Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bubbelbad Landal

+5
Fiwen
Nana
VeryCherry
Flemy
yes1984
9 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Bubbelbad Landal  - Pagina 2 Empty Re: Bubbelbad Landal

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 4:49

Ah, helder! Dankje..
Leek mij wel wat, in bad bevallen..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bubbelbad Landal  - Pagina 2 Empty Re: Bubbelbad Landal

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 4:49

Oh! Weer wat geleerd smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bubbelbad Landal  - Pagina 2 Empty Re: Bubbelbad Landal

Bericht  Susan wo 19 jan 2011 - 4:50

Fiwen schreef:

Je mag met gebroken vliezen wel in bad, zolang je maar goede weeën hebt. Als je vliezen breken maar je hebt nog geen weeën dan mag je niet in bad omdat de kans op infectie groter is als je gebroken vliezen hebt en de bevalling nog lang gaat duren (waarop je meer kans hebt wanneer je nog geen weeën hebt).

Ik had langdurig gebroken vliezen en dan zijn ze inderdaad heel erg alert op een infectie, ik moest ook steeds mijn temperatuur in de gaten houden en meteen bellen bij verhoging. Wat ik wel vreemd vond was dat ik wel getoucheerd werd terwijl ik had begrepen dat dat met gebroken vliezen niet mocht. (Ik werd zelfs twee keer zoveel getoucheerd omdat er een co-assistent meeliep, dat hadden ze van mij wel achterwege mogen laten. Ik snap best dat iemand het moet leren, maar mijn bevalling was al erg gecompliceerd en op mijn zwangerschapskaart stond dat ik moeilijk te toucheren was. Ik was op dat moment helaas niet assertief genoeg om nee te zeggen, anders had ik dat wel gedaan. Maar goed, dat terzijde.)
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bubbelbad Landal  - Pagina 2 Empty Re: Bubbelbad Landal

Bericht  Susan wo 19 jan 2011 - 4:51

CKC schreef:Ah, helder! Dankje..
Leek mij wel wat, in bad bevallen..

Dat kan dus in de meeste gevallen kennelijk wel, alleen moet je dan zo'n bad huren.

In het ziekenhuis waar ik van Yrsa ben bevallen stond in de ruimte waar ik na afloop ging douchen een heel groot vrijstaand bad, ik vroeg me af of daar ook vrouwen in konden bevallen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bubbelbad Landal  - Pagina 2 Empty Re: Bubbelbad Landal

Bericht  Fiwen wo 19 jan 2011 - 4:54

yes1984 schreef:
Fiwen schreef:Je moet oppassen met hoge temperaturen, zeker in het begin van je zwangerschap. Omdat je basale lichaamstemperatuur dan omhoog gaat en dat negatieve invloed op je zwangerschap kan hebben. Daarom wordt ook afgeraden om de eerste 12 weken in de sauna te gaan. Maar zolang je dus in een niet veel te warm bubbelbad gaat kan het geen kwaad (dus geen watertemperatuur waar je rood uit komt). Dit geldt trouwens ook gewoon voor een normaal bad.

Dus zo'n 'standaard' bubbelbad moet kunnen volgens jou?

Ja hoor, geen probleem.

Ik heb het zelf trouwens ook gedaan, ik wist net dat ik zwanger was toen ik mijn vrijgezellenfeest had en we gingen naar de thermaal baden in de buurt van Venlo. Groot deel van de vriendinnen die mee waren zijn klasgenoten van me en die riepen meteen "jij mag niet in de sauna... dan gaan we maar bubbelen"
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bubbelbad Landal  - Pagina 2 Empty Re: Bubbelbad Landal

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 4:55

Susan schreef:
CKC schreef:Ah, helder! Dankje..
Leek mij wel wat, in bad bevallen..

Dat kan dus in de meeste gevallen kennelijk wel, alleen moet je dan zo'n bad huren.

In het ziekenhuis waar ik van Yrsa ben bevallen stond in de ruimte waar ik na afloop ging douchen een heel groot vrijstaand bad, ik vroeg me af of daar ook vrouwen in konden bevallen.

Je mag toch ook evt in je eigen bad bevallen? Een vrouw die ik ken is vorig jaar gewoon in haar eigen, normale bad, bevallen.Ze was al wel halverwege met de ontsluiting. De verloskundige moet dit wel willen uiteraard. Dat moet je van tevoren wel eerst bespreken. Niet iedere verloskundige wil dit.

Ik zou ook best in bad willen bevallen, maar dat zit er hier niet in denk ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bubbelbad Landal  - Pagina 2 Empty Re: Bubbelbad Landal

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 4:55

Susan schreef:
CKC schreef:Ah, helder! Dankje..
Leek mij wel wat, in bad bevallen..

Dat kan dus in de meeste gevallen kennelijk wel, alleen moet je dan zo'n bad huren.

In het ziekenhuis waar ik van Yrsa ben bevallen stond in de ruimte waar ik na afloop ging douchen een heel groot vrijstaand bad, ik vroeg me af of daar ook vrouwen in konden bevallen.

Ja maar als ik er over nadenk is t toch beter om op bed te bevallen.. want ik denk dat je badwater zo goor wordt.. bleeh! Lig je in je eigen uitwerpselen te bevallen..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bubbelbad Landal  - Pagina 2 Empty Re: Bubbelbad Landal

Bericht  Susan wo 19 jan 2011 - 4:57

_MamaRosa_ schreef:

Je mag toch ook evt in je eigen bad bevallen? Een vrouw die ik ken is vorig jaar gewoon in haar eigen, normale bad, bevallen.Ze was al wel halverwege met de ontsluiting. De verloskundige moet dit wel willen uiteraard. Dat moet je van tevoren wel eerst bespreken. Niet iedere verloskundige wil dit.

Ik zou ook best in bad ]\willen bevallen, maar dat zit er hier niet in denk ik.

Oh ja, ik dacht aan een speciaal bad omdat ik net over die speciale hoes las, maar die kun je misschien ook wel gewoon in je eigen bad doen. Het probleem met een gewoon bad lijkt me alleen dat je er niet omheen kunt lopen en vaak niet aan het 'voeteneind' kunt staan.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bubbelbad Landal  - Pagina 2 Empty Re: Bubbelbad Landal

Bericht  Susan wo 19 jan 2011 - 5:00

CKC schreef:

Ja maar als ik er over nadenk is t toch beter om op bed te bevallen.. want ik denk dat je badwater zo goor wordt.. bleeh! Lig je in je eigen uitwerpselen te bevallen..

Ik heb wel een aantal filmpjes van badbevallingen gezien, maar ik heb nog nooit gezien dat er drollen om die vrouwen heen dreven of zo.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bubbelbad Landal  - Pagina 2 Empty Re: Bubbelbad Landal

Bericht  Fiwen wo 19 jan 2011 - 5:02

_MamaRosa_ schreef:
Susan schreef:
CKC schreef:Ah, helder! Dankje..
Leek mij wel wat, in bad bevallen..

Dat kan dus in de meeste gevallen kennelijk wel, alleen moet je dan zo'n bad huren.

In het ziekenhuis waar ik van Yrsa ben bevallen stond in de ruimte waar ik na afloop ging douchen een heel groot vrijstaand bad, ik vroeg me af of daar ook vrouwen in konden bevallen.

Je mag toch ook evt in je eigen bad bevallen? Een vrouw die ik ken is vorig jaar gewoon in haar eigen, normale bad, bevallen.Ze was al wel halverwege met de ontsluiting. De verloskundige moet dit wel willen uiteraard. Dat moet je van tevoren wel eerst bespreken. Niet iedere verloskundige wil dit.

Ik zou ook best in bad willen bevallen, maar dat zit er hier niet in denk ik.

Het probleem bij een normaal bad is dat het te smal is. Je kunt dan niet goed je benen optrekken en je knieën uit elkaar laten vallen tijdens het persen. Plus de verloskundige kan er dan ook totaal niet bij en dat is toch wel prettig Wink
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bubbelbad Landal  - Pagina 2 Empty Re: Bubbelbad Landal

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 5:03

Susan schreef:
CKC schreef:

Ja maar als ik er over nadenk is t toch beter om op bed te bevallen.. want ik denk dat je badwater zo goor wordt.. bleeh! Lig je in je eigen uitwerpselen te bevallen..

Ik heb wel een aantal filmpjes van badbevallingen gezien, maar ik heb nog nooit gezien dat er drollen om die vrouwen heen dreven of zo.

Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bubbelbad Landal  - Pagina 2 Empty Re: Bubbelbad Landal

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 5:23

Fiwen schreef:
_MamaRosa_ schreef:
Susan schreef:
CKC schreef:Ah, helder! Dankje..
Leek mij wel wat, in bad bevallen..

Dat kan dus in de meeste gevallen kennelijk wel, alleen moet je dan zo'n bad huren.

In het ziekenhuis waar ik van Yrsa ben bevallen stond in de ruimte waar ik na afloop ging douchen een heel groot vrijstaand bad, ik vroeg me af of daar ook vrouwen in konden bevallen.

Je mag toch ook evt in je eigen bad bevallen? Een vrouw die ik ken is vorig jaar gewoon in haar eigen, normale bad, bevallen.Ze was al wel halverwege met de ontsluiting. De verloskundige moet dit wel willen uiteraard. Dat moet je van tevoren wel eerst bespreken. Niet iedere verloskundige wil dit.

Ik zou ook best in bad willen bevallen, maar dat zit er hier niet in denk ik.

Het probleem bij een normaal bad is dat het te smal is. Je kunt dan niet goed je benen optrekken en je knieën uit elkaar laten vallen tijdens het persen. Plus de verloskundige kan er dan ook totaal niet bij en dat is toch wel prettig Wink

Ja, dat leek mij ook de reden waarom niet iedere verloskundige dit wil doen in het eigen bad. Hier bij onze praktijk zijn 4 verloskundigen, en 1 staat er wel voor open.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bubbelbad Landal  - Pagina 2 Empty Re: Bubbelbad Landal

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 5:24

Mama_van2 schreef:
Susan schreef:
CKC schreef:

Ja maar als ik er over nadenk is t toch beter om op bed te bevallen.. want ik denk dat je badwater zo goor wordt.. bleeh! Lig je in je eigen uitwerpselen te bevallen..

Ik heb wel een aantal filmpjes van badbevallingen gezien, maar ik heb nog nooit gezien dat er drollen om die vrouwen heen dreven of zo.

Very Happy

Plus dat het niet altijd een smeerboel hoeft te worden. En daarbij, zou het dat wel zijn, daarna douche je toch weer lekker. Mij lijkt het echt wel prettig om in bad te bevallen, ondanks dat je misschien in wat bloed zit. Zoveel vind je daar nu ook weer niet van terug in zoveel water.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bubbelbad Landal  - Pagina 2 Empty Re: Bubbelbad Landal

Bericht  Fiwen wo 19 jan 2011 - 5:31

_MamaRosa_ schreef:
Fiwen schreef:
Het probleem bij een normaal bad is dat het te smal is. Je kunt dan niet goed je benen optrekken en je knieën uit elkaar laten vallen tijdens het persen. Plus de verloskundige kan er dan ook totaal niet bij en dat is toch wel prettig Wink

Ja, dat leek mij ook de reden waarom niet iedere verloskundige dit wil doen in het eigen bad. Hier bij onze praktijk zijn 4 verloskundigen, en 1 staat er wel voor open.

Ik moet zeggen dat ik er ook niet echt blij mee ben als iemand in bad wil bevallen, het is allemaal heel leuk zolang het goed gaat maar er hoeft maar iets mis te gaan en je hebt een heel groot probleem. Je hebt als verloskundige geen ruimte en geen optimaal zicht om te kunnen handelen zoals je zou doen wanneer een vrouw op bed ligt. Ik weet echt nog niet of ik het straks ga doen als ik afgestudeerd ben.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bubbelbad Landal  - Pagina 2 Empty Re: Bubbelbad Landal

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 7:08

Fiwen schreef:
_MamaRosa_ schreef:
Fiwen schreef:
Het probleem bij een normaal bad is dat het te smal is. Je kunt dan niet goed je benen optrekken en je knieën uit elkaar laten vallen tijdens het persen. Plus de verloskundige kan er dan ook totaal niet bij en dat is toch wel prettig Wink

Ja, dat leek mij ook de reden waarom niet iedere verloskundige dit wil doen in het eigen bad. Hier bij onze praktijk zijn 4 verloskundigen, en 1 staat er wel voor open.

Ik moet zeggen dat ik er ook niet echt blij mee ben als iemand in bad wil bevallen, het is allemaal heel leuk zolang het goed gaat maar er hoeft maar iets mis te gaan en je hebt een heel groot probleem. Je hebt als verloskundige geen ruimte en geen optimaal zicht om te kunnen handelen zoals je zou doen wanneer een vrouw op bed ligt. Ik weet echt nog niet of ik het straks ga doen als ik afgestudeerd ben.

En wat denk je van de hoogte.
Je moet zowat de hele bevalling op je knieën zitten.
Vind het mooi om te zien, maar verschrikkelijk om te assisteren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bubbelbad Landal  - Pagina 2 Empty Re: Bubbelbad Landal

Bericht  Fiwen wo 19 jan 2011 - 7:15

PrinsesBo schreef:
En wat denk je van de hoogte.
Je moet zowat de hele bevalling op je knieën zitten.
Vind het mooi om te zien, maar verschrikkelijk om te assisteren.

Ja dat ook, maar helaas sowieso al regelmatig moeten doen zonder dat het een badbevalling was... (Mensen die met 38 weken nog denken te kunnen gaan verhuizen en dan een weeënstorm krijgen en op een matras op de grond moeten bevallen in een huis waar nog geen schone handdoek meer is Mad )

Ook verloskundige PrinsesBo?
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bubbelbad Landal  - Pagina 2 Empty Re: Bubbelbad Landal

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 7:22

Fiwen schreef:
PrinsesBo schreef:
En wat denk je van de hoogte.
Je moet zowat de hele bevalling op je knieën zitten.
Vind het mooi om te zien, maar verschrikkelijk om te assisteren.

Ja dat ook, maar helaas sowieso al regelmatig moeten doen zonder dat het een badbevalling was... (Mensen die met 38 weken nog denken te kunnen gaan verhuizen en dan een weeënstorm krijgen en op een matras op de grond moeten bevallen in een huis waar nog geen schone handdoek meer is Mad )

Ook verloskundige PrinsesBo?

Iewk!
Ik kom ook echt regelmatig gezinnen tegen waar een bed maar 30 cm hoog is.
Embarmelijke (schrijf je dat zo?) omstandigheden ook vaak.. pff!

Nee geen verloskundige, maar kraamverzorgende.
(Wel 2x een bevalling alleen moeten doen :shock: echt eng! :P)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bubbelbad Landal  - Pagina 2 Empty Re: Bubbelbad Landal

Bericht  PiP wo 19 jan 2011 - 7:33

Wat ik destijds gelezen heb is dat als je verder in de zwangerschap bent 35/37 weken je beter niet meer naar openbare zwembaden kan gaan en als je wel gaat de bubbel en kruidenbaden overslaan.
Dit vanwege steeds hogere kans dat je evt al een beginnende ontsluiting hebt en de bacterien in het water.
Ik ben zelf met 20 weken op een park in een bubbelbad gegaan.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bubbelbad Landal  - Pagina 2 Empty Re: Bubbelbad Landal

Bericht  Teddyaapje wo 19 jan 2011 - 8:07

De reden dat je niet in een bubbelbad mag is vanwege bacterieen, het heeft niks met ontsluiting te maken want het zijn bacterieen die je inademt (weet even niet meer wel bacterie het was). Bij bubbelbaden hangt er ook altijd een bordje dat je er niet langer als 30min. in mag.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bubbelbad Landal  - Pagina 2 Empty Re: Bubbelbad Landal

Bericht  PiP wo 19 jan 2011 - 8:15

Dit stukje heb ik toen gelezen:
Aan het einde van de zwangerschap
Tijdens de laatste 6 weken is het niet verstandig om gebruik te maken van baden waarin u gaat zitten, zwemmen of drijven. Er kan al enige ontsluiting plaatsvinden en in theorie maakt u daarom wat meer kans op een infectie. Om af te koelen kunt u het beste gebruik maken van een koude douche of de koudwaterslang.

Komt van de Veluwse Bron af, niet een medische iets dus...

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bubbelbad Landal  - Pagina 2 Empty Re: Bubbelbad Landal

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 8:23

PiP schreef:Dit stukje heb ik toen gelezen:
Aan het einde van de zwangerschap
Tijdens de laatste 6 weken is het niet verstandig om gebruik te maken van baden waarin u gaat zitten, zwemmen of drijven. Er kan al enige ontsluiting plaatsvinden en in theorie maakt u daarom wat meer kans op een infectie. Om af te koelen kunt u het beste gebruik maken van een koude douche of de koudwaterslang.

Komt van de Veluwse Bron af, niet een medische iets dus...

Ik wilde net zeggen, nooit van gehoord nl! Ik heb bij de 1e volop gezwommen in de 38e week. We waren toen op vakantie bij centerparcs, en daar heb ik gewoon lekker in de zwembaden gezeten. Ook het bubbelbad volgens mij wel, maar dat weet ik niet meer zo goed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bubbelbad Landal  - Pagina 2 Empty Re: Bubbelbad Landal

Bericht  Susan wo 19 jan 2011 - 8:34

Ik dacht altijd dat alleen gebroken vliezen infectiegevaar opleverden, ontsluiting niet. Je mag de laatste weken van de zwangerschap ook nog gewoon seks hebben, daar zou je net zo goed een infectie van kunnen oplopen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bubbelbad Landal  - Pagina 2 Empty Re: Bubbelbad Landal

Bericht  Mida4you wo 19 jan 2011 - 8:39

Wat ze tegen mij zeiden is dat je de laatste weken niet meer in het bubbelbad mag, want misschien heb je ongemerkt als iets wat ontsluiting en kunnen er bacteriën in komen zeg maar.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Bubbelbad Landal  - Pagina 2 Empty Re: Bubbelbad Landal

Bericht  Teddyaapje wo 19 jan 2011 - 8:51

Teddyaapje schreef:De reden dat je niet in een bubbelbad mag is vanwege bacterieen, het heeft niks met ontsluiting te maken want het zijn bacterieen die je inademt (weet even niet meer wel bacterie het was). Bij bubbelbaden hangt er ook altijd een bordje dat je er niet langer als 30min. in mag.

Het gaat trouwens om legionella...
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bubbelbad Landal  - Pagina 2 Empty Re: Bubbelbad Landal

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 8:53

Susan schreef:Ik dacht altijd dat alleen gebroken vliezen infectiegevaar opleverden, ontsluiting niet. Je mag de laatste weken van de zwangerschap ook nog gewoon seks hebben, daar zou je net zo goed een infectie van kunnen oplopen.

Zo heb ik het ook altijd begrepen idd. Je mag alleen geen seks meer hebben als de vliezen zijn gebroken, anders tot het laatst toe.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bubbelbad Landal  - Pagina 2 Empty Re: Bubbelbad Landal

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum