Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ervaringen Nuvaring

+5
Tabbert
ExpressoB
Suus
Nora
Bex
9 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Ervaringen Nuvaring Empty Ervaringen Nuvaring

Bericht  Bex zo 16 okt 2011 - 22:16

Hey iedereen,

Ik ben ondertussen bijna 2 jaar gestopt met de pil. Ik had toen al een tijd geen vriend meer en merkte dat ik de pil steeds vaker vergat omdat het toch niet nodig was. Daarnaast begon het me echt tegen te staan om elke dag hormonen te slikken terwijl het niet noodzakelijk is en ik altijd een condoom gebruik als ik een keer een scharrel heb. Kortom: ik ben dus met de pil gestopt en dat bevalt me prima. Zo prima dat ik er ook niet meer mee wil beginnen. Maar nu komt het dus: ik heb ondertussen een jongen leren kennen en dat lijkt serieuzer te worden. We zijn de condooms ondertussen behoorlijk zat, zelfs zo erg dat ik al een keer de map heb moeten halen, dus ik ben wat opties qua anticonceptie aan het overwegen. Ik kom eigenlijk alleen uit op de nuvaring als redelijk optie.

Wie heeft hier ervaringen mee? Merk je er iets van tijdens de seks, hoe erg ben je ongesteld in je stopweek, hoe duur is het? Tell me!
Bex
Bex
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 74
Punten : 113
Registratiedatum : 28-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen Nuvaring Empty Re: Ervaringen Nuvaring

Bericht  Nora zo 16 okt 2011 - 22:50

Hoi Bex, Wat leuk dat je een leuke jongen hebt leren kennen.
Ik ben net zoals jij gestopt met de pil na 4 jaar denk ik, en heb nu sinds een jaar de nuvaring.
Het bevalt me echt heel goed! 2x per maand krijg ik een smsje dat ik hem niet moet vergeten uit te doen of in te doen, dus dat is wel handig.
Ik voel hem niet bij de seks en mijn vriend ook niet. Vind het echt fijn dat als ik een weekendje ergens ga logeren niet mijn pilstrip kan vergeten en je de pil niet per ongeluk vergeet.

Moet er wel bij zeggen dat ik de ring de eerste twee maanden wel voelde zitten. Daarna is dat weg gegaan.

Nadeel aan de ring is wel dat ik hem relatief duur vind vergeleken met de pil. Toen koste me dat iets van 13€ per 3 maanden? En nu geloof ik €30 ofzo.
Maar voor mij wegen die nadelen veel minder zwaar dan de voordelen.
Nora
Nora
Prater
Prater

Aantal berichten : 752
Punten : 837
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Suus zo 16 okt 2011 - 23:11

Mij bevalt de nuvaring ook prima! Heb hem nooit voelen zitten, mijn vriend ook niet, al is 'ie er wel eens uitgevallen tijdens de seks. Voor mij is ook het enige nadeel de prijs. Maar goed, ik heb ook echt geen zin meer in de pil en ik heb er ook geen zin in om altijd condooms te moeten gebruiken (dat wordt ook duur trouwens).
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  ExpressoB wo 19 okt 2011 - 4:51

Bij mij is die er nooit uitgevallen. Dan heb je hem niet goed geplaatst.
Wel oppassen met als je je o.b. verwijdert dan trek je hem soms mee.
- ja hij is duur
- kunt hem niet vergeten, zoals de pil, wel op tijd verwijderen en je kunt evt doorringen
- Tijdens sex kan hij hem wel voelen zitten.

Ik heb er goede ervaring mee gehad maar gegeven moment werkte hij niet meer goed en ging ik doorringen, ook dat werkte niet en ben ik de ring elke 2 weken gaan vervangen. Dat was ook een dure periode.
Ben 3,5maand non-stop ongesteld geweest, toen was ik helemaal klaar met de nuvaring!!!
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Tabbert za 22 okt 2011 - 9:23

OP het koste plaatje na, vond ik de ring ideaal!!!!
Tabbert
Tabbert
Prater
Prater

Aantal berichten : 979
Punten : 996
Registratiedatum : 10-06-11

Bericht  Bex zo 23 okt 2011 - 1:35

Bedankt voor de reacties!
Ik heb het met mijn huisarts overlegd en zij hoort ook veel positieve ervaringen. Zij had het er over dat je die ring zelfs 3 maanden kan laten zitten... Moet zeggen dat ik daar behoorlijk van stond te kijken, maar het klinkt wel ideaal. De kosten die neem ik maar voor lief, ik wil écht niet meer aan de pil en heel veel andere opties zijn er niet vind ik.

Bex
Bex
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Curious ma 24 okt 2011 - 9:27

Ik heb de ring nu 2 maanden gehad, maar krijg woensdag de mirena.
Vond de ring niet fijn, hij 'zakte' vaak af waardoor ik hem moest verder duwen.
met seks of dergelijke voelde zowel ik als mn vriend hem niet.
Kosten vond ik echt belachelijk hoog.
48 euro per 3 ringen (is maar 12 weken!)
Mirena ook duur (155 euro), maar dat blijft wel 5 jaar als het goed is...
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Bericht  Gast ma 24 okt 2011 - 11:16

48 euro?! alweer duurder geworden dan? :shock:

Gast
Gast

Bericht  ExpressoB wo 26 okt 2011 - 0:55

Bex schreef:Bedankt voor de reacties!
Ik heb het met mijn huisarts overlegd en zij hoort ook veel positieve ervaringen. Zij had het er over dat je die ring zelfs 3 maanden kan laten zitten... Moet zeggen dat ik daar behoorlijk van stond te kijken, maar het klinkt wel ideaal. De kosten die neem ik maar voor lief, ik wil écht niet meer aan de pil en heel veel andere opties zijn er niet vind ik.

Dat kan dus niet!!! Na 3 weken is de werking eraf zeg maar.
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 26 okt 2011 - 1:21

Gatver, ik weet dus ook nog steeds niet wat ik wil. Slik nu mijn laatste pilstrip en ga eerst eens kijken of de cyclus op gang komt. Maar daarna zal ik toch echt wat nieuws moeten gebruiken, aangezien we nog geen, of misschien wel nooit, kinderen willen. Die Nuvaring heeft twee kanten, als ik dit hier zo lees. Ik twijfel nog even verder.. Neutral

Gast
Gast

Bericht  Curious wo 26 okt 2011 - 1:23

Storm schreef:48 euro?! alweer duurder geworden dan? :shock:
Blijkbaar, dit heb ik er voor betaald 2 maanden terug.
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Bericht  Suus wo 26 okt 2011 - 1:26

Ik betaal voor drie maanden ongeveer 30 euro, vind ik nog duur, maar wel beter dan 48!
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Bex wo 26 okt 2011 - 2:44

ExpressoB schreef:
Bex schreef:Bedankt voor de reacties!

Dat kan dus niet!!! Na 3 weken is de werking eraf zeg maar.

Ja ik vond het ook raar en dat vond m'n dokter ook. Dus ze heeft het zelfs nog opgezocht en zoals het in de handleiding/bijsluiter staat kun je het wel echt zo interpreteren. Zo'n ring werkt 4 maanden en kun je 3 maanden laten zitten. Dat was in ieder geval haar uitleg erbij, ik vind het heel vreemd dat het zo lang zou kunnen.
Bex
Bex
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Nora wo 26 okt 2011 - 2:49

Hoe ik het doorringen begrepen heb is dat je gewoon je oude ring eruit haalt en er gelijk een nieuwe in doet.
Dus geen stopweek ertussen, maar wel een nieuwe ring.
Nora
Nora
Prater
Prater

Bericht  Bex wo 26 okt 2011 - 5:01

Nora schreef:Hoe ik het doorringen begrepen heb is dat je gewoon je oude ring eruit haalt en er gelijk een nieuwe in doet.

Ja zo had ik het in eerste instantie ook begrepen. Klinkt ook het meest logisch, beetje zoals een nieuwe pilstrip nemen zonder stopweek. Misschien moet ik google hier een keer op loslaten smile
Bex
Bex
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast wo 26 okt 2011 - 6:57

Suus schreef:
Ik betaal voor drie maanden ongeveer 30 euro, vind ik nog duur, maar wel beter dan 48!
Ik wilde al zeggen, laatst toen ik in de apotheek was was ie 33 euro.

Gast
Gast

Bericht  Issa wo 26 okt 2011 - 6:58

Bex schreef:
Nora schreef:Hoe ik het doorringen begrepen heb is dat je gewoon je oude ring eruit haalt en er gelijk een nieuwe in doet.

Ja zo had ik het in eerste instantie ook begrepen. Klinkt ook het meest logisch, beetje zoals een nieuwe pilstrip nemen zonder stopweek. Misschien moet ik google hier een keer op loslaten smile

Heb een paar jaar geleden de nuvaring gebruikt, en zo legde mijn huisarts het ook uit. De ring 3 maanden laten zitten lijkt me ook niet echt veilig, dan zou je bij wijze van na de stopweek ook geen nieuwe hoeven pakken toch..?
Issa
Issa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 68
Punten : 129
Registratiedatum : 18-10-11

Bericht  Nora wo 26 okt 2011 - 8:18

Storm schreef:
Suus schreef:
Ik wilde al zeggen, laatst toen ik in de apotheek was was ie 33 euro.

Ik betaal in de apotheek 30 en dan komt er via de zorgverzekering later nog een factuur van 20, die volgens mij ook over die ring gaat.
Weet het alleen niet zeker.
Nora
Nora
Prater
Prater

Bericht  ExpressoB do 27 okt 2011 - 11:15

Eén NuvaRing biedt je een maand lang bescherming; zowel in de 3 weken dat je de ring gebruikt als in de ringvrije week, waarin je ongesteld wordt(heb het van nuvaring.nl kun je van alles lezen erover

Dus, nogmaals laten zitten 3maanden lang, kan dus niet! Je kunt wel doorringen. Zij bedoelt misschien dat je dat 3maanden kunt doen en dan toch echt even een stopweekje moet inlassen.
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Bex do 27 okt 2011 - 21:29

ExpressoB schreef:Zij bedoelt misschien dat je dat 3maanden kunt doen en dan toch echt even een stopweekje moet inlassen.

Nee ik weet heel zeker dat ze dat niet bedoelde want toen ze het zei was ik heel verbaasd en vroeg ik haar of je dan één ring echt 3 maanden kon laten zitten. Ze heeft toen de bijsluiter er bij gepakt en bevestigd dat zo'n ring 4 maanden houdbaar is en je hem 3 maanden kan laten zitten. Ik vind het echt een heel raar verhaal...
Bex
Bex
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Bex do 27 okt 2011 - 21:35

Ben even gaan googlen en na het doorspitten van een behoorlijk moeilijk geschreven stuk blijken jullie (zoals verwacht) allemaal gelijk te hebben:

De ring bevat de werkzame stoffen in overmaat. Respectievelijk 79 en 88% wordt niet afgegeven bij de voorgeschreven draagperiode van drie weken. Bij langer dragen kan door het lagere gehalte aan werkzame stoffen het afgifteprofiel wijzigen. Dit leidt tot een minder hoge serumconcentratie, en dientengevolge onvoldoende bescherming. In de registratietekst staat vermeld dat bij langer dragen, tot maximaal vier weken achtereen, de betrouwbaarheid goed is.

De houdbaarheid is 4 maanden en dat vind ik wel een behoorlijk nadeel. Ik ben namelijk van plan om voor een half jaar naar Australië te vertrekken en ik dacht gewoon een half jaar 'voorraad' mee te nemen. Moet maar eens uit gaan zoeken dus of de ring daar makkelijk te verkrijgen is.
Bex
Bex
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast do 27 okt 2011 - 21:46

Bex schreef:Ben even gaan googlen en na het doorspitten van een behoorlijk moeilijk geschreven stuk blijken jullie (zoals verwacht) allemaal gelijk te hebben:

De ring bevat de werkzame stoffen in overmaat. Respectievelijk 79 en 88% wordt niet afgegeven bij de voorgeschreven draagperiode van drie weken. Bij langer dragen kan door het lagere gehalte aan werkzame stoffen het afgifteprofiel wijzigen. Dit leidt tot een minder hoge serumconcentratie, en dientengevolge onvoldoende bescherming. In de registratietekst staat vermeld dat bij langer dragen, tot maximaal vier weken achtereen, de betrouwbaarheid goed is.

De houdbaarheid is 4 maanden en dat vind ik wel een behoorlijk nadeel. Ik ben namelijk van plan om voor een half jaar naar Australië te vertrekken en ik dacht gewoon een half jaar 'voorraad' mee te nemen. Moet maar eens uit gaan zoeken dus of de ring daar makkelijk te verkrijgen is.
Dit klopt inderdaad. Je kunt de ring dus wel een week langer laten zitten en dan een stopweek inlassen (of meteen doorringen), maar geen 3 maanden. Dat is echt onzin.

Verder is de ring buiten de koeling 4 maanden houdbaar, maar als je een doosje in de koelkast legt, gaat ie veel langer mee en dan zou dat half jaar geen probleem moeten zijn. Maar ja, de vraag is natuurlijk of je de ring tijdens een half jaar trekken door Australië ergens in een koelkast kunt bewaren :P

Gast
Gast

Bericht  Nora do 27 okt 2011 - 22:31

Tijdens Australië gewoon weer aan de pil gaan? Of condooms gebruiken.

In mijn nuvaring boekje die ik bij de ringen krijgt staat dit:
U uw menstruatie wilt uitstellen
Hoewel dit niet het voorgeschreven gebruik is, kunt u ut menstruatie uistellen door na het verwijderen van de ring zonder de ringvrije week meteen verder te gaan met een nieuwe NuvaRing. U kunt deze nieuwe ring ook weer als gebruikelijk voor maximaal 3 weken gebruiken. U kunt tijdens het gebruik van de nieuwe ring wel last hebben van spotting of doorbraakbloeding. Als u uw menstruatie wilt laten beginnen kunt u de ring gewoon verwijderen. Breng de nieuwe ring vervolgens in na de ringvrije week.

Bex, ik zou je dokter even inlichten met wat jij nu weet, dan kan hij/zij het nog eens nalezen en dan het goede advies aan patiënten meegeven smile Anders verschijnen er opeens allemaal zwangere daar Wink
Nora
Nora
Prater
Prater

Bericht  Niekske vr 28 okt 2011 - 0:30

Ik heb em zelf nooit gebruikt, mijn beste vriendin wel en zij is nu weer terug naar de pil. Ze had veel gedoe met die ring, hij viel er wel eens uit tijdens seks en ze voelde hem vaak zitten. En ze is ook eens een ring (die gewoon erin had moeten zitten) kwijtgeraakt. Ze wilde em verwijderen na 3 weken, maar hij was ineens verdwenen. Niks van gemerkt, dus waarschijnlijk op de wc ofzo eruit gevallen. Naar de dokter voor een zwangerschapstest... zij heeft mij de nuvaring afgeraden in elk geval.
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605

Bericht  Gast vr 28 okt 2011 - 7:33

Ik vond het een gruwelijk onding en ben er na 2 weken mee gestopt. Had enorme last van de hormonen namelijk (en niet zo'n klein beetje ook). Vrij kort daarna ben ik overgestapt op de Mirena en ik voel me daar veel prettiger door!

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: