Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Waarom heb jij juist daarvoor gekozen? (gastouder)

4 plaatsers

Ga naar beneden

Waarom heb jij juist daarvoor gekozen? (gastouder) Empty Waarom heb jij juist daarvoor gekozen? (gastouder)

Bericht  Gast ma 13 mei 2013 - 7:20

Wij hebben hoogstwaarschijnlijk vanaf november weer opvang nodig.
Behoorlijk balen want zoals het nu is, is het gewoon perfect. Maar helaas.
Voorheen ging H. naar het kinderdagverblijf. Dat was prima te betalen.
Nu, 2 jaar verder, zouden we straks voor 3 dagen en 2 kindjes tussen de 350,- en de 400,- moeten betalen (dan is de toeslag er al af) en ik heb geen idee waar we dat vandaan moeten halen. Dat is het bedrag voor de maanden dat H. nog niet naar school gaat. Dan hebben we naschoolse opvang nodig en dat kost hier ook best wel wat.
We hebben bedacht dat ik 5 dagen zou kunnen gaan werken van 09.00 tot 13.30 maar dat komt mijn uren niet ten goede, het KDV hier doet niet aan halve dagen (we betalen dan dus gewoon van 08.00 tot 17.00) plus dat A dan elke dag naar de opvang moet en ik denk dat dat voor hem niet goed zal uitpakken.

Ouders/schoonouders is geen optie. Vriendinnen, zussen, kennissen etc wonen niet in de buurt.

Nu ben ik rond aan het kijken voor een gastouder. Qua prijs maakt het ongeveer 2,- per uur en de meeste die ik tot nu toe gevonden heb zijn vrij flexibel. Wat mij altijd een beetje heeft tegen gestaan is dat een gastouder vaak maar alleen is met de kinderen. Ik ben vrij angstig aangelegd als het aankomt op vreemde met mijn kinderen. Ik ben als de dood dat er iets gebeurd. Dit kan zijn ergens vanaf vallen maar ook misbruik/mishandeling. Dit zit bij mij vrij diep (niet door iets wat ik zelf meegemaakt heb ofzo en er hoeft ook geen discussie te komen dat ze bij mij ook kunnen vallen of dat mishandeling ook ergens anders plaats kan vinden, ik probeer hier mee te dealen maar dat gaat me nog niet altijd even makkelijk af...) En stel dat er iets met de gastouder gebeurt.... Wat dan? Ik heb bij 1 gastouder gelezen dat ze een alarmknop draagt. Als er met haar iets gebeurt kan ze de knop zelf indrukken of een kindje kan dat doen. Maar zoiets lijkt me niet standaard? Op een KDV is er dan toch wat meer controle.

Mijn moeder had het over een oppas van de 'straat' (dus via een advertentie of via via) maar dat zie ik al helemaal niet zitten.

Waarom heb jij voor een gastouder gekozen? Wat zijn de voordelen en wat zijn de nadelen? Ben je tot nu toe tevreden? Wat zou je liever anders zien? Ben jij tot nu toe blij met je keuze?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom heb jij juist daarvoor gekozen? (gastouder) Empty Re: Waarom heb jij juist daarvoor gekozen? (gastouder)

Bericht  Gast ma 13 mei 2013 - 7:25

Wij hebben voor een gastouder gekozen vanwege de flexibele opvang (hier zijn geen flexibele kdv's) die we toen nodig hadden, maar ook omdat het wat huiselijker en kleinschaliger is. Ik ben er heel blij mee dat de oudste altijd één gezicht heeft, omdat zij heel moeilijk tegen nieuwe dingen en veranderingen kan. Verschillende groepsleiders zullen haar geen goed doen. Nu heeft ze altijd één persoon met dezelfde regels en dezelfde aanpak, niet verschillende leidsters met verschillende karakters.

Jouw kinderen zijn al wat ouder Sybella, dus op het moment dat er vreemde dingen gebeuren zul je dat merken aan je kinderen. Met een baby van 3 maanden is dat anders, daar zul je niet zo snel dingen aan merken, maar als je kinderen het niet naar hun zin hebben bij de GO, zul je dat van een 1.5 en 3 jarige snel genoeg merken!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom heb jij juist daarvoor gekozen? (gastouder) Empty Re: Waarom heb jij juist daarvoor gekozen? (gastouder)

Bericht  PiP ma 13 mei 2013 - 7:28

Ik heb om jouw argumenten tijdens mijn eerste zwangerschap voor een kdv gekozen, nu zijn al die angsten eigenlijk weg en gaat S ook om dezelfde redenen(geld) naar een gastouder.
En er kan inderdaad wat met de gastouder gebeuren, maar dat kan jou ook gebeuren als je alleen bent.
Wij houden op het moment geen cent over in de maand, de kdv kosten worden maar hoger en hoger en de toeslag minder en minder + dat we nu 2 kinderen naar de opvang hebben.
Nu is het even doorbijten en na de kerstvakantie, als F naar de basisschool gaat, gaat S naar een gastouder (bekende van het forum Waarom heb jij juist daarvoor gekozen? (gastouder) 561177)
Wij gaan er zo uit mijn hoofd straks 170, per maand op vooruit door de basisschool en gastouder. Alleen het verschil tussen het kdv en gastouder is zo`n 120,-
Dat vind ik nogal wat!

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom heb jij juist daarvoor gekozen? (gastouder) Empty Re: Waarom heb jij juist daarvoor gekozen? (gastouder)

Bericht  Gast ma 13 mei 2013 - 7:39

Rejoy, om die reden zou ik ook graag voor de GO willen gaan. Ik denk dat de drukte van een KDV en zoveel verschillende gezichten voor hem niet goed is. Hij is zo gevoelig en snel van de wipwap. En wat betreft je laatste alinea: Dat is ook wel weer zo. ik moet daar echt even overheen...

Pip: Ik ben dus niet de enige Waarom heb jij juist daarvoor gekozen? (gastouder) 394967.
Ja, het scheelt zo enorm veel! En weet je wat het ook is, mocht H in het begin nog niet hele dagen naar school willen gaan, dat ze het gewoon nog niet kan/te vermoeiend is dan heb ik ook al een probleem want het KDV kan haar natuurlijk niet gaan halen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom heb jij juist daarvoor gekozen? (gastouder) Empty Re: Waarom heb jij juist daarvoor gekozen? (gastouder)

Bericht  Happydobby ma 13 mei 2013 - 7:47

PiP schreef:
Nu is het even doorbijten en na de kerstvakantie, als F naar de basisschool gaat, gaat S naar een gastouder (bekende van het forum Waarom heb jij juist daarvoor gekozen? (gastouder) 561177)

Leuk Very Happy

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom heb jij juist daarvoor gekozen? (gastouder) Empty Re: Waarom heb jij juist daarvoor gekozen? (gastouder)

Bericht  Lejow ma 13 mei 2013 - 8:10

B gaat naar een gastouder.
Ons grootste pluspunt daarvan waren de kosten. Je betaalt alleen voor de uren dat ze er zijn en bij ons gaat ze in de vakanties niet en betalen we dus ook niet.
De andere pluspunten vind ik dat het huiselijker en kleinschaliger is, het is om de hoek bij ons en het is gewoon een leuk mens. Het klikt heel goed tussen haar, B en ons.
Ze heeft zelf al 3 eigen kinderen, dus mag niet al te veel kinderen meer opvangen en vaak zat is B ook gewoon alleen thuis met haar.
Dan gaan ze lekker boodschapjes doen, of wandelen.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom heb jij juist daarvoor gekozen? (gastouder) Empty Re: Waarom heb jij juist daarvoor gekozen? (gastouder)

Bericht  PiP ma 13 mei 2013 - 8:27

Sybella schreef:

Pip: Ik ben dus niet de enige Waarom heb jij juist daarvoor gekozen? (gastouder) 394967.
Ja, het scheelt zo enorm veel! En weet je wat het ook is, mocht H in het begin nog niet hele dagen naar school willen gaan, dat ze het gewoon nog niet kan/te vermoeiend is dan heb ik ook al een probleem want het KDV kan haar natuurlijk niet gaan halen.
Niet elke gastouder kan haar ook van school halen, zij zit natuurlijk ook met slapende kindjes en een eventuele max aan kinderen die ze op een dag mag hebben.
Gelukkig zie ik hier verder geen problemen wbt de basisschool, ze is er best wel aan toe en kan niet wachten om te gaan!

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom heb jij juist daarvoor gekozen? (gastouder) Empty Re: Waarom heb jij juist daarvoor gekozen? (gastouder)

Bericht  Pien ma 13 mei 2013 - 8:47

Ook wij hebben een gastouder. Wij hebben hiervoor gekozen omdat flexibele opvang heel duur is en wij maar korte dagen haar hoeven weg te brengen en bij de gewone kdv dan voor 2 volledige dagdelen moeten betalen terwijl het eigenlijk maar 6 uur is. Daarnaast is een goede vriendin van ons ook voor zichzelf begonnen als gastouder en was toen zoekende. Wij hebben E direct bij haar aangemeld en ondanks dat we toen nog geen opvang nodig hadden heeft ze 5 dagen voor E gereserveerd. Ze gaat nu 4 dagen van 6 uurtjes daarheen.

De voordelen voor mij van gastouder zijn dat E wel heel erg huiselijk in aanraking met andere kinderen komt, ze woont heel dichtbij ons en is iemand die er ook graag opuit gaat. Tevens heeft ze bijna altijd een stagiaire waardoor ze met zn tweeen zijn op max 6 kinderen.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom heb jij juist daarvoor gekozen? (gastouder) Empty Re: Waarom heb jij juist daarvoor gekozen? (gastouder)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum