Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Verlegen

+8
Twellie
pindaatje
Océane
Happydobby
Mirror
Annemie
Liadan
Filoria
12 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Verlegen - Pagina 2 Empty Re: Verlegen

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 21:53

Ik vind het wel lastig dat mensen zo makkelijk over haar grenzen gaan nu. Als zij uit verlegenheid geen hand wil geven, zijn er toch een hoop mensen die dan tóch haar hand pakken, terwijl ze heel duidelijk aangeeft het niet te willen.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Susan do 10 mei 2012 - 21:56

Minneke schreef:
Tuinstoel schreef:Ik was zelf als kind heel erg terughoudend, verlegen en rustig. Mijn dochter is een enorm haantje de voorste, zelfs op een visite met alleen volwassenen heeft ze het hoogste woord en ze praat onophoudelijk tegen zo'n beetje iedereen.

Heet jouw dochter F.enne? Verlegen - Pagina 2 394967

Hier dus precies hetzelfde als bij Tuinstoel. Wij verwachtten daarom ook echt rustige, verlegen kinderen te krijgen (mijn man was als kind helemaal dodelijk verlegen), maar niets is minder waar.

Eerlijk gezegd lijkt het me af en toe wel prettig als je kind een beetje verlegen is aangelegd. Aan de andere kant snap ik ook dat je als je moeder je kind wil stimuleren wat meer contact buiten de eigen, veilige kring te zoeken. Maar ik denk dat ik zoveel mogelijk zou laten merken dat je er voor hem bent in dat soort situaties, zoals je dat nu ook doet dus.

Yrsa is ook heel erg sociaal, terwijl wij dat eigenlijk helemaal niet zijn, maar ik ben er eigenlijk wel blij om.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 22:03

Susan schreef:quote]

Yrsa is ook heel erg sociaal, terwijl wij dat eigenlijk helemaal niet zijn, maar ik ben er eigenlijk wel blij om.

O, maar ik ben ook heel blij met haar sociale karakter. Ze is innemend en een leiderstype, ik denk dat dat heel prettig is voor haar! Ik denk wel dat het wat vermoeiender is, zo'n wervelwind/kletskous, zonder een minuut van rust in haar kont. In die zin lijkt het me weleens een lekker, een rustig/verlegen kind.

Gast
Gast

Bericht  Twellie do 10 mei 2012 - 22:34

Minneke schreef:
Tuinstoel schreef:Ik was zelf als kind heel erg terughoudend, verlegen en rustig. Mijn dochter is een enorm haantje de voorste, zelfs op een visite met alleen volwassenen heeft ze het hoogste woord en ze praat onophoudelijk tegen zo'n beetje iedereen.

Heet jouw dochter F.enne? Verlegen - Pagina 2 394967

Hier dus precies hetzelfde als bij Tuinstoel. Wij verwachtten daarom ook echt rustige, verlegen kinderen te krijgen (mijn man was als kind helemaal dodelijk verlegen), maar niets is minder waar.

Eerlijk gezegd lijkt het me af en toe wel prettig als je kind een beetje verlegen is aangelegd. Aan de andere kant snap ik ook dat je als je moeder je kind wil stimuleren wat meer contact buiten de eigen, veilige kring te zoeken. Maar ik denk dat ik zoveel mogelijk zou laten merken dat je er voor hem bent in dat soort situaties, zoals je dat nu ook doet dus.

Nee, maar een eventueel volgende dochter misschien wel want het is momenteel mijn nummer één meisjesnaam smile.

Mijn vriend was ook altijd heel rustig en verlegen en nog steeds eigenlijk wel. Hier dus ook geen idee waar het extraverte karakter vandaan komt!
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 22:45

Minneke schreef:
Susan schreef:quote]

O, maar ik ben ook heel blij met haar sociale karakter. Ze is innemend en een leiderstype, ik denk dat dat heel prettig is voor haar! Ik denk wel dat het wat vermoeiender is, zo'n wervelwind/kletskous, zonder een minuut van rust in haar kont. In die zin lijkt het me weleens een lekker, een rustig/verlegen kind.
Nouja, zo rustig en verlegen als onze dochter ergens anders is, zo druk en actief is ze thuis. Daar staat haar kwebbel ook geen tien sec stil en rent ze de benen onder haar lichaam vandaan:p

Laatst aangepast door Rejoy. op do 10 mei 2012 - 23:45; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Filoria do 10 mei 2012 - 23:30

Dat heb ik ook Rejoy! Het lijkt wel alsof Tomas thuis in moet halen: dan kletst hij de hele dag de oren van mijn hoofd en wil hij continu rennen en springen.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  May do 10 mei 2012 - 23:54

Ik heb dan zelf geen kinderen, maar was als kind wel heel verlegen. Ik mocht van mijn moeder altijd bij haar zitten tot ik mijn moment had gevonden om te spelen. Hoe minder mensen om mij heen mij pushten hoe sneller ik op het punt van spelen ik was. Mijn moeder maakte de mensen ook altijd wel duidelijk dat ze mij niet moesten pushen en in het begin zo min mogelijk aandacht aan mij moesten besteden. Dan kwam vanzelf het moment wel dat ik los kwam. Ik heb dat altijd als heel prettig ervaren.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Kat1980 vr 11 mei 2012 - 1:01

Filoria schreef:Bij Tomas helpt het KDV helaas ook niet, daar gaat hij ook sinds zijn babytijd 2 dagen per week naar toe. Het wennen daar was ook naar trouwens. Zowel bij de babygroep als de peutergroep heeft hij er een half jaar over gedaan. Met veel huilen bij het weggaan Cry Hoe ging dat bij jullie?

Qua omgaan met een verlegen kind als je op bezoek bij anderen bent doe ik hetzelfde als jullie: beetje op schoot nemen, aanmoedigen om te spelen, maar het accepteren als hij toch liever toe wil kijken.

Ik vraag me wel eens af hoe mensen op zo'n moment naar mij kijken. Geef ik teveel toe, of is het juist goed dat ik hem lekker bij me neem? En vooral: wat is het beste voor Tomas? Pff niet makkelijk...

Hoe waren jullie zelf als kind trouwens? Ik was een enorme stuiterbal die zelfs in een treinritje van 30 minuten vriendinnetjes wist te maken onderweg Verlegen - Pagina 2 394967 Ik herken mezelf dus ook helemaal niet in Tomas' terughoudendheid.

Hier precies hetzelfde bij J, een echt de kat uit de boom kijk type.
Ook hij heeft heel erg moeten wennen op het kdv. Ging er heen vanaf 8 maanden en is eigenlijk de laatste 3 maanden pas een beetje los gekomen daar. Daarvoor was hij wel altijd leuk aan het spelen, je zag wel dat hij het naar zijn zin had, maar hij zei gewoon niet zo veel. Terwijl hij thuis juist de oren van je kop praat!

Als we ergens zijn, blijft hij meestal ook wel bij 1 van ons hangen. Het scheelt wel als er andere kindjes zijn, dan komt hij makkelijker los en is hij makkelijker aan te moedigen om te gaan spelen.

Ik was vroeger ook een verlegen meisje en ben nu nog steeds niet haantje de voorste. Wat dat betreft lijkt J dus wel op mij.
T daarentegen is het tegenovergestelde. Begint altijd tegen vreemde mensen te 'kletsen' en te lachen. Die is dus weer meer zijn papa qua karakter.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud