Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ruggenprik.

+17
pindaatje
Tania
juffie001
Pandora
Julia
holaagirl
Teddyaapje
Vancity_girl
Flip Fluitketel
Jelin
PapillonRose
Thunder
LMCurious
_Mashimaro_
Susan
Annemie
Monnie
21 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Ruggenprik. Empty Ruggenprik.

Bericht  Gast do 7 jul 2011 - 0:38

Wie heeft dit gehad en doet het zeer?

Ik ben net alle info door aan het lezen die ik in het ZH mee gekeregen heb.
Nu lees ik dat een pethidine prik ervoor kan zorgen dat je kindje moeite krijgt met ademhalen tijdens de bevalling.
Ik heb de prik ongeveer halverwege gekregen en H. haar hartslag zakte toen steeds weg.
(Toen wist ik dus nog niet dat dat er voor kon zorgen...)

Nu vroeg ik me dus af of het zo'n pijn doet als dat het eruit ziet?
Ik vind het namelijk erg akelig om te zien....

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Ruggenprik. Empty Re: Ruggenprik.

Bericht  Gast do 7 jul 2011 - 0:41

Ik zelf heb er geen ervaring mee maar van de mensen die ik er over hoor die zeggen allemaal dat het niet zeer doet omdat de weeen vaak pijnlijker zijn.

Gast
Gast

Bericht  Monnie do 7 jul 2011 - 0:41

Ik heb een ruggenprik gehad en kreeg 'm op het moment dat ik hele pijnlijke weeën had. Op dat moment was die pijn niet erger dan de weeën zeg maar. Ik was allang blij dat hij erin zat smile

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Annemie do 7 jul 2011 - 0:46

Ik heb er niks van gevoeld, maar ik kreeg hem vanwege de keizersnede, dus misschien dat die prik anders is. Heb er in ieder geval niks van gemerkt, was er doodsbang voor, maar uiteindelijk dus voor niks.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Susan do 7 jul 2011 - 0:59

Nee, dat voel je amper, het moeilijkste vond ik dat ik even helemaal stil moest zitten en ik was erg bang dat er weer een wee aan zou komen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast do 7 jul 2011 - 1:05

Monnie schreef:Ik heb een ruggenprik gehad en kreeg 'm op het moment dat ik hele pijnlijke weeën had. Op dat moment was die pijn niet erger dan de weeën zeg maar. Ik was allang blij dat hij erin zat smile

Hier ook zo. Daarvoor had ik een zo'n prik in mijn been gehad en die hielp bij mij nagenoeg niet.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 7 jul 2011 - 1:07

Nee, voel je weinig van. Ik was heel bang voor een keizersnee ivm een evt ruggeprik. Kreeg een spoedkeizersnee, en gelukkig wel een ruggeprik ipv algehele narcose, maar het viel echt mee. Ik was zo geschrokken van het feit dat ik daar ineens lag, dat die ruggeprik er ongemerkt al inzat.
Pijn deed het absoluut niet.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 7 jul 2011 - 1:19

Ok, dan heb ik dat liever dan weer zo'n prik in mijn been.
Al is het maar om mijn man rustig te houden en voor de baby natuurlijk.

Ik had nog wel twee uur geslapen en dat zal met een ruggenprik niet zijn maar ik wil echt niet nog een keer die ellende met een zwakke hartslag.

Gast
Gast

Bericht  _Mashimaro_ do 7 jul 2011 - 2:42

Ik heb ook een ruggenprik gehad vanwege een ks. Het klinkt misschien stom, maar ik vond de ruggenprik juist een verademing. Ik had zulke heftige weeën die ik niet meer kon opvangen. Ik heb dan ook niks gemerkt van de prik zetten.
Na een paar week ben ik terug gegaan naar de gyn, omdat mijn wond niet goed wilde genezen. Toen heb ik een prik in/rond de wond gehad en die vond ik pijnlijker.
_Mashimaro_
_Mashimaro_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 491
Punten : 636
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  LMCurious do 7 jul 2011 - 2:50

De eerste keer kreeg ik een ruggenprik vanwege spoedks en dat liep niet zoals het moest. Vond ik echt niet leuk. Maar dat kwam vooral door alle omstandigheden.

De 2e keer bij geplande ks dacht ik dat ze nog op iemand moesten wachten of dat er iets niet klaar was toen ze zeiden dat ik mocht gaan liggen. Toen had ik niet eens door dat ie dr al in zat. Dus wat mij betreft scheelt het een hele hoop als je weet wat er komen gaat. Dus ook goed dat je je nu al aan het inlezen bent!

De prik is trouwens wel anders, maar volgens mij alleen wat betreft hoe diep ze hem zetten voor pijnstilling of voor plaatselijke verdoving. Maar verder is het volgens mij wel hetzelfde, maar weet ik niet zeker.

LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Thunder do 7 jul 2011 - 2:53

Ik heb ook een ruggeprik gehad (meerdere keren), maar niet tijdens mijn bevallingen. Maar tijdens 2 andere operaties, toch vond ik het wel mee vallen en heb ik het niet als pijnlijk ervaren.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096

Bericht  PapillonRose do 7 jul 2011 - 3:18

Susan schreef:Nee, dat voel je amper, het moeilijkste vond ik dat ik even helemaal stil moest zitten en ik was erg bang dat er weer een wee aan zou komen.

+1, hier precies hetzelfde. Ik heb overigens ook bewust niet voor pethidine gekozen, omdat ik het wist van die hartslag. Plus dat ik ooit eens zo'n soort prikje voor iets anders heb gekregen en ik toen helemaal van de wereld was, en niet in positieve zin.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Jelin do 7 jul 2011 - 3:22

Mijn dochter is ook geboren via een spoedkeizersnede. Ik vond de prik zetten helemaal niet erg, juist een verademing. Had al hartkloppingen van de weeënremmers en de persweeën waren ook nog volop aanwezig.

Ik vind alleen de uitwerking van de ruggenprik juist verschrikkelijk.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892

Bericht  Flip Fluitketel do 7 jul 2011 - 3:32

Ik heb ook een ruggenprik gehad en ik vond het een verademing! Ik was oververmoeid hierdoor waren ze bang dat ik op eigen kracht de bevalling niet zou redden verder had ik erge pijnlijke/onregelmatige weeen. Het zetten van de ruggenprik voelde ik nauwelijks, ik vond het erger óm het tussen de weeen te moeten doen. Na het zetten heb ik tot ik moest persen niks meer geweldig. Heerlijk als je al een paar dagen weeeen hebt. Tussendoor even een paar uur 'ontspannen' in bed gelegen en mijn man heeft nog even wat bijgeslapen.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067

Bericht  Gast do 7 jul 2011 - 3:41

PapillonRose schreef:
Susan schreef:Nee, dat voel je amper, het moeilijkste vond ik dat ik even helemaal stil moest zitten en ik was erg bang dat er weer een wee aan zou komen.

+1, hier precies hetzelfde. Ik heb overigens ook bewust niet voor pethidine gekozen, omdat ik het wist van die hartslag. Plus dat ik ooit eens zo'n soort prikje voor iets anders heb gekregen en ik toen helemaal van de wereld was, en niet in positieve zin.

Als ik het vooraf geweten had, had ik die nooit gewild.

Ik heb het ook ooit eerder gehad, voor mijn Crohn en dat vond ik echt heeeel fijn.
Ik had toen al een paar nachten niet geslapen en daaor de prik wel, dus bij mij ging het toen twee kanten op.

Gast
Gast

Bericht  Vancity_girl do 7 jul 2011 - 4:56

Hazeltje schreef:

Ik had nog wel twee uur geslapen en dat zal met een ruggenprik niet zijn maar ik wil echt niet nog een keer die ellende met een zwakke hartslag.

Ik heb nadat ik de ruggeprik kreeg ongeveer 4 uurtjes geslapen. smile dus het kan wel. Verder geen pijn gehad bij het zetten, alleen van de wee-en storm waar ik in zat dan. En bij mij duurde het zetten echt een half uur en moesten er twee artsen komen omdat het niet lukte met zetten. Toch zou ik het indien nodig zonder twijfel weer doen. Ik vond alleen het nadeel dat ik niet meer kon staan en dus de laatste 6 uur van mijn bevalling heb gelegen. Hierdoor is ons meisje waarschijnlijk niet genoeg gezakt en moest ze uiteindelijk met de tang gehaald worden.
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171

Bericht  Teddyaapje do 7 jul 2011 - 5:13

Ik heb een ruggeprik gehad, het zetten vond ik niet echt pijn doen, al voelde het wel heel irritant. Bij mij is de ruggeprik trouwens verkeerd gezet waardoor ik een uur lang van top tot teen verlamd ben geweest. Ik kon helemaal niets meer en ze hebben me zelfs moeten beademen. Wel kon ik alles om me heen nog horen.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast do 7 jul 2011 - 6:08

Jelin schreef:Mijn dochter is ook geboren via een spoedkeizersnede. Ik vond de prik zetten helemaal niet erg, juist een verademing. Had al hartkloppingen van de weeënremmers en de persweeën waren ook nog volop aanwezig.

Ik vind alleen de uitwerking van de ruggenprik juist verschrikkelijk.

Ik voelde me net een lappenpop toen ik van de operatietafel op een bed werd getild, ik keek vol verbazing naar mijn benen die alle kanten opgingen, zo'n raar gevoel was dat. Ik had ook het gevoel dat ik ze zo kon optillen, en 'voelde' ze ook gewoon, maar dat ging dus niet, uiteraard. Echt heel apart.

Lijkt me trouwens heel eng, als je helemaal verdoofd bent perongeluk, zoals Teddyaapje.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 7 jul 2011 - 6:27

+1

Gast
Gast

Bericht  holaagirl do 7 jul 2011 - 6:33

hier ook tijdens een wee gezet,kan het me ds ook niet meer herinneren.
eerst werd trouwens mijn rug verdoofd met een andere prik, daarna werd de ruggeprik gezet.
vond het lastig dat ik rond moet liggen met zo'n dikke buik..(was dus flink geirriteerd,haha)
het was echt heerlijk even...de pijn wegm voelde de weeen wel,maar meer alleen de druk...
uiteindelijk een ks dus was heel makkellijk toen..
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11

Bericht  Julia do 7 jul 2011 - 6:36

Ik heb ook een ruggenprik gekregen omdat ik na, 20 uur weeen, nog maar 3 cm ontsluiting had en de nacht nog inmoest. Dit deed overigens geen pijn!
Wat me alleen wel tegenviel is dat de pijn er op een gegeven moment, na de weeenopwekkers, er knoerhard doorheen gingen. Ik ging van 4 naar 10 cm in 2 uur tijd, misschien dat dat er iets mee te maken heeft?
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Pandora do 7 jul 2011 - 6:59

+ 1
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Bericht  juffie001 do 7 jul 2011 - 7:15

ik heb een ruggeprik gehad omdat ik al zo lang zulke pijnlijke weeen had dat ik me totaal niet meer kon ontspannen. Vond het doodeng, maar heb er niks van gevoeld (behalve dan dat mn been opeens alle kanten opging door een zenuw haha)
Door de prik ging ik opeens heel snel naar de 10 cm ontsluiting omdat ik me meer kon ontspannen en kon ik eindelijk persen
juffie001
juffie001
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 467
Punten : 543

Bericht  Tania do 7 jul 2011 - 7:38

Ik heb ook pethidine gehad en bij mijn zoontje zakte z'n hartslaag ook en ging die niet meer omhoog. Ik wist helemaal niet dat dat daardoor kon komen. Ben blij dat je dit topic opent, dat wil ik dus volgende keer ook niet meer.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast do 7 jul 2011 - 7:59

Tania schreef:Ik heb ook pethidine gehad en bij mijn zoontje zakte z'n hartslaag ook en ging die niet meer omhoog. Ik wist helemaal niet dat dat daardoor kon komen. Ben blij dat je dit topic opent, dat wil ik dus volgende keer ook niet meer.

Ja, ik heb een mapje meegekregen in het ZH waar echt alles in staat.
En dat las ik dus... Ik wist het ook echt niet, he tis ons daarna ook helemaal niet verteld.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: