Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

N.a.v. Wanneer gaat reclame te ver?

+9
Jordana
Printje
SuperGrover
patjuhhh
Jeanette
Bazinga
Susan
Truttebol
Bubbelicious
13 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

N.a.v. Wanneer gaat reclame te ver? Empty N.a.v. Wanneer gaat reclame te ver?

Bericht  Gast di 3 apr 2012 - 23:03

CBL verbaasde zich al over de korting op een borstvergroting bij Groupon. Dat vond het merendeel wel een normale vorm van reclame. Maar wanneer gaat reclame volgens jullie dan wel te ver? Hier onder een voorbeeld van reclame die uiteindelijk van het scherm is afgehaald via een verbod:




Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wanneer gaat reclame te ver? Empty Re: N.a.v. Wanneer gaat reclame te ver?

Bericht  Bubbelicious di 3 apr 2012 - 23:16

Ik weet dat het heel fout is, maar ik vind die onderste wel grappig. Die bovenste slaat nergens op, maar hee, sex verkoopt laughcry Ik stoor me niet zo snel aan reclames. En geef toe, zo'n reclame blijft wel hangen smile
Bubbelicious
Bubbelicious
Prater
Prater

Aantal berichten : 638
Punten : 766
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : Den Haag

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wanneer gaat reclame te ver? Empty Re: N.a.v. Wanneer gaat reclame te ver?

Bericht  Truttebol di 3 apr 2012 - 23:21

Ik vind die condoomreclame echt geweldig. Maarja ik ben dan ook niet zo'n kindervriend N.a.v. Wanneer gaat reclame te ver? 561177
Truttebol
Truttebol
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 208
Punten : 239
Registratiedatum : 05-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wanneer gaat reclame te ver? Empty Re: N.a.v. Wanneer gaat reclame te ver?

Bericht  Gast di 3 apr 2012 - 23:21

Ik vind ze beiden niet kunnen idd.. Sex verkoopt idd, maar het moet wel in relatie staan met het product. Bij die 1e is dat niet het geval vind ik en ik snap ook de boodschap er niet van..
Die 2e vind ik wel grappig opzich maar kan je niet maken vind ik om een reclame zo neer te zetten..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wanneer gaat reclame te ver? Empty Re: N.a.v. Wanneer gaat reclame te ver?

Bericht  Susan di 3 apr 2012 - 23:23

Ik vind die onderste juist raar, die bovenste vind ik vooral erg saai. De clou zal wel heel gewaagd zijn, maar om nou een volle minuut naar datzelfde beeld te moeten kijken...
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wanneer gaat reclame te ver? Empty Re: N.a.v. Wanneer gaat reclame te ver?

Bericht  Gast di 3 apr 2012 - 23:25

Ik vind ze allebei grappig. Heb er totaal geen problemen mee. Waarom zouden ze niet kunnen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wanneer gaat reclame te ver? Empty Re: N.a.v. Wanneer gaat reclame te ver?

Bericht  Susan di 3 apr 2012 - 23:29

Ik vind die onderste naar omdat die min of meer suggereert dat kinderen met gedragsproblemen niet geboren zouden moeten worden. Het kan dan wel grappig bedoeld zijn, maar ik vind het een nare bijsmaak geven (en blijkbaar meer mensen met mij, want die reclame is kennelijk nu van de televisie gehaald).
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wanneer gaat reclame te ver? Empty Re: N.a.v. Wanneer gaat reclame te ver?

Bericht  Bazinga di 3 apr 2012 - 23:30

De eerste is saai ja... En die tweede vind ik eerder een reclame voor Nanny Jo of zo :/

Ik vind een reclame niet snel schokkend.. Waarom zou een naakte reclame schokkend zijn, als je vervolgens Barbies 'Kankah' bruiloft gaat zitten kijken?
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wanneer gaat reclame te ver? Empty Re: N.a.v. Wanneer gaat reclame te ver?

Bericht  Susan di 3 apr 2012 - 23:32

Ik denk dat mensen die eerste te ver vinden gaan omdat het niet erg respectvol is naar een meisje toe om tijdens een trio/kwartet je biertje op de rug van het meisje te zetten, een vrij vrouwonvriendelijke reclame dus.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wanneer gaat reclame te ver? Empty Re: N.a.v. Wanneer gaat reclame te ver?

Bericht  Bazinga di 3 apr 2012 - 23:34

Susan schreef:Ik denk dat mensen die eerste te ver vinden gaan omdat het niet erg respectvol is naar een meisje toe om tijdens een trio/kwartet je biertje op de rug van het meisje te zetten, een vrij vrouwonvriendelijke reclame dus.

Ik bedoelde over 't algemeen Wink Met seks en naakt etc in een reclame. Ik weet dat ik die bierreclame respectloos zou moeten vinden, maar ik vind 't zó lame, dat ik me er niet druk om kan maken..
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wanneer gaat reclame te ver? Empty Re: N.a.v. Wanneer gaat reclame te ver?

Bericht  Jeanette di 3 apr 2012 - 23:34

Kenya schreef:Ik vind ze allebei grappig. Heb er totaal geen problemen mee. Waarom zouden ze niet kunnen?

Ik vind ze niet schokkend ofzo.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wanneer gaat reclame te ver? Empty Re: N.a.v. Wanneer gaat reclame te ver?

Bericht  Gast di 3 apr 2012 - 23:37

Ik vind ze ook niet zo zeer schokkend. Denk ook dat het voor de commissie die zich hier over heeft uitgesproken deels een kwestie van het ontbreken van respect is geweest, een bepaalde groep als minderheid beschouwen, zoiets.
We zijn als kijker ook best veel gewend. Wat Jop al noemt, in gewone televisieprogramma's krijgen we ook de gekste dingen te zien die hier makkelijk over heen gaan. Hoe ver kan je gaan om een product aan te prijzen? Steeds verder denk ik. Je wilt toch constant vernieuwen en over de concurrent heen gaan. Ik ben dan ergens wel benieuwd waar echt de grens ligt, dat moeten dan wel vrij heftige beelden zijn wellicht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wanneer gaat reclame te ver? Empty Re: N.a.v. Wanneer gaat reclame te ver?

Bericht  Bazinga di 3 apr 2012 - 23:40

Zulke reclames, vind ik schokkend;





En als ik heel eerlijk ben; vond ik de ALS reclame ook onwijs schokkend, door 't einde..
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wanneer gaat reclame te ver? Empty Re: N.a.v. Wanneer gaat reclame te ver?

Bericht  Bazinga di 3 apr 2012 - 23:43

Maar... Even een twist aan die stelling;

Waarvoor zou er geen reclame gemaakt mógen worden?

Want we hebben 't nu over reclame-uitingen, maar volgens mij CBL over 't feit dat er reclame gemaakt wordt vóór borstvergrotingen, toch?
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wanneer gaat reclame te ver? Empty Re: N.a.v. Wanneer gaat reclame te ver?

Bericht  Gast di 3 apr 2012 - 23:45

Voor wapens en drugs hoef ik toch niet zo nodig reclame te zien. Al is dat vast een logische.
Ik ga nog even verder denken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wanneer gaat reclame te ver? Empty Re: N.a.v. Wanneer gaat reclame te ver?

Bericht  patjuhhh di 3 apr 2012 - 23:46

Woow dat laatste filmpje van Jop schrok ik echt van. Die filmpjes vind ik ook niet kunnen.
patjuhhh
patjuhhh
Prater
Prater

Aantal berichten : 1070
Punten : 1103
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wanneer gaat reclame te ver? Empty Re: N.a.v. Wanneer gaat reclame te ver?

Bericht  Bazinga di 3 apr 2012 - 23:47

Ik ben niet tegen abortus of zo, maar als er daar een reclame voor zou komen, zou ik dat toch wel heel erg ongepast vinden..

Oh! Ik krijg ook een raar gevoel bij reclames van Uitvaart..bedrijven.. dingen. Hoe heet dat? Uitvaartmaatschappij?
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wanneer gaat reclame te ver? Empty Re: N.a.v. Wanneer gaat reclame te ver?

Bericht  SuperGrover di 3 apr 2012 - 23:51

Ik vind reclames voor operaties of andere medische ingrepen eigenlijk niet kunnen. In Amerika is dit heel normaal, maar dat vind ik niet. Ik vind het eigenlijk al te ver gaan dat bij psychiaters en huisartsen bepaalde medicijnen gesponsord worden (pennen van Prozac, notitieblokjes van Valium). Een arts zou objectief moeten zijn, en niet een financiële prikkel krijgen om Prozac voor te schotelen. En ook een patiënt zou niet d.m.v. reclames overgehaald moeten worden om een bepaald middel te slikken of een behandeling te ondergaan. Dit zijn keuzes die niet gebaseerd moeten worden op onderbuikgevoelens.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wanneer gaat reclame te ver? Empty Re: N.a.v. Wanneer gaat reclame te ver?

Bericht  Gast wo 4 apr 2012 - 0:09


Ik vind een heleboel reclames kunnen. Sommige dingen shockeren, en die reclames zou ik dan niet op kindertijden uitzenden maar verder... vind weinig echt een probleem.


Behalve de Jumbo, die moet echt met hoge snelheid oprotten.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wanneer gaat reclame te ver? Empty Re: N.a.v. Wanneer gaat reclame te ver?

Bericht  Printje wo 4 apr 2012 - 0:21

Ik vind sowieso alle reclames zwaar irritant en zap zoveel mogelijk weg hahaha.

Ik vind de condoomreclame aan de ene kant wel iets grappigs hebben maar aan de andere kant vind ik hem niet kunnen.

Die schokkende reclames mogen van mij aan de ene kant ook best op tv omdat ik denk dat zoiets tenminste wel indruk maakt op mensen. Maar dan wel op late tijdstippen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wanneer gaat reclame te ver? Empty Re: N.a.v. Wanneer gaat reclame te ver?

Bericht  Gast wo 4 apr 2012 - 1:28

Ik kan me dus echt niet druk maken om een zogenaamd 'vrouwonvriendelijke' reclame. Het is maar net hoeveel je je ervan aantrekt. En ik zag het eerste filmpje dus ook niet als reclame om vervelende kinderen dan maar niet geboren te laten worden, dat is maar net hoe je het interpreteert. Ik vind het een grappige twist aan de (wat mij betreft zeer nuttige boodschap) dat je goed moet nadenken voordat je seks hebt.

Wat betreft de inhoud van de reclames: reclame voor abortus zou ik ook niet heel jofel vinden, reclames voor uitvaarverzekeringen geven ook altijd een nare bijsmaak en inderdaad, vrijwel alle reclames zijn gewoon ontzettend irritant.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wanneer gaat reclame te ver? Empty Re: N.a.v. Wanneer gaat reclame te ver?

Bericht  Jordana wo 4 apr 2012 - 3:09

patjuhhh schreef:Woow dat laatste filmpje van Jop schrok ik echt van.

Ik schrok er ook van. Maar er zit helaas wel een kern van waarheid in dat filmpje.
Dus ja aan de ene kant zeg ik uitzenden, maar aan de andere kant ook niet.
Jordana
Jordana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5250
Punten : 5346
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wanneer gaat reclame te ver? Empty Re: N.a.v. Wanneer gaat reclame te ver?

Bericht  Gast wo 4 apr 2012 - 7:59

Ik weet niet van welk merk het is, maar er is nu een Nederlandse reclame op televisie. In het begin zie je een man in een auto rijden en dan wordt hij beschoten door mannen op een motor. Daarna vindt hij een slang in zijn brievenbus, stapt in een gat als hij zijn huis binnenkomt en zit het zoutdopje los. Maar vooral het begin dat er zo op hem geschoten wordt daar schrok ik gewoon van.

En dan wordt er de zin 'nooit meer je trouwdag vergeten' gezegd. Ik vind dat schieten echt te ver gaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wanneer gaat reclame te ver? Empty Re: N.a.v. Wanneer gaat reclame te ver?

Bericht  Susan wo 4 apr 2012 - 8:03

Heel lang geleden was er een reclame van een jongen die vanwege een of andere weddenschap een glas slijmerig water waar een kunstgebit in lag moest leegdrinken om daarmee een mobiele telefoon te winnen. Dat vond ik echt een zeer gore, misselijkmakende reclame.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wanneer gaat reclame te ver? Empty Re: N.a.v. Wanneer gaat reclame te ver?

Bericht  VeryCherry wo 4 apr 2012 - 8:28

Ik vind die nieuwe reclame van Plan ook niks trouwens. Dat je een baby in de buik ziet en steeds hoort "ik hoop dat ik geen meisje ben, want..." Die wordt gewoon 's morgens uitgezonden als kinderen ook tv kunnen kijken en ik wil mijn zoon niet uit hoeven leggen wat verkracht betekend.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wanneer gaat reclame te ver? Empty Re: N.a.v. Wanneer gaat reclame te ver?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum