NAV hoe worden opa's en oma's genoemd?
+28
Filoria
Femmem
Bruintje Beer
loesje
Wennes
Rush
Dani
Happydobby
Twellie
Parisienne
Teddyaapje
meisjesmama
kwak
Susan
Roodkapje
moepie
Liadan
Annie24
-Ieniemienie-
Fiwen
Flip Fluitketel
Lejow
Fearie
Slakje
Annemie
Coco
sheila123
red rose
32 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
NAV hoe worden opa's en oma's genoemd?
NAV het topic, hoevaak zien jullie kindjes de opa's en oma's. Hoe noemen jullie en de kindjes de opa's en oma's
Ik heb zelf nog een oma en ze wil graag dat mijn dochter haar omi gaat noemen, lijkt mij prima. Mijn dochter heeft 2 opa's en oma's maar dit lijkt mij heel verwarrend worden voor haar, omdat ze allebei opa en oma "heten".
Hebben jullie daar een oplossing voor? speciale benaming?
Ik heb zelf nog een oma en ze wil graag dat mijn dochter haar omi gaat noemen, lijkt mij prima. Mijn dochter heeft 2 opa's en oma's maar dit lijkt mij heel verwarrend worden voor haar, omdat ze allebei opa en oma "heten".
Hebben jullie daar een oplossing voor? speciale benaming?
red rose- Prater
- Aantal berichten : 536
Punten : 587
Registratiedatum : 18-11-10
Re: NAV hoe worden opa's en oma's genoemd?
Onze dochter noemt onze ouders opa en oma en mijn oma noemt ze omi.
sheila123- Prater
- Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10
Mijn ouders en schoonouders gewoon opa en oma. Al wordt mijn schoonmoeder door het dochtertje van mijn schoonzus hbiba (schatje) genoemd en neemt mijn dochtertje dat steeds vaker over.
Mijn oma is oma vogeltjes (heeft veel vogels).
Mijn oma is oma vogeltjes (heeft veel vogels).
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
hier worden de opa's en oma's bij de achternaam genoemd. Toevallig komt dit precies uit en heeft geen van de grootouders of overgrootouders dezelfde achternaam. Hier is het dus altijd duidelijk over wie we het hebben. We noemen ze ook wel eens oude-oma of oude-opa
Gast- Gast
Mijn ouders noemen we opa en oma paardje (ze hebben paarden) en mijn schoonouders nog gewoon opa en oma.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Mijn schoonouders zijn vake en meter. Mijn mama en haar man zijn oma en opa, en mijn papa is bompa Punk.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Van mij mag D straks gewoon iedere opa/oma zo noemen, het hoeft voor mij niet speciaal omi of opi of iets anders te zijn. Misschien dat we er oma Willy en opa Epe van maken Om ze toch een naampje te geven haha
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Opa Dijkie, Opa en Oma Fleur (zo heet de hond), Oma *voornaam* en Opa *voornaam*, en dan nog overgroot oma *achternaam* en overgroot opa en oma *achternaam*
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Wij noemen zowel mijn moeder als schoonouders opa voornaam en oma voornaam.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Tot op heden worden zowel mijn ouders als schoonouders opa en oma genoemd. Straks zal daar wel een voornaam bij komen.
Mijn opa en oma (overgroot opa en oma van J.) noemen we oude-opa en oude-oma, zo noemde ik mijn overgroot oma ook altijd.
Mijn opa en oma (overgroot opa en oma van J.) noemen we oude-opa en oude-oma, zo noemde ik mijn overgroot oma ook altijd.
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Haar echte opa en oma's: oma/opa *voornaam*
Onze opa's en oma's: oma/opa *achternaam*
Onze opa's en oma's: oma/opa *achternaam*
-Ieniemienie-- Kletskop
- Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Ik zat er ookal aan te denken aan beide opa's en oma's, misschien oma voornaam en opa voornaam te noemen als ze dit zelf ook leuk zouden vinden. We moeten toch eens met ze over hebben.
red rose- Prater
Hier gewoon opa-oma.
Kan iemand me trouwens uitleggen waar het woordje omi vandaan komt? Mijn schoonmoeder 'noemt' zichzelf namelijk zo en ik had er nog nooit van gehoord dat een oma zo genoemd werd. Zowel mijn vriend als ik vinden het verschrikkelijk klinken (kom maar bij omiiiiiiiiieeeeeeeeeeeeeeeeeeee) dus wij blijven gewoon oma .... zeggen
Kan iemand me trouwens uitleggen waar het woordje omi vandaan komt? Mijn schoonmoeder 'noemt' zichzelf namelijk zo en ik had er nog nooit van gehoord dat een oma zo genoemd werd. Zowel mijn vriend als ik vinden het verschrikkelijk klinken (kom maar bij omiiiiiiiiieeeeeeeeeeeeeeeeeeee) dus wij blijven gewoon oma .... zeggen
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Hier noemt onze dochter ze opa en oma *hun woonplaats*.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Ik heb geen idee waar omi oorspronkelijk vandaan komt, mijn oma wil ook graag zo genoemd worden door mjn dochter, een vriendin van haar wordt ook zo genoemd en dat vond ze wel mooi.
Mijn schoonouder wilden eerst omama en opapa genoemd worden, dat vonden wij ook niks. Gelukkig snapte hun eerste kleinkind dit niet, nu is het weer gewoon opa en oma, maar dit vind ik dus verwarrend omdat er dan twee mensen met dezelfde naam zijn.
Mijn schoonouder wilden eerst omama en opapa genoemd worden, dat vonden wij ook niks. Gelukkig snapte hun eerste kleinkind dit niet, nu is het weer gewoon opa en oma, maar dit vind ik dus verwarrend omdat er dan twee mensen met dezelfde naam zijn.
red rose- Prater
Beide opa's en oma's bij de achternaam. Soms zeggen we opa en oma patat (hebben een cafetaria) en bij de andere noemen we oom wel eens de voornamen.
Mijn man heeft nog twee oma's, de ene is heel klein en heet dus 'kleine oma' en de andere is juist groot, die heet dus 'grote oma'.
Mijn man heeft nog twee oma's, de ene is heel klein en heet dus 'kleine oma' en de andere is juist groot, die heet dus 'grote oma'.
moepie- Kletskop
- Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10
moepie schreef:Beide opa's en oma's bij de achternaam. Soms zeggen we opa en oma patat (hebben een cafetaria) en bij de andere noemen we oom wel eens de voornamen.
Oooeeee een opa en oma met een cafetaria!!! *jaloers*
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Annie24 schreef:moepie schreef:Beide opa's en oma's bij de achternaam. Soms zeggen we opa en oma patat (hebben een cafetaria) en bij de andere noemen we oom wel eens de voornamen.
Oooeeee een opa en oma met een cafetaria!!! *jaloers*
Haha!
moepie- Kletskop
- Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Hier is het Opa *voornaam* en Oma *voornaam* voor mijn ouders, P. zijn moeder wordt ook Oma *voornaam* genoemd, zelf zou ze liever alleen bij haar voornaam worden genoemd, maar dat wil ik niet hebben.
Mijn opa en oma leven nog en die worden Oude Opa en Oma genoemd of Opa en Oma *achternaam*.
Ze spreken alle opa's en oma's gewoon met je / jij aan omdat de opa en oma's dat zelf willen. Tegen elke andere ouderen / vreemden moeten ze van mij met u aanspreken.
Mijn opa en oma leven nog en die worden Oude Opa en Oma genoemd of Opa en Oma *achternaam*.
Ze spreken alle opa's en oma's gewoon met je / jij aan omdat de opa en oma's dat zelf willen. Tegen elke andere ouderen / vreemden moeten ze van mij met u aanspreken.
Roodkapje- Prater
- Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11
Gewoon opa en oma, Yrsa noemt mijn vader soms wel eens apekoppie omdat hij dat altijd tegen haar zegt. De ouders van Dion zijn ook gewoon opa en oma.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
opoe en oma zegt ze nog niet.
We zijn aan het oefenen, als we dan zeggen opa en ?!?! en dat zegt D. eitje!! (geitje)
We zijn aan het oefenen, als we dan zeggen opa en ?!?! en dat zegt D. eitje!! (geitje)
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Mijn ouders noemen ze opa *voornaam* en oma *voornaam* (als we naar ze toegaan opa en oma *achternaam*)
Mijn schoonouders noemen ze opa *voornaam* en oma *voornaam* (als we naar ze toegaan opa en oma *achternaam*)
Mijn oma en mijn man zijn oma noemen ze "oma-oma".
Mijn schoonmoeder zou het liefste willen dat ze haar omi noemen, wij vinden dat raar klinken.
Toen ze het vertelde dat ze dat echt wilde hebben we aangegeven dat we dat niet willen.
Nu komt mijn oudste (bijna 5) wel eens thuis met "omi zei dat ze het veel leuker vind dat ik haar Omi noem".
Wij blijven stug oma volhouden.
Mijn schoonouders noemen ze opa *voornaam* en oma *voornaam* (als we naar ze toegaan opa en oma *achternaam*)
Mijn oma en mijn man zijn oma noemen ze "oma-oma".
Mijn schoonmoeder zou het liefste willen dat ze haar omi noemen, wij vinden dat raar klinken.
Toen ze het vertelde dat ze dat echt wilde hebben we aangegeven dat we dat niet willen.
Nu komt mijn oudste (bijna 5) wel eens thuis met "omi zei dat ze het veel leuker vind dat ik haar Omi noem".
Wij blijven stug oma volhouden.
Laatst aangepast door meisjesmama op vr 11 mei 2012 - 9:44; in totaal 1 keer bewerkt
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
T. zegt tegen alle 4: hmmmm-ma (oma). Als hij groter is willen we hem leren om oma 'voornaam' en opa 'voornaam' te zeggen.
Zelf noem ik mijn oma's oma 'achternaam'. Mijn moeder noemde zichzelf toen T. was geboren naar hem toe ook oma 'achternaam', maar dat is dus dezelfde achternaam aan de moeder van mijn vader (mijn oma dus). Zij is een paar jaar terug overleden en dat vond ik zó raar klinken dat ik mijn moeder gevraagd heb om de voornaam te gebruiken.
Zelf noem ik mijn oma's oma 'achternaam'. Mijn moeder noemde zichzelf toen T. was geboren naar hem toe ook oma 'achternaam', maar dat is dus dezelfde achternaam aan de moeder van mijn vader (mijn oma dus). Zij is een paar jaar terug overleden en dat vond ik zó raar klinken dat ik mijn moeder gevraagd heb om de voornaam te gebruiken.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Annie24 schreef:Hier gewoon opa-oma.
Heel heel herkenbaar!!!
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Mijn (stief)ouders noemen we 'oma/opa *voornaam*'. Ze zijn nog relatief jong voor een opa/oma, dus bij de achternaam noemen vonden wij weer te 'oud' klinken. Dit voelt gewoon goed, voor henzelf ook. Mijn schoonmoeder wil dit niet en kwam zelf met wat ideeën. Zo wilde ze eerst 'mémé' (vraag me niet waarom, ik heb gezegd dat ik dat niet wilde omdat het teveel op mama lijkt en het nergens op slaat), ook 'bonmama' kwam voorbij (afgeleid van het Frans), nu noemt ze zichzelf omi. Ik vind het niet nodig en blijf haar ook gewoon 'oma *voornaam*' noemen tegen N.. net als N.'s andere oma'.s
N.'s overgrootopa's en -oma's noemen we 'opa/oma *achternaam*'. Zelf noemen wij ze ook zo. N. heeft heel veel (overgroot)oma's en -opa's (i.v.m. mijn stieffamilies), dus erg verwarrend allemaal. Al moet ik zeggen dat ze eigenlijk iedereen al wel bij naam kent.. dus de logica die wij hebben bedacht lijkt toch te werken
N.'s overgrootopa's en -oma's noemen we 'opa/oma *achternaam*'. Zelf noemen wij ze ook zo. N. heeft heel veel (overgroot)oma's en -opa's (i.v.m. mijn stieffamilies), dus erg verwarrend allemaal. Al moet ik zeggen dat ze eigenlijk iedereen al wel bij naam kent.. dus de logica die wij hebben bedacht lijkt toch te werken
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» om gek van te worden
» om misselijk van te worden...
» Zindelijk worden
» Zindelijk worden
» Draagmoeder worden
» om misselijk van te worden...