Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ben ik nou zo ouderwets?

+18
CCC
Fearie
Mermaid
Snoes
Merai
Arwyn
RYW
Suus
Atelier Madame
Winegum
Ooh La La!
Coco
Marin
Rush
Lejow
Susan
Bay
Monte
22 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Ben ik nou zo ouderwets? - Pagina 2 Empty Re: Ben ik nou zo ouderwets?

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 3:21

Als mijn vriend en ik ooit voor kinderen willen gaan, gaan we trouwen. En niet omdat we zo traditioneel ingesteld zijn, maar gewoon omdat het praktisch is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo ouderwets? - Pagina 2 Empty Re: Ben ik nou zo ouderwets?

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 3:35

Ik snap de reacties in dit topic niet zo goed over een mening hebben, zoals Charlie, Susan en Winegum. Ik heb er wél een mening over, maar dat betekent toch niet automatisch dat ik vind dat alle mensen eerst moeten trouwen en dan pas kindjes moeten krijgen. Ik zeg alleen dat ik ZELF graag eerst zou willen trouwen, maar het kan me echt niet schelen hoe een ander dat doet. Ik heb alleen een mening over mijn eigen situatie, niet over die van een ander.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo ouderwets? - Pagina 2 Empty Re: Ben ik nou zo ouderwets?

Bericht  Winegum do 10 mei 2012 - 3:46

Maar daar heb ik dan toch ook geen mening over, Zoey. Het kan mij eerlijk gezegd niks schelen of jij nou wel of niet eerst wil trouwen voor je kinderen krijgt. Het is je goed recht om te willen trouwen voor je kinderen krijgt, maar ik heb daar verder geen mening over. Iedereen moet doen waar hij of zij zich prettig over voelen. Daar gaat het bij mij om.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo ouderwets? - Pagina 2 Empty Re: Ben ik nou zo ouderwets?

Bericht  Atelier Madame do 10 mei 2012 - 4:16

Marin schreef:Voor anderen maakt het me helemaal niet uit, maar ik ben inderdaad best wel traditioneel ingesteld dat ik dat het allerfijnst zou vinden ja. Als het anders loopt door omstandigheden, ook prima, maar liever niet. Zo wil ik ook door hem gevraagd worden (al dan niet met ring, dat maakt me niet eens zo veel uit), maar gewoon eerst verloven (alhoewel ik 't niet zo zal noemen), dan trouwen, dan kindjes. Beetje traditie is mooi. Vind ik dan. Voor mij.

Kan ik me in vinden maar wat bedoel je met officieel verlOven?
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo ouderwets? - Pagina 2 Empty Re: Ben ik nou zo ouderwets?

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 4:21

Winegum schreef:Maar daar heb ik dan toch ook geen mening over, Zoey. Het kan mij eerlijk gezegd niks schelen of jij nou wel of niet eerst wil trouwen voor je kinderen krijgt. Het is je goed recht om te willen trouwen voor je kinderen krijgt, maar ik heb daar verder geen mening over. Iedereen moet doen waar hij of zij zich prettig over voelen. Daar gaat het bij mij om.

Oh zo! Ja dan snap ik je reactie. Ik dacht dat je daar in het algemeen geen mening over had hierover, maar je bedoelt dat je geen mening hebt over mijn situatie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo ouderwets? - Pagina 2 Empty Re: Ben ik nou zo ouderwets?

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 4:24

Ergens vind ik het zo 'horen', zo voelt dat voor mij. Wij willen dan ook eerst trouwen smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo ouderwets? - Pagina 2 Empty Re: Ben ik nou zo ouderwets?

Bericht  Suus do 10 mei 2012 - 4:27

Ik vind het niet ouderwets, maar traditioneel vind ik inderdaad een goede benaming Ben ik nou zo ouderwets? - Pagina 2 561177
Ik ga zelf nu wel eerst trouwen voordat we aan kinderen gaan beginnen, maar dat is meer toevallig zo gelopen, niet omdat ik al in mijn hoofd had dat ik eerst wilde trouwen.
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo ouderwets? - Pagina 2 Empty Re: Ben ik nou zo ouderwets?

Bericht  RYW do 10 mei 2012 - 4:29

Mijn vriend en ik willen ook trouwen voor er nog een kleine komt smile grappig, want wij zijn in alle opzichten een 'modern gezin' (allebei kinderen uit eerdere relaties en ik ben zelfs al eens getrouwd geweest). Maar toch. En misschien juist daardoor wel, dat we dmv de huwelijkse voorwaarden ook een hele hoop zaken op papier netjes kunnen regelen.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo ouderwets? - Pagina 2 Empty Re: Ben ik nou zo ouderwets?

Bericht  Marin do 10 mei 2012 - 6:24

Atelier Madame schreef:
Marin schreef:Voor anderen maakt het me helemaal niet uit, maar ik ben inderdaad best wel traditioneel ingesteld dat ik dat het allerfijnst zou vinden ja. Als het anders loopt door omstandigheden, ook prima, maar liever niet. Zo wil ik ook door hem gevraagd worden (al dan niet met ring, dat maakt me niet eens zo veel uit), maar gewoon eerst verloven (alhoewel ik 't niet zo zal noemen), dan trouwen, dan kindjes. Beetje traditie is mooi. Vind ik dan. Voor mij.

Kan ik me in vinden maar wat bedoel je met officieel verlOven?

Oh gewoon gevraagd worden om te gaan trouwen door m'n vriend (dus op de knieen met een ring, alhoewel ring niet perse hoeft, ofzo, maar gewoon, gevraagd worden), dus de periode van tussen gevraagd worden tot aan de bruiloft zelf. Ik zou verder niet weten wat er echt verder bijhoort hoor. Op z'n Engels zeg je wel sneller 'my fiance', en tegenover Engelsen/Amerikanen zou ik die term dan ook zeker gebruiken tegen die tijd omdat dat gebruikelijk is, maar in het Nederlands zou ik dat nooit zo zeggen.
Maar dat duurt nog wel jaren hoor Wink
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo ouderwets? - Pagina 2 Empty Re: Ben ik nou zo ouderwets?

Bericht  Arwyn do 10 mei 2012 - 6:30

Ik vind dat toch ook wel zo fijn hoor, eerst trouwen en dan kindjes.
Vriend weet dat ook, die heeft er eigenlijk nooit een probleem van gemaakt. We zijn er dan ook nog lang niet aan toe, haha, dat kan ook helpen Wink Mocht ik nu zwanger raken, wil ik niet opeens snel gaan trouwen of zo, maar als ik het zelf kon kiezen, dan dus eerst trouwen.
Oh en hij moet mij ten huwelijk vragen inderdaad, haha. Wat dat betreft ben ik lekker ouderwets, dat is de taak van de man Wink Waar en hoe interesseert me dan weer niks. Oud collega van mij is gevraagd toen ze al bijna lag te slapen en hij net naar bed kwam, vind ik net zo lief!
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo ouderwets? - Pagina 2 Empty Re: Ben ik nou zo ouderwets?

Bericht  Merai do 10 mei 2012 - 7:07

Zelf wil ik ook graag trouwen voor we kinderen (proberen te) krijgen. Dit is een beetje voor het gevoel dat het een feestje van ons samen is maar vooral om het feit dat alles dan wettelijk goed geregeld is. Mijn vriend heeft er niet echt een voorkeur in maar snapt mijn beredenering wel en vindt dat ook prima. Wat ieder ander daarin belangrijk vindt maakt me verder niets uit, heb ook geen mening over mensen die eerst kinderen krijgen en dan pas trouwen of mensen die helemaal niet gaan trouwen. Wil het gewoon zelf het liefste zo. Mijn vriend heeft overigens een paar jaar geleden al aangegeven dat hij mij wil vragen, daarin is hij dan weer traditioneel. Ik wacht (zo) geduldig (mogelijk) af.. smile


Laatst aangepast door Merai op do 10 mei 2012 - 7:36; in totaal 1 keer bewerkt
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo ouderwets? - Pagina 2 Empty Re: Ben ik nou zo ouderwets?

Bericht  Snoes do 10 mei 2012 - 7:18

Lejow schreef:Ik heb er geen mening over eigenlijk..
Ik wil erg graag trouwen, maar de kinderwens was het allergrootste (en ik wilde niet trouwen zolang als mijn beugel er nog in zit, die mag er nu eindelijk uit). Dus zijn we eerst voor kindjes gegaan.
+ 1

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo ouderwets? - Pagina 2 Empty Re: Ben ik nou zo ouderwets?

Bericht  Mermaid do 10 mei 2012 - 7:33

Dat lijkt mij ook het mooiste, eerst trouwen dan kindjes.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo ouderwets? - Pagina 2 Empty Re: Ben ik nou zo ouderwets?

Bericht  Fearie do 10 mei 2012 - 8:38

Lejow schreef:Ik heb er geen mening over eigenlijk..
Ik wil erg graag trouwen, maar de kinderwens was het allergrootste (en ik wilde niet trouwen zolang als mijn beugel er nog in zit, die mag er nu eindelijk uit). Dus zijn we eerst voor kindjes gegaan.

Op de beugel na denk ik er hetzelfde over :P
Onze kinderwens (voornamelijk de mijne) was groter dan onze wens tot trouwen, ik wil wel trouwen (en dat gaan we ook). Maar om met kinderen te wachten tot het trouwen wou ik niet. Nu we D hebben laten we hem ook een rol spelen bij ons huwelijk volgend jaar.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo ouderwets? - Pagina 2 Empty Re: Ben ik nou zo ouderwets?

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 8:41

Ik vind niet dat je eerst moet trouwen voor je kinderen krijgt, dat hoorde vroeger misschien zo maar ik vind de omgekeerde volgorde ook prima. Wij trouwen eerst omdat ik voor mijn gevoel nog niet aan kinderen toe was en eerst wilde trouwen, maar als dit anders was geweest dan hadden we net zo goed eerst kinderen kunnen hebben hoor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo ouderwets? - Pagina 2 Empty Re: Ben ik nou zo ouderwets?

Bericht  CCC do 10 mei 2012 - 9:16

Nee hoor, helemaal niet ouderwets... Dat was het ideale plaatje ook voor mij, alleen dacht ik ik kan kan wel wachten tot ik een ons weeg tot dat aanzoek... Kinderwens was er al heel wat jaren, en had geen zin meer om te wachten daarop... Ik wil heel graag trouwen, maar ik zie het allemaal wel hoe het gaat lopen... Straks met ons meisje erbij lijkt me ook wel erg bijzonder!

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo ouderwets? - Pagina 2 Empty Re: Ben ik nou zo ouderwets?

Bericht  loura do 10 mei 2012 - 9:55

Maakt mij echt helemaal niks uit... Ik vind het niet perse ouderwets.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo ouderwets? - Pagina 2 Empty Re: Ben ik nou zo ouderwets?

Bericht  Kaboutertje do 10 mei 2012 - 12:02

Zo zou ik het ook het liefst willen. Of dat ook gaat gebeuren is een tweede smile
Kaboutertje
Kaboutertje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10
Woonplaats : V-town

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo ouderwets? - Pagina 2 Empty Re: Ben ik nou zo ouderwets?

Bericht  Gast vr 11 mei 2012 - 3:58

Nee hoor zeker niet smile

Ik wil dat ook graag. En het liefst daarna nog een aantal jaren wachten en dan nog eens aan kinderen beginnen. smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo ouderwets? - Pagina 2 Empty Re: Ben ik nou zo ouderwets?

Bericht  Annemoontje vr 11 mei 2012 - 9:48

Nee, zeker niet ouderwets. Ik ben ook eerst getrouwd en wij beginnen over een aantal maanden aan een kindje. Ik ben nu 1,5 jaar getrouwd en het voelt erg fijn. Het heeft een soort meerwaarde dat trouwen vind ik. Het is toch een soort bevestiging van de liefde en wij ervaren ook, dat we nu nog dichterbij elkaar staan dan toen we nog niet getrouwd waren.

Trouwen hoeft niet eerst persee voor dat je aan een kindje begint, maar voor ons voelde dat gewoon beter.
Annemoontje
Annemoontje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1158
Punten : 1188
Registratiedatum : 30-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo ouderwets? - Pagina 2 Empty Re: Ben ik nou zo ouderwets?

Bericht  Gast vr 11 mei 2012 - 11:19



Ik wil ook eerst trouwen, niet vanwege traditie of old fashion maar omdat ik

a) het helemaal niet leuk vind als mijn man en kind dezelfde achternaam hebben en ik niet. Vind ik net klinken alsof ik maar het aanhangseltje ben van een familie. Nuh uh. Daarvoor loop ik niet 9 maanden te zwangeren

b) geen van mijn kinderen op mijn bruiloft wil. Egoistisch als ik ben wil ik die dag gewoon alle aandacht en niet moeten nadenken of baby A wel op tijd word opgevangen door een oppas of dat kind B zijn mooie pak heeft verpest met taart. Nee, als ik bruid ben, wil ik geen moeder zijn.

c) Ik denk dat als ik eenmaal zwanger ben geweest, ik met geen mogelijkheid meer flatteus in een jurk te proppen ben. Ik heb al geen slank figuur, als de grote dag in zicht is wil ik me goed kunnen uithongeren hier voor en niet mijn jurk vullen met melkborsten. Dan hangen ze helemaal al op de grond en krijg ik zo'n gypsy jurk waar de jurk gewoon haast onder de borsten valt.

d) ik zou het niet leuk vinden als mijn oudste wel op mijn bruiloft was, en bijv mijn jongste niet.



Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo ouderwets? - Pagina 2 Empty Re: Ben ik nou zo ouderwets?

Bericht  Gast vr 11 mei 2012 - 11:26

Zero, ik vind jouw reacties altijd zo grappig om te lezen :cheering:

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo ouderwets? - Pagina 2 Empty Re: Ben ik nou zo ouderwets?

Bericht  Gast vr 11 mei 2012 - 19:34

Pippa schreef:Zero, ik vind jouw reacties altijd zo grappig om te lezen :cheering:

Haha inderdaad! En de punten die jij noemt (op de eerste na) zijn allemaal dingen waar ik nog nooit over had nagedacht maar nu ik ze zo lees denk ik: ja inderdaad, je hebt gelijk! Haha smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo ouderwets? - Pagina 2 Empty Re: Ben ik nou zo ouderwets?

Bericht  Joli86 vr 11 mei 2012 - 19:49

Monte schreef:Nee hoor, ik denk ik precies zo over.

+1, en mijn vriend gelukkig ook!
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Woonplaats : N Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou zo ouderwets? - Pagina 2 Empty Re: Ben ik nou zo ouderwets?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum