Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kinderopvangtoeslag aanvragen.. help!

+2
Annemie
Lejow
6 plaatsers

Ga naar beneden

Kinderopvangtoeslag aanvragen.. help! Empty Kinderopvangtoeslag aanvragen.. help!

Bericht  Lejow do 17 mei 2012 - 2:12

Ok help.. Vanaf augustus gaat B naar de gastouder.
Nu wil ik vast KOT aanvragen, in het kader: Beter te vroeg, dan te laat!

Bij het programma vraagt hij onze beide salarissen. Nu weet ik die natuurlijk nog niet precies van 2012, dus ik heb vooral wat geschat.
Alleen toen ik het ingestuurd had, bedacht ik me, dat je ook nog iets kon doen met de hypotheekrente aftrek.
Hoe zit dat precies, en waar kun ik dat dan invullen?

Want dat heeft toch met je toetsingsinkomen te maken ofzo?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderopvangtoeslag aanvragen.. help! Empty Re: Kinderopvangtoeslag aanvragen.. help!

Bericht  Annemie do 17 mei 2012 - 2:47

Volgens mij heeft de hypotheek er niks mee te maken,tenminste wij hebben daar nooit wat van hoeven doorgeven voor de kot,het gaat alleen om het bruto loon per jaar.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderopvangtoeslag aanvragen.. help! Empty Re: Kinderopvangtoeslag aanvragen.. help!

Bericht  Linda do 17 mei 2012 - 2:56

Jawel, je mag (een deel) van de hypotheek rente aftrek van jullie gezamenlijke inkomen aftrekken. Ik weet alleen niet of dat een deel of helemaal is. Je kan ook kijken op je aanslag van afgelopen jaar.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderopvangtoeslag aanvragen.. help! Empty Re: Kinderopvangtoeslag aanvragen.. help!

Bericht  PiP do 17 mei 2012 - 2:59

Je hypotheekrente mag je inderdaad van je loon afhalen.
Wij doen dit niet, ik krijg liever iets terug dan dat ik moet bij betalen aan het einde van het jaar.
Het is net wat je zeg, je moet je inkomen al schatten!

Bij je aangifte voer je je inkomen in en ook je hyptheek rente, daar komt dan uiteindelijk je verzamelinkomen uit en op basis van dat bedrag krijg je KOT.


Laatst aangepast door PiP op do 17 mei 2012 - 3:03; in totaal 2 keer bewerkt

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderopvangtoeslag aanvragen.. help! Empty Re: Kinderopvangtoeslag aanvragen.. help!

Bericht  PiP do 17 mei 2012 - 3:00

Linda schreef:Jawel, je mag (een deel) van de hypotheek rente aftrek van jullie gezamenlijke inkomen aftrekken. Ik weet alleen niet of dat een deel of helemaal is. Je kan ook kijken op je aanslag van afgelopen jaar.

Ik wou eerst in mijn post een rekensommetje erbij doen, maar toen twijfelde ik ook inderdaad of het nou helemaal of gedeeltelijk is.
Dus die heb ik maar even weggelaten Kinderopvangtoeslag aanvragen.. help! 2474380249

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderopvangtoeslag aanvragen.. help! Empty Re: Kinderopvangtoeslag aanvragen.. help!

Bericht  Lejow do 17 mei 2012 - 3:02

Oh ja wacht, zo was het.. Bij je aangifte staat inderdaad je toetsingsinkomen aan het einde!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderopvangtoeslag aanvragen.. help! Empty Re: Kinderopvangtoeslag aanvragen.. help!

Bericht  Annemie do 17 mei 2012 - 3:19

Ohw dat wist ik ook niet...
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderopvangtoeslag aanvragen.. help! Empty Re: Kinderopvangtoeslag aanvragen.. help!

Bericht  Gast do 17 mei 2012 - 6:19

Ik heb ons toetsingsinkomen van 2010 aangehouden en er iets bij opgeteld. Als straks de brief van 2011 binnen is check ik het weer even.

Hebben trouwens meer uren afgenomen na de aanvraag, hadden geen vakantieweken erbij genomen. Dus betalen nu per maand meer, maar heb het niet aangepast bij de BD. Dat wordt dan toch achteraf verrekend of krijg je daar problemen mee als je het niet aanpast?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderopvangtoeslag aanvragen.. help! Empty Re: Kinderopvangtoeslag aanvragen.. help!

Bericht  Annie24 do 17 mei 2012 - 6:33

Stofzuiger schreef:Ik heb ons toetsingsinkomen van 2010 aangehouden en er iets bij opgeteld. Als straks de brief van 2011 binnen is check ik het weer even.

Hebben trouwens meer uren afgenomen na de aanvraag, hadden geen vakantieweken erbij genomen. Dus betalen nu per maand meer, maar heb het niet aangepast bij de BD. Dat wordt dan toch achteraf verrekend of krijg je daar problemen mee als je het niet aanpast?

Ik heb vorige week een kopie van de jaaropgave van het kdv op moeten sturen.

In jouw situatie kunnen ze dan dus aande hand van die jaaropgave en verrekening doen.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderopvangtoeslag aanvragen.. help! Empty Re: Kinderopvangtoeslag aanvragen.. help!

Bericht  Annemie do 17 mei 2012 - 6:58

Ik heb nooit de jaaropgaaf van het kdv naar de bd gestuurd,moet dat altijd of alleen als ze er om vragen?
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderopvangtoeslag aanvragen.. help! Empty Re: Kinderopvangtoeslag aanvragen.. help!

Bericht  Purpleflower do 17 mei 2012 - 8:55

Ze checken een groot gedeelte van de mensen die kot krijgen... niet iedereen..
Purpleflower
Purpleflower
Prater
Prater

Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderopvangtoeslag aanvragen.. help! Empty Re: Kinderopvangtoeslag aanvragen.. help!

Bericht  Annie24 do 17 mei 2012 - 9:24

Purpleflower schreef:Ze checken een groot gedeelte van de mensen die kot krijgen... niet iedereen..

Klopt.

Ik had dezelfde fout gemaakt als Lejow: had ons bruto jaarinkomen doorgegeven ipv ons verzamel inkomen. We krijgen nu dus nog aardig wat centjes terug smile Misschien dat dat een reden zou kunnen zijn voor hen om mij er uit te pikken Neutral
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderopvangtoeslag aanvragen.. help! Empty Re: Kinderopvangtoeslag aanvragen.. help!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum