Van zijn kamer afkomen!
+9
xxjojootjexx
Susan
Sneeuwwitje
Rouge
LMCurious
missmarm
Theeleut
Catwoman79
TukTuk
13 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Van zijn kamer afkomen!
PrinsesBo schreef:AngelNyn schreef:PrinsesBo schreef:AngelNyn schreef:PrinsesBo schreef:Een haakje op zn deur maken?
Hopelijk is dit niet serieus?
Waarom niet?
Ik zou dat best doen..
Als mijn kind elke keer van zn kamer af kwam en oud genoeg is om te begrijpen dat dat niet de bedoeling is.
Na 100x waarschuwen en boos worden en alles geprobeerd te hebben.
Dan zou dat mijn keus zijn.
Met opsluiten bereik je niks. Een kind moet zich wel veilig in zijn kamer blijven voelen?
Overdrijven is ook een vak he..
Ik denk dat bij sommige kinderen het wel degelijk kan gebeuren dat ze er slecht tegen kunnen om opgesloten te zitten, daar is niks overdreven aan. Werkt het voor jullie wel, dan is dat mooi, moet je vooral zelf weten.
Overigs zou ik het aanpakken zoals meerdere hier: gewoon constant terug leggen, de eerste keer heel rustig zeggen dat hij gewoon moet gaan slapen en niet zijn kamer uit mag, en daarna gewoon zonder iets te zeggen terug leggen. Uiteindelijk leren ze echt wel dat het niet mag,
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
woezel schreef:Hier dan een slechte moeder. Hier hebben we bij de oudste een haakje gehad.
Die kwam steeds naar beneden en elke keer, gillen enz. Voor zijn eigen veiligheid voor een haakje gekozen. zodat hij niet in zo'n driftbui vd trap af zou vallen.
Kan me best voorstellen dat je daar dan bang voor bent, en het voor zijn veiligheid doet. Ik persoonlijk zou eerder dan met een traphekje dat proberen te voorkomen.
TukTuk- Ratel
Hier hebben we ook een haakje op de deur omdat ze naar beneden bleef komen en als we niet reageerde ging ze spullen van de trap gooien, dit heeft 2 dagen geduurd en toen kreeg ze een haakje, na 1 avond gillen was het klaar. Daarna hebben we het haakje nooit meer hoeven gebruiken.
Gast- Gast
Angelnyn, heb je trouwens mij laatset post nog gelezen in het topic van gisteren ?
Gast- Gast
Mama_van2 schreef:Angelnyn, heb je trouwens mij laatset post nog gelezen in het topic van gisteren ?
Nee? Ik heb het topic niet meer ingekeken omdat ik er wel een beetje klaar mee was Ik had het idee dat je dacht dat ik niet oprecht was in mijn excuses, en was die negatieve sfeer zat, omdat ik het idee had dat mensen liepen te mierenneuken over ieder dingetje, alleen maar omdat ik het zeg. Zelfde als in dit topic.. En dan heeft het voor mij ook geen nut meer om te reageren heb ik het idee..
TukTuk- Ratel
AngelNyn schreef:
Ik denk dat bij sommige kinderen het wel degelijk kan gebeuren dat ze er slecht tegen kunnen om opgesloten te zitten, daar is niks overdreven aan. Werkt het voor jullie wel, dan is dat mooi, moet je vooral zelf weten.
Ezra zou dat wel heel erg vinden. Zijn deur klemt soms een beetje en als hij 'm dan niet zelf open krijgt dan raakt hij wel in paniek.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
AngelNyn schreef:Mama_van2 schreef:Angelnyn, heb je trouwens mij laatset post nog gelezen in het topic van gisteren ?
Nee? Ik heb het topic niet meer ingekeken omdat ik er wel een beetje klaar mee was Ik had het idee dat je dacht dat ik niet oprecht was in mijn excuses, en was die negatieve sfeer zat, omdat ik het idee had dat mensen liepen te mierenneuken over ieder dingetje, alleen maar omdat ik het zeg. Zelfde als in dit topic.. En dan heeft het voor mij ook geen nut meer om te reageren heb ik het idee..
Prima, ik ben er verder ook klaar mee. Gisteren heb ik nog een laatste reactie gegeven om je uit te leggen waarom het mij kwetste dat je zo reageerde, vandaar dat ik vroeg of je nog had gekeken.
Gast- Gast
Mama_van2 schreef:AngelNyn schreef:Mama_van2 schreef:Angelnyn, heb je trouwens mij laatset post nog gelezen in het topic van gisteren ?
Prima, ik ben er verder ook klaar mee. Gisteren heb ik nog een laatste reactie gegeven om je uit te leggen waarom het mij kwetste dat je zo reageerde, vandaar dat ik vroeg of je nog had gekeken.
Ok ik zal het even lezen
Je hebt PM
Laatst aangepast door AngelNyn op di 18 jan 2011 - 8:20; in totaal 1 keer bewerkt
TukTuk- Ratel
AngelNyn schreef:Nee? Ik heb het topic niet meer ingekeken omdat ik er wel een beetje klaar mee was Ik had het idee dat je dacht dat ik niet oprecht was in mijn excuses, en was die negatieve sfeer zat, omdat ik het idee had dat mensen liepen te mierenneuken over ieder dingetje, alleen maar omdat ik het zeg. Zelfde als in dit topic.. En dan heeft het voor mij ook geen nut meer om te reageren heb ik het idee..
No offence, maar mensen nemen je eenmaal minder serieus als je zelf geen kinderen hebt en je geeft wel constant een mening over hoe jij het allemaal zou doen. Omdat je soms wel bijdehand en betweterig overkomt in je posts, vallen mensen daarover. Juist omdat je gewoonweg nog niet weet hoe het is om zelf kinderen te hebben, hoe het is om 24/7 voor een kind klaar te staan en s' nachts tig keer je bed uit te moeten voor een jengelend doodziek kind, om maar wat te noemen.
Gast- Gast
Storm schreef:AngelNyn schreef:Nee? Ik heb het topic niet meer ingekeken omdat ik er wel een beetje klaar mee was Ik had het idee dat je dacht dat ik niet oprecht was in mijn excuses, en was die negatieve sfeer zat, omdat ik het idee had dat mensen liepen te mierenneuken over ieder dingetje, alleen maar omdat ik het zeg. Zelfde als in dit topic.. En dan heeft het voor mij ook geen nut meer om te reageren heb ik het idee..
No offence, maar mensen nemen je eenmaal minder serieus als je zelf geen kinderen hebt en je geeft wel constant een mening over hoe jij het allemaal zou doen. Omdat je soms wel bijdehand en betweterig overkomt in je posts, vallen mensen daarover. Juist omdat je gewoonweg nog niet weet hoe het is om zelf kinderen te hebben, hoe het is om 24/7 voor een kind klaar te staan en s' nachts tig keer je bed uit te moeten voor een jengelend doodziek kind, om maar wat te noemen.
Als we op moesten gaan letten of iedereen die reageert op iets, wel precies in dezelfde situatie heeft gezeten, dan zijn we wel even bezig..
Dat je zelf geen kinderen hebt, betekend niet dat je geen ervaring of een mening kan hebben?
TukTuk- Ratel
Op welke momenten komt hij zijn bed uit? 's avonds als hij moet gaan slapen? of 's morgens wanneer jij het eigenlijk nog te vroeg vindt? Hij ziet/hoort het misschien ook van zijn grote broer?
Lastig hoor. Kirsten ligt nu al een jaar in een groter bed, kwam er nooit uit. Maar sinds 3 weken doet ze dat wel. Gelukkig alleen 's morgens..
Lastig hoor. Kirsten ligt nu al een jaar in een groter bed, kwam er nooit uit. Maar sinds 3 weken doet ze dat wel. Gelukkig alleen 's morgens..
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Myrthe kreeg 2 maanden geleden ineens zo'n periode! Nooit eerder kwam ze haar bed uit, ze wachtte altijd netjes tot ik zei dat ze eruit mocht en riep me dan ook netjes. Ineens kwam ze tijdens de middagslaapjes eruit en ging dan in haar kamer spelen of trok haar hele kast leeg. Een keertje was ze in de badkamer haar tanden aan het poetsen :S Dat duurde een week, en alleen met de middagslaapjes, toen was het weer over. Heel gek, sindsdien heeft ze het ook nooit weer gedaan.
Flemy- Prater
- Aantal berichten : 516
Punten : 552
Word ik ook minder serieus genomen omdat ik geen kinderen heb, dan?
Maar Storm, opzich ben ik het wel meet je eens. De stelligheid waarmee AngelNyn haar mening verkondigt, die heb ik ook ooit gehad in dergelijke topics. En dat werd me ook niet echt in dank afgenomen. Ik probeer het daarom maar zoveel mogelijk van alle kanten te bekijken nu. Prima dat ik een mening heb, maar ik heb er totáál nog geen ervaring mee (ja, hooguit op werk, maar dan nog kan ik niet over elke situatie meepraten). En misschien roep ik wel iets héél anders als ik zelf eenmaal kinderen heb.
Genoeg moeders die het allemaal zo stellig en voorbééldig in gedachten hadden voordat er überhaupt sprake was van een kind. Maar als er eenmaal een kindje is zul je vast wel merken dat alles anders loopt dan gepland omdat je kindje ook iets héél anders doet, en situaties veel moeilijker op te lossen zijn dan dat jij binnen jouw zorgvuldig uitgedachte, zorgvuldig uitgestippelde en zorgvuldig uitgewerkte opvoedingspatroon voor de eerste 18 levensjaren had gepland.
Maar Storm, opzich ben ik het wel meet je eens. De stelligheid waarmee AngelNyn haar mening verkondigt, die heb ik ook ooit gehad in dergelijke topics. En dat werd me ook niet echt in dank afgenomen. Ik probeer het daarom maar zoveel mogelijk van alle kanten te bekijken nu. Prima dat ik een mening heb, maar ik heb er totáál nog geen ervaring mee (ja, hooguit op werk, maar dan nog kan ik niet over elke situatie meepraten). En misschien roep ik wel iets héél anders als ik zelf eenmaal kinderen heb.
Genoeg moeders die het allemaal zo stellig en voorbééldig in gedachten hadden voordat er überhaupt sprake was van een kind. Maar als er eenmaal een kindje is zul je vast wel merken dat alles anders loopt dan gepland omdat je kindje ook iets héél anders doet, en situaties veel moeilijker op te lossen zijn dan dat jij binnen jouw zorgvuldig uitgedachte, zorgvuldig uitgestippelde en zorgvuldig uitgewerkte opvoedingspatroon voor de eerste 18 levensjaren had gepland.
Gast- Gast
Op zich moet iedereen gewoon mee kunnen praten, of je nu moeder bent of niet. Als ik iemand die wel zelf kinderen heeft te stellig of te zelfingenomen vind in haar reacties dan erger ik me daar minstens net zo hard aan.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Klopt Maple. Jij werd eerst ook als betweterig en drammerig afgeschilderd, soms ook door de mama's maar dat doe je nu een heel stuk minder, trouwens. En jij werkt ook in de kinderopvang, dat scheelt ook wel vind ik. Ook al heb je zelf geen kinderen, je weet wel over veel onderwerpen iets van af.
Gast- Gast
Oh, dat ook. Er zijn ook een aantal moeders die hun eigen manier van opvoeden zo geniaal vinden dat ze die het liefst op de hele wereld projecteren.Susan schreef:Op zich moet iedereen gewoon mee kunnen praten, of je nu moeder bent of niet. Als ik iemand die wel zelf kinderen heeft te stellig of te zelfingenomen vind in haar reacties dan erger ik me daar minstens net zo hard aan.
Laatst aangepast door Maple op di 18 jan 2011 - 8:52; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Dat laatste wilde ik ook nog zeggen, dat er genoeg mama's zijn die alsnog zelfingenomen en betweterig zijn met eigen kinderen, maar goed dat is een andere discussie.Susan schreef:Op zich moet iedereen gewoon mee kunnen praten, of je nu moeder bent of niet. Als ik iemand die wel zelf kinderen heeft te stellig of te zelfingenomen vind in haar reacties dan erger ik me daar minstens net zo hard aan.
Gast- Gast
Ik vind idd dat AngelNyn net doet veel verstand van kinderen te hebben, terwijl ze er zelf geen heeft.
Ik zei dat haakje niet als grapje.
Ook ik heb geen kinderen, maar reageerde hierop met wat ik zou doen in haar geval.
Ook ik heb geen kinderen, maar reageerde hierop met wat ik zou doen in haar geval.
Gast- Gast
Heb niet alle reacties gelezen dus geen idee of deze tip al gegeven is.
Maar wat ik bij de nanny op tv zie is dat kinderen het idd doen om uit te testen.
Zij gaf toen de tip om het kind keer op keer terug te leggen in bed en dan niet lief wezen
met weltrusten en nu slapen. Maar gewoon stil blijven kind oppakken en in bed leggen en weer weg gaan.
In het begin is het lastig om vol te houden en wordt je er moedeloos van maar het werkt wel.
Maar wat ik bij de nanny op tv zie is dat kinderen het idd doen om uit te testen.
Zij gaf toen de tip om het kind keer op keer terug te leggen in bed en dan niet lief wezen
met weltrusten en nu slapen. Maar gewoon stil blijven kind oppakken en in bed leggen en weer weg gaan.
In het begin is het lastig om vol te houden en wordt je er moedeloos van maar het werkt wel.
pinkflower- Fluisteraar
- Aantal berichten : 66
Punten : 66
Registratiedatum : 14-01-11
PrinsesBo schreef:Ik vind idd dat AngelNyn net doet veel verstand van kinderen te hebben, terwijl ze er zelf geen heeft.
Dan is er toch geen verschil tussen ons? Jij als, niet moeder zijnde zou het wel doen, ik als niet moeder zijnde zou het niet doen. Ik zeg toch ook niet dat jij doet alsof je verstand van kinderen hebt omdat je met deze oplossing komt?
TukTuk- Ratel
Ik vind het misdadig om je kind op te sluiten. Straks is er iets aan de hand, is het erg bang door een nare droom of ontstaat er brand, en dan kan het niet wegkomen... Ook het hele idee van opgesloten zitten lijkt me niet gezond voor een klein kind.
Ik ben zelf opgegroeid met het idee van geen sloten op de deuren! Alleen de wc en badkamer konden bij ons op slot, verder niet, ook niet toen we pubers waren. Wel een fijn idee dat je altijd uit een kamer kan, of erin als dit nodig is.
Ik ben zelf opgegroeid met het idee van geen sloten op de deuren! Alleen de wc en badkamer konden bij ons op slot, verder niet, ook niet toen we pubers waren. Wel een fijn idee dat je altijd uit een kamer kan, of erin als dit nodig is.
Gast- Gast
om een haakje op de deur misdadig te noemen vind ik wel hééél ver gaan
Gast- Gast
Dromertje schreef:om een haakje op de deur misdadig te noemen vind ik wel hééél ver gaan
Ik denk dat het vooral gaat om de interpretatie.. De ene persoon vind het een goede oplossing, ziet er niets kwaads in, en uiteraard,het is doel gericht, want werkt het.
Anderen zien het als opsluiten, die zien het dus vanuit een andere kant, en dat kan je inderdaad als misdadig zien, of zielig bijvoorbeeld, want tja, een kind opsluiten doe je natuurlijk niet.
TukTuk- Ratel
Niks mis met een haakje hoor. Als je er geen problemen mee hebt prima toch.
Ik ken het maar al te goed. V komt na zo'n 2 jaar nog steeds regelmatig zn bed uit. niks helpt en het is maar net hoe zn pet staat hoe snel t over is. Toch heb ik geen haakje gedaan omdat ik het zelf vervelend vind, plus dat G ook op de kamer ligt. Maar als hij alleen had gelegen had ik het nog niet gedaan.
Wel hielden we gewoon is de deur vast ( zelfde effect dus ) maar meneer ging gewoon met spullen tegen de deur gooien dus daar schiet je ook niks mee op.
Ik denk dat je gewoon moet blijven terug leggen en idd niks zeggen, hopelijk geeft hij snel op en is het een periode.
Ik ken het maar al te goed. V komt na zo'n 2 jaar nog steeds regelmatig zn bed uit. niks helpt en het is maar net hoe zn pet staat hoe snel t over is. Toch heb ik geen haakje gedaan omdat ik het zelf vervelend vind, plus dat G ook op de kamer ligt. Maar als hij alleen had gelegen had ik het nog niet gedaan.
Wel hielden we gewoon is de deur vast ( zelfde effect dus ) maar meneer ging gewoon met spullen tegen de deur gooien dus daar schiet je ook niks mee op.
Ik denk dat je gewoon moet blijven terug leggen en idd niks zeggen, hopelijk geeft hij snel op en is het een periode.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
AngelNyn, ik denk dat jij soms eerst ff langer moet nadenken en dan pas iets plaatsen. Je manier van reageren is namelijk (nu in je eerste post en ook in dat andere topic ) uiterst ongelukkig. Uit je reacties lijkt het of je mensen voor gek verklaard.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Samen op een kamer
» Kamer dilimma
» Wanneer tv op kamer?
» Op de eigen kamer spelen
» Bij mekaar op de kamer
» Kamer dilimma