Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mijn ex maakt het me moeilijk...

+3
Merai
CaptainSpectacular
Niekske
7 plaatsers

Ga naar beneden

Mijn ex maakt het me moeilijk... Empty Mijn ex maakt het me moeilijk...

Bericht  Niekske di 18 jan 2011 - 0:09

Ruim een jaar geleden zijn mijn ex en ik uit elkaar gegaan. We hebben het beide een paar maanden erg moeilijk gehad en konden niet echt bij elkaar wegblijven. Totdat hij iemand anders leerde kennen, wat op dat moment ook goed was, want we moesten elkaar gewoon loslaten. We komen elkaar wel nog ongeveer wekelijks tegen, omdat we in dezelfde sporthal sporten en een aantal dezelfde vrienden hebben. Dat gaat erg goed, we hebben zelfs wel een soort vriendschap kunnen opbouwen.

Alleen sinds een paar weken gaat het iets minder goed. Ik heb net een nieuwe vriend en hij is me een keer komen ophalen bij de sporthal toen mijn ex er ook was. De volgende dag kreeg ik meteen een berichtje van hem, wie die nieuwe kerel was. Ik ben er niet op ingegaan toen. Een paar dagen later trof ik hem weer in de sporthal en we waren een beetje aan het kletsen over de wedstrijden die we gespeeld hadden. Toen vroeg hij weer naar wie die kerel was. Ik zei dus dat ik een nieuwe vriend had. Hij reageerde ontzettend overdreven blij, hij vond het zoooooooo leuk voor me. Toen vertelde hij me dat het uit was met zijn vriendin. Hij begon te vertellen dat dat erg makkelijk was gegaan, want zijn hoofd en zijn hart zeiden nu hetzelfde, ze pasten niet bij elkaar en hij was niet meer gek op haar. Bij mij was dat zoveel moeilijker geweest, want toen waren zijn hoofd en hart het niet met elkaar eens en bla bla... ik wilde er niet op ingaan en gelukkig begonnen zijn teamgenoten zich met ons te bemoeien, zodat ik een excuus had om me uit de voeten te maken. Sindsdien hangt er een rare spanning tussen ons, hij houdt me heel erg in de gaten als we beide in kantine van de sporthal zitten enzo, zo erg dat mijn teamgenoten gaan vragen wat er gaande is. Mijn nieuwe vriend voelt zich er ook ongemakkelijk bij. Mijn ex blijft wel vriendelijk enzo, maar achter mijn rug om loopt hij nu ook achter een teamgenootje en vriendin van me aan met plagerige smsjes en dat soort dingen. Zij moet er niet zoveel van hebben. Het lijkt alsof het hem niet bevalt dat ik nu weer een vriend heb terwijl hij single is ofzo. Wat moet ik ermee doen? Gewoon maar laten gaan of hem erop aanspreken?
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn ex maakt het me moeilijk... Empty Re: Mijn ex maakt het me moeilijk...

Bericht  CaptainSpectacular di 18 jan 2011 - 0:29

Niekske schreef:hem erop aanspreken
Als je het "gewoon laat gaan" houdt het waarschijnlijk niet gauw op. Negeren is geen 'signaal'. Als je 'm aanspreekt op z'n jaloerse gedrag is ook waarschijnlijk sneller over.
CaptainSpectacular
CaptainSpectacular
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 279
Punten : 287
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Merai di 18 jan 2011 - 2:34

CaptainSpectacular schreef:
Niekske schreef:hem erop aanspreken
Als je het "gewoon laat gaan" houdt het waarschijnlijk niet gauw op. Negeren is geen 'signaal'. Als je 'm aanspreekt op z'n jaloerse gedrag is ook waarschijnlijk sneller over.

Niet mee eens, hij vraagt duidelijk aandacht met zijn gedrag. Als je hem dat niet geeft is het denk ik het snelst over.
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Jeanette di 18 jan 2011 - 2:37

Dit heb ik ook met mijn ex en dat is inmiddels al bijna 3 jaar uit. Hij blijft maar aandacht vragen. Gewoon niet op reageren, daar heb je hem het hardst mee.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Janelie di 18 jan 2011 - 4:30

Eens met Merai en Jeanette. Niet op reageren, want dat wil hij graag. Nu jij geen vrijgezel meer bent is het helemaal definitief dat jullie relatie over is. Niet dat dat het nog niet was toen hij een nieuwe vriendin kreeg, maar dat is voor zijn gevoel denk ik toch anders. Jij bent nu geen optie meer..
Janelie
Janelie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3159
Punten : 3189
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  CaptainSpectacular di 18 jan 2011 - 5:25

Ik lees hier (en las op het oude forum) toch vaak genoeg opmerkingen in de trant van "achja, mannen, die snappen al die signalen niet". Als ik dan de voorafgaande verhalen lees, kan ik me meestal wel voorstellen dat de man in kwestie het niet (of incorrect) opvat.

In dit geval denk ik dat negeren je niks oplevert. Misschien werkt het binnen een week, misschien is het pas over een paar maanden minder. Voor hetzelfde geld vat hij het op als twijfel, of als een vrijbrief om lekker door te gaan. Het punt blijft dat jij (Niekske) zijn gedrag als vervelend ervaart en dat je wil dat het ophoudt.

Als je 'm negeert, kan hij dat altijd op meerdere manieren opvatten. Als je 'm direct, eerlijk en duidelijk vertelt wat je wil, hangt dat van je communicatieve vaardigheden af. En als je denkt dat je dan zo ver moet gaan dat je een eventuele vriendschap op het spel zet: dat doet hij al door zich zo te gedragen, of hij dat nou doorheeft of niet.
CaptainSpectacular
CaptainSpectacular
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 279
Punten : 287
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Roze Roos di 18 jan 2011 - 5:29

Ik denk dat het goed is als je een keer duidelijk aangeeft wat je wilt/verwacht etc en dat je daarna niet meer ingaat op zijn gedrag.
Hoewel negeren natuurlijk ook kan, negatieve aandacht is tenslotte ook aandacht. Kan het zijn dat je ex het negeren anders interpreteert dan dat jou bedoeling is!
CS heeft een aantal goede punten, hij is tenslotte ook ervaringsdeskundige!
Roze Roos
Roze Roos
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3090
Punten : 3391
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Zwoesj di 18 jan 2011 - 5:53

Ik zou inderdaad ook 1x goed duidelijk maken dat je hier niet van gediend bent, en hij er onmiddellijk mee moet stoppen.
Daarna negeren. Het blijven zeggen kan hij juist ook leuk vinden, want dan heeft hij je uit je tentje gelokt.
Zwoesj
Zwoesj
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4775
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: