wanneer naam gekozen?
+28
Fearie
Makamba
Annemie
kwak
mzcharlotte
Pien
Sophiee
Flower_L
LDJ
Bruintje Beer
Happydobby
Paper Crown
Flip Fluitketel
Ugly Betty
Coco
Smaragdje
Muppetje
Puggle
Sanne
Susan
Tiara
Lejow
-Ieniemienie-
SarahKey
koNijntje
Sylvana
CCC
Darius
32 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: wanneer naam gekozen?
2CKC2 schreef:Hoe weet je nou of je de juiste naam hebt gekozen,twijfel je niet? Ik heb 234 namen voor een meisje.. haha
Ik ging haar op een gegeven moment zo noemen in mijn buik. Ging vanzelf en klonk niet raar.
Gast- Gast
Met 13 weken hadden we beide namen, die voor een meisje heb ik al jaren in mijn hoofd en mijn vriend vond het ook leuk maar een jongetje vond ik moeilijk. Die voor het meisje blijft staan.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Bij S. pas met 38 weken. Manlief was het er niet meeens.
Bij D. stond die al vanaf het begin klaar. Ook de meisjesnaam hadden we vrijsnel.
Bij D. stond die al vanaf het begin klaar. Ook de meisjesnaam hadden we vrijsnel.
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10
Een jongensnaam hebben we al, maar een meisjesnaam nog niet.
We willen niet weten wat het word, dus dat word nog even brainstormen.
Gelukkig hebben we nog even de tijd .
We willen niet weten wat het word, dus dat word nog even brainstormen.
Gelukkig hebben we nog even de tijd .
LDJ- Kletskop
- Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12
Knoop doorgehakt toen verpleegster vroeg hoe hij ging heten.....we wisten dat het jongentje zou zijn, maar naam stond nog niet helemaal vast. Derde naam hebben we ook ter plekke laten vallen.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
33 weken. Dachten de naam al te hebben, maar gingen ineens twijfelen. Met de borstvoedingsavond zag mijn vriend een geboortekaartje staan met DE naam. Meteen wisten dat het die naam moest zijn.
Sophiee- Prater
- Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11
2CKC2 schreef:Hoe weet je nou of je de juiste naam hebt gekozen,twijfel je niet? Ik heb 234 namen voor een meisje.. haha
Ik heb bij de jongste getwijfeld en ik moet er soms nog steeds aan wennen.
Gast- Gast
Toen wij de allesreerste aflevering van de co-assistent keken, volgens internet was dat in 2007 wisten we dat als we nooit een dochter zouden krijgen, we haar naar 1van de hoofdrolspelers zouden vernoemen.
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
We hebben nu al 1 jongensnaam en 2 meisjesnamen in gedachten. De kans is groot dat het 1 van die namen wordt.
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
bij D. wisten we het met ongv 33 week zeker.
voor deze zwangerschap stond de meisjes naam al vast, een jongens naam weten we nog niet maar we zijn er nog niet heel veel mee bezig, eerste een goede echo.
voor deze zwangerschap stond de meisjes naam al vast, een jongens naam weten we nog niet maar we zijn er nog niet heel veel mee bezig, eerste een goede echo.
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Een paar jaar voor de zwangerschap en voor een evt. volgende zwangerschap hebben we ook al namen vast staan.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Ik weet het eigenlijk niet precies meer, maar wel dat het na de 20 weken echo is geweest!
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Rond 12 weken, en bij 18 weken toen geslacht definitief bekend was waren we eruit.
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Bij de 1e pas 20 min voor ze er was in een weeenstorm onder de douche van het ziekenhuis met 8cm ontsluiting... Ik had al wel een tijdje een naam ( S.ophie) voor haar klaar, ik stond er die zwangerschap vanaf 11 weken alleen voor en haar papa kwam de avond van de bevalling opeens weer opdagen. Ik wilde hem ook mee laten beslissen in de keuze mede omdat ik altijd twijfels had ivm dezelfde voorletter als mijn naam ( ze kreeg ook mijn achternaam). Hij vond S.ophie prachtig, maar niet handig als 1e naam ivm post. Hij ging voor een andere naam van de namenlijst van ongeveer net zoveel namen als jij CKC! S.ophie is nu haar 2e naam geworden....
Bij de 2e weet ik niet meer precies wanneer het was.....wel wat later in de zwangerschap, maar niet zo laat! Ik denk rond de 28-29 weken....Jongensnaam waren we toen ook niet zo snel over uit ( we wisten niet wat het werd)
Bij O. wist ik al even dat ik O. de meest leuke naam vond. Mijn man was nog niet overtuigd, ik had ook nog wat andere leuke opties die hij direct afwees en deze bleef hij "wel leuk" vinden... O. is ook gewoon echt een O. De naam past bij hem. Sinds de geslachtsbepalende echo werd het zo'n beetje definitief. Wat de meisjesnaam zou worden... ik heb echt geen idee meer, we hadden 'm wel bedacht voor we wisten wat het werd...
NU:
Sinds 2 weken staat de volledige meisjesnaam "vast". Ik twijfel(de) heel erg tussen 2 namen... Ik zie trouwens in beide namen nog geen ..... of .... in mijn buik.... haha... dus Darius, ik hoop maar dat dat goed komt hier dan
Een jongensnaam staat al vast sinds O. er is. De 2e en 3e naam zijn namen die ook bij O. op het lijstje stonden als potentiele kanshebbers... 1 ervan is Scandinavisch ( Noors) en is toevallig de afgeleide naam van het meer aan waar wij onze huwelijksreis hebben doorgebracht. Een maandje later hadden we de positieve test in onze handen! De naam was al even bij ons in beeld, ook bij O. al, maar toen hadden we 'm gewoon uit de IKEA catalogus haha!
Bij de 2e weet ik niet meer precies wanneer het was.....wel wat later in de zwangerschap, maar niet zo laat! Ik denk rond de 28-29 weken....Jongensnaam waren we toen ook niet zo snel over uit ( we wisten niet wat het werd)
Bij O. wist ik al even dat ik O. de meest leuke naam vond. Mijn man was nog niet overtuigd, ik had ook nog wat andere leuke opties die hij direct afwees en deze bleef hij "wel leuk" vinden... O. is ook gewoon echt een O. De naam past bij hem. Sinds de geslachtsbepalende echo werd het zo'n beetje definitief. Wat de meisjesnaam zou worden... ik heb echt geen idee meer, we hadden 'm wel bedacht voor we wisten wat het werd...
NU:
Sinds 2 weken staat de volledige meisjesnaam "vast". Ik twijfel(de) heel erg tussen 2 namen... Ik zie trouwens in beide namen nog geen ..... of .... in mijn buik.... haha... dus Darius, ik hoop maar dat dat goed komt hier dan
Een jongensnaam staat al vast sinds O. er is. De 2e en 3e naam zijn namen die ook bij O. op het lijstje stonden als potentiele kanshebbers... 1 ervan is Scandinavisch ( Noors) en is toevallig de afgeleide naam van het meer aan waar wij onze huwelijksreis hebben doorgebracht. Een maandje later hadden we de positieve test in onze handen! De naam was al even bij ons in beeld, ook bij O. al, maar toen hadden we 'm gewoon uit de IKEA catalogus haha!
Roodkapje- Prater
- Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11
Bij de eerste heeft het tot de dag van de bevalling geduurd haha. Hij was zelfs al geboren toen we er definitief voor kozen! 40+3 ..
Bij de tweede was het na een week of 5 al duidelijk datwanneer het een jongen werd, het t. Zou worden.. We hadden eerst een andere naam, maar daar heb ik in de tussentijd nare associaties bij gekrgen!
Bij de tweede was het na een week of 5 al duidelijk datwanneer het een jongen werd, het t. Zou worden.. We hadden eerst een andere naam, maar daar heb ik in de tussentijd nare associaties bij gekrgen!
SparklingEyes- Prater
- Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Bij Y. hadden we samen eigenlijk zoiets van he dit word DE meisjes naam. En nu wachten we totdat we zo ongeveer zeker weten as Vrijdag wat voor geslacht we krijgen. Dus nu hebben we nog niks qua namen. Al heb ik er wel 1 voor een meisje en 1 voor een jongen, maar manlief is er nog niet helemaal met me eens.
Gast- Gast
Wij hadden toen ons zoontje 2 dagen oud was een naam voor hem. Hij was een beetje vroeg en wij waren een beetje laat. Ik vond een naam voor een jongetje lastig. Voor een meisje kon ik genoeg leuke namen vinden.
Gast- Gast
Met ongeveer 34 weken zwangerschap hadden wij DE naam pas.
We kwamen er maar niet uit, maar gelukkig zat de naam die we samen erg mooi vonden er wel tussen en deze is het dan ook uiteindelijk geworden
We kwamen er maar niet uit, maar gelukkig zat de naam die we samen erg mooi vonden er wel tussen en deze is het dan ook uiteindelijk geworden
Aggi- Prater
- Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10
alex die wisten we al voor dat ik zwanger was. nu voor de tweede voor een meisje gebruiken we de naam die we de vorige keer ook al hadden staan en voor een jongen weten we het sinds een paar weken welke naam we leuk vinden.
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Nav naam kindje, naam van het andere geslacht?
» Waarom heb jij juist daarvoor gekozen? (gastouder)
» De 25 slechtst gekozen wachtwoorden
» Ik heb het verkeerde beroep gekozen!
» Witte Rook! (nieuwe paus)
» Waarom heb jij juist daarvoor gekozen? (gastouder)
» De 25 slechtst gekozen wachtwoorden
» Ik heb het verkeerde beroep gekozen!
» Witte Rook! (nieuwe paus)
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: