Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwemmen onder de 1 jaar niet goed?

+15
Luna
loesje
frolic
Clapperdie
Liadan
_Lana_
Susan
SarahKey
holaagirl
Roodkapje
Supertalentje
Coco
Parisienne
Darius
Slakje
19 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Zwemmen onder de 1 jaar niet goed? - Pagina 2 Empty Re: Zwemmen onder de 1 jaar niet goed?

Bericht  Aggi di 22 mei 2012 - 0:42

Ik ga sinds dat R. Ongeveer 8 maanden is elke dinsdag een half uurtje... soms een 15 min daarna vrijzwemmen... ga bewust nog niet onderwater... alhoewel veel mensen van het baby zwemmen dit wel doen met hun baby... maar schadelijk... chloor... :O hmmm toch maar kappen met dat babyzwemmen dan als ik het hier zo allemaal lees.

Jammer, maar goed wil ook niet dat hij het aan zijn longen gaat krijgen omdat mama zo nodig met hem moest zwemmen... Mad
Aggi
Aggi
Prater
Prater

Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwemmen onder de 1 jaar niet goed? - Pagina 2 Empty Re: Zwemmen onder de 1 jaar niet goed?

Bericht  Supertalentje di 22 mei 2012 - 4:38

Ik heb het even nagevraagd aan CB maar er is geen onderzoek dat aantoont dat kinderen die niet voor hun eerste jaar zijn gaan zwemmen vrij zijn van oorontstekingen, eczeem of luchtwegproblemen. Als je kindje al eczeem heeft bijv dan raden ze het wel af. En als beide ouders asmatisch zijn (erfelijkheid) dan raden ze het ook af. Maar als geen van bovenstaande problemen spelen bij ouders of directe familie en het kindje is gezond dan raden ze het niet af.

Ik heb wel gevraagd waarom je tijdens de zwangerschap dingen niet mag eten bijv omdat dat risico's met zich meebrengt, maar zwemmen met een kleintje raden ze niet af terwijl dat ook een verhoogd risico geeft. Ze gaf aan dat de problemen zoals astma en eczeem veelal erfelijk bepaald zijn.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  SarahKey di 22 mei 2012 - 6:27

Je kunt ook geen astma krijgen door te gaan zwemmen. Wel kunnen de klachten verergeren.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Gast di 22 mei 2012 - 6:32

Supertalentje schreef:Ik heb het even nagevraagd aan CB maar er is geen onderzoek dat aantoont dat kinderen die niet voor hun eerste jaar zijn gaan zwemmen vrij zijn van oorontstekingen, eczeem of luchtwegproblemen. Als je kindje al eczeem heeft bijv dan raden ze het wel af. En als beide ouders asmatisch zijn (erfelijkheid) dan raden ze het ook af. Maar als geen van bovenstaande problemen spelen bij ouders of directe familie en het kindje is gezond dan raden ze het niet af.

Ik heb wel gevraagd waarom je tijdens de zwangerschap dingen niet mag eten bijv omdat dat risico's met zich meebrengt, maar zwemmen met een kleintje raden ze niet af terwijl dat ook een verhoogd risico geeft. Ze gaf aan dat de problemen zoals astma en eczeem veelal erfelijk bepaald zijn.

dat is lekker andersom redeneren van het CB. Dan kun je ook zeggen: er is geen onderzoek dat aantoont dat mensen die niet roken geen longkanker krijgen. Het gaat erom dat zwemmen de kans op oorontstekingen en problemen met de luchtwegen of huid vergroot.

Gast
Gast

Bericht  Happydobby di 22 mei 2012 - 6:53

Dit is wat ik lees op een babyzwemmen website met info

Er is veel onduidelijkheid over de mogelijk schadelijke gevolgen van chloorwater voor kinderen.
Er zijn allerlei internationale onderzoeken verricht naar het verband
tussen babyzwemmen in chloorwater en een verhoogd risico op astma en
bronchitis bijvoorbeeld.

In Nederland worden zeer strenge regels en normen gehanteerd voor het gebruik van desinfecteermiddelen.
Alle overdekte zwembaden dienen aan wettelijke eisen te voldoen, conform
de Wet Hygiëne en Veiligheid van Bad- en Zweminrichtingen, en worden 1x
per maand gecontroleerd op het naleven van deze regels.

Dankzij deze strenge regels, kun je overal in Nederland veilig gaan babyzwemmen met je kindje.

Je hoeft je geen zorgen te maken over het chloor in het water!

Ik zwem sinds M. 8 maanden is met hem, hij vind het nu ook leuk.

Het zwembad is net nieuw en heeft geen chloor dampen.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Novalee di 22 mei 2012 - 8:00

We zijn 1x met N. gaan zwemmen, toen was ze 8,5 maand oud. Ze vond het wel leuk maar ook erg spannend met alle andere kindjes. Ik wil graag met haar gaan babyzwemmen maar met haar huidje (eczeem) lijkt het me niet zo verstandig. Daarnaast weet ik ook niet hoe ik het in m'n eentje klaar moet spelen en waar ik de kinderwagen moet laten dus haar huidje is wel een mooi excuus Wink Zodra ze mee kan op de fiets ga ik er nog eens over nadenken.

Overigens, mijn huisarts had, ondanks N.'s eczeem, geen bezwaren tegen babyzwemmen. Hij gaf alleen het advies haar van tevoren en daarna goed in te smeren (=vetten).
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611

Bericht  mickey di 22 mei 2012 - 8:05

Charlie schreef:Ik ga als ze er zijn babyzwemmen in een thermaal bad (die zuiveren niet met chloor maar met zout en iets met kiezels), kan je zoiets in de buurt niet zoeken?

Waar is dat dan? Aangezien wij niet heel ver van elkaar af wonen, geloof ik, ben ik wel benieuwd natuurlijk!
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: