Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nuvaring

+8
Cheesegirl
ExpressoB
Zininzon
Prosecco
Stuiterbal
PrimaBella
Penélope
Lima
12 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Nuvaring Empty Nuvaring

Bericht  Gast di 15 mei 2012 - 9:01

Wie gebruikt het en wat is je ervaring?

Een vriendin van me raadde het aan. Ik ga liever niet meer aan de pil oid, maar alleen condooms vind ik ook niet wat..

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Nuvaring Empty Re: Nuvaring

Bericht  Gast di 15 mei 2012 - 9:04

Ben ook wel benieuwd. Ik vind condooms ook niet en pil wil ik liever niet en spiraal mag nu niet.

Gast
Gast

Bericht  Lima di 15 mei 2012 - 9:09

Ik gebruik 'm nu sinds 1,5 jaar en ben er heel tevreden over. In het begin moest ik wel wennen, was bang dat ik 'm uit zou plassen ofzo en had in het begin wel last van de hormonen. Maar eigenlijk na 3 maanden was ik al gewend en nu vind ik het heel fijn dat ik niet elke dag meer aan de pil hoef te denken. Met seks gaat het ook prima, je zou denken dat je partner de ring voelt, maar dat is bij mij niet het geval. Je kunt 'm altijd 3 maanden proberen!
Lima
Lima
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 110
Punten : 127
Registratiedatum : 06-09-11

Bericht  Penélope di 15 mei 2012 - 9:10

Ik gebruik het en ben er tevreden over! Ik kan niet goed tegen hormonen, bij de pil had ik vaak last van klachten.
Enigste nadeel wat ik ondervind aan de nuvaring is dat ik nu vaker een schimmelinfectie heb, ik ben er dan ook wel erg gevoelig voor.
Wat willen jullie er verder over weten?
Penélope
Penélope
Prater
Prater

Aantal berichten : 1022
Punten : 1877
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  PrimaBella di 15 mei 2012 - 9:29

Ik ben er ook tevreden over! In het begin is het even wennen hoe je hem in moet brengen enzo, maar goed blijven oefenen en dan is het ideaal!
Mijn vriend voelt de ring meestal wel trouwens.. Maar dan haal ik hem er even uit en doe ik de ring daarna zo snel mogelijk weer in. (je mag de ring 3 uur uit hebben als je hem daarvoor en erna maar 24 uur in hebt)
Ik vond de ring in het begin wel vrij prijzig. Gelukkig ben ik er nu achter gekomen dat ik een groot gedeelte terug kan vragen bij de zorgverzekering!
PrimaBella
PrimaBella
Prater
Prater

Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 03-01-11

Bericht  Stuiterbal di 15 mei 2012 - 9:36

Ik gebruik hem ook en ik vind het super. Met de pil kreeg ik veel klachten zowel lichamelijk als hormonaal. En met de nuvaring heb ik enkel een dag last van mijn hormonen en meer niet. De sms herinnerings service is super fijn want zo vergeet ik hem ook niet.

Enige nadeel is dat hij prijzig is. Ik hoorde zelfs van een vriendin dat zij 40 euro betaalt voor 3 ringen terwijl ik maar 20 euro betaal. Het word niet vergoed !

Verder ben ik zeer positief erover !!
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Bericht  Lima di 15 mei 2012 - 9:51

Ja de prijs vind ik ook een nadeel indd. Ik betaalde eerst 30 en nu is ie 35 euro...
Lima
Lima
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 110
Punten : 127
Registratiedatum : 06-09-11

Bericht  Prosecco di 15 mei 2012 - 9:54

Stella_ schreef:Ik gebruik hem ook en ik vind het super. Met de pil kreeg ik veel klachten zowel lichamelijk als hormonaal. En met de nuvaring heb ik enkel een dag last van mijn hormonen en meer niet. De sms herinnerings service is super fijn want zo vergeet ik hem ook niet.

Enige nadeel is dat hij prijzig is. Ik hoorde zelfs van een vriendin dat zij 40 euro betaalt voor 3 ringen terwijl ik maar 20 euro betaal. Het word niet vergoed !

Verder ben ik zeer positief erover !!

Ik betaal 34 euro voor 3 maanden maar krijg geloof ik wel 50 euro per jaar vergoed. De prijs is het enige nadeel vind ik dus dan heb ik het er wel voor over.
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Bericht  PrimaBella di 15 mei 2012 - 10:05

Huh, ik moest 33,- betalen en heb er 20,- van vergoed gekregen afgelopen keer!
Maar dit krijg je dus niet iedere keer?!
PrimaBella
PrimaBella
Prater
Prater

Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 03-01-11

Bericht  Zininzon di 15 mei 2012 - 10:20

Ik heb nu mijn 2e ring in, dus ben nog vrij onervaren.
Bevalt tot nu toe prima. Zowel vriend als ik voelen hem niet zitten.
Het gekke vind ik hoe snel de pil uit mijn systeem is. Heb hem jaren geslikt, maar 's morgens heb ik helemaal niet zoiets van 'pil nemen'...

Ik moest geloof ik 42 euro betalen en kreeg 39 vergoed. Ligt ook aan je verzekeraar... Ik hoop alleen dat er bij mij geen limiet van 50 euro aan zit, wat ik hier eerder las!
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  ExpressoB di 15 mei 2012 - 10:32

Er zijn al meerdere topics hierover, zou ze even zoeken als ik jou was.

Ik heb er eventjes goede ervaring mee gehad, maar werd toch ook weer tussendoor ongesteld en na een half jaar, werd ik me toch een partij ongesteld, dat wel een paar maanden aanhield!!! (mee gestopt).
Het ding verder vond ik goed te doen, had er verder op bloedingen na geen bijwerkingen van gekregen.
Je kan hem ook doorringen.
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Cheesegirl di 15 mei 2012 - 18:17

Ik gebruik hem sinds deze maand. Tot nu toe nog geen problemen mee gehad, voel mij wel beter als met de pil. Het nadeel is alleen dat hij duur is, ik betaal €43 voor 3 ringen!! Krijg niets van de verzekering, want ben alleen basis vergoed.
Cheesegirl
Cheesegirl
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Floor di 15 mei 2012 - 18:30

Ik gebruik de nuvaring nu een jaar of 8 in totaal, tussenin wel gestopt omdat ik zwanger wou worden maar nu ben ik er weer mee begonnen.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast di 15 mei 2012 - 20:18

Ben je helemaal af van je v. Jolicious?

Ik vond het niks. Kreeg dat ding er niet goed in, als ik mijn mijn vinger een klein stukje naar binnen ging voelde ik hem meteen zitten. Heb ermee zitten pielen, maar kreeg het niet goed. Daardoor verkrampte ik nog meer, en kreeg ik dat ding al helemaal niet meer goed naar binnen. En alles was helemaal droog door de stress op dat moment, dus lukte het nog minder. Dus ik met water in de weer Nuvaring 394967. Nee voor mij niks, helaas. Had het ook wel een mooi alternatief gevonden.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 15 mei 2012 - 20:54

Wat gebruik je dan Carrie? Ja ben er al een paar jaar helemaal vanaf gelukkig.

Expresso: wat bedoel je met doorringen?

Jammer dat hij aan de dure kant is inderdaad. Maar als er verder voornamelijk voordelen aanzitten.. Spiraaltje vind ik niks, de pil ook niet. Condooms gaan nog wel, maar is ook een duur grapje en niet zo fijn natuurlijk.

Gast
Gast

Bericht  ExpressoB di 15 mei 2012 - 21:20

Jolicious schreef:Wat gebruik je dan Carrie? Ja ben er al een paar jaar helemaal vanaf gelukkig.

Jammer dat hij aan de dure kant is inderdaad. Maar als er verder voornamelijk voordelen aanzitten.. Spiraaltje vind ik niks, de pil ook niet. Condooms gaan nog wel, maar is ook een duur grapje en niet zo fijn natuurlijk.

Zie het als doorslikken van de pil.. alleen dan doorringen;) Bij mij werkte het niet echt maar voor een ander een uitkomst misschien. Ik moest(van de gyn.) gegeven moment elke 2weken gaan vervangen, dat heeft mij een hoop geld gekost.
Ik had/heb niet veel te besteden maar had het ervoor over. De pil die ik nu gebruik is ook erg duur.
De nuvaring geeft een kleine hoeveelheid hormonen af. Hierdoor en ook omdat dit niet direct in je bloed komt.. (vaag uitgelegd misschien) heb je veel minder bijwerkingen.
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 15 mei 2012 - 21:27

Jolicious schreef:Wat gebruik je dan Carrie? Ja ben er al een paar jaar helemaal vanaf gelukkig.

Weer terug naar de pil:cry: Fijn dat je er helemaal vanaf bent!

Gast
Gast

Bericht  Schaapke di 15 mei 2012 - 21:32

Ik heb de nuvaring ook jaren gebruikt en ik vind het geweldig!
Makkelijk in te brengen, man voelt er niets van en na 3weken haal je m makkelijk er weer uit.

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Floor di 15 mei 2012 - 22:22

ExpressoB schreef:

Zie het als doorslikken van de pil.. alleen dan doorringen;) Bij mij werkte het niet echt maar voor een ander een uitkomst misschien. Ik moest(van de gyn.) gegeven moment elke 2weken gaan vervangen, dat heeft mij een hoop geld gekost.
Ik had/heb niet veel te besteden maar had het ervoor over. De pil die ik nu gebruik is ook erg duur.
De nuvaring geeft een kleine hoeveelheid hormonen af. Hierdoor en ook omdat dit niet direct in je bloed komt.. (vaag uitgelegd misschien) heb je veel minder bijwerkingen.

Jij hebt toen toch veel problemen gehad met doorbraakbloedingen (dat had je ook bij andere anticonceptie toch, als ik het me goed herinner). Heb je nu inmiddels wat gevonden wat wel goed voor je werkt?
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  ExpressoB wo 16 mei 2012 - 0:33

Jij hebt toen toch veel problemen gehad met doorbraakbloedingen (dat had je ook bij andere anticonceptie toch, als ik het me goed herinner). Heb je nu inmiddels wat gevonden wat wel goed voor je werkt?[/quote]

Klopt, ben al 10jaar bezig met het vinden van het juiste 'hulpmiddel'. Ook dat klopt, ik heb echt van alles geprobeerd en tig (pijnlijke)behandelingen en onderzoeken gehad. Zelfs een kijkoperatie in mijn baarmoeder, dat kan ik iedereen afraden, ging door een hel.
Ik ben nog steeds niet tevreden over de werking van mijn pil (de qlaira). Probeer met behulp van de electro acupuncturist dit probleem (wat mij echt verdriet bezorgd) op te lossen.
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Floor wo 16 mei 2012 - 7:54

Ik kan me voorstellen dat het je echt verdriet bezorgd. Ik heb er nog vaak aan gedacht of je inmiddels al van het probleem af zou zijn.
ik hoop echt dat je een oplossing vind. Veel sterkte in elk geval.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  ExpressoB wo 16 mei 2012 - 11:29

Floor schreef:Ik kan me voorstellen dat het je echt verdriet bezorgd. Ik heb er nog vaak aan gedacht of je inmiddels al van het probleem af zou zijn.
ik hoop echt dat je een oplossing vind. Veel sterkte in elk geval.

Dankjewel, echt lief van je.
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Happydobby di 22 mei 2012 - 6:59

Jolicious schreef:

Hetzelfde als de pil doorsikken.

Ik wil het ooit ook wel proberen maar ik vind het aan de dure kant.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Cheesegirl di 22 mei 2012 - 19:15

Ik ben sinds 2 dagen iets minder tevreden. Ik zit nu in mijn 3e week, vrijdag haal ik hem eruit en heb ik mijn stopweek. Nu heb ik sinds een paar dagen het probleem dat de ring erg naar beneden zakt en dan doet het zeer. Ik heb het idee dat dit komt doordat je baarmoeder wat zakt als je menstruatie eraan zit te komen. Ik moet ook veel naar de wc en had gisteren ook erg hoofdpijn. Ben benieuwd hoe het verder gaat....
Cheesegirl
Cheesegirl
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  kwak wo 23 mei 2012 - 8:08

ik heb de nuvaring gehad, ben de eerste 3 maand misselijk geweest door de ring en daarna kreeg ik vreselijk last van de hormonen, net als bij de pil wordt ik echt goed down, lusteloos en chagrijnig dus die heb ik toen de deur uit gedaan net als de pil.

het is hier straks maar gewoon met condoom of met niks want ik ga niet meer aan de hormonen in mijn lijf.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud