Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vragen over krampjes

+4
Lejow
piertje
SarahKey
Bloem86
8 plaatsers

Ga naar beneden

Vragen over krampjes Empty Vragen over krampjes

Bericht  Bloem86 za 26 mei 2012 - 8:32

Onze kleinste meid heeft veel last van krampjes. Vind het zo sneu voor d'r! We kennen het helemaal niet van onze oudste, vandaar dat ik even een paar vragen aan jullie heb..

- Heeft jullie kindje last (gehad) van krampjes?
- Hoe vaak had hij/zij hier last van? Elke dag? Of eens in de zoveel tijd?
- Hoe lang hielden de krampjes per keer aan? Was het maar even, of uren lang?
- Hoelang heeft het geduurd tot hij/zij geen krampjes meer had?
- Gaven jullie wat tegen de krampjes, als infacol of sab simplex?
- Zo ja, had je het idee dat dit werkte?
- Voor degene die flesvoeding gaven, gaven jullie speciale voeding? (bijv nutrilon omneo)
- Was er een bepaalde houding die jullie kindje fijn vond?
- Wat deden jullie verder op het moment van krampjes?
- Verder nog tips?
- Is het raar dat ik soms echt verdrietig word als ze krampjes heeft? Vind het dan zo erg dat ik de pijn niet weg kan nemen bij d'r! En voel me soms zo gefrustreerd, omdat ik me dan zo machteloos voel..

Bedankt voor jullie antwoorden! Misschien helpt het me nog een beetje!
Bloem86
Bloem86
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 907
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vragen over krampjes Empty Re: Vragen over krampjes

Bericht  SarahKey za 26 mei 2012 - 8:36

- Heeft jullie kindje last (gehad) van krampjes? Ja, helaas wel
- Hoe vaak had hij/zij hier last van? Elke dag? Of eens in de zoveel tijd? De eerste 3-4 weken, elke dag
- Hoe lang hielden de krampjes per keer aan? Was het maar even, of uren lang? Was maar even, half uur per keer denk ik, meerdere keren per dag
- Hoelang heeft het geduurd tot hij/zij geen krampjes meer had? Ongeveer een maand
- Gaven jullie wat tegen de krampjes, als infacol of sab simplex? Infacol
- Zo ja, had je het idee dat dit werkte? Ja, al hebben we de eerste week niets gegeven
- Voor degene die flesvoeding gaven, gaven jullie speciale voeding? (bijv nutrilon omneo) Nee
- Was er een bepaalde houding die jullie kindje fijn vond? Ja, met zijn buikje op onze onderarm
- Wat deden jullie verder op het moment van krampjes? Sussen en heen en weer lopen, fietsbewegingen maken, masseren.
- Verder nog tips? Met flesvoeding: afgekoeld gekookt water gebruiken ipv koud kraanwater. Poeder roeren ipv schudden
- Is het raar dat ik soms echt verdrietig word als ze krampjes heeft? Vind het dan zo erg dat ik de pijn niet weg kan nemen bij d'r! En voel me soms zo gefrustreerd, omdat ik me dan zo machteloos voel.. Nee dat vind ik niet raar, vond het zelf ook zielig. De eerste twee nachten kon ik wel mee huilen, zo sneu!
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  piertje za 26 mei 2012 - 8:37

Bloem86 schreef:Onze kleinste meid heeft veel last van krampjes. Vind het zo sneu voor d'r! We kennen het helemaal niet van onze oudste, vandaar dat ik even een paar vragen aan jullie heb..

- Heeft jullie kindje last (gehad) van krampjes? Ja
- Hoe vaak had hij/zij hier last van? Elke dag? Of eens in de zoveel tijd? De eerste maanden een paar dagen per week
- Hoe lang hielden de krampjes per keer aan? Was het maar even, of uren lang? meestal een half uurtje,
- Hoelang heeft het geduurd tot hij/zij geen krampjes meer had? totdat ze ongeveer 4 maanden was
- Gaven jullie wat tegen de krampjes, als infacol of sab simplex? infacol en we roerden de melkpoeder in plaats van de fles te schudden
- Zo ja, had je het idee dat dit werkte? weet het niet. Merk wel dat ze nu nog steeds soms last van boertjes en scheetjes krijgt als we de fles schudden.
- Voor degene die flesvoeding gaven, gaven jullie speciale voeding? (bijv nutrilon omneo) ja, nutrilon Omneo.
- Was er een bepaalde houding die jullie kindje fijn vond? ja, liggend op mijn arm met haar beentjes iets omhoog.
- Wat deden jullie verder op het moment van krampjes? wiegen, vasthouden.
- Verder nog tips? nee, niet echt.
- Is het raar dat ik soms echt verdrietig word als ze krampjes heeft? Vind het dan zo erg dat ik de pijn niet weg kan nemen bij d'r! En voel me soms zo gefrustreerd, omdat ik me dan zo machteloos voel.. Heb ik ook gehad. Vond het ook erg zielig! Maar door haar te wiegen werd ze meestal wel iets rustiger.

piertje
piertje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 395
Punten : 416
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  SarahKey za 26 mei 2012 - 8:42

Oh ja wat hier ook hielp. Soort fles. Difrax hielp goed en de hema fles (die met een boom erop van 2,25 euro)
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Lejow za 26 mei 2012 - 8:42

- Heeft jullie kindje last (gehad) van krampjes? Ja Sad
- Hoe vaak had hij/zij hier last van? Elke dag? Of eens in de zoveel tijd? Gedurende de dag af en toe en vrij kort, 's avonds was het meestal raak van 20.00 tot 00.00 dan was het stil, krijsen, windjes laten, stil, krijsen, windjes laten en dat zo de hele avond
- Hoe lang hielden de krampjes per keer aan? Was het maar even, of uren lang? Zie hier boven dus
- Hoelang heeft het geduurd tot hij/zij geen krampjes meer had? Tot vorige week ofzo
- Gaven jullie wat tegen de krampjes, als infacol of sab simplex? infacol hielp hier niet, toen zijn we over gegaan op Ortiflor start, een soort baby yakult met probiotica, dat hielp goed!
- Zo ja, had je het idee dat dit werkte? zie hier boven
- Voor degene die flesvoeding gaven, gaven jullie speciale voeding? (bijv nutrilon omneo) Ze krijgt nu uiteindelijk Nuramigen, voeding zonder melk en lactose
- Was er een bepaalde houding die jullie kindje fijn vond? ja met haar buikje op de palm van mijn hand
- Wat deden jullie verder op het moment van krampjes? iets warms op haar buik, haar buikje wrijven, rondjes draaien zodat de knietjes haar buik stimuleren
- Verder nog tips? gekookt water gebruiken, voeding door de fles roeren ipv schudden
- Is het raar dat ik soms echt verdrietig word als ze krampjes heeft? nee, je kindje pijn zien hebben is niet leuk
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Twellie za 26 mei 2012 - 8:49

Ja, de eerste twee maand af en toe. We hebben infacol gebruikt.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Sanne za 26 mei 2012 - 9:13

Hier de eerste paar weken ook krampjes. We hebben even Infacol gebruikt, maar ik had niet het idee dat het echt wat deed. Nu heeft H. nog af en toe krampjes, meestal als ze een dagje wat minder heeft gepoept. Dan merk je 's avonds echt dat het haar dwars zit. Een beetje masseren en een warm badje hielp hier wel goed. Ik geef trouwens borstvoeding, dus geen speciale flesvoeding o.i.d. En ja, ik werd er zelf ook wel eens verdrietig van. Je kunt het zo'n kindje niet uitleggen, dat voelt heel machteloos.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  ekjir@M za 26 mei 2012 - 11:23

Bloem86 schreef:Onze kleinste meid heeft veel last van krampjes. Vind het zo sneu voor d'r! We kennen het helemaal niet van onze oudste, vandaar dat ik even een paar vragen aan jullie heb..

- Heeft jullie kindje last (gehad) van krampjes? De oudste wel, de jongste een paar dagen toen ze net 2 weken was
- Hoe vaak had hij/zij hier last van? Elke dag? Of eens in de zoveel tijd? Meestal ´s avonds
- Hoe lang hielden de krampjes per keer aan? Was het maar even, of uren lang? Tussen de voeding van 19 uur en 23 uur
- Hoelang heeft het geduurd tot hij/zij geen krampjes meer had? Bij de oudste een maand of 3 denk ik
- Gaven jullie wat tegen de krampjes, als infacol of sab simplex? ABC Dophilus en Osteopaat
- Zo ja, had je het idee dat dit werkte? Het duurt een paar dagen voordat het werkt maar daarna hebben ze er geen last meer van gehad
- Voor degene die flesvoeding gaven, gaven jullie speciale voeding? (bijv nutrilon omneo) De oudste kreeg kruidvat standaard en later ben ik overgestapt op geitenmelk
- Was er een bepaalde houding die jullie kindje fijn vond? Van de oudste weet ik het niet meer en de jongste ligt graag op haar buik bij krampjes
- Wat deden jullie verder op het moment van krampjes? Fietsen met de beentjes
- Verder nog tips? Een beetje rooibosthee door de fles 10cc ofzo
- Is het raar dat ik soms echt verdrietig word als ze krampjes heeft? Vind het dan zo erg dat ik de pijn niet weg kan nemen bij d'r! En voel me soms zo gefrustreerd, omdat ik me dan zo machteloos voel.. Nee hoor is niet raar, ik kon er bij de oudste ook heel slecht tegen. Nu met de jongste merk ik wel dat als ik rustig ben dat zij ook rustig is.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Slakje za 26 mei 2012 - 12:37

- Heeft jullie kindje last (gehad) van krampjes? Ja
- Hoe vaak had hij/zij hier last van? Elke dag? Of eens in de zoveel tijd? Elke dag
- Hoe lang hielden de krampjes per keer aan? Was het maar even, of uren lang? Dat verschilde wel, soms uren, soms maar even
- Hoelang heeft het geduurd tot hij/zij geen krampjes meer had? 2 maanden
- Gaven jullie wat tegen de krampjes, als infacol of sab simplex? Niks
- Zo ja, had je het idee dat dit werkte? /
- Voor degene die flesvoeding gaven, gaven jullie speciale voeding? (bijv nutrilon omneo) /
- Was er een bepaalde houding die jullie kindje fijn vond? Dicht tegen mama/papa en dan heen en weer wiegen of gaan wandelen
- Wat deden jullie verder op het moment van krampjes? Haar troosten
- Verder nog tips? Venkelthee
- Is het raar dat ik soms echt verdrietig word als ze krampjes heeft? Vind het dan zo erg dat ik de pijn niet weg kan nemen bij d'r! En voel me soms zo gefrustreerd, omdat ik me dan zo machteloos voel.. Nee natuurlijk niet.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Gast za 26 mei 2012 - 18:09

- Heeft jullie kindje last (gehad) van krampjes? Ja.
- Hoe vaak had hij/zij hier last van? Elke dag? Of eens in de zoveel tijd? Elke dag eventjes.
- Hoe lang hielden de krampjes per keer aan? Was het maar even, of uren lang? H. had het elke avond, met name tussen 19 en 21. A. had het de hele dag door maar die hielden maar eventjes aan.
- Hoelang heeft het geduurd tot hij/zij geen krampjes meer had? Rond de 2 maanden was het weg.
- Gaven jullie wat tegen de krampjes, als infacol of sab simplex? Ja, we gaven infacol, maar ik kreeg niet het idee dat dat hielp.
- Zo ja, had je het idee dat dit werkte? Oh, zie hierboven dus.
- Voor degene die flesvoeding gaven, gaven jullie speciale voeding? (bijv nutrilon omneo) Nee, wel hadden we de flessen van Dr. Brown's. We hadden wel het idee dat het hierdoor een stuk minder werd! En een week nadat we gestart waren met Forte was het over. Maar dat is geen voeding tegen krampjes.
- Was er een bepaalde houding die jullie kindje fijn vond? Nee, maar A. heeft de eerste 7 weken niet anders gedaan dan huilen, hij vond helemaal niks fijn.
- Wat deden jullie verder op het moment van krampjes? Het enige dat we konden doen was hem wat sussen, maar dat hielp eigenlijk niet.
- Verder nog tips? ABC poeder schijnt heel goed te helpen. Ik had het gekocht maar toen ik wilde beginnen hield het op.
- Is het raar dat ik soms echt verdrietig word als ze krampjes heeft? Vind het dan zo erg dat ik de pijn niet weg kan nemen bij d'r! En voel me soms zo gefrustreerd, omdat ik me dan zo machteloos voel.. Nee, dat is niet raar. Je wil je kleine kindje geen pijn zie hebben natuurlijk. Gelukkig houd het rond de 3 maanden biij de meeste op!

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: