Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

26 jaar en naar de uni?

+6
GreenGrass
Susan
Oasis
Phileine
Ella
Jasmina
10 plaatsers

Ga naar beneden

26 jaar en naar de uni? Empty 26 jaar en naar de uni?

Bericht  Jasmina do 10 mei 2012 - 0:34

Ik wil graag naar de universiteit om Rechten te gaan studeren, maar ben inmiddels 26 jaar.

Nu hoor ik weleens van mensen die zoiets hebben van ja, maar als je dan afgestudeerd bent ben je 30 jaar of ouder en dat werkt niet in je voordeel bij het zoeken van een passende baan. Waar of niet? Het is niet zo dat ik mij daardoor laat tegenhouden, integendeel. Maar vraag mij wel af in hoeverre dit waar is.

Zijn er meiden die ook later begonnen zijn aan een universitaire opleiding? En wat zijn je ervaringen?

Jasmina
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 131
Punten : 153
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

26 jaar en naar de uni? Empty Re: 26 jaar en naar de uni?

Bericht  Ella do 10 mei 2012 - 0:37

Geen ervaring is. Gewoon je hart volgen en succes alvast!
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 0:38

Geen ervaring mee maar ik zou het er niet om laten! Werkervaring is tegenwoordig echter wel héél belangrijk dus ik zou proberen dat in de tussentijd wel een beetje op te doen. En als jij klaar bent met je studie is de arbeidsmarkt hopelijk ook weer wat aangetrokken, waardoor ze daar minder naar kijken.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 0:41

Ik ben 29 en ga weer studeren, geen uni maar voor de zorgsector is het geen probleem. Voor studeren ben je nooit te oud, en of je nu veel of weinig werkervaring heb, het is sowieso al moeilijk genoeg om een baan te krijgen, wie weet is dat over een paar jaar heel anders dus ik zou nu zeker je kans grijpen. smile

Gast
Gast

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 0:43

Omg, zit trouwens te liegen. Ik word over 3 weken pas 29 nerd Ben al helemaal ingesteld haha.

Gast
Gast

Bericht  Phileine do 10 mei 2012 - 0:48

Ik ben ook 'laat' begonnen met mijn studie aan de universiteit. Ik ben nog net geen 30 als ik klaar ben. Ik heb eigenlijk nog niet echt nagedacht over de consequenties van mijn leeftijd. Wel merk ik dat ik profijt heb van mijn, ik noem het maar levenservaring.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Oasis do 10 mei 2012 - 1:10

Ik ben 25 (word eind dit jaar 26) en begin in september naar alle waarschijnlijkheid ook aan een universitaire studie. Als ik daar mee klaar ben, ben ik ook bijna 30.
Tja, als je het echt wilt, gewoon doen! En tijdens de studie inderdaad proberen al ervaring op te doen (relevante baan, stages, ect.). Succes! Aan welke universiteit wil je de studie gaan doen? smile
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662

Bericht  Susan do 10 mei 2012 - 1:51

Ik denk dat het juist helemaal niet zo slecht is als je al wat ouder bent, je bent dan over het algemeen ook wat volwassener, staat wat steviger in je schoenen, hebt wat meer mensenkennis en wat meer levenservaring. Daarbij denk ik dat het ook juist wel gemotiveerd overkomt als je op latere leeftijd nog gaat studeren. Ik (bijna 33) ga ook nog een studie doen en ik ben niet bang dat ik daar niks mee ga bereiken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 1:54

Susan, is je nieuwe studie ook nog te combineren met je oude studie? Lijkt mij mooi als je daar nog aansluiting in kan vinden qua werk. smile

Gast
Gast

Bericht  Susan do 10 mei 2012 - 2:06

Cimic schreef:Susan, is je nieuwe studie ook nog te combineren met je oude studie? Lijkt mij mooi als je daar nog aansluiting in kan vinden qua werk. 26 jaar en naar de uni? 561177

Op zich kan het wel van pas komen, denk ik.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  GreenGrass do 10 mei 2012 - 2:08

Ik ken bij mijn studie ook mensen die boven de 40 zijn, niets mis mee. Ik vind het juist prachtig dat deze mensen die doen. Daarbij zijn ze erg gemotiveerd en komen hun afspraken na!
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 2:49

Ik ben op mijn 25e begonnen met een universitaire studie. Ik ben blij dat ik het gedaan heb, merk nu ook dat ik nu pas echt weet wat ik wil door levenservaring en ben dan ook goed gemotiveerd.

Gast
Gast

Bericht  RYW do 10 mei 2012 - 4:00

Ik ben op mijn 26e teruggegaan naar de universiteit. Waar ik vroeger geen moer uitvoerde en met een 6,5 tevreden was heb ik in mijn laatste, oudere fase alleen maar 8 of hoger gehaald. Bovendien ga ik in september (dan ben ik 30) met een nieuwe master beginnen. Ook heb ik veel collega's van 45+ die ook weer de schoolbanken in gegaan zijn. Ik vind het alleen maar te prijzen, soms denk ik wel eens dat je met 17/18/19 eigenlijk nog te jong bent om zo'n veelbepalende keuze te maken smile
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  SuperGrover do 10 mei 2012 - 5:12

Ik zit zelfs in een werkgroep bij een vrouw die al halverwege de vijftig is. Zij heeft kinderen die zelf ook studeren. Aan het nut van studeren op die leeftijd twijfel ik weleens, maar als twintiger of dertiger is dat helemaal niet raar. Dan heb je nog zo'n lange carrière voor de boeg.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Blond do 10 mei 2012 - 6:37

Doen hoor, gewoon je hart volgen! Ik was 23 toen ik klaar was met mijn WO studie, maar men nam mij ook deels niet aan omdat ik nog echt jong was (en ben). Juist ook een stuk levenservaring is mooi meegenomen.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Marin do 10 mei 2012 - 6:39

Zeker doen! Helemaal niet ongebruikelijk en slim om je hart te volgen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: