Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ogen laseren

+22
LaBonita
Sarah1985
Highway
Lady Starstruck
Ugly Betty
Happydobby
Caribbeanlover
Winegum
Suus
Oasis
PapillonRose
SoGood
Paper Crown
tuttebel
Snoes
Petteflet
Gympie
lyke
Liadan
Rush
Bubbelicious
Lejow
26 plaatsers

Pagina 5 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Ogen laseren - Pagina 5 Empty Re: Ogen laseren

Bericht  Gast do 19 jul 2012 - 5:09

Mijn buren hadden het beide laten doen en die lagen de eerste dagen echt plat omdat hun ogen zo'n zeer deden en ze konden ook echt (bijna) niks zien toch.... Jij zit gewoon op de laptop Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ogen laseren - Pagina 5 Empty Re: Ogen laseren

Bericht  Suus do 19 jul 2012 - 5:16

Mooi dat het goed is gegaan! Je verhaal klinkt niet heel eng, dus hopelijk durf ik het ook een keer aan Wink
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ogen laseren - Pagina 5 Empty Re: Ogen laseren

Bericht  Sjaantje do 19 jul 2012 - 5:39

Wat fijn dat het zo is meegevallen! Hopelijk ben je ook gauw van alle ongemakken af en dan kan het grote genieten gaan beginnen cheers
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

Ogen laseren - Pagina 5 Empty Re: Ogen laseren

Bericht  Gast do 19 jul 2012 - 6:14

Wat fijn dat het inmiddels achter de rug is! Dat flapje maken voelt inderdaad niet prettig, de rest valt reuze mee he? Het gaat bij mij heel goed. Had eerst nog last van droge ogen, maar dat is nu ook bijna over. Alleen nog wat gevoelig met licht. Tijdens mijn derde nacontrole (die krijg je na een week) was mijn zicht al 100%! De arts schat dat dit nog veel beter gaat worden. Ik vind het zo'n verademing dat ik geen bril meer op hoef! Heb je last van napijn?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ogen laseren - Pagina 5 Empty Re: Ogen laseren

Bericht  Snoes do 19 jul 2012 - 18:50

Erg fijn dat het zo is meegevallen, Lejow!

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ogen laseren - Pagina 5 Empty Re: Ogen laseren

Bericht  Lejow do 19 jul 2012 - 18:50

Nee helemaal niet!! Het branderige van gister is ook over en ik kan alles zien.
Alleen word ik momenteel helemaal krankjorum van de jeuk in mijn ogen... En daar mag ik natuurlijk niet aanzitten... Grrrrr. Nog een paar minuten dan mag ik weer druppelen!!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Ogen laseren - Pagina 5 Empty Re: Ogen laseren

Bericht  Oasis do 19 jul 2012 - 20:24

Wat gaaf dat je het gedaan hebt, Lejow! Hopelijk herstelt alles snel! Ik wil oooooook, maarja eerst even sparen...
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ogen laseren - Pagina 5 Empty Re: Ogen laseren

Bericht  Lejow do 19 jul 2012 - 23:23

Nacontrole was super. Hoornvlies flapje zit goed, geen ontstekingen. Verder moet je op dag 1 bij de ogentest minstens de grootste lettertjes van de bovenste rij kunnen lezen, en ik kon zelfs de onderste kleinste letters al lezen!! Yes!! Oogarts was zeer tevreden.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Ogen laseren - Pagina 5 Empty Re: Ogen laseren

Bericht  Suus vr 20 jul 2012 - 1:43

Fijn, Lejow!
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ogen laseren - Pagina 5 Empty Re: Ogen laseren

Bericht  Gast za 21 jul 2012 - 10:09

Ik zou het ook wel willen maar ik durf het gewoon niet. Ook ben ik heel erg bang dat het mislukt ofzo. Ik heb nu sterkte -6,5

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ogen laseren - Pagina 5 Empty Re: Ogen laseren

Bericht  Gast zo 22 jul 2012 - 0:18

Wat fijn Lejow! Het is zo fijn om zonder bril door het leven te gaan Ogen laseren - Pagina 5 3079029344 .

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ogen laseren - Pagina 5 Empty Re: Ogen laseren

Bericht  Punk'd wo 16 jan 2013 - 1:26

Even een UP!

Hoe is het nu met je ogen Lejow?

Ik ben mij ook aan het verdiepen in laseren. Ik wil zo ontzettend graag, maar ik vind het zo eng. Ik moet al bijna kotsen bij het idee dat ze aan me oog gaan zitten frunneke. Moet je van die oogspreiders op?

En wat bedoelen ze met stabiel qua oogsterkte? Ik ben in de afgelopen 2 jaar misschien -0.25 slechter geworden. Maar echt grote verschillen heb ik al een aantal jaar niet meer gehad.

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ogen laseren - Pagina 5 Empty Re: Ogen laseren

Bericht  Gast wo 16 jan 2013 - 22:04

Ik heb in juli mijn ooglaserbehandeling gehad. Ik heb zeker 3 jaar getwijfeld of ik wel een laserbehandeling moest ondergaan. Ik had echt een oogfobie, niemand mocht er in de buurt van komen en anders ging ik knipperen en knijpen etc. Ik zag zo'n behandeling dan ook echt voor onmogelijk aan!

Uiteindelijk hebben mijn irritaties het gewonnen van mijn angsten en ben ik ervoor gegaan (lenzen kon ik niet in, bril deed zeer bij mijn oren, lastig met sporten, een stuk minder mooi zo etc). De behandeling viel best mee! Ik had wel even een angstig moment (geen idee waarom trouwens!), maar achteraf had ik vantevoren gewoon een kalmeringspilletje moeten gebruiken.
Je ogen worden verdoofd, dus je voelt helemaal niks van de spreiders die je krijgt. Dat was ook mijn grootste angst. En al met al duurt het nog geen 5 minuten denk ik. Het flapje maken is even een vervelend gevoel, maar het laseren zelf stelt echt helemaal niks voor.

En als je dan weer goed ziet zonder bril, dat is zo super! Echt de moeite waard. Als mijn ogen weer achteruit zouden gaan, laat ik het weer doen.

Edit: En met die afwijking van 0,25 kan het denk ik wel hoor. Ik had dat geloof ik ook. Ze kijken ook nog naar andere factoren, maar daar is de intake ook voor Ogen laseren - Pagina 5 561177.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ogen laseren - Pagina 5 Empty Re: Ogen laseren

Bericht  Rush wo 16 jan 2013 - 22:07

Ik word misselijk als ik 'het flapje maken is een vervelend gevoel' lees. pale
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ogen laseren - Pagina 5 Empty Re: Ogen laseren

Bericht  Punk'd wo 16 jan 2013 - 22:15

Ja dat heb ik dus ook.. Steeds die 'flapjes'.. Mijn nekharen gaan ervan overeind staan. Ik vind ogen ook een van de 'engste' dingen van het menselijk lichaam terwijl ik elke dag lenzen in en uit zet.

Ik las alleen wel (vervelend) dat je voor de intake 2 weken geen lenzen mag dragen en voor de behandeling ook niet. Ik heb echt een hoge sterkte (-7.25 en -8.00) dus mijn bril heeft behoorlijke glazen haha (ondanks ze dun zijn geslepen). Daar zie ik ook wel tegenop.

Ik denk dat ik de voorafspraak sowieso eens moet maken om te kijken of mijn ogen wel geschikt zijn. Anders maak ik straks al die heisa om niets.

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ogen laseren - Pagina 5 Empty Re: Ogen laseren

Bericht  Rush wo 16 jan 2013 - 22:43

Ik moet zeker nog wel een jaar wachten denk ik. Mijn ogen zijn 1,5 jaar geleden nog 'sterk' achteruit gegaan en sindsdien wel stabiel. Hopelijk is dat in november (dan mag ik weer een nieuwe bril uitzoeken) nog steeds zo.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ogen laseren - Pagina 5 Empty Re: Ogen laseren

Bericht  Gast do 17 jan 2013 - 0:08

Haha, dat was niet de bedoeling. Je ziet/voelt ook niet dat er een flapje wordt gemaakt. Maar je krijgt een ring om je oog en die drukt een beetje, that's it. Ze maken het flapje (wat een stom woord eigenlijk!) ook pas voorzichtig open bij het laseren zelf. Voel je echt helemaal niks van.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ogen laseren - Pagina 5 Empty Re: Ogen laseren

Bericht  SoGood do 17 jan 2013 - 0:11

Ik lees ook mee!
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ogen laseren - Pagina 5 Empty Re: Ogen laseren

Bericht  Marsy28 do 17 jan 2013 - 0:48

Ik heb mijn ogen ook in Istanbul laten laseren nu 3 maanden terug. Ik ben uiteindelijk 'het gezicht' van die kliniek geworden waardoor alles gefilmd is etc. en ik de operatie gratis kreeg. Ik ben er echt enorm tevreden over. Geboekt via 4stravel in Nederland, voor- en na controle in Nederland en een Nederlandse hostess die je overal bij begeleidt. Je mag zelf vlucht boeken en hotel of ze doen het voor je. Jij mag de data aangeven. Als ik had betaald was ik 995 voor 2 ogen plus vlucht en verblijf kwijt (299 ongeveer) en natuurlijk eten. Ik was er 4 dagen. Acibadem kliniek als je de kliniek in Istanbul wil googlen. IK ben heel tevreden en zie 100%
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Woonplaats : Sydney

Terug naar boven Ga naar beneden

Ogen laseren - Pagina 5 Empty Re: Ogen laseren

Bericht  Sarah1985 do 17 jan 2013 - 4:15

krijg je oog laseren vergoed? Lijkt mij ook wel wat heb nogal dikke sterkte . En moeten je ogen dan lang stabiel zijn voordat je mag laseren
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ogen laseren - Pagina 5 Empty Re: Ogen laseren

Bericht  Petteflet do 17 jan 2013 - 4:29

Sarah1985 schreef:krijg je oog laseren vergoed? Lijkt mij ook wel wat heb nogal dikke sterkte . En moeten je ogen dan lang stabiel zijn voordat je mag laseren

Moet je even in je zorgverzekeringsvoorwaarden nakijken. Ik krijg bijvoorbeeld 1.000 euro vergoed, maar dan wel bij geselecteerde klinieken.

Ik heb het destijds (zo'n 8 jaar geleden) ook in Istanbul laten doen, net als Marsy en was ook zo rond 1.000 euro kwijt incl. reis/verblijf en Nederlandse hostess. Ook erg over te spreken en nu nog steeds. Zou het echt zo weer doen! Het is inderdaad even eng als ze aan je ogen bezig gaan, maar nog geen half uurtje later is het gedaan en kun je de rest van je leven goed zien.
Petteflet
Petteflet
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 638
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ogen laseren - Pagina 5 Empty Re: Ogen laseren

Bericht  Gast do 17 jan 2013 - 21:00

Nee, je krijgt het inderdaad niet standaard vergoed. Wel kun je een gedeelte terug krijgen als je aanvullend verzekerd ben. Ik kreeg geloof ik €500,- terug.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ogen laseren - Pagina 5 Empty Re: Ogen laseren

Bericht  Lejow vr 18 jan 2013 - 12:05

Ik kan me alleen maar aansluiten bij wat Peachy zegt.
Ik ben nog steeds ZO ZO tevreden.
Heb alleen wel soms wat last van droge ogen, maar dat hoorde er inderdaad bij had de arts gezegd.

Ik had zelf iets van -6.75 en -5.25 ofzo en zag zonder mijn bril de cijfers op de wekker naast mijn bed niet eens. Ik vond het dus ook wel even lastig dat ik zo'n lange periode met mijn bril moest lopen maar het is het allemaal waard geweest!

Wat peachy inderdaad ook zegt, het enige wat vervelend voelt is als ze het flapje los gaan maken. Je voelt dan wat druk op je oog, en ik zag wat 'lichtjes/sterretjes' die je ook ziet als je hard in je oog wrijft zeg maar. En de druk voelt wat vervelend. Maar ik heb het absoluut niet als pijnlijk ervaren.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Ogen laseren - Pagina 5 Empty Re: Ogen laseren

Bericht  Marsy28 vr 18 jan 2013 - 14:58

Ik vond het ook niet pijn doen, merkte ook niks van het flapje of de laser. Wel rook ik mijn eigen verbrande oog pale Maar dat was 5 seconden per oog. Ik zou ook gaan slapen na die tijd want het is niet echt pijnlijk maar wel superirritant, helemaal omdat het 2 ogen is.
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Woonplaats : Sydney

Terug naar boven Ga naar beneden

Ogen laseren - Pagina 5 Empty Re: Ogen laseren

Bericht  SuzieQ zo 27 jan 2013 - 1:02

Ik wil het ook. Ik heb -4 en -4,5 Ik ben al een aantal jaren stabiel, maar mijn sterkte kan zo nu en dan wisselen door de ritalin die ik gebruik (heb ik me laten vertellen door de oogarts, toen ik dagelijks 40mg ritalin gebruikte had ik -5 dat is nu dus weer -4,5).
Op internet lees ik dat ze het afraden om het in turkije te laten doen, maar jullie hebben er juist goede ervaringen mee. Hoe lang moet je daar dan blijven? En heb je geen last van je ogen als je dan meteen in het vliegtuig moet?
Mijn verzekering vergoedt helemaal niks van lenzen en brillen, dus ik denk ook niet van ooglaseren. Maar dat moet ik nog even nakijken.

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ogen laseren - Pagina 5 Empty Re: Ogen laseren

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 5 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum