Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De 25 slechtst gekozen wachtwoorden

+14
Lady Starstruck
Caresses
Parisienne
Sue
Esperanza
loura
L!ND@
TNMN
Marin
RYW
Zwerver
Toet
Zonnetje
Antibes
18 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

De 25 slechtst gekozen wachtwoorden Empty De 25 slechtst gekozen wachtwoorden

Bericht  Gast vr 18 nov 2011 - 2:28

1. password
2. 123456
3.12345678
4. qwerty
5. abc123
6. monkey
7. 1234567
8. letmein
9. trustno1
10. dragon
11. baseball
12. 111111
13. iloveyou
14. master
15. sunshine
16. ashley
17. bailey
18. passw0rd
19. shadow
20. 123123
21. 654321
22. superman
23. qazwsx
24. michael
25. football

En daarbij tips:
- Varieer met verschillende soorten tekens. Wissel cijfers en letters af, of - indien mogelijk - speciale tekens.
- Kies wachtwoorden van acht tekens of meer.
- Gebruik niet hetzelfde wachtwoord voor meerdere websites.

Hoe ga jij om met je wachtwoorden? Ik ben er zelf soms iets te gemakkelijk mee en verander niet vaak van wachtwoord, gebruik hetzelfde wachtwoord voor meerdere zaken. Enige positieve is dat mijn wachtwoord in elk geval niet in de top 25 voor komt.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

De 25 slechtst gekozen wachtwoorden Empty Re: De 25 slechtst gekozen wachtwoorden

Bericht  Antibes vr 18 nov 2011 - 2:32

Mijn wachtwoord op zich is wel sterk, een combinatie van letters/cijfers/tekens. Maar ik heb wel bijna overal dezelfde (afhankelijk van of dingen als @#$& erin mogen).. Dus dat is wel weer dramatisch.. laughcry
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

De 25 slechtst gekozen wachtwoorden Empty Re: De 25 slechtst gekozen wachtwoorden

Bericht  Gast vr 18 nov 2011 - 2:32

Ik ben er ook vrij gemakkelijk in.
Wel heb ik er verschillende en verander ik in elk geval 1 keer per jaar.

Gast
Gast

Bericht  Zonnetje vr 18 nov 2011 - 2:32

Mijn wachtwoord staat gelukkig niet in de top 25. Ik heb verschillende wachtwoorden, gebruik cijfers en letters en wissel af en toe van wachtwoord, maar zou dat nog vaker moeten doen.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Toet vr 18 nov 2011 - 2:34

Ik heb een wachtwoord van 12 cijfers, ik gebruik overal hetzelfde wachtwoord en gebruik hem al 10 jaar. Niet super veilig dus, volgens de tips.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Gast vr 18 nov 2011 - 2:34

Megara schreef:1. password
2. 123456
3.12345678
4. qwerty
5. abc123
6. monkey
7. 1234567
8. letmein
9. trustno1
10. dragon
11. baseball
12. 111111
13. iloveyou
14. master
15. sunshine
16. ashley
17. bailey
18. passw0rd
19. shadow
20. 123123
21. 654321
22. superman
23. qazwsx
24. michael
25. football

En daarbij tips:
- Varieer met verschillende soorten tekens. Wissel cijfers en letters af, of - indien mogelijk - speciale tekens.
- Kies wachtwoorden van acht tekens of meer.
- Gebruik niet hetzelfde wachtwoord voor meerdere websites.

Hoe ga jij om met je wachtwoorden? Ik ben er zelf soms iets te gemakkelijk mee en verander niet vaak van wachtwoord, gebruik hetzelfde wachtwoord voor meerdere zaken. Enige positieve is dat mijn wachtwoord in elk geval niet in de top 25 voor komt.
Ik mis welkom/welcome in dit rijtje..

Ik ga slecht om met wachtwoorden.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 18 nov 2011 - 2:37

Ik heb er 3 die ik rouleer.
Maar verander ze wel veel te weinig moet ik zeggen.

Gast
Gast

Bericht  Zwerver vr 18 nov 2011 - 2:49

Ik heb een deel standaard en dan voor elke website een ander stukje er achter.

Voorbeeldje:
wachtwoordyesforum
Wachtwoordfacebook

op die manier. Soms ook met hoofdletters en cijfers
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast vr 18 nov 2011 - 2:52

Ik heb bij veel dingen een andere, en ik wissel ook wel eens. Niet bij alle sites maar wel internetbankieren en mijn mail bijvoorbeeld. Ze hebben allemaal letters en cijfers gecombineerd, en de meeste ook hoofdletters.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 18 nov 2011 - 2:54

Heb jij een eigen persoonlijk wachtwoord nodig voor internetbankieren Arden?
Welke bank is dat? Ik heb gewoon mijn random reader en log in via dat ding en die code.

Gast
Gast

Bericht  RYW vr 18 nov 2011 - 2:55

Ik vermijd dingen als geboortedata en namen van mijn kinderen of vriend. Ook herhaal ik niets uit mijn gebruikersnaam, dus bijvoorbeeld hier voor het forum zitten de lettere RYW niet in mijn wachtwoord. Ik heb altijd een vaste lettercombinatie (een woord dat totaal nergens mee te maken heeft, bijvoorbeeld 'loempia' ofzo) en dan plak ik er 2 cijfers voor en 2 cijfers achter. En dan laat ik eens per 3 maanden ofzo de cijferreeksen omstebeurt oplopen. Bijvoorbeeld:

15loempia01

en dan 3 maanden later:

15loempia02

en dan 3 maanden later:

16loempia02

enzovoorts. En eens in de zoveel tijd (een jaar ofzo) verander ik het woord in iets totaal anders bij al mijn wachtwoorden, en dan begint het geheel weer opnieuw.

Even voor de duidelijkheid, de letters en cijfers die ik hier als voorbeeld gegeven heb zijn natuurlijk niet écht wat ik in mijn wachtwoorden gebruik Wink
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  Marin vr 18 nov 2011 - 3:01

Ik heb vier standaard wachtwoorden.

Een hele oude die op een enkele website nog zo is en die ik maar niet verander omdat ie niet te raden valt
Een iets minder oude met dito verhaal
Mijn standaard wachtwoord die je alleen kan raden als je me goed kent maar zonder cijfers
En een wachtwoord voor officiële dingen waar je cijfers en letters voor moet gebruiken.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Gast vr 18 nov 2011 - 3:01

Parels schreef:Heb jij een eigen persoonlijk wachtwoord nodig voor internetbankieren Arden?
Welke bank is dat? Ik heb gewoon mijn random reader en log in via dat ding en die code.

Ja, bij de ING. Daar hebben we ook een hele ingewikkelde :P

Gast
Gast

Bericht  TNMN vr 18 nov 2011 - 3:20

Antibes schreef:Mijn wachtwoord op zich is wel sterk, een combinatie van letters/cijfers/tekens. Maar ik heb wel bijna overal dezelfde (afhankelijk van of dingen als @#$& erin mogen).. Dus dat is wel weer dramatisch.. laughcry

Dat heb ik ook inderdaad. Maar anders vergeet ik mijn wachtwoord snel laughcry
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866

Bericht  Gast vr 18 nov 2011 - 3:22

Het heb ook 3 verschillende wachtwoorden. Het zijn wel wachtwoorden die niet zo voor de handliggend zijn bij bij zeg maar. Dus geen geboortedatum, naam van m'n kind enz

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 18 nov 2011 - 4:08

Ik heb drie verschillende. Eén makkelijke die ik ongeveer overal voor gebruik, twee met cijfers/letters/tekens die ik gebruik voor zaken als internetbankieren en mail.

Gast
Gast

Bericht  L!ND@ vr 18 nov 2011 - 5:04

TNMN schreef:
Antibes schreef:Mijn wachtwoord op zich is wel sterk, een combinatie van letters/cijfers/tekens. Maar ik heb wel bijna overal dezelfde (afhankelijk van of dingen als @#$& erin mogen).. Dus dat is wel weer dramatisch.. laughcry

Dat heb ik ook inderdaad. Maar anders vergeet ik mijn wachtwoord snel laughcry
+1
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535

Bericht  loura vr 18 nov 2011 - 5:06

Ik heb een slechte uitgekozen die ik bijna overal gebruik.. Ik ben te lui om steeds alle wachtwoorden te gaan opzoeken of te onthouden :s
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Esperanza vr 18 nov 2011 - 5:21

De mijne komt in ieder geval niet voor in de top 25.
Voor de meeste websites gebruik ik hetzelfde wachtwoord. Dit bestaat uit cijfers, letters en tekens.
Voor mijn e-mail heb ik een andere deze bestaat ook uit cijfers, letters en tekens.
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Bericht  Sue vr 18 nov 2011 - 5:36

Parels schreef:Heb jij een eigen persoonlijk wachtwoord nodig voor internetbankieren Arden?

Bij de ING kun je inderdaad je eigen wachtwoord en gebruikersnaam instellen.
Betalen gaat dan via een cijfercode die je via de sms krijgt, die code voer je in op je scherm als zijnde handtekening.
Ik vind het erg makkelijk, eerst had ik ook een random reader en die was ik áltijd kwijt. Nu kan ik overal waar ik wil geld overmaken smile
Sue
Sue
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 108
Punten : 129
Registratiedatum : 14-08-11

Bericht  Parisienne vr 18 nov 2011 - 5:47

Mijn meest gebruikte wachtwoord komt nog uit mijn middelbare school tijd. Had een inlognaam en wachtwoord van school gekregen om daar in te loggen op mijn account. Gebruik dat wachtwoord nu nog steeds. Bestaat uit letters en cijfers. Het is geen woord maar een soort code. Deze zit zo in mijn hoofd geprent dat ik hem gewoon nog steeds gebruik.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gast vr 18 nov 2011 - 6:04

Parisienne schreef:Mijn meest gebruikte wachtwoord komt nog uit mijn middelbare school tijd. Had een inlognaam en wachtwoord van school gekregen om daar in te loggen op mijn account. Gebruik dat wachtwoord nu nog steeds. Bestaat uit letters en cijfers. Het is geen woord maar een soort code. Deze zit zo in mijn hoofd geprent dat ik hem gewoon nog steeds gebruik.

Bij mij ook, en ik heb nog een ander wachtwoord.
Dit zijn de enige twee die ik kan onthouden, de rest vergeet ik altijd, daarom wissel ik af tussen deze.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 18 nov 2011 - 6:15

Voor de meeste websites heb ik ook hetzelfde wachtwoord.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 18 nov 2011 - 6:51

Ik ben heel laks met wachtwoorden, heb ook bijna overal dezelfde alleen met een letter of cijfer anders.

Gast
Gast

Bericht  Caresses vr 18 nov 2011 - 7:19

Ik heb een paar verschillende wachtwoorden. Bij de een wel cijfers en letters, bij de ander niet.
Voor heel belangrijke dingen gebruik ik een wachtwoord die ik alleen voor 1 ding gebruik.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: