Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

autostoel

+8
PiP
Susan
Makamba
Thunder
Parisienne
Flemy
meisjesmama
Tania
12 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

autostoel Empty autostoel

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 8:39

Wij moeten binnenkort een autostoel hebben omdat Y. zo langzamerhand een beetje uit de maxicosi aan het groeien is. Nu zag ik er eentje in het krantje staan van de formido voor 49.99, maar deze is voor 1 tot 12 jaar, maar wel voor een gewicht van 9 tot 36 kg. Tegen de tijd dat Y. een maand of 6/7 is en uit de maxicosi is gegroeid zal ze wel rond de 9 kg zitten (ze weegt nu al ruim 8kg). Denken jullie dat zo'n stoel geschikt is of moeten we toch voor zo'n tussenstoel gaan die van 9mnd tot 4 jaar is (9 tot 18 kg) en dan later alsnog zo'n grote stoel kopen? Ik vind het namelijk nogal een kostbare aangelegenheid, dus als die eerste stoel geschikt is, zijn we direct klaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

autostoel Empty Re: autostoel

Bericht  Tania ma 17 jan 2011 - 8:44

Wij hebben een maxi cosi tobi. Ik vind het een goede degelijke stoel en hij kwam ook goed uit de test van de consumentenbond en anwb. Welke stoel je wil is natuurlijk heel persoonlijk, op zich zijn alle stoeltjes gekeurd dus echt hele onveilige stoeltjes zullen er niet tussen zitten mag je aannemen.

Maar hoe lang is je dochtertje dan? Want 6 maanden is wel erg jong voor de vervolgstoel. Wij hebben ook een flinke jongen maar hij kan nog in de maxi cosi. Boven de 9 kilo mogen ze nog gewoon in de maxi cosi als ze maar niet met hun hoofdje boven het stoeltje uitkomen. Het is het veiligste om ze zo lang het kan in de maxi cosi te houden.

Edit: Ik zou je kindje niet in een stoel zetten vanaf 1 jaar, maar je hebt ook stoeltjes tot 12 jaar vanaf 9 maanden en daar zitten verkleiners bij enz dus ik neem aan dat dat dan past.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

autostoel Empty Re: autostoel

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 8:50

Nouja, ze hoeft nu nog niet direct naar een autostoel, maar maanden zal het niet meer duren, haar voetjes steken inmiddels over de onderkant en haar hoofdje komt bijna boven de bovenkant uit, nu zit ze nog wel goed tegen de achterkant aan, alleen wat sprietjes haar komen er boven uit zeg maar :P . We zijn aanbiedingen in de gaten aan het houden, zodat we er eentje in de aanbieding kunnen kopen.

Die gewichten vond ik alleen zo vreemd, wel allebei vanaf 9 kg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

autostoel Empty Re: autostoel

Bericht  meisjesmama ma 17 jan 2011 - 8:54

Ik zou voor een stoel vanaf 9 maanden gaan en niet die vanaf 1 jaar. Ik kan natuurlijk niet voor jullie beslissen maar ik vind 50 euro voor een stoel juist heel goedkoop. En hij zal vast de keurmerken hebben. Maar ik zou jullie meisjes wel langer in de maxi cosi vervoeren hoor. Of is ze zo lang? Het is helemaal niet goed voor haar nekje om dan al anders te vervoeren.
Mijn jongste heeft tot 73 cm en 10,5 kilo in de maxi cosi gezeten toen was ze 9 maanden. Terwijl ik dacht dat zij de 9 maanden ook niet zou redden.


* edit ik heb ook even gekeken maar daar kan je geen kindje van 9 maanden inzetten.


Laatst aangepast door meisjesmama op ma 17 jan 2011 - 9:07; in totaal 1 keer bewerkt
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

autostoel Empty Re: autostoel

Bericht  Flemy ma 17 jan 2011 - 9:00

Dat is wel erg snel dan zeg. Mijn oudste is ook altijd al groot geweest voor haar leeftijd en zij ging er met 9 maanden in. Dat vond ik al snel genoeg.

Ik heb even gekeken in de folder, maar mij lijkt die stoel echt nog niet geschikt onder een jaar.
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

autostoel Empty Re: autostoel

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 9:08

zoals ik al zei, ze hoeft ze morgen nog niet in een andere stoel, maar als er een goede aanbieding voorbij komt, dan halen we die stoel alvast. 50 euro vond ik ook een koopje voor zo'n autostoel, dus als ze daar wel in had gekund, dan waren we mooi goedkoop uit geweest. Maargoed, ik begrijp al wel dat we beter voor een tussenstoel kunnen gaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

autostoel Empty Re: autostoel

Bericht  Flemy ma 17 jan 2011 - 9:11

Omdat je in je openingspost zegt dat jullie bijna aan een andere stoel toe zijn, omdat Y er bijna uitgegroeid is, begreep ik dus dat ze er binnenkort in zou gaan. smile
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

autostoel Empty Re: autostoel

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 9:14

Wij hebben de doorgroeistoel van de hema. Onze oudste zit daar nu in, en we kunnen daar nog wel even mee vooruit.
Ze kunnen daar vanaf 9 kilo in, en daarna nog tot 12 jaar, je kunt nl. ook de rugleuning weghalen, zodat je alleen de verhoger nog hebt.
autostoel Autostoel_doorgroei-41704133-Big

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

autostoel Empty Re: autostoel

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 9:17

Zit net even die folder van formido te bekijken, en het is dus meer dezelfde stoel zie ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

autostoel Empty Re: autostoel

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 9:18

Flemy schreef:Omdat je in je openingspost zegt dat jullie bijna aan een andere stoel toe zijn, omdat Y er bijna uitgegroeid is, begreep ik dus dat ze er binnenkort in zou gaan. smile

binnenkort is een ruim begrip hèWink Voor mij was binnenkort met een maand of 2/3, maar binnenkort kan inderdaad ook binnen een paar weken zijn.

Ik vind die van de hema trouwens erg lijken op de van de formido. Is jullie jongste daar direct na de maxi-cosi ingegaan mamarosa?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

autostoel Empty Re: autostoel

Bericht  meisjesmama ma 17 jan 2011 - 9:23

Die stoel van de Hema hebben mijn ouders ook als reservestoe in huis mochten ze een keer E. moeten vervoeren. Maar ik zou mijn jongste er nu nog niet inzetten daar vind ik har nog te klein/jong voor.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

autostoel Empty Re: autostoel

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 9:27

Dromertje schreef:
Flemy schreef:Omdat je in je openingspost zegt dat jullie bijna aan een andere stoel toe zijn, omdat Y er bijna uitgegroeid is, begreep ik dus dat ze er binnenkort in zou gaan. smile

binnenkort is een ruim begrip hèWink Voor mij was binnenkort met een maand of 2/3, maar binnenkort kan inderdaad ook binnen een paar weken zijn.

Ik vind die van de hema trouwens erg lijken op de van de formido. Is jullie jongste daar direct na de maxi-cosi ingegaan mamarosa?

Nee, toen hadden we nog een andere, zo'n tussenstoel dus. We hebben de doorgroeistoel gekocht toen ons zoontje in het kleinere stoeltje moest, dan leek mij zo'n doorgroeistoel wel een goede aankoop, daar kun je dan lang mee vooruit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

autostoel Empty Re: autostoel

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 9:29

Deze hebben wij ook, daar zat ze eerst in, en nu ons zoontje, deze was ook iets van 50 euro dacht ik. Was een aanbieding.
autostoel Nania%20cosmo%20sp%20luxe%20shadow_1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

autostoel Empty Re: autostoel

Bericht  Parisienne ma 17 jan 2011 - 9:33

Ik zou inderdaad voor zo'n tussenstoel gaan. In die stoel van 1 t/m 12 jaar zitten ze helemaal rechtop volgens mij. Die andere stoelen kunnen vaak nog een beetje kantelen zodat het kindje nog wat platter ligt en niet gelijk rechtop zit. Dat lijkt me niet altijd goed voor een kindje van zo'n 7 maanden (wat Y. tegen die tijd misschien is). Die tussenstoel is gewoon comfortabeler voor die kleine kindjes vind ik. Vaak kunnen ze tot een jaar of 2,5/3 in die tussenstoel, daarna kan je weer overstappen op een andere.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

autostoel Empty Re: autostoel

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 10:50

Onze dochter is met ongeveer 9 maanden in de autoestoel gegaan.
De Maxi Cosi Priori.

Onze dochter is extreem lang voor haar leeftijd en zat toen echt opgevouwen in de maxi cosi.
Haar hoofd kwam er een stukje bovenuit en haar benen lagen bijna in kleermakerszit.
Daar kwam bij dat ze het uitgilde in de MC.

Ik zou in elk geval wel voor een tussenstoel gaan.
Daar zitten/liggen ze toch nog beter in en hebben ze meer ondersteuning.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

autostoel Empty Re: autostoel

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 19:44

Ik zou ook voor een tussenstoel gaan. En je kindje zo lang mogelijk in de maxi cosi houden.
Ons zoontje zit er nu nog in ( hij is 9,2 kilo en 73 cm) en als hij niet meer in de maxi past halen we een maxi cosi Tobi, die kwam heel goed uit de test. ( net als de romer king trouwens)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

autostoel Empty Re: autostoel

Bericht  Thunder ma 17 jan 2011 - 21:22

Mijn jongste kan nog steeds in een maxicosi, maar zit sinds hij 12 maanden is in een tussenstoel. Heel officieël gezien mag hij nog niet eens in een tussenstoel, hij is nog geen 9 kilo. De oudste zit op een verhoger met rugleuning.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

autostoel Empty Re: autostoel

Bericht  Makamba ma 17 jan 2011 - 22:28

Tania schreef:Wij hebben een maxi cosi tobi. Ik vind het een goede degelijke stoel en hij kwam ook goed uit de test van de consumentenbond en anwb. Welke stoel je wil is natuurlijk heel persoonlijk, op zich zijn alle stoeltjes gekeurd dus echt hele onveilige stoeltjes zullen er niet tussen zitten mag je aannemen.


Die stoel hadden wij ook. Helaas is de kleine meid er te groot voor geworden en hebben we andere stoelen moeten kopen. Toevallig hadden we dit keer het geluk dat we 2 stoelen konden kopen 1 eentje hoefden te betalen. Ik zou je zeker aanraden om een stoel van 9 t/m 18 kg te kopen.

Onze dochter zit nu in die ene stoel die we onlangs gekocht hebben en dit past nu goed. Had haar daar niet eerder in moeten zetten, want dan was de stoel veel te ruim geweest. Het ligt denk ik ook wel aan de grootte van je kindje of ze erin past of niet, want de Maxi Cosi Tobi autostoel hebben we dus maar zo'n kleine anderhalf jaar kunnen gebruiken.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

autostoel Empty Re: autostoel

Bericht  Makamba ma 17 jan 2011 - 22:34

De maxi cosi konden we ook nog in slaapstand zetten! Dat kan met de stoel die we nu hebben weer niet. Misschien ook wel iets om over na te denken bij de aanschaf van een stoel. smile
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

autostoel Empty Re: autostoel

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 23:36

Ons zoontje zit vanaf vandaag (6 1/2 maand) in de maxi cosi priori, hij paste met zijn winterjas aan echt niet meer in de maxi cosi cabriofix!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

autostoel Empty Re: autostoel

Bericht  Susan ma 17 jan 2011 - 23:50

Als ze er over een paar maanden ingaat vind ik het nog best vroeg, Yrsa is 15 maanden en zit nog in de maxi-cosi. Maar goed, zij is ook wel vrij klein voor haar leeftijd. Voor Ezra hebben we een Maxi-cosi Tobi, die zal het voor Yrsa ook wel worden. Mijn ouders hebben Romer King in hun auto, die is ook wel goed.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

autostoel Empty Re: autostoel

Bericht  Gast di 18 jan 2011 - 0:44

Volgens mij ging mijn zoon zo rond de 8 maanden in de maxi cosi priori. Toen pastte hij echt niet meer in de maxi cosi smile.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

autostoel Empty Re: autostoel

Bericht  PiP di 18 jan 2011 - 0:49

Ik zou ook voor een tussenstoel gaan, die tot 12 jaar is wel ineens een hele grote stap.

Daarnaast moeten ze volgens mij ook goed zelfstandig kunnen zitten.

Wij hebben een Römer aangeschaft toen F volgens mij 8.5 maand was.
Ze paste toen nog wel in de MaxiCosi, maar het was een drama om haar er steeds weer in te krijgen,
ze wou gewoon niet meer.
Ze was toen nog lang geen 9 kilo, ze is nu net 9100 gram, maar ik vond dat ze er heel mooi in zat.
Denk dat die van de Formido veel te ruim zal zitten en geen stevigheid bied.
Daarnaast vind ik het ook erg fijn dat de stoel in ligstand kan, F slaapt nogal snel in de auto.


Laatst aangepast door PiP op di 18 jan 2011 - 2:51; in totaal 1 keer bewerkt

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

autostoel Empty Re: autostoel

Bericht  meisjesmama di 18 jan 2011 - 2:43

FoolishSam schreef:Ons zoontje zit vanaf vandaag (6 1/2 maand) in de maxi cosi priori, hij paste met zijn winterjas aan echt niet meer in de maxi cosi cabriofix!
Sorry als ik me er mee bemoei maar zit hij al los dan? En is hij boven de 9 kilo? Er word niets voor niets gezegd dat je tot 9 maanden moet wachten ivm met het nekje van je kindje. Als jij nu een ongeluk krijgt met de auto kan hij dat met zijn nek nooit opvangen.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

autostoel Empty Re: autostoel

Bericht  Gast di 18 jan 2011 - 3:04

Y.inthe moet nu al opgevouwen liggen met haar beentjes, maar komt nog niet met haar hoofd boven de maxi-cosi uit. Ik denk dat er nu alleen nog wat haartjes bovenuit steken. Ik denk dus niet dat we haar nog mááánden in de maxicosi kunnen houden. Ze weegt nu overigens al ruim 8 kg, dus ik verwacht dat ze wel 9 kilo weegt als ze uit de maxi-cosi is gegroeid.

We hebben al wel besloten dat we voor zo'n tussenstoel gaan en niet direct zo'n grote kopen, hoewel deze wel vanaf het zelfde gewicht is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

autostoel Empty Re: autostoel

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum