Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe bepaal je wanneer je op vakantie gaat?

+12
Blond
Tsjip
studiebol
Inge
Joli86
Atelier Madame
Kreeftje
Ploen
Dennenappel
Flinder
Jeanette
Winegum
16 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe bepaal je wanneer je op vakantie gaat? Empty Hoe bepaal je wanneer je op vakantie gaat?

Bericht  Winegum di 18 jan 2011 - 22:26

Ik ben gebonden aan de schoolvakanties (student) dus de keus is niet eindeloos, maar ik weet het niet zo goed, wanneer ik mijn vakantie zal inplannen. Voor a.s. zaterdag moet ik mijn vakantie al doorgeven op mijn en dan ga ik met mijn directe collega's om de tafel zitten om te kijken wat ieders voorkeur heeft, zodat dat al vast staat. Maar ik vind het zo moeilijk! Ik vind het heerlijk om vrijwel direct na mijn laatste tentamen op vakantie te gaan (eind juni/begin juli), dat hebben we vorig jaar gedaan en dat beviel prima. Maar later in juli of augustus kan ook prima zijn. Hmm lastig!

Hoe komen jullie tot de datum waarop je vrij gaat nemen? Ga je eerst zoeken naar een vakantie, in welke periode je iets leuks kan vinden, of plan je je vakantie en ga je daarna op zoek naar een vakantie (als je uberhaupt al op vakantie gaat)?

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe bepaal je wanneer je op vakantie gaat? Empty Re: Hoe bepaal je wanneer je op vakantie gaat?

Bericht  Jeanette di 18 jan 2011 - 23:06

Ik moest mijn vakanties in november al opgeven (echt abnormaal vroeg). Ik heb nog niks geboekt, maar dat komt nog wel.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe bepaal je wanneer je op vakantie gaat? Empty Re: Hoe bepaal je wanneer je op vakantie gaat?

Bericht  Flinder di 18 jan 2011 - 23:07

Ik kijk eerst naar belangrijke dagen van mensen om me heen. Mijn zusje gaat bijvoorbeeld afstuderen in juli en daar wil ik bij zijn. Dat valt dus af. Dan kijk ik naar wanneer vriend en ik weg kunnen qua werk en als het even kan gaan we net buiten het hoogseizoen.

Flinder
Flinder
Prater
Prater

Aantal berichten : 641
Punten : 676
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe bepaal je wanneer je op vakantie gaat? Empty Re: Hoe bepaal je wanneer je op vakantie gaat?

Bericht  Gast di 18 jan 2011 - 23:09

Winegum schreef:Ik ben gebonden aan de schoolvakanties (student) dus de keus is niet eindeloos, maar ik weet het niet zo goed, wanneer ik mijn vakantie zal inplannen. Voor a.s. zaterdag moet ik mijn vakantie al doorgeven op mijn en dan ga ik met mijn directe collega's om de tafel zitten om te kijken wat ieders voorkeur heeft, zodat dat al vast staat. Maar ik vind het zo moeilijk! Ik vind het heerlijk om vrijwel direct na mijn laatste tentamen op vakantie te gaan (eind juni/begin juli), dat hebben we vorig jaar gedaan en dat beviel prima. Maar later in juli of augustus kan ook prima zijn. Hmm lastig!

Hoe komen jullie tot de datum waarop je vrij gaat nemen? Ga je eerst zoeken naar een vakantie, in welke periode je iets leuks kan vinden, of plan je je vakantie en ga je daarna op zoek naar een vakantie (als je uberhaupt al op vakantie gaat)?

Ik ben met de vakantie afhankelijk van mijn vriend die aan het hoogseizoen is gebonden. Dus van de 7 weken hebben we gewoon gekeken van wanneer willen we (liever niet meteen eerste week en ook niet pas laatste week terug) dus hebben daar tussen in drie weken gepland. Op mijn werk is de zomervakantie alleen altijd een probleem, waardoor we uiteindelijk een week later gaan dan eerst opgegeven, maar dat is prima. Daarna ga ik pas kijken wat we gaan doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe bepaal je wanneer je op vakantie gaat? Empty Re: Hoe bepaal je wanneer je op vakantie gaat?

Bericht  Winegum di 18 jan 2011 - 23:19

Wow, november is inderdaad belachelijk vroeg! Ik ben blij dat ik het nog redelijk laat kan aangeven. Eigenlijk maakt het ook niet uit welke weken het worden, maar toch begin ik wel te twijfelen. Lastig. Ik denk dat ik het gewoon bij mijn eerste keus hou, week 27,28 en een deel van 29. En dan misschien eind augustus nog een paar dagen.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe bepaal je wanneer je op vakantie gaat? Empty Re: Hoe bepaal je wanneer je op vakantie gaat?

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 0:14

Op mijn werk moeten we eind december/begin januari de vakanties opgeven. Ik heb dan geen kinderen, maar zit met een vriend die (min of meer) gebonden is aan de bouwvak. Hij werkt weliswaar op kantoor (wel met een fabriek er bij), maar het bedrijf is dan gewoon dicht. De ene keer mag hij wel buiten de bouwvak en mag hij in de vakantie doorwerken (hij krijgt dan een sleutel van de poort en het bedrijf), de andere keer doen ze daar weer wat moeilijker over. Het hangt er ook vanaf hoeveel mensen in de vakantie door willen werken. Als hij de enige is, dan willen ze het liever niet hebben.
Dus conclusie: het ene jaar heb ik strijd om het klaargespeeld te krijgen dat ik in de bouwvak mag/moet, de andere keer kan ik gerust een vakantie buiten het seizoen boeken.

Edit: trouwens heb ik nog nooit gehad dat mijn vakantieaanvraag niet gehonoreerd werd, gelukkig


Laatst aangepast door Break Of Day op wo 19 jan 2011 - 0:16; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : Nog iets toe te voegen!)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe bepaal je wanneer je op vakantie gaat? Empty Re: Hoe bepaal je wanneer je op vakantie gaat?

Bericht  Dennenappel wo 19 jan 2011 - 0:26

Ik moest het ook deze week doorgeven. Zelf heb ik weinig keus (lees geen), het bedrijf waar mijn vriend werkt sluit twee weken in de zomer. Standaard 'moeten' wij dus dan op vakantie.

Het lijkt mij ook lastig om te kiezen! Heb je enig idee waar je heen wilt op vakantie? Dan kun je namelijk meer rekening houden met temperaturen.
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe bepaal je wanneer je op vakantie gaat? Empty Re: Hoe bepaal je wanneer je op vakantie gaat?

Bericht  Winegum wo 19 jan 2011 - 0:29

Mja, ik wil naar Italie. Dus in het begin van de zomervakantie zal de temperatuur wat lager liggen dan eind juli/augustus, maar dat hoeft uiteraard niet zo te zijn.. Dus dat is ook redelijk lastig.

Wat lastig ook als je zo gebonden bent aan een relatief kleine periode. Zo kun je ook niet flexibel zijn tegenover je collega's. Maarja, je hebt er ook niet zelf voor gekozen uiteraard. Bij mijn vriend zijn ze niet moeilijk. Het is in de zomer juist rustig op zijn werk. Bovendien werkt hij met bijna alleen maar mannelijke collega's zonder kinderen, waardoor ze ook niet per se in de zomervakantie vrij willen zijn.En volgens mij hebben ze ook geen studerende vriendinnen meer. EN voor mijn vriend maakt het ook niet uit wanneer we gaan, dus ergens heel makkelijk, maar ook weer niet :P

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe bepaal je wanneer je op vakantie gaat? Empty Re: Hoe bepaal je wanneer je op vakantie gaat?

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 0:35

Wij zitten helaas altijd aan de bouwvak vast door het werk van mijn man, en daarbij krijg ik niet altijd alles wat ik wil. Ik werk zelf in de zorg, en er zijn er veel meer die dan de bouwvak willen. Voor dit jaar heb ik uiteindelijk dus 2 weken gekregen, en een week na de bouwvak. Valt dus nog mee, ik heb ook wel eens gehad dat ik maar 1 week samen met mijn man had.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe bepaal je wanneer je op vakantie gaat? Empty Re: Hoe bepaal je wanneer je op vakantie gaat?

Bericht  Ploen wo 19 jan 2011 - 0:39

Wij moesten het al voor December doorgeven en nog is er geen duidelijkheid.
Erg vervelend, nu wordt het pas in februari duidelijk
Zou het ook wel zwaar klote vinden als ik niet tegelijk vakantie heb met mijn vriend,
want hij kan nu ook niet meer ruilen met andere weken
Ploen
Ploen
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 293
Punten : 336
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe bepaal je wanneer je op vakantie gaat? Empty Re: Hoe bepaal je wanneer je op vakantie gaat?

Bericht  Kreeftje wo 19 jan 2011 - 0:45

bij ons is het ook een beetje lastig, mijn vriend zijn bedrijf sluit ook 2 weken, dus is dan zowiezo verplicht om dan vakantie te pakken. maar zijn kinderen zijn ook 3 weken bij ons in ze zomervakantie, ikzelf heb de eerst 10 dagen van augustus vakantie (ook bedrijfs sluiting) maar je raad het al, dat valt dus niet mooi samen allemaal! maar we hebben het maar zo gedaan, dat mijn vriend er nog een week achteraan heeft gepakt, dat is dan als ik ook vakantie heb, en de eerste week dat de kinderen bij ons zijn, mogen ze overdag bij oma zijn! dus allemaal geregeld! en omdat wij ook niet in het hoog seizoen weg willen (en dat is dus in de week dat we samen vrij zijn) hebben we eind sptember nog allebei een weekje vrij gepaktluxe he (veel overuren allebei, zo fijn nu in deze situatie!) en dan gaan we lekker naar de zon met z'n 2en! en in die tijd dat de kinderen er zijn, huren we waarschijnlijk een vakantie huisje in de buurt en ga ik vanuit daar werken.
Kreeftje
Kreeftje
Prater
Prater

Aantal berichten : 574
Punten : 596
Registratiedatum : 13-12-10
Woonplaats : noord-brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe bepaal je wanneer je op vakantie gaat? Empty Re: Hoe bepaal je wanneer je op vakantie gaat?

Bericht  Atelier Madame wo 19 jan 2011 - 2:06

Ik stem het af met mijn vriend of met wie ik op vakantie ga. Ik heb jaren lang begin juli vakantie gehad en dan gelijk weg.. maar doordat ik dan de rest van de zomervakantie werkte en in september weer aan school/studie begon was ik dan alweer redelijk vermoeid. De afgelopen jaren heb ik steeds de laatste weken van augustus vakantie genomen, dat gaf mij heel veel rust.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe bepaal je wanneer je op vakantie gaat? Empty Re: Hoe bepaal je wanneer je op vakantie gaat?

Bericht  Joli86 wo 19 jan 2011 - 2:39

Mijn vriend is gebonden aan de bouwvak, dus neem ik die weken ook vrij.

Willen dit jaar wel op vakantie naar de zon, hebben nu een vakantie op het oog van 11 dagen.
1ste week vrijdags vertrekken, 3 de week maandag terug, lijkt me ideaal zo precies in t midden.
Nu maar eerst kijken of onze reisgenootjes (broer en schoonzus) ook diezelfde reis zien zitten!
Komen binnenkort bij elkaar, dan meteen boeken!
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Woonplaats : N Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe bepaal je wanneer je op vakantie gaat? Empty Re: Hoe bepaal je wanneer je op vakantie gaat?

Bericht  Inge wo 19 jan 2011 - 2:56

Ik moest deze week mijn vakantie dagen inleveren op het werk. Dan wordt er gekeken wie wanneer vakantie neemt en of dat mogelijk is en dat wordt dan goed of afgekeurd.
Wij nemen altijd in juni en in september vakantie, zitten beide niet aan de bouwvak / schoolvakanties vast, dat scheelt.
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe bepaal je wanneer je op vakantie gaat? Empty Re: Hoe bepaal je wanneer je op vakantie gaat?

Bericht  studiebol wo 19 jan 2011 - 4:15

De afgelopen 2 jaar heb ik het niet door gegeven en maakte ik met mijn collega's een lijstje en kwam het altijd goed!

Nu hebben we een nieuwe teamleider en die vreog ineens naar onze vakanties en moeten we het wel doorgeven!

Hoe ik het meestal doe is gewoon in overleg met mijn vriend, kijken of er bijzonderheden zijn ofzo. Nu gaat mijn zus trouwen en mijn vriend krijgt niet voor 1 dag vrij, dus hebben we onze vakantie voor hun bruiloft gepland. Daarna kon niet omdat mijn vriend dan al een klus heeft(we hebben het in oktober al doorgegeven) en als er een klus in de planning staat mag je geen vrij nemen.
De rest van de vakanties van mijn vriend overleggen we samen, kijken of er bijzonderheden zijn en dat hij dan vrij moet zijn, en zo niet dan proberen we het zo te doen dat hij om de 6/7 weken een week vrij is.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe bepaal je wanneer je op vakantie gaat? Empty Re: Hoe bepaal je wanneer je op vakantie gaat?

Bericht  Tsjip wo 19 jan 2011 - 4:25

Ik zit vast aan de schoolvakantie en mijn vriend zit vast aan de bouwvak. En in zijn vakantie gaan we weg.

Tsjip
Prater
Prater

Aantal berichten : 1489
Punten : 1512
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe bepaal je wanneer je op vakantie gaat? Empty Re: Hoe bepaal je wanneer je op vakantie gaat?

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 4:52

Wij studeren allebei nog dus zitten redelijk vast aan de vakanties.

We gaan alleen allebei liever in december op vakantie.. (4 weken).. Dus dan skippen we gewoon allebei nog 2 weken school Embarassed (we hoeven allebei maar 2 dagen per week naar school, mijn vriend moet wel de overige dagen vrij vragen, hij studeert duaal).

In de zomervakantie gaat mijn voorkeur altijd uit naar laat. Hier in Nijmegen zijn de zomerfeesten/vierdaagse altijd de laatste week van juli. Daarna gaat iedereen op vakantie, maar dan blijf ik nog liever even hier - lekker rustig als iedereen weg is haha.. Mijn voorkeur gaat dan naar de tweede week van augustus (en dan 2 weken).


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe bepaal je wanneer je op vakantie gaat? Empty Re: Hoe bepaal je wanneer je op vakantie gaat?

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 10:33

Geen idee eigenlijk hoe ik dat bepaal. Ik kijk meestal niet echt naar het weer ofzo bij de meeste bestemmingen. Meestal hangt het er vanaf wanneer de persoon die ik ga bezoeken vrij is of boek ik gewoon spontaan iets en kijk ik wanneer ik kan. Mijn volgende verre reis is bepaald naar feestdagen (Canada Day en 4th of July) en de vakantie van mijn vriendin die daar woont. Ik ben blij dat ik tegenwoordig niet meer zo ver van te voren hoef aan te geven hoe of wat. Ik zou dat echt niet meer kunnen haha!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe bepaal je wanneer je op vakantie gaat? Empty Re: Hoe bepaal je wanneer je op vakantie gaat?

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 10:34

Nou.. ik kijk of ik aan bepaalde data ben gebonden. Dit jaar is dat niet zo dus hebben we besloten om niet in de bouwvak te gaan en op het moment dat de meeste mensen alweer naar school/aan het werk moeten. Hierdoor vallen de prijzen veel lager uit van vliegvakanties en dus ideaal voor ons student haha Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe bepaal je wanneer je op vakantie gaat? Empty Re: Hoe bepaal je wanneer je op vakantie gaat?

Bericht  Blond wo 19 jan 2011 - 22:46

Ik zit ook nog vast aan de vakanties, maar ik heb de vorige jaren steeds vakantie genomen in de laatste weken van augustus. Dan waren de vakanties alweer een stuk goedkoper dan als ik eind juli zou gaan.

Dit jaar ga ik eind mei naar Curacao, en begin juli naar Bulgarije. Gewoon overlegd met ouders (curacao) en vriendin (Bulgarije) wanneer we wilden en konden. Ik kan wel pas na 8 juli weg ivm de beoordeling van mijn masterthesis.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe bepaal je wanneer je op vakantie gaat? Empty Re: Hoe bepaal je wanneer je op vakantie gaat?

Bericht  M_as do 20 jan 2011 - 5:22

Wij gaan het liefst in juni of september/oktober...dus proberen we dat zo in te plannen. Met mijn werk lukt dat zowiezo altijd, ik werk met mensen die allemaal in de bouwvak willen. Bij mn vriend is het altijd afwachten.
M_as
M_as
Prater
Prater

Aantal berichten : 544
Punten : 559
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe bepaal je wanneer je op vakantie gaat? Empty Re: Hoe bepaal je wanneer je op vakantie gaat?

Bericht  yvonneh do 27 jan 2011 - 11:28

Begin week 28 ga ik met een vriendin en een volle koffer naar Schiphol, en vanaf daar boeken we voor dezelfde dag nog een reis:D Spannend!!
Op het werk moesten wij voor Januari al beslissen welke weken wij vakantie wouden hebben.
yvonneh
yvonneh
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 19
Punten : 27
Registratiedatum : 31-12-10
Woonplaats : Schildwolde

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe bepaal je wanneer je op vakantie gaat? Empty Re: Hoe bepaal je wanneer je op vakantie gaat?

Bericht  Mari vr 28 jan 2011 - 0:57

yvonneh schreef:Begin week 28 ga ik met een vriendin en een volle koffer naar Schiphol, en vanaf daar boeken we voor dezelfde dag nog een reis:D Spannend!!
Op het werk moesten wij voor Januari al beslissen welke weken wij vakantie wouden hebben.

Wat gaaf dat je dat gewoon gaat doen, heb er vaak aan gedacht maar vind het toch wat eng.
Mari
Mari
Prater
Prater

Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe bepaal je wanneer je op vakantie gaat? Empty Re: Hoe bepaal je wanneer je op vakantie gaat?

Bericht  Sarah1985 vr 28 jan 2011 - 1:16

mijn man heeft altijd bouwvak helaas, dus dan moeten we wel vakantie. Maar mijn man is zelfstandige dus als die extra vrij wil neemt die dat, dat doet die eigelijk nooit 1,5 geleden zijn we in oktober op vakantie geweest.

Is trouwens wel altijd lastig want mij man werkt door heel nl. En de bouwvak is per regio anders. Dus we weten vaak op het laatste moment waneer hij vrij heeft
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe bepaal je wanneer je op vakantie gaat? Empty Re: Hoe bepaal je wanneer je op vakantie gaat?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum