Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ogen laseren

+4
lieke89
Theeleut
meisjesmama
Kat1980
8 plaatsers

Ga naar beneden

Ogen laseren Empty Ogen laseren

Bericht  Kat1980 wo 7 dec 2011 - 0:06

Zijn er hier meiden die hun ogen hebben laten laseren?
Zo ja, hoe hebben jullie dit ervaren?

Zit er zelf namelijk aan te denken. Van de ene kant vind ik het wel spannend om iets aan mijn ogen te laten doen maar toch lijkt het me heerlijk om na 22 jaar bril en lenzen gedragen te hebben gewoon 's ochtends op te staan en weer alles te kunnen zien.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Ogen laseren Empty Re: Ogen laseren

Bericht  meisjesmama wo 7 dec 2011 - 1:18

Ik heb ze 5,5 jaar terug al mij ogen laten laseren. En in die week zei ik nog "had ik het maar eerder gedaan" ik had -5 zag en nu 5,5 jaar later zie ik nog steeds top!!

Ik had wel dat ik het ook heel spannend vond dat er iets aan mijn ogen gedaan werd.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ogen laseren Empty Re: Ogen laseren

Bericht  Theeleut wo 7 dec 2011 - 1:34

Lijkt me ook wel wat, maar wat ik me afvraag, wat als je ogen weer achteruit (of vooruit) gaan? Moet het dan weer gelasert worden of toch weer een bril/lenzen met heel weinig sterkte?
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ogen laseren Empty Re: Ogen laseren

Bericht  lieke89 wo 7 dec 2011 - 2:48

Ik heb ze 3 weken geleden laten laseren. Ik ben er echt over te spreken. Je moet er wel even doorheen, maar het resultaat is het naar mijn mening echt waard.
lieke89
lieke89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 230
Punten : 233
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ogen laseren Empty Re: Ogen laseren

Bericht  Kat1980 wo 7 dec 2011 - 2:55

Meisjesmama: Ja, ik heb ook iets van -5. Weet jij wat de kans is dat je ogen weer achteruit gaan? En hoe kijk je achteraf op de ingrijp terug, wat betreft pijn of dat het eng was?

Lieke89: Wat bedoel je precies met je moet er even doorheen, wat betreft pijn of meer het idee dat er iets met je ogen gebeurd?
Het liefst, als het mogelijk is, wil ik die techniek waarbij alleen een computergestuurde laser gebruikt word. Het idee dat er met een mesje of iets dergelijks bij mijn oog/hoornvlies iets wordt gedaan, vind ik toch wel eng.

O ja, en hoe lang zijn jullie na de behandeling thuis gebleven? Of gingen jullie al weer vrij snel aan het werk/naar school?


Laatst aangepast door Kat1980 op wo 7 dec 2011 - 3:05; in totaal 1 keer bewerkt
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Ogen laseren Empty Re: Ogen laseren

Bericht  lieke89 wo 7 dec 2011 - 3:04

Nou, ik bedoel eigenlijk meer kwa ongemak tijdens de behandeling. Er word wat met je oog gedaan en je hebt toch een beetje het reflex om te gaan knipperen wat dus niet kan. Bij mij was er ook iemand die m'n hand vast hielp wat heel erg hielp, op die manier probeerde ik me meer te consentreren op de tastprikkels ipv wat er met m'n oog gebeurde. Na de behandeling doet het niet gelijk pijn. Wel kon ik na een uur echt mijn ogen niet meer open houden en zodra ik dat probeerde ging het ook echt enorm tranen. Maargoed, 's avonds kon ik alweer goed zien dus naar mijn mening is het het echt waard
lieke89
lieke89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 230
Punten : 233
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ogen laseren Empty Re: Ogen laseren

Bericht  Kat1980 wo 7 dec 2011 - 3:06

lieke89 schreef:Nou, ik bedoel eigenlijk meer kwa ongemak tijdens de behandeling. Er word wat met je oog gedaan en je hebt toch een beetje het reflex om te gaan knipperen wat dus niet kan. Bij mij was er ook iemand die m'n hand vast hielp wat heel erg hielp, op die manier probeerde ik me meer te consentreren op de tastprikkels ipv wat er met m'n oog gebeurde. Na de behandeling doet het niet gelijk pijn. Wel kon ik na een uur echt mijn ogen niet meer open houden en zodra ik dat probeerde ging het ook echt enorm tranen. Maargoed, 's avonds kon ik alweer goed zien dus naar mijn mening is het het echt waard

Welke vorm van laseren heb jij dan laten doen?
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Ogen laseren Empty Re: Ogen laseren

Bericht  lieke89 wo 7 dec 2011 - 3:11

ik heb de femto-lasik behandeling gehad. daar wordt dus met een soort infraroodlaser het flapje mee gemaakt
lieke89
lieke89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 230
Punten : 233
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ogen laseren Empty Re: Ogen laseren

Bericht  meisjesmama wo 7 dec 2011 - 3:25

De kans dat je ogen achter uit aan is net zo'n grote kans bij -2 als - 5 volgens mij.
Mijn schoonzusje had - 3 en haar ogen zijn iets achter uit gegaan. Ze draagt nu een bril en dan kan ze straks weer laseren als ze dat wilt. Kosteloos want dat was de voorwaarde van het laserbedrijf.
Het rottigste vond ik dat je wilt knipperen en dat dat niet lukt. En bij mij hebben ze eerst een flapje weggesneden om te laseren en dan het flapt terug. En moet zeggen dat dat geen prettig gevoel is. Maar dat overleef je ook wel weer.

Ik ging na 1 week weer werken, had erg veel last van er ligt ondanks een zonnebril want op mijn werk hadden ze tl-lichten heel rot.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ogen laseren Empty Re: Ogen laseren

Bericht  Lejow wo 7 dec 2011 - 5:03

Ik wil het ZO graag, maar zal er zo flink voor moeten sparen, het is zo belachelijk duur Sad
Ik zou het zo fijn vinden om 's morgens wakker te worden en alles gelijk scherp te zien, ipv eerst te klooien met die lenzen.
Of 's nachts wakker te worden en zonder te piegen gewoon normaal mijn wekker kunnen zien... (ik ben een keer met lenzen in in slaap gevallen, werd 's nachts wakker, kon mijn werkker aflezen en dacht voor 2 slaperige seconden dat ik genzen was laughcry )
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Ogen laseren Empty Re: Ogen laseren

Bericht  lieke89 wo 7 dec 2011 - 5:48

ja, dat wakker worden en alles kunnen zien is echt heerlijk. Hoewel ik steeds denk dat ik m'n lenzen ben vergeten uit te doen Laughing . die associatie van alles kunnen zien, dus ik heb m'n lenzen nog in is er dus nog altijd
lieke89
lieke89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 230
Punten : 233
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ogen laseren Empty Re: Ogen laseren

Bericht  Lady Starstruck wo 7 dec 2011 - 7:22

ik durf dat echt niet Embarassed
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ogen laseren Empty Re: Ogen laseren

Bericht  Kat1980 wo 7 dec 2011 - 7:28

Meisjesmama: Dat flapje wegsnijden lijkt me echt zo creepy, dat is de reden dat ik het liefst de methode wil waarbij alleen en laser wordt gebruikt (als dat mogelijk is). Een kind op de wereld zetten, durf ik wel 2 keer en dat dan weer niet Laughing

Lejow: Ja, die prijzen zijn wel schrikken! Het is dat ik een meevaller heb gehad en daar graag iets voor mezelf van wil doen. Het schijnt in het buitenland stukken goedkoper te zijn, maar persoonlijk laat ik het toch liever hier in Nederland doen.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Ogen laseren Empty Re: Ogen laseren

Bericht  meisjesmama wo 7 dec 2011 - 8:20

Kat1980 schreef:Meisjesmama: Dat flapje wegsnijden lijkt me echt zo creepy, dat is de reden dat ik het liefst de methode wil waarbij alleen en laser wordt gebruikt (als dat mogelijk is). Een kind op de wereld zetten, durf ik wel 2 keer en dat dan weer niet Laughing

Lejow: Ja, die prijzen zijn wel schrikken! Het is dat ik een meevaller heb gehad en daar graag iets voor mezelf van wil doen. Het schijnt in het buitenland stukken goedkoper te zijn, maar persoonlijk laat ik het toch liever hier in Nederland doen.

het is ook wel creepy maar je hebt na het kaderen minder last van schrale ogen dan bij direct laseren. Mijn schoonzusje en ik hadden ieder een andere soort van laseren en zij had het lang over een zandkorrel gevoel in je oog. Nou bevallen durf ik nu ook niet meer hoor na 2 kindjes op de wereld gezet te hebben haha

Het is zeker duur maar tel eens een tijdje de kosten van je lenzen en bril bij elkaar op.
In het buitenland zou ik het zeker niet doen maar goed ik heb ook wel een naar verhaal daarvan gehoord heel dichtbij.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ogen laseren Empty Re: Ogen laseren

Bericht  Liadan wo 7 dec 2011 - 8:30

Ik heb het 8 jaar geleden laten doen (LASIK), het flapje werd gewoon door de arts weggesneden want met een laser kon toen nog niet. Ik vond vooral het idee heel eng, maar de behandeling zelf is me 100% meegevallen. Het heeft geen pijn gedaan ofzo. Het enige wat ik ervan gevoeld heb is een beetje druk toen ze het flapje sneden en het werd even zwart, maar daar heb ik eigenlijk ook niet veel van gemerkt.
Voor de behandeling had ik -8 met ook nog een cilinderafwijking, na de behandeling kon ik meteen op de klok aan de andere kant van de kamer lezen hoe laat het was. In de afgelopen 8 jaar zijn mijn ogen niet achteruit gegaan, maar volgens mij is de kans daarop net zo groot als wanneer je niet bent gelaserd. Ik mocht het toen ook alleen laten doen als mijn ogen een bepaald aantal jaar niet achteruit waren gegaan.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ogen laseren Empty Re: Ogen laseren

Bericht  Sorella wo 7 dec 2011 - 8:38

Lejow schreef:Ik wil het ZO graag, maar zal er zo flink voor moeten sparen, het is zo belachelijk duur Sad
Ik zou het zo fijn vinden om 's morgens wakker te worden en alles gelijk scherp te zien, ipv eerst te klooien met die lenzen.
Of 's nachts wakker te worden en zonder te piegen gewoon normaal mijn wekker kunnen zien... (ik ben een keer met lenzen in in slaap gevallen, werd 's nachts wakker, kon mijn werkker aflezen en dacht voor 2 slaperige seconden dat ik genzen was laughcry )

lol!
Sorella
Sorella
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Ogen laseren Empty Re: Ogen laseren

Bericht  Kat1980 di 13 dec 2011 - 0:26

Meisjesmama: Ja, waarschijnlijk ben ik in al die jaren al een hoop geld kwijt aan lenzen en bril. En kun je nagaan wat ik er de komende jaren nog aan kwijt zou zijn.

Liadan: Hoe bekijken ze of je sterkte al een tijd hetzelfde is, moet je bv bewijs van je opticien hebben wat je sterkte een paar jaar geleden was?
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Ogen laseren Empty Re: Ogen laseren

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum