Krampjes
+3
Lejow
Tania
Happy
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Krampjes
Hoi dames
Ik ben op zoek naar tips voor darmkrampjes.
Onze zoon is nu 9 dagen oud en heeft vanaf dag 1 krampjes. Ik snap dat zijn darmen en lijfje moeten wennen maar zijn er tips om het voor hem te verlichten?
Ivm spugen krijgt hij kruidvat AR comfort 1 en hij krijgt het in een difrax met 123 speen. We hebben ook de dr browns fles gebruikt maar moest teveel moeite doen om zijn flesje leeg te krijgen en viel tijdens het drinken in slaap. Met deze speen gaat t een stuk beter. We gebruiken Infacol maar lees ook veel over Cinababy en Sab simplex iemand ervaring met deze producten?
Op dit moment vullen we de avond met rondjes lopen om hem rustig te krijgen en gaan we vlak voor het slapen met hem douchen. De nachten doet hij gelukkig goed maar de avonden is het jammeren huilen en gillen..
Ik ben op zoek naar tips voor darmkrampjes.
Onze zoon is nu 9 dagen oud en heeft vanaf dag 1 krampjes. Ik snap dat zijn darmen en lijfje moeten wennen maar zijn er tips om het voor hem te verlichten?
Ivm spugen krijgt hij kruidvat AR comfort 1 en hij krijgt het in een difrax met 123 speen. We hebben ook de dr browns fles gebruikt maar moest teveel moeite doen om zijn flesje leeg te krijgen en viel tijdens het drinken in slaap. Met deze speen gaat t een stuk beter. We gebruiken Infacol maar lees ook veel over Cinababy en Sab simplex iemand ervaring met deze producten?
Op dit moment vullen we de avond met rondjes lopen om hem rustig te krijgen en gaan we vlak voor het slapen met hem douchen. De nachten doet hij gelukkig goed maar de avonden is het jammeren huilen en gillen..
Happy- Prater
- Aantal berichten : 1027
Punten : 1085
Registratiedatum : 05-12-10
Re: Krampjes
Je zou overkunnen stappen op Kruidvat extra care of Nutrilon Omneo en dan nutriton eraan toevoegen tegen het spugen. De Extra care werkte hier niet, de Omneo bij allebei heel goed. Maar de krampjes blijven wel ze worden misschien wel minder. Voor de rest is het gewoon de eerste drie maanden wachten. Fietsen met de beentje, een kruikje enz.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Infacol hielp hier voor geen meter.
Op aanraden van Jazzlyn ben ik Orthiflor Start gaan gebruiken, een soort baby yakult, en dat hielp een stuk beter!!!
Het is alleen wel duur.. een kleine 20 euro voor 40 gram, en daar doe je een week of 2 mee!
Op aanraden van Jazzlyn ben ik Orthiflor Start gaan gebruiken, een soort baby yakult, en dat hielp een stuk beter!!!
Het is alleen wel duur.. een kleine 20 euro voor 40 gram, en daar doe je een week of 2 mee!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Hier hielp Infacol ook erg goed, en we hadden idd ook Nutrilon Omneo.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Ik heb ook niet het idee dat de Infacol iets doet?
Waar haal je dat Lejow?
Waar haal je dat Lejow?
Happy- Prater
Mijn gouden tip is de draagdoek. Een stuk minder zwaar om met 'm rond te lopen en z'n buikje wordt lekker warm en minder pijnlijk.
Sab simplex bevat dezelfde werkzame stof als Infacol, alleen dan een hogere dosis.
Sab simplex bevat dezelfde werkzame stof als Infacol, alleen dan een hogere dosis.
Gast- Gast
Bij de Tuinen, of de Vitamine store, bij ons op de markt verkopen ze het ook bij zo'n kraam met allemaal kruiden en spul.
Lejow- Lady Post-a-lot
Ik vind sab simflex goed spul. Je kan ook de voeding met rooibos thee aanmaken als je flesvoeding geeft.
Penélope- Prater
- Aantal berichten : 1022
Punten : 1877
Registratiedatum : 22-11-10
Een vriendin van mij gebruikt ABC poeder tegen krampjes en volgens mij werkt dat ook erg goed.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Ik zeg ook de draagdoek. Infacol gebruiken wij ook en helpt hier wel. Maar hij krijgt nu AB en heeft meer buikpijn en hij wordt rustig van de doek nu.
Gast- Gast
Ik zou geen Nutriton geven. Hadden wij ook geprobeerd tegen het spugen, maar Louise kreeg er erge diarree van, we mochten vanaf 3 maan beginnen met vlokken.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Hier krijgt ze ook een beetje nutriton trouwens, tegen het spugen. Heeft ze geen last van.
Lejow- Lady Post-a-lot
Slakje schreef:Ik zou geen Nutriton geven. Hadden wij ook geprobeerd tegen het spugen, maar Louise kreeg er erge diarree van, we mochten vanaf 3 maan beginnen met vlokken.
In de voeding die ze nu geeft zit ook johannesbroodpitmeel dus het maakt weinig uit of ze die voeding geeft of andere voeding met nutriton er doorheen.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Tania schreef:Slakje schreef:Ik zou geen Nutriton geven. Hadden wij ook geprobeerd tegen het spugen, maar Louise kreeg er erge diarree van, we mochten vanaf 3 maan beginnen met vlokken.
In de voeding die ze nu geeft zit ook johannesbroodpitmeel dus het maakt weinig uit of ze die voeding geeft of andere voeding met nutriton er doorheen.
Klopt. En de voeding gaat verder goed spugen is zo goed als over en poepen kan hij als de beste maar vanaf een uur of 7 tot 11 is het mis.
(Al ligt hij nu voor het eerst op mn borst te slapen!! Heerlijk..)
Happy- Prater
Oh, ja, daar ken ik natuurlijk niets van :')
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Arden schreef:Ik zeg ook de draagdoek. Infacol gebruiken wij ook en helpt hier wel. Maar hij krijgt nu AB en heeft meer buikpijn en hij wordt rustig van de doek nu.
en dan de beentjes in de doek (wel op letten dat zijn enkels niet over elkaar zitten), zodat de knietjes de buik masseren als je beweegt!
Gast- Gast
Doek ga ik proberen, een vriendin komt er morgen een langs brengen die ik mag lenen
Happy- Prater
De Dr.Browns fles hielp hier wel heel goed tegen de krampjes.
Heb je al geprobeerd om de speen minder strak aan te draaien?
Of het gaatje wat groter te maken?
Ik hoor ook veel positieve verhalen over ABC poeder.
Had het zelf ook gehaald maar toen waren A. zijn krampjes al over.
Heb je al geprobeerd om de speen minder strak aan te draaien?
Of het gaatje wat groter te maken?
Ik hoor ook veel positieve verhalen over ABC poeder.
Had het zelf ook gehaald maar toen waren A. zijn krampjes al over.
Gast- Gast
Lejow schreef:Infacol hielp hier voor geen meter.
Ben blij te horen dat het bij jou ook goed werkt!!!
Jazzlyn- Prater
- Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: