Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Verlegen

+8
Twellie
pindaatje
Océane
Happydobby
Mirror
Annemie
Liadan
Filoria
12 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Verlegen Empty Verlegen

Bericht  Filoria wo 9 mei 2012 - 23:18

Tomas is een echte de-kat-uit-de-boom-kijker. Als we ergens zijn waar hij nog nooit geweest is, zit hij het eerste uur bij mij op schoot. En maar stil zitten kijken. Tegen de tijd dat hij een beetje loskomt gaan we meestal alweer naar huis.

Zijn er andere mama's met verlegen / afwachtende / aanhankelijke kindjes? Hoe gaan jullie hiermee om? Hebben jullie tips, bijvoorbeeld om een verjaardag te overleven zonder steeds je kind aan je been te hebben hangen? Dan hoor ik ze graag!
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Verlegen Empty Re: Verlegen

Bericht  Gast wo 9 mei 2012 - 23:51

onze dochter is ook ontzettend verlegen. Laatst nog op de verjaardag van L. van jolicious, ze heeft de eerste 2 uur bij mij op schoot gezeten en het laatste half uurtje durfde ze te gaan spelen. En er waren kindjes die ze meerdere keren per week ziet.

zaterdag nog een meeting van een ander forum gehad, ze heeft ook de hele middag bij mij op schoot gezeten en 2x 10 minuten naast me op de grond gespeeld.

Ik heb er geen last van dat ze bij mij op schoot zit, dus ik laat haar lekker zitten als ze daar behoefte aan heeft. Als ze er klaar voor is om te gaan spelen, dan gaat ze vanzelf wel. Het liefst zou ze willen dat ik de hele middag aan haar hand mee loop en naast haar ga zitten als ze gaat spelen, maar dat doe ik niet. Ik wil best even mee op wat op te halen, maar de hele middag heen en weer lopen ga ik niet doen. Dan is het: of bij mij blijven zitten (spelen) of alleen gaan spelen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verlegen Empty Re: Verlegen

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 0:00

Rejoy. schreef:onze dochter is ook ontzettend verlegen. Laatst nog op de verjaardag van L. van jolicious, ze heeft de eerste 2 uur bij mij op schoot gezeten en het laatste half uurtje durfde ze te gaan spelen. En er waren kindjes die ze meerdere keren per week ziet.

zaterdag nog een meeting van een ander forum gehad, ze heeft ook de hele middag bij mij op schoot gezeten en 2x 10 minuten naast me op de grond gespeeld.

Ik heb er geen last van dat ze bij mij op schoot zit, dus ik laat haar lekker zitten als ze daar behoefte aan heeft. Als ze er klaar voor is om te gaan spelen, dan gaat ze vanzelf wel. Het liefst zou ze willen dat ik de hele middag aan haar hand mee loop en naast haar ga zitten als ze gaat spelen, maar dat doe ik niet. Ik wil best even mee op wat op te halen, maar de hele middag heen en weer lopen ga ik niet doen. Dan is het: of bij mij blijven zitten (spelen) of alleen gaan spelen.

Rejoy, puur interesse hoor, maar hoe denk je dat te gaan doen als je er nog een baby bij hebt? Dan kan ze natuurlijk niet meer continu op schoot.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verlegen Empty Re: Verlegen

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 0:02

Parel schreef:
Rejoy. schreef:onze dochter is ook ontzettend verlegen. Laatst nog op de verjaardag van L. van jolicious, ze heeft de eerste 2 uur bij mij op schoot gezeten en het laatste half uurtje durfde ze te gaan spelen. En er waren kindjes die ze meerdere keren per week ziet.

zaterdag nog een meeting van een ander forum gehad, ze heeft ook de hele middag bij mij op schoot gezeten en 2x 10 minuten naast me op de grond gespeeld.

Ik heb er geen last van dat ze bij mij op schoot zit, dus ik laat haar lekker zitten als ze daar behoefte aan heeft. Als ze er klaar voor is om te gaan spelen, dan gaat ze vanzelf wel. Het liefst zou ze willen dat ik de hele middag aan haar hand mee loop en naast haar ga zitten als ze gaat spelen, maar dat doe ik niet. Ik wil best even mee op wat op te halen, maar de hele middag heen en weer lopen ga ik niet doen. Dan is het: of bij mij blijven zitten (spelen) of alleen gaan spelen.

Rejoy, puur interesse hoor, maar hoe denk je dat te gaan doen als je er nog een baby bij hebt? Dan kan ze natuurlijk niet meer continu op schoot.

baby in de doek, kind op schoot. Probleem opgelost :cheering:

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verlegen Empty Re: Verlegen

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 0:03

Hier is J een beetje verlegen, maar S totaal niet. S sjanst met iedereen Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verlegen Empty Re: Verlegen

Bericht  Liadan do 10 mei 2012 - 0:03

Onze dochter was altijd heel verlegen totdat ze ongeveer 2,5 jaar was, daarna was het opeens een stuk minder.
Als we ergens zijn waar andere kinderen zijn, dan zit ze meestal even bij mij en gaat daarna spelen.
Ze is nog wel vaak verlegen naar volwassenen toe en dan vooral als ze dichtbij komen, vanaf een afstandje praat ze er regelmatig ook wel weer gewoon mee.
Als ze bij ons op schoot wil zitten als we ergens zijn dan vinden we dat geen probleem.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verlegen Empty Re: Verlegen

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 0:09

Rejoy. schreef:
Parel schreef:
Rejoy. schreef:onze dochter is ook ontzettend verlegen. Laatst nog op de verjaardag van L. van jolicious, ze heeft de eerste 2 uur bij mij op schoot gezeten en het laatste half uurtje durfde ze te gaan spelen. En er waren kindjes die ze meerdere keren per week ziet.

zaterdag nog een meeting van een ander forum gehad, ze heeft ook de hele middag bij mij op schoot gezeten en 2x 10 minuten naast me op de grond gespeeld.

Ik heb er geen last van dat ze bij mij op schoot zit, dus ik laat haar lekker zitten als ze daar behoefte aan heeft. Als ze er klaar voor is om te gaan spelen, dan gaat ze vanzelf wel. Het liefst zou ze willen dat ik de hele middag aan haar hand mee loop en naast haar ga zitten als ze gaat spelen, maar dat doe ik niet. Ik wil best even mee op wat op te halen, maar de hele middag heen en weer lopen ga ik niet doen. Dan is het: of bij mij blijven zitten (spelen) of alleen gaan spelen.

Rejoy, puur interesse hoor, maar hoe denk je dat te gaan doen als je er nog een baby bij hebt? Dan kan ze natuurlijk niet meer continu op schoot.

baby in de doek, kind op schoot. Probleem opgelost Verlegen 281626781

Ja maar die baby in de doek zit toch ook al een stuk op schoot zeg maar? Ik ben echt een doeken-analfabeet hoor, maar als het kan dan kan het!

Ik wist trouwens al precies dat je het zo ging doen haha, dus waarom ik het vroeg weet ik ook niet, maar ben benieuwd hoe het zich in de praktijk uitwijst!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verlegen Empty Re: Verlegen

Bericht  Liadan do 10 mei 2012 - 0:10

Bij mij passen er makkelijk 2 kinderen op schoot, elk op 1 been smile .

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verlegen Empty Re: Verlegen

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 0:12

Ik heb ze ook regelmatig samen op schoot hoor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verlegen Empty Re: Verlegen

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 0:14

Parel schreef:
Rejoy. schreef:
Parel schreef:
Rejoy. schreef:onze dochter is ook ontzettend verlegen. Laatst nog op de verjaardag van L. van jolicious, ze heeft de eerste 2 uur bij mij op schoot gezeten en het laatste half uurtje durfde ze te gaan spelen. En er waren kindjes die ze meerdere keren per week ziet.

zaterdag nog een meeting van een ander forum gehad, ze heeft ook de hele middag bij mij op schoot gezeten en 2x 10 minuten naast me op de grond gespeeld.

Ik heb er geen last van dat ze bij mij op schoot zit, dus ik laat haar lekker zitten als ze daar behoefte aan heeft. Als ze er klaar voor is om te gaan spelen, dan gaat ze vanzelf wel. Het liefst zou ze willen dat ik de hele middag aan haar hand mee loop en naast haar ga zitten als ze gaat spelen, maar dat doe ik niet. Ik wil best even mee op wat op te halen, maar de hele middag heen en weer lopen ga ik niet doen. Dan is het: of bij mij blijven zitten (spelen) of alleen gaan spelen.

Rejoy, puur interesse hoor, maar hoe denk je dat te gaan doen als je er nog een baby bij hebt? Dan kan ze natuurlijk niet meer continu op schoot.

baby in de doek, kind op schoot. Probleem opgelost Verlegen 281626781

Ja maar die baby in de doek zit toch ook al een stuk op schoot zeg maar? Ik ben echt een doeken-analfabeet hoor, maar als het kan dan kan het!

Ik wist trouwens al precies dat je het zo ging doen haha, dus waarom ik het vroeg weet ik ook niet, maar ben benieuwd hoe het zich in de praktijk uitwijst!

baby kan ook in de doek op de rug hèWink En ik zie wel hoe we dat op gaan lossen, ik heb inderdaad twee benen, dus daar passen vast twee kinderen op. Lost zich vanzelf wel op denk ik!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verlegen Empty Re: Verlegen

Bericht  Filoria do 10 mei 2012 - 0:35

Maar doen jullie iets om je kinderen aan te moedigen om er zelf op uit te gaan?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Verlegen Empty Re: Verlegen

Bericht  Annemie do 10 mei 2012 - 0:39

Mijn zoontje is ook heel verlegen als we ergens zijn en idd net als we weg willen gaan, dan begint hij een beetje los te komen.. Als ik met hem in de supermarkt ben ofzo, dan lacht en zwaait hij naar iedereen en is hij totaal niet verlegen... Ik weet ook niet hoe ik hem aan kan moedigen.. ik laat hem altijd wel gewoon bij me zitten tot hij een beetje loskomt, of ik ga met hem op de grond zitten...
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verlegen Empty Re: Verlegen

Bericht  Mirror do 10 mei 2012 - 0:40

Onze oudste (nu 3 jaar en 2 maanden) is ook zo verlegen en kat-uit-de-boom-kijkerig. Ook sinds zijn 2,5 jaar is hij sneller gewend. Sinds die leeftijd gaat hij ook 2 dagen naar het kdv en daardoor gaat het nu ook een stuk makkelijker. Als ik ergens kom en ik merk dat J. verlegen wordt, dan zeg ik tegen iedereen 'laat hem maar even'.. gewoon lekker zitten, wat drinken en op een gegeven moment ga ik met hem naar het speelgoed bijvoorbeeld. Even meespelen en dan gaat hij wel spelen en zo niet, dan niet. Wij hebben een periode gehad dat het heel erg was, dat hij echt ging huilen bij sommige mensen. Gelukkig is dat nu voorbij.
Mirror
Mirror
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 194
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Verlegen Empty Re: Verlegen

Bericht  Liadan do 10 mei 2012 - 0:42

Ik probeer(de) haar na een tijdje wel even op gang te helpen met gaan spelen. Dan ging ik met haar mee, maar vaak wilde ze dan toch liever bij mij zitten.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verlegen Empty Re: Verlegen

Bericht  Happydobby do 10 mei 2012 - 0:45

M. is de gangmaker op elk feest Very Happy Kijkt ongeveer 15 minuten rond op mijn schoot en daarna gaat hij spelen of bij iemand anders op schoot. Misschien komt de eenkennigheidsfase nog,

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verlegen Empty Re: Verlegen

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 0:46

Filoria schreef:Maar doen jullie iets om je kinderen aan te moedigen om er zelf op uit te gaan?

ik vraag haar wel eens of ze met een ander kindje wil spelen, maar als ze nee zegt, dan laat ik haar. Soms pak ik ook wel eens wat speelgoed zodat ze eerst bij mij kan spelen. Af en toe gaat ze vanuit daar ook met de rest spelen, maar meestal blijft ze bij me.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verlegen Empty Re: Verlegen

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 0:56

S. is totaal niet verlegen ! Hij vind het overal leuk, speelt met andere kindjes en hij loopt naar iedereen toe.
Maargoed dat is ook niet altijd de bedoeling Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verlegen Empty Re: Verlegen

Bericht  Océane do 10 mei 2012 - 1:24

Rejoy. schreef:
Filoria schreef:Maar doen jullie iets om je kinderen aan te moedigen om er zelf op uit te gaan?

ik vraag haar wel eens of ze met een ander kindje wil spelen, maar als ze nee zegt, dan laat ik haar. Soms pak ik ook wel eens wat speelgoed zodat ze eerst bij mij kan spelen. Af en toe gaat ze vanuit daar ook met de rest spelen, maar meestal blijft ze bij me.

Onze dochter is ook best verlegen, het eerst half uur plakt ze aan me vast/zit ze op schoot. Ik doe dan hetzelfde als Rejoy, meestal komt ze dan wel los en na nog een half uur rent en vliegt ze ook door de woning heen net als de andere kindjes.
Océane
Océane
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 891
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verlegen Empty Re: Verlegen

Bericht  pindaatje do 10 mei 2012 - 1:34

Mirror schreef:Onze oudste (nu 3 jaar en 2 maanden) is ook zo verlegen en kat-uit-de-boom-kijkerig. Ook sinds zijn 2,5 jaar is hij sneller gewend. Sinds die leeftijd gaat hij ook 2 dagen naar het kdv en daardoor gaat het nu ook een stuk makkelijker. Als ik ergens kom en ik merk dat J. verlegen wordt, dan zeg ik tegen iedereen 'laat hem maar even'.. gewoon lekker zitten, wat drinken en op een gegeven moment ga ik met hem naar het speelgoed bijvoorbeeld. Even meespelen en dan gaat hij wel spelen en zo niet, dan niet. Wij hebben een periode gehad dat het heel erg was, dat hij echt ging huilen bij sommige mensen. Gelukkig is dat nu voorbij.

Hier gaat het met onze oudste (2,5 jaar) ook precies zo...
Alleen zij zit al van baby af aan 2 dagen pw op het dagverblijf, en dat helpt bij haar in dat opzicht niet..

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verlegen Empty Re: Verlegen

Bericht  Filoria do 10 mei 2012 - 6:39

Bij Tomas helpt het KDV helaas ook niet, daar gaat hij ook sinds zijn babytijd 2 dagen per week naar toe. Het wennen daar was ook naar trouwens. Zowel bij de babygroep als de peutergroep heeft hij er een half jaar over gedaan. Met veel huilen bij het weggaan Cry Hoe ging dat bij jullie?

Qua omgaan met een verlegen kind als je op bezoek bij anderen bent doe ik hetzelfde als jullie: beetje op schoot nemen, aanmoedigen om te spelen, maar het accepteren als hij toch liever toe wil kijken.

Ik vraag me wel eens af hoe mensen op zo'n moment naar mij kijken. Geef ik teveel toe, of is het juist goed dat ik hem lekker bij me neem? En vooral: wat is het beste voor Tomas? Pff niet makkelijk...


Hoe waren jullie zelf als kind trouwens? Ik was een enorme stuiterbal die zelfs in een treinritje van 30 minuten vriendinnetjes wist te maken onderweg Verlegen 394967 Ik herken mezelf dus ook helemaal niet in Tomas' terughoudendheid.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Verlegen Empty Re: Verlegen

Bericht  Twellie do 10 mei 2012 - 11:08

Ik was zelf als kind heel erg terughoudend, verlegen en rustig. Mijn dochter is een enorm haantje de voorste, zelfs op een visite met alleen volwassenen heeft ze het hoogste woord en ze praat onophoudelijk tegen zo'n beetje iedereen.

Ik denk niet dat je teveel toegeeft bij je zoon: het is gewoon waar hij op dat moment behoefte aan heeft. Hij voelt zich gewoon veilig bij jou en die verlegenheid zal vanzelf wel minder worden met de jaren. Over een paar jaar zal hij heus geen visite meer op jouw schoot willen doorbrengen Verlegen 561177 .
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Verlegen Empty Re: Verlegen

Bericht  loesje do 10 mei 2012 - 19:23

Annemie schreef:Mijn zoontje is ook heel verlegen als we ergens zijn en idd net als we weg willen gaan, dan begint hij een beetje los te komen.. Als ik met hem in de supermarkt ben ofzo, dan lacht en zwaait hij naar iedereen en is hij totaal niet verlegen... Ik weet ook niet hoe ik hem aan kan moedigen.. ik laat hem altijd wel gewoon bij me zitten tot hij een beetje loskomt, of ik ga met hem op de grond zitten...

grappig, zo is alex precies zo.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Verlegen Empty Re: Verlegen

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 19:32

Tuinstoel schreef:Ik was zelf als kind heel erg terughoudend, verlegen en rustig. Mijn dochter is een enorm haantje de voorste, zelfs op een visite met alleen volwassenen heeft ze het hoogste woord en ze praat onophoudelijk tegen zo'n beetje iedereen.

Heet jouw dochter F.enne? Verlegen 394967

Hier dus precies hetzelfde als bij Tuinstoel. Wij verwachtten daarom ook echt rustige, verlegen kinderen te krijgen (mijn man was als kind helemaal dodelijk verlegen), maar niets is minder waar.

Eerlijk gezegd lijkt het me af en toe wel prettig als je kind een beetje verlegen is aangelegd. Aan de andere kant snap ik ook dat je als je moeder je kind wil stimuleren wat meer contact buiten de eigen, veilige kring te zoeken. Maar ik denk dat ik zoveel mogelijk zou laten merken dat je er voor hem bent in dat soort situaties, zoals je dat nu ook doet dus.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verlegen Empty Re: Verlegen

Bericht  Gast do 10 mei 2012 - 20:08

Minneke schreef:
Tuinstoel schreef:Ik was zelf als kind heel erg terughoudend, verlegen en rustig. Mijn dochter is een enorm haantje de voorste, zelfs op een visite met alleen volwassenen heeft ze het hoogste woord en ze praat onophoudelijk tegen zo'n beetje iedereen.

Heet jouw dochter F.enne? Verlegen 394967

Hier dus precies hetzelfde als bij Tuinstoel. Wij verwachtten daarom ook echt rustige, verlegen kinderen te krijgen (mijn man was als kind helemaal dodelijk verlegen), maar niets is minder waar.

Eerlijk gezegd lijkt het me af en toe wel prettig als je kind een beetje verlegen is aangelegd. Aan de andere kant snap ik ook dat je als je moeder je kind wil stimuleren wat meer contact buiten de eigen, veilige kring te zoeken. Maar ik denk dat ik zoveel mogelijk zou laten merken dat je er voor hem bent in dat soort situaties, zoals je dat nu ook doet dus.

Dat zou ik soms ook weleens willen...
H. is in staat om met Jan en Alleman mee te gaan omdat ze voor niemand bang of verlegen is.
Dat maakt me soms wel eens angstig dat ze zo makkelijk op mensen afstapt, tegen ze praat en dus ook zo met ze mee zou lopen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verlegen Empty Re: Verlegen

Bericht  Filoria do 10 mei 2012 - 20:19

Die angst lijkt me ook niet fijn inderdaad! En je zal sowieso wel drukker zijn met zo'n wervelwind als kind.

Doe mij voor nummer 2 maar de gulden middenweg Verlegen 561177
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Verlegen Empty Re: Verlegen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum