Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Financieel plaatje

+3
Pannetoet
Zwerver
Lonne
7 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Financieel plaatje - Pagina 2 Empty Re: Financieel plaatje

Bericht  Gast di 18 jan 2011 - 22:37

Dromertje schreef:
Liva schreef:Maar hoeveel werk je dan als je dat bedrag over houdt? Want parttime , daar heb je ook weer verschillende gradaties in. Met het inkomen dat ik nu heb zal ik ook 4 dagen in totaal moeten blijven werken, anders komen we ook krap rond als ik bijv maar 2 dagen zou werken. Mijn vriend verdient niet veel en ik nu ook niet (verandert hoop ik als ik over een paar jaar mijn diploma heb), maar zoals we het nu doen kunnen we prima rond komen (ik 3,5/4 dagen en hij 5 dagen). Baal er ook wel eens van dat ik geen 2 dagen kan werken (ja het kan wel, maar dan krijgen we dezelfde situatie als die jij schetst), maar ja, dat heb je met werk dat niet zo goed betaalt. Dus of je moet werk zoeken wat meer verdient, of je misschien laten omscholen zodat je meer perspectief hebt voor de toekomst, of je moet gaan snijden in je vaste lasten. Dat roken zou er wel af kunnen toch? Dat scheelt maandelijks ook behoorlijk wat euro's bijv.

Ik vind 2400 euro trouwens wel veel aan vaste lasten. Wij zitten nu rond de 1700 euro vaste lasten. Wij huren dan wel, maar ik heb wel een studie die ik helemaal zelf moet betalen en kinderopvangkosten, dus dat komt er dan weer bij.

Maar jullie huren dan ook relatief goedkoop. Als je een hypotheek hebt op een huis van 2 ton, dan zit je richting de 1000 euro netto geloof ik. Als je daar dan de rest van de vaste lasten bij op telt, dan kom je gemakkelijk richting de 2400 euro uit.

Wij huren inderdaad voor niet heel veel, maar zoals ik eerder zei: daar komt nog wel mijn studiekosten etc bovenop. En die lasten hebben zij dan weer niet (waarschijnlijk). Snap je?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Financieel plaatje - Pagina 2 Empty Re: Financieel plaatje

Bericht  Ploen di 18 jan 2011 - 23:18

Ik zou 100 euro per maand ook erg weinig vinden om over te hebben.
Er hoeft dan maar iets te gebeuren (iets kapot, rekening VGZ) of je bent de pineut
Ik ben momenteel ook een lijst aan het maken van alle vaste lasten (willen ook een huis kopen) maar dan zal sparen voor ons ook erg lastig worden.
Ploen
Ploen
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 293
Punten : 336
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Financieel plaatje - Pagina 2 Empty Re: Financieel plaatje

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 0:49

_Donnaa schreef:
ABE schreef:
_Donnaa schreef:Als je samen €2400 kwijt bent aan vaste lasten dan heb je misschien wel een hele dikke woning of rij je beide een gigantische BMW ofzo.. Ik ken niemand die zoveel kwijt is, haha.. angel

Dusja.. Uitgavenpatroon aanpassen, idd..

Persoonlijk denk ik dat het aan de hypotheek ligt. Je kunt aardig tot de max gaan namelijk.

Zelf ben ik alleenstaand en mijn vaste lasten incl. boodschappen en benzine zijn 1800 euro. En dit is niet buitensporig ofzo. Ik snap wel dat het voor minder kan, maar ik kan het me ook permitteren om het op deze manier uit te geven.
Nou in mijn ogen is dat behoorlijk hoog, haha.. Maar dat ligt er waarschijnlijk ook aan waar je woont (en hoeveel je kwijt ben aan boodschappen en benzine natuurlijk) ..

Hier zitten we zonder boodschappen en brandstof ook rond de 1700 vaste lasten. onze hypotheek is ook aan de hoge kant, totaal met levensverzekering 1000 euro. Dan komen alle verzekeringen, gas en licht enz. allemaal nog. Het ligt er idd maar net aan hoe hoog de huizenprijzen zijn. Hier ligt een rijtjeshuis zo boven de 2 ton.En dat zijn echt geen grote huizen. Wij hebben ons huis inmiddels 5 jaar, net in een wat gunstigere tijd, maar toen waren we ook meer dan 2 ton kwijt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Financieel plaatje - Pagina 2 Empty Re: Financieel plaatje

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 0:52

CKC schreef:
_Donnaa schreef:
ABE schreef:
Donnaaa - Mijn auto snoept vrij veel benzine. Sad
Zoiets meende ik al eens eerder gelezen te hebben.. Voor twee mensen zou ik het redelijk vinden hoor, maar voor 1 tsja, wel aan de hoge kant.. Maargoed, het is ook niet te vergelijken met situaties hier denk ik.. Wonen schijnt hier veel goedkoper te zijn (maar daar verdien je dan ook naar)..
Als ik hier soms lees wat sommige verdienen, daar zouden mensen in m`n omgeving bij wijze van spreke stijl van achterover slaan..

Vergelijkbaar huis als de onze in het oosten des lands 150.000 en dan heb je een mooi huis
Ons huis 300.000..............

Waar in het oosten praat je dan over? Ik woon in het oosten, maar hier zijn de huizen dus ook erg duur. Als ik in Almelo kijk bijv zijn ze al weer een stuk goedkoper. Wij hebben een hoekhuis, en betaalden destijds over de 2 ton.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Financieel plaatje - Pagina 2 Empty Re: Financieel plaatje

Bericht  Pannetoet wo 19 jan 2011 - 3:01

Dat klopt MamaRosa.. ik woon zelf in Enschede waar de huizen ook niet echt goedkoop zijn maar als je bijv. kijkt naar Boekelo daar zijn ze alweer goedkoper smile
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2192
Punten : 2318
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Financieel plaatje - Pagina 2 Empty Re: Financieel plaatje

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 6:41

Wij zijn ook ruim 2200 euro kwijt elke maand aan vaste lasten. Vind het niet schokkend veel. Wij betalen 895 netto aan hypotheek.
Maar on topic: Als je maar 100 euro overhoudt zou ik toch ergens gaan schrappen. Wij houden gezamelijk nog ruim 1000 euro over.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Financieel plaatje - Pagina 2 Empty Re: Financieel plaatje

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 10:59

ik vind 100,- idd ook te weinig om over te houden. dan zou ik zoals iedereen al zegt toch naar je lasten en uitgaven gaan kijken of een goedkoper huis zoeken. wij zitten zonder benzine en boodschappen op 1550,-
dat zijn de standaard vaste lasten iedere maand.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Financieel plaatje - Pagina 2 Empty Re: Financieel plaatje

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 11:06

_MamaRosa_ schreef:
_Donnaa schreef:
ABE schreef:
_Donnaa schreef:Als je samen €2400 kwijt bent aan vaste lasten dan heb je misschien wel een hele dikke woning of rij je beide een gigantische BMW ofzo.. Ik ken niemand die zoveel kwijt is, haha.. angel

Dusja.. Uitgavenpatroon aanpassen, idd..

Persoonlijk denk ik dat het aan de hypotheek ligt. Je kunt aardig tot de max gaan namelijk.

Zelf ben ik alleenstaand en mijn vaste lasten incl. boodschappen en benzine zijn 1800 euro. En dit is niet buitensporig ofzo. Ik snap wel dat het voor minder kan, maar ik kan het me ook permitteren om het op deze manier uit te geven.
Nou in mijn ogen is dat behoorlijk hoog, haha.. Maar dat ligt er waarschijnlijk ook aan waar je woont (en hoeveel je kwijt ben aan boodschappen en benzine natuurlijk) ..

Hier zitten we zonder boodschappen en brandstof ook rond de 1700 vaste lasten. onze hypotheek is ook aan de hoge kant, totaal met levensverzekering 1000 euro. Dan komen alle verzekeringen, gas en licht enz. allemaal nog. Het ligt er idd maar net aan hoe hoog de huizenprijzen zijn. Hier ligt een rijtjeshuis zo boven de 2 ton.En dat zijn echt geen grote huizen. Wij hebben ons huis inmiddels 5 jaar, net in een wat gunstigere tijd, maar toen waren we ook meer dan 2 ton kwijt.
Maar jullie zijn een we en ABE is een ze en dus alleen Wink Vandaar dat ik het aan de hoge kant vind. Voor een twee persoons huishouden is dat redelijk normaal, denk ik..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Financieel plaatje - Pagina 2 Empty Re: Financieel plaatje

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 11:19

€ 150.000 voor een woning in het oosten, waar jullie € 300.000 voor betalen CKC?
Misschien in Friesland (lijkt mij alsnog vrij stug) ofzo, maar in het oosten echt niet hoor. Voor €250.000 is dat misschien haalbaar, maar € 150.000? :shock:
Dan woonden wij allang niet meer in het westen en kochten we een mooie villa in het oosten. :P


Overigens vraag ik mij af als je inkomen "maar" rond de 2400-2500 is, hoe je dan zo'n hoge hypotheek kunt krijgen om vervolgens maar € 100,- over te houden.
Willen jullie een hypotheek op 2 volledige salarissen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Financieel plaatje - Pagina 2 Empty Re: Financieel plaatje

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 11:21

_Donnaa schreef:
_MamaRosa_ schreef:
_Donnaa schreef:
ABE schreef:
_Donnaa schreef:Als je samen €2400 kwijt bent aan vaste lasten dan heb je misschien wel een hele dikke woning of rij je beide een gigantische BMW ofzo.. Ik ken niemand die zoveel kwijt is, haha.. angel

Dusja.. Uitgavenpatroon aanpassen, idd..

Persoonlijk denk ik dat het aan de hypotheek ligt. Je kunt aardig tot de max gaan namelijk.

Zelf ben ik alleenstaand en mijn vaste lasten incl. boodschappen en benzine zijn 1800 euro. En dit is niet buitensporig ofzo. Ik snap wel dat het voor minder kan, maar ik kan het me ook permitteren om het op deze manier uit te geven.
Nou in mijn ogen is dat behoorlijk hoog, haha.. Maar dat ligt er waarschijnlijk ook aan waar je woont (en hoeveel je kwijt ben aan boodschappen en benzine natuurlijk) ..

Hier zitten we zonder boodschappen en brandstof ook rond de 1700 vaste lasten. onze hypotheek is ook aan de hoge kant, totaal met levensverzekering 1000 euro. Dan komen alle verzekeringen, gas en licht enz. allemaal nog. Het ligt er idd maar net aan hoe hoog de huizenprijzen zijn. Hier ligt een rijtjeshuis zo boven de 2 ton.En dat zijn echt geen grote huizen. Wij hebben ons huis inmiddels 5 jaar, net in een wat gunstigere tijd, maar toen waren we ook meer dan 2 ton kwijt.
Maar jullie zijn een we en ABE is een ze en dus alleen Wink Vandaar dat ik het aan de hoge kant vind. Voor een twee persoons huishouden is dat redelijk normaal, denk ik..

Ik ben inderdaad maar alleen. Thanks for reminding me. Sad

:P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Financieel plaatje - Pagina 2 Empty Re: Financieel plaatje

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 11:22

Sorry! Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Financieel plaatje - Pagina 2 Empty Re: Financieel plaatje

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 2:13

_Donnaa schreef:
_MamaRosa_ schreef:
_Donnaa schreef:
ABE schreef:
_Donnaa schreef:Als je samen €2400 kwijt bent aan vaste lasten dan heb je misschien wel een hele dikke woning of rij je beide een gigantische BMW ofzo.. Ik ken niemand die zoveel kwijt is, haha.. angel

Dusja.. Uitgavenpatroon aanpassen, idd..

Persoonlijk denk ik dat het aan de hypotheek ligt. Je kunt aardig tot de max gaan namelijk.

Zelf ben ik alleenstaand en mijn vaste lasten incl. boodschappen en benzine zijn 1800 euro. En dit is niet buitensporig ofzo. Ik snap wel dat het voor minder kan, maar ik kan het me ook permitteren om het op deze manier uit te geven.
Nou in mijn ogen is dat behoorlijk hoog, haha.. Maar dat ligt er waarschijnlijk ook aan waar je woont (en hoeveel je kwijt ben aan boodschappen en benzine natuurlijk) ..

Hier zitten we zonder boodschappen en brandstof ook rond de 1700 vaste lasten. onze hypotheek is ook aan de hoge kant, totaal met levensverzekering 1000 euro. Dan komen alle verzekeringen, gas en licht enz. allemaal nog. Het ligt er idd maar net aan hoe hoog de huizenprijzen zijn. Hier ligt een rijtjeshuis zo boven de 2 ton.En dat zijn echt geen grote huizen. Wij hebben ons huis inmiddels 5 jaar, net in een wat gunstigere tijd, maar toen waren we ook meer dan 2 ton kwijt.
Maar jullie zijn een we en ABE is een ze en dus alleen Wink Vandaar dat ik het aan de hoge kant vind. Voor een twee persoons huishouden is dat redelijk normaal, denk ik..

Ik doelde ook meer op de hypotheek. Ik heb de boodschappen en de brandstof er ook nog niet bijgerekent. Dus dan komen we wel wat hoger uit. Alle kosten die in die 1700 zitten zijn denk ik vrijwel hetzelfde, of je nu alleen bent of een gezin hebt, het enige wat we dan dubbel betalen is de zorgverzekering, dat is dan voor 2 personen, en de uitvaartverzekering voor 2 personen. Verder zijn het kosten die een alleenstaande ook heeft.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Financieel plaatje - Pagina 2 Empty Re: Financieel plaatje

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum