 dacht ik) en hierdoor kan dit doorwerken op de baby. De baby kan onder andere een zwakkere hartslag krijgen.
Het pompje gaat via een infuus. Er hangt een knopje aan waarmee je zelf kunt bepalen wanneer je een "shotje" wil.
De werking is ongeveer 2-3 minuten en dan is het uit je lijf. Het werkt zolang een wee duurt en daarna is het vrijwel meteen uit je lijf.
Hierdoor komt het maar minimaal bij je kindje en is het ook weer heel snel uit het lijfje.

Goh dat wist ik niet!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ruggenprik Empty Re: ruggenprik

Bericht  Puggle za 26 mei 2012 - 21:46

TBIB schreef:Haha, nee dat snap ik. Ik bedoelde meer dat als je pijnstilling wil of je dan dat wil.

Ik had bij H. een pethidine prik gehad.
Maar daar zakte haar hartslag steeds van en dat wilde we bij A. niet meer.
Toen heb ik een pompje gehad met remifentanil. Dat vond ik echt super en een "aanrader".
Je kunt zelf bepalen of en wanneer je op het knopje drukt. Bij mij was ie nog aan gesloten tijdens het hechten dus toen heb ik er ook nog gebruik van gemaakt Very Happy

Haha, ja dat pompje lijkt me ook wel wat, minder heftig als half verdoofd te worden. Al lijkt zo'n infuus me dan minder maar goed dat,is,ook maar even een prik natuurlijk.
Zo'n prik in mijn been wil ik niet, daar hoor ik veel vage dingen over.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

ruggenprik Empty Re: ruggenprik

Bericht  Ayla za 26 mei 2012 - 22:00

Ik heb een ruggenprik gehad en vond het heerlijk. Van de prik zelf niks gevoeld, van de weeën niks gevoeld, en op het moment dat ik persweeën kreeg braken die er dwars doorheen dus ook geen gepers zonder dat ik iets voelde. Wel wil ik volgende keer zonder pijnstilling proberen, ik heb even in bad gelegen en doezelde daar tussen de weeën door helemaal weg. Heerlijk vond ik dat, maar omdat ik aan de ctg moest heb ik maar even in bad kunnen liggen. Volgende keer hoop ik niet aan de ctg te hoeven en dan lekker de hele tijd in bad liggen.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

ruggenprik Empty Re: ruggenprik

Bericht  Jasmine za 26 mei 2012 - 22:22

Op het moment dat mijn ruggenprik werd gezet, zat ik in een flinke weeenstorm, had net mijn maag geleegd en zat te trillen van ellende. Vertellen ze me doodleuk dat ik stil moest zitten :nopompom:.

De ruggenprik zelf viel me erg mee en heb nauwelijks gevoeld dat ze hem zetten. Wat was ik blij met dat ding.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

ruggenprik Empty Re: ruggenprik

Bericht  Happydobby za 26 mei 2012 - 23:03

Ik raad juist dat pompje af, het stilt de pijn nauwelijks, je word er alleen duf van.
Ik heb een ruggenprik gehad vanwege de keizersnee, niks van gevoeld met mijn weeënstorm ruggenprik 561177
Het voelde net als een injectie.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ruggenprik Empty Re: ruggenprik

Bericht  Puggle za 26 mei 2012 - 23:22

Ik had wel gehoord dat je aan bepaalde dingen moet voldoen als je een ruggenprik wil en dat je ook een catheter krijgt?
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

ruggenprik Empty Re: ruggenprik

Bericht  Lejow za 26 mei 2012 - 23:35

Puggle schreef:Ik had wel gehoord dat je aan bepaalde dingen moet voldoen als je een ruggenprik wil en dat je ook een catheter krijgt?

Dat van de katheter weet ik niet.
Ik was zo op dat ik een ruggenprik wilde, maar mocht hem niet omdat ik koorts had, en toen ik om andere pijnstilling vroeg (dat pompje dan) had ik al 10 cm en mocht ik gaan persen!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

ruggenprik Empty Re: ruggenprik

Bericht  -Ieniemienie- zo 27 mei 2012 - 0:49

Bij M had ik net zon pompje als TBIB, remifentanil.
EN vond het toen super! Je drukt op het knopje na elke wee, en dan werkt hij voor de wee erna.
Het is ook heel snel weer uitgewerkt. Je moets na elke wee wel drukken. Het is niet zo dat je helemaal niks meer voelt.
Maar haalt de scherpe randjes er vanaf.

Bij T heb ik niks gehad, omdat daar gewoonweg geen tijd voor was, en de weeen goed te doen waren Very Happy
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

ruggenprik Empty Re: ruggenprik

Bericht  Floor zo 27 mei 2012 - 1:02

Puggle schreef:Ik had wel gehoord dat je aan bepaalde dingen moet voldoen als je een ruggenprik wil en dat je ook een catheter krijgt?

Bij mij waren er inderdaad wel dingen waar ik/wij aan moesten voldoen om de ruggenprik te kunnen zetten. En inderdaad je krijgt een catheter (je voelt namelijk niet meer of je moet plassen)

Ik wou mijn bevalling zonder pijnstilling doen, dat stond ook in mijn wensenlijstje maar na een paar uur al zat ik met persweeen tegen het plafond van de pijn terwijl ik 6cm ontsluiting had. Na 1.5/2 uur had ik nog steeds 6 cm en persweeen ook al waren mn vliezen gebroken had ik alle mogelijke houding aangenomen en onder de douche gezeten. Ik heb toen een pethedineprik gekregen maar hierdoor was er erg van de wereld en de pijn was niet minder, bovendien werkt die niet zo lang. Na uitwerking van de prik zat ik nog steeds op 6 cm toen heb ik een ruggenprik gekregen. Hierdoor kon ik wat 'ontspannen' en kon de ontsluiting verder (mijn weeen gingen ook compleet weg dus ik kreeg wel weeopwekkers).
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ruggenprik Empty Re: ruggenprik

Bericht  Gast zo 27 mei 2012 - 1:11

Ik heb er tijdens de bevalling 3 gehad. 1x als pijnstilling en de andere 2 voor de keizersnede. De eerste voor de keizersnede sloeg niet aan vandaar dan ik nog een tweede kreeg. De eerste was vervelend maar te doen en de andere 2 heb ik door de vermoeidheid amper gevoeld

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ruggenprik Empty Re: ruggenprik

Bericht  Gast zo 27 mei 2012 - 1:31

Happydobby schreef:Ik raad juist dat pompje af, het stilt de pijn nauwelijks, je word er alleen duf van.
Ik heb een ruggenprik gehad vanwege de keizersnee, niks van gevoeld met mijn weeënstorm ruggenprik 561177
Het voelde net als een injectie.

Dat is misschien voor iedereen verschillend.
Ik zal niet beweren dat ik niks meer gevoeld heb maar voor het grootste deel was de pijn echt heel goed te hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ruggenprik Empty Re: ruggenprik

Bericht  Gast zo 27 mei 2012 - 1:39

Ik heb er niks van vernomen dat de prik gezet werd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ruggenprik Empty Re: ruggenprik

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum