Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kan ik hier wat van zeggen?

+5
Bay
Prosecco
Atelier Madame
Beachgirl
Poubelle
9 plaatsers

Ga naar beneden

Kan ik hier wat van zeggen? Empty Kan ik hier wat van zeggen?

Bericht  Poubelle ma 21 mei 2012 - 7:39

Ik woon in een bovenwoning midden in het centrum.
's Zomers is het altijd megawarm, nu is het binnen ook al 22 graden, daarom zet ik de ramen open en laat ik alles doortochten.
Mijn buurvrouw heeft een dakterras en zit daar vaak met een vuurkorf. Maar dat ding stinkt echt heel erg, m'n hele huis stinkt ernaar want die lucht waait naar binnen.
Kan ik hier wat van zeggen?
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan ik hier wat van zeggen? Empty Re: Kan ik hier wat van zeggen?

Bericht  Gast ma 21 mei 2012 - 7:42

onze buren hebben een tuin onder ons en zitten daar regelmatig jointjes te roken. Wij kunnen dan de ramen ook niet open hebben, omdat anders ons hele huis naar wiet stinkt. Wij zetten dan maar de ramen aan de voorkant (straatkant) open. Wij hebben er nog nooit iets van gezegd.

Gast
Gast

Bericht  Beachgirl ma 21 mei 2012 - 7:47

Lastig... ik zou zelf denk ik niks durven zeggen.

Tenzij ze dat ding de hele avond laat branden maar dan niet op het terras zit.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Atelier Madame ma 21 mei 2012 - 7:48

Je Zou hooguit kunnen vragen of ze er rekening mee willen houden. Misschien kunnen ze een seintje geven als het ding aangaat en jij de ramen open hebt of m net in een andere hoek zetten. Maar het is hun terras.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Poubelle ma 21 mei 2012 - 7:52

Ja ik vind het ook lastig, want sommige dingen moet je gewoon mee leven.
Het nadeel is dat ik de ramen aan de voorkant liever niet openzet want ik woon tussen de kroegen, dan zit ik dus weer met lawaai.
Het is natuurlijk ook net hoe de wind staat dat ik er last van heb. Ik sprak van de week m'n buurjongen die aan m'n andere kant woont en hij heeft er ook last van, hij vroeg toen of ik er last van had maar toen had ik nog niks gemerkt. Ik kijk het denk ik nog even aan, hoe vaak dat ding aanstaat enzo en vraag dan idd of ze een seintje willen geven als 'ie aangaat.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Bericht  Prosecco ma 21 mei 2012 - 8:01

Je zou even met haar kunnen overleggen hoe zij er in staat. Misschien beseft ze zich niet dat anderen er last van (kunnen) hebben, misschien wil ze hem wel uit doen wanneer jij de ramen open hebt of misschien kan ze hem verplaatsen zodat het niet bij je naar binnen waait. Als je overlegt hoef je niet gelijk te klagen en is er misschien een oplossing te vinden waar jullie beiden blij mee zijn.
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Bericht  Bay di 22 mei 2012 - 2:08

Prosecco schreef:Je zou even met haar kunnen overleggen hoe zij er in staat. Misschien beseft ze zich niet dat anderen er last van (kunnen) hebben, misschien wil ze hem wel uit doen wanneer jij de ramen open hebt of misschien kan ze hem verplaatsen zodat het niet bij je naar binnen waait. Als je overlegt hoef je niet gelijk te klagen en is er misschien een oplossing te vinden waar jullie beiden blij mee zijn.

+1
Bay
Bay
Prater
Prater

Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11

Bericht  Phileine di 22 mei 2012 - 3:38

Prosecco schreef:Je zou even met haar kunnen overleggen hoe zij er in staat. Misschien beseft ze zich niet dat anderen er last van (kunnen) hebben, misschien wil ze hem wel uit doen wanneer jij de ramen open hebt of misschien kan ze hem verplaatsen zodat het niet bij je naar binnen waait. Als je overlegt hoef je niet gelijk te klagen en is er misschien een oplossing te vinden waar jullie beiden blij mee zijn.

Precies en waarschijnlijk heeft zij nu niet eens door dat anderen er last van hebben. Als ik mezelf dat voorhoud is het altijd gemakkelijker om iets aan te kaarten Wink
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Arwyn di 22 mei 2012 - 4:06

Ik zou het inderdaad gewoon even aankaarten.
Zou het zelf vooral vervelend vinden als het elke avond gebeurd of als de was buiten hangt en ze het niet even gemeld heeft.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Minx di 22 mei 2012 - 9:06

Dan heb ik ook nog een vraag, wat moeten we hier mee. Onze onderbuurman is raar.... we gingen goed met hem om tot hij ineens raar begon te doen en mijn vriend van allerlei dingen begon te beschuldigen. Maar hij heeft 6 wietplanten op zijn balkon staan en ook zit ik de hele avond al lekker in de wietlucht, was buiten hangen kan eigenlijk niet omdat die dan in no time naar wiet ruikt :S. Wat zouden we daar mee kunnen
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Prosecco di 22 mei 2012 - 9:12

Fairytale schreef:Dan heb ik ook nog een vraag, wat moeten we hier mee. Onze onderbuurman is raar.... we gingen goed met hem om tot hij ineens raar begon te doen en mijn vriend van allerlei dingen begon te beschuldigen. Maar hij heeft 6 wietplanten op zijn balkon staan en ook zit ik de hele avond al lekker in de wietlucht, was buiten hangen kan eigenlijk niet omdat die dan in no time naar wiet ruikt :S. Wat zouden we daar mee kunnen

wat is raar doen en waar beschuldigd hij je vriend van?
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Bericht  Minx di 22 mei 2012 - 9:25

haha ik haal de lijst straks weer weg ivm herkenbaarheid.

*verhaaltje rare buurman is weg*

En dit is nog maar een deel was in ieder geval een brief van een paar kantjes lang waarmee wij bij de woningbouw en de politie zijn langs geweest

edit: en hoe dit zo ontstaan is??? het was ineens van de ene op de andere dag, eerst kwamen we daar regelmatig en ineens zo'n brief en klachten uit het niets

Laatst aangepast door Fairytale op di 22 mei 2012 - 18:28; in totaal 1 keer bewerkt
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Prosecco di 22 mei 2012 - 9:34

Klinkt alsof jij psychisch niet helemaal in orde is. wat zei de politie en de woningbouw?
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Bericht  Minx di 22 mei 2012 - 9:36

ja behoorlijk haha, ik blijf vriendelijk hallo zeggen en doen of ik gek ben. Ja die konden er weinig mee. Er is melding van gemaakt maar meer kunnen ze niet. Gelukkig houd hij zich al een jaar koest. Alleen ja is wachten op het volgende zeg maar.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Prosecco di 22 mei 2012 - 17:36

Dan kun je er denk ik niet zo veel mee behalve negeren. Wel irritant
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast di 22 mei 2012 - 20:17

Je zou als je goed contact heb met ze er heus wel wat van zeggen. Zo hebben onze buren altijd van die stink wierook aan, en dan zitten ze binnen MET de deuren dicht, dus ik snap niet waarom ze die stokjes aan hebben? Het antw vorig was voor de muggen? Yeah right..maar vanaf toen ik daar heen ben gegaan en netjes heb uitgelegd waarom ik er last van heb, hebben ze het wel verplaatst.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 23 mei 2012 - 3:06

Wij hebben hier mensen in de straat wonen die een verschrikkelijke stink open haard hebben. Echt super vies, ik weet niet wat er mee is. Als ze die aan hebben dan hoef ik de ramen bij ons ook niet open te laten staan, dan ruik je het ook binnen.

Wij hebben er nog nooit wat van gezegd, niet zo'n behoefte aan eigenlijk. Zijn niet echt fijne mensen. De overburen zijn er al wel meerdere malen voor aan de deur geweest. Helaas stinkt het ding nog steeds net zo hard.

Dus tja het is lastig. Als je er wat van zegt zal er misschien goed of slecht op gereageerd worden.

Gast
Gast

Bericht  Esperanza vr 25 mei 2012 - 1:38

Ik vind dit soort dingen altijd lastig. Het is in principe hun huis, maar jij hebt er last van. Ik denk dat het enige wat je kan doen is het overleggen met ze. Dus niet meteen gaan klagen, maar kijken of jullie tot een oplossing kunnen komen.

Mijn ouders hadden iets soortgelijks, maar dan andersom. Mijn ouders zitten in de winter vaak in een soort tuinhuisje buiten en hebben daar een houtkacheltje staan. Heel gezellig. Daar kwam de buurman ook over klagen, dat hij last had van de stank. Mijn ouders zijn van die bescheiden types die niemand tot last willen zijn en durven nu die kachel niet meer aan te doen, wat dus betekent dat ze niet meer in dat huisje kunnen zitten. Vind ik ook wel weer sneu, maar ja ze doen het natuurlijk zichzelf ook een beetje aan.

Met een beetje geluk heb jij buren zoals mijn ouders Pixie haha Wink

Heb je er ondertussen al wat mee gedaan?
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: