Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

autostoel

+8
PiP
Susan
Makamba
Thunder
Parisienne
Flemy
meisjesmama
Tania
12 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

autostoel - Pagina 2 Empty Re: autostoel

Bericht  Mom-Of-3 di 18 jan 2011 - 3:12

De oudste ging met 8 maanden uit de maxi cosi,hij paste er nog wel in maar het kwam meer omdat we met de auto op vakantie gingen en we het sneu vonden als hij de hele rit tegen de achterbank moest kijken. We zijn toen wel naar een babyzaak gegaan en hebben hem daar in verschillende stoelen gezet om te kijken waar hij goed in zat, want zoals voor de tobi en de priori daar was hij nog te klein voor dus hebben we er 1 genomen waar hij goed in zat. Anders hadden we hem uiteraard nog wel in de maxi cosi gelaten.

De jonste is bijna 9 maanden en is nu 9005 gram en 72cm en past nog steeds in de maxi cosi en we laten haar daar nog zo lang mogelijk in maar ook omdat de oudste nog niet in een andere stoel kan en om voor dat eventjes nog een stoel te kopen vinden we ook zonde.

Mom-Of-3
Prater
Prater

Aantal berichten : 712
Punten : 766
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  PiP di 18 jan 2011 - 3:30

En deze dan? http://www.hema.nl/images/products/_generated/4/autostoel__baby-41704130-Big.jpg
Geen hele dure en die kan nu ook al. Ik heb hem alleen nog nooit in het echt bekeken.
Hij is vanaf 0 maand, ga er dan dus eigenlijk wel vanuit dat hij evt. flink plat moet kunnen.
Hij is 85,- en zie ze regelmatig in de folder staan of dat de Hema stickers met korting heeft.

Ik zou zelf niet snel voor een Hema of Formido stoel gaan, maar volgens mij hebben best veel die van de Hema.
Zal dus best wel goed zijn.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gast di 18 jan 2011 - 3:35

Die kwamen niet goed uit de test.

Gast
Gast

Bericht  Bruintje Beer di 18 jan 2011 - 5:03

Hier ging ze in de tussenstoel(Romer king) toen ze 10 maanden was en toen woog bij lange na niet 9 kilo maar ze is wel lang. In de Romer king zit je best stevig.

Die grote stoel zou ik wel kopen als ze 3 jaar is en haar broertje/zusje in de tussenstoel gaan. Maar daarvoor vindt ik haar nu nog te klein
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Liadan di 18 jan 2011 - 7:15

Wat pasten sommige kinderen al vroeg niet meer in de maxicosi! Yara heeft er tot 18 maanden nog af en toe ingezeten (als we met een andere auto gingen dan die van ons, ze paste er toen nog makkelijk in. Nu gaat het sinds een paar maanden niet meer omdat ze er met haar hoofd bovenuit komt.
Yara ging met 12 maanden in de maxicosi Tobi, ze paste toen dus nog wel in de maxicosi maar dat was steeds drama. Ze was toen alleen ook nog geen 9 kilo (maar 8,7).
Haar benen staken trouwens ook wel een eind uit, maar dat is niet erg, als het hoofd er maar niet bovenuit steekt.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Gast di 18 jan 2011 - 7:33

Snoepy87 schreef:Die kwamen niet goed uit de test.

idd die doorgroeistoelen van de Hema niet. Die babystoelen geloof ik wel.

Hier past onze dochter ook nog in de maxicosi, met 16 maanden. Ze zit sinds ruim drie maanden in de vervolgstoel, toen was ze nog geen 9 kilo maar kon wel goed zitten en was ook wel toe aan een grotere stoel.

Gast
Gast

Bericht  PiP di 18 jan 2011 - 8:06

Ik had het ook over de baby stoel (0 tot 4 jaar).
De Hema stoelen heb ik nooit vergeleken, zou dus ook niet weten of hij goed uit de test komt.
Maar dacht me te herinneren dat meerdere deze hadden hier.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Flemy di 18 jan 2011 - 8:56

Hazeltje schreef:Onze dochter is met ongeveer 9 maanden in de autoestoel gegaan.
De Maxi Cosi Priori.

Onze dochter is extreem lang voor haar leeftijd en zat toen echt opgevouwen in de maxi cosi.
Haar hoofd kwam er een stukje bovenuit en haar benen lagen bijna in kleermakerszit.
Daar kwam bij dat ze het uitgilde in de MC.

Ik zou in elk geval wel voor een tussenstoel gaan.
Daar zitten/liggen ze toch nog beter in en hebben ze meer ondersteuning.

Mag ik vragen hoe lang jouw dochter is dan?
Onze oudste is namelijk ook erg lang, ze steekt met kop en schouders boven leeftijdsgenootjes uit.
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552

Bericht  Gast di 18 jan 2011 - 9:23

Flemy schreef:
Hazeltje schreef:Onze dochter is met ongeveer 9 maanden in de autoestoel gegaan.
De Maxi Cosi Priori.

Onze dochter is extreem lang voor haar leeftijd en zat toen echt opgevouwen in de maxi cosi.
Haar hoofd kwam er een stukje bovenuit en haar benen lagen bijna in kleermakerszit.

Onze oudste is namelijk ook erg lang, ze steekt met kop en schouders boven leeftijdsgenootjes uit.

Ze is nu 77cm en dat is gemeten met kromme benen dus waarschijnlijk is ze nog iets langer.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 18 jan 2011 - 19:48

meisjesmama schreef:
FoolishSam schreef:Ons zoontje zit vanaf vandaag (6 1/2 maand) in de maxi cosi priori, hij paste met zijn winterjas aan echt niet meer in de maxi cosi cabriofix!
Sorry als ik me er mee bemoei maar zit hij al los dan? En is hij boven de 9 kilo? Er word niets voor niets gezegd dat je tot 9 maanden moet wachten ivm met het nekje van je kindje. Als jij nu een ongeluk krijgt met de auto kan hij dat met zijn nek nooit opvangen.

Haha ik wist dat ik er comentaar op zou krijgen Wink Hij zit nog niet los nee, kan alleen zitten met hulp, en ja hij is boven de 9 kilo! En sja, als je een ongeluk krijgt kan het inderdaad gevaarlijk zijn, dus extra oppassen maar, liever in een iets grotere autostoel dan dat ik 'm op schoot moet nemen of iets? Hij past er dus echt niet meer in Wink of ik moet 'm in de kou laten zitten smile

Gast
Gast

Bericht  TukTuk di 18 jan 2011 - 20:09

FoolishSam schreef:
meisjesmama schreef:
FoolishSam schreef:Ons zoontje zit vanaf vandaag (6 1/2 maand) in de maxi cosi priori, hij paste met zijn winterjas aan echt niet meer in de maxi cosi cabriofix!
Sorry als ik me er mee bemoei maar zit hij al los dan? En is hij boven de 9 kilo? Er word niets voor niets gezegd dat je tot 9 maanden moet wachten ivm met het nekje van je kindje. Als jij nu een ongeluk krijgt met de auto kan hij dat met zijn nek nooit opvangen.

Haha ik wist dat ik er comentaar op zou krijgen Wink Hij zit nog niet los nee, kan alleen zitten met hulp, en ja hij is boven de 9 kilo! En sja, als je een ongeluk krijgt kan het inderdaad gevaarlijk zijn, dus extra oppassen maar, liever in een iets grotere autostoel dan dat ik 'm op schoot moet nemen of iets? Hij past er dus echt niet meer in Wink of ik moet 'm in de kou laten zitten smile

En ipv een jas een dekentje? Is dat geen optie? Want het is idd heel slecht voor het ruggetje en het nekje, en de ontwikkeling er van.. Plus dat het inderdaad in geval van een ongeluk erg gevaarlijk kan zijn.. Of Alleen al plotseling moeten remmen, dan kan er al een klap op het nekje komen, wat je kindje zelf nu totaal nog niet kan opvangen..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Tania di 18 jan 2011 - 20:45

AngelNyn schreef:
FoolishSam schreef:
meisjesmama schreef:

En ipv een jas een dekentje? Is dat geen optie? Want het is idd heel slecht voor het ruggetje en het nekje, en de ontwikkeling er van.. Plus dat het inderdaad in geval van een ongeluk erg gevaarlijk kan zijn.. Of Alleen al plotseling moeten remmen, dan kan er al een klap op het nekje komen, wat je kindje zelf nu totaal nog niet kan opvangen..

Wij gebruiken ook een dekentje of de voetenzak in plaats van zijn jas in de auto inderdaad.
Hoe lang is je zoontje dan? Als mij zoontje echt niet meer had gepast met 6 maanden had ik in ieder geval een groep 1 stoeltje gekocht dat nog tegen de richting in kan. Dat is dan in ieder geval nog een stuk beter voor z'n nekje als je hard moet remmen.
Het verschilt wel heel erg zeg, de 1 past er niet meer in met 6 maanden en de ander past gewoon nog met 18 maanden.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  meisjesmama di 18 jan 2011 - 21:31

ik ben ook erg benieuwd hoe lang hij is. Want mijn dochter is ook net over en weegt nu 10,8 kilo en had nog een kleine cm over. Ik deed het dus ook met een deken ipv een jas. Veiligheid gaat toch voor alles dan had ik hem ook wat Tania zegt een stoel gekocht die je achteruit kan. Het is goed bedoelde commentaar want jou zoontje kan het nog niet zeggen.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861

Bericht  Flemy wo 19 jan 2011 - 1:47

Hazeltje schreef:
Flemy schreef:
De Maxi Cosi Priori.

Ze is nu 77cm en dat is gemeten met kromme benen dus waarschijnlijk is ze nog iets langer.

Zelfde als mijn dochter op die leeftijd. Op zich niet extreem lang dan toch? :P
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Bericht  Susan wo 19 jan 2011 - 1:52

Hoe lang is jouw dochter nu dan?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Flemy wo 19 jan 2011 - 4:10

Twee maanden geleden was ze 102cm., maar inmiddels wel weer langer.
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Bericht  meisjesmama wo 19 jan 2011 - 4:35

Flemy schreef:Twee maanden geleden was ze 102cm., maar inmiddels wel weer langer.
Wauw ik zou willen dat mijn meisje wat langer zou zijn.. die is ongeveer 95 cm..
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud