Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Baby's met KMA

+8
loesje
Supertalentje
Tania
Jazzlyn
meisjesmama
Linda
Clapperdie
Lejow
12 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Baby's met KMA - Pagina 2 Empty Re: Baby's met KMA

Bericht  Gast ma 7 mei 2012 - 6:47

Gezien je eigen geschiedenis is de kans natuurlijk wel wat groter.

Die voeding is inderdaad rete duur.
De Nutramigen was toen iets van 27.50 voor een bus van 400gram.
Wij hebben het de eerste paar keer zelf moeten betalen maar onze huisarts heeft toen de verklaring getekend en hebben we alles terug gekregen. Gelukkig want anders is het gewoon niet te betalen, er gingen 2 tot 3 blikken in de week doorheen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Baby's met KMA - Pagina 2 Empty Re: Baby's met KMA

Bericht  loesje ma 7 mei 2012 - 6:52

alex had ruflex, diaree, krampen, veel huilen, knal rode wangen. alex drinkt pepti en krijgt geen producten waar melk in zit en zijn klachten zijn zo goed als weg.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby's met KMA - Pagina 2 Empty Re: Baby's met KMA

Bericht  Julia ma 7 mei 2012 - 7:01

Ik vind het wel klinken als een eventuele kma. Zou het idd wel in de gaten houden.

I had ook een koemelkallergie. Ze had verborgen reflux, rode schrale wangen, lichte eczeem en ze huilde heeeel erg veel. Ze was continue onrustig, overstrekken, amper slapen en veel huilen dus. Overigens heb ik het zelf ook gehad als baby.

Na een week koemelkvrije melk zagen we een heel ander meisje, ontzettend fijn. Ze dronk overigens Friso allergy care.
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby's met KMA - Pagina 2 Empty Re: Baby's met KMA

Bericht  Pien ma 7 mei 2012 - 7:15

Tania schreef:Dus het zou natuurlijk kunnen dat ze het heeft maar het is allemaal volgens mij ook niet heel raar baby gedrag.



+1, daarnaast zou ze naar mijn idee dan overdag ook last moeten hebben. ik zou het meer wijten aan een huiluurtje/ krampjes.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby's met KMA - Pagina 2 Empty Re: Baby's met KMA

Bericht  Lejow ma 7 mei 2012 - 7:27

Supertalentje schreef:Ik weet het niet, ik ben geen arts, maar volgens de HAP is het juist savonds/snachts dat ze last hebben van heftige krampjes. Verder alles wat K ook had, maar het is allemaal over gegaan.

Stomme vraag misschien, maar als je zelf een licht allergische reactie hebt waarom geef je dan standaard ipv ha?

Omdat ze gestart waren in het ZH met prematurenvoeding met melk en alles er gewoon in, en dit goed ging, dus we hier thuis ook gewoon over zijn gegaan op normale voeding.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby's met KMA - Pagina 2 Empty Re: Baby's met KMA

Bericht  Gast ma 7 mei 2012 - 7:43

C.iske had al een hele tijd vuurrode wangetjes die we erg schattig vonden. Op een gegeven moment begon hij fles te weigeren ( echt krijsen zodra hij een slok nam) en had hij sterk wisselende en stinkende ontlasting.
Zodra hij Pepti kreeg, begon hij weer te drinken en de andere klachten verdwenen ook langzaamaan.

J.anneman had dezelfde stinkende ontlasting en begon ook moeilijk te doen met drinken. Toen heb ik hem direct in overleg met de ha overgezet op pepti en verdwenen de klachten weer.

Wij hebben de voeding beide keren vergoed gekregen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Baby's met KMA - Pagina 2 Empty Re: Baby's met KMA

Bericht  Lejow ma 7 mei 2012 - 7:58

Nee, dat is hier gelukkig niet SP!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby's met KMA - Pagina 2 Empty Re: Baby's met KMA

Bericht  Novalee ma 7 mei 2012 - 8:06

N. had vanaf het begin een erg gevoelig en droog huidje. Ze sliep erg weinig op een dag, was zichtbaar moe maar slapen ho maar. Ook had ze erg veel last van krampen, hele krijsbuien kreeg ze er van, ik heb uren met haar beentjes zitten fietsen. Op het CB dachten ze dat het erbij hoorde, toen ik het daar aangaf was het ook nog in de periode dat krampjes normaal zijn. De arts gaf wel aan dat ze een verhoogde kans had gezien de allergieën van mijn vriend, maar de verpleegkundige zei dat de kans maar klein was aangezien ze borstvoeding kreeg. Ik ben toen zelf op m'n voeding gaan letten (geen zuivel, kaas, koolzuur en andere dingen die krampjes kunnen veroorzaken meer gegeten) en toen werden haar krampjes veel minder. Maar dit was met een maand of 3, net de periode dat de meeste baby's ook van hun krampen af zijn. Haar huid bleef echter onrustig. Smeren met vaselinecetamacrogol hielp niet afdoende dus zijn we bij de HA geweest. Hij stelde meteen voor om hormoonzalf te gaan gebruiken en tegelijkertijd een maandje Nutramigen te proberen. Dit hielp ontzettend goed! Haar huid knapte zichtbaar op, en ze sliep ineens overdag!

Na een maand kwamen we terug bij de HA en ook hij was overtuigd. Normaal gesproken moet je dan gaan provoceren (m.a.w. weer voeding met koemelk geven) maar volgens hem was dat alleen maar wachten tot de eczeem weer de spuigaten uit zou lopen en dan zou het officieel bewezen zijn. Gelukkig wilde hij N. (en ons Wink) die stap besparen en hebben we de voeding op recept gekregen.

Haar huidje was veel beter geworden maar hij bleef erg droog en gevoelig. We hebben nu, na alle gratis reclame die Susan er voor maakt Wink, Lipikar Balsem van La Roche Posay en ze krijgt eindelijk weer een echt zacht babyvelletje I love you

Als ik jou was zou ik gewoon eens een blik koemelkvrije voeding kopen om het uit te proberen. Ja, het kost een lieve duit maar als je het straks op recept kan krijgen dan kun je dit alsnog vergoed krijgen van je verzekeraar (wel even een nota vragen!). Ik had al vanaf het begin het idee dat N. wel eens KMA zou kunnen hebben maar iedereen om me heen zei dat het wel mee zou vallen. Ik vind het nu zo jammer dat ik niet eerder m'n eigen gevoel heb gevolgd en het gewoon heb geprobeerd want dat had N. en ons veel pijn kunnen besparen.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby's met KMA - Pagina 2 Empty Re: Baby's met KMA

Bericht  Novalee ma 7 mei 2012 - 8:08

Oh, N. had trouwens ook altijd vloeibare luiers. Elke dag ging het er wel naast, ondanks op tijd verschonen. Met de Nutramigen werd het steviger, maar daarvoor kreeg ze dus BV en dan is dunne poep niet abnormaal.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby's met KMA - Pagina 2 Empty Re: Baby's met KMA

Bericht  Lejow ma 7 mei 2012 - 8:14

Bedankt allemaal voor jullie verhalen!
Veel dingen herken ik dan weer niet bij B. We gaan nu eerst van start met de orthiflor en kijken hoe of wat, slaat dit ook niet aan ga ik weer verder kijken.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby's met KMA - Pagina 2 Empty Re: Baby's met KMA

Bericht  Lejow di 8 mei 2012 - 2:06

De KA vind het raadzaam om de proef op de som te nemen en te starten met speciale voeding. Ze faxt een recept naar de apotheek en dan kunnen we het ophalen daar! We gaan dan voor Nutragimen.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby's met KMA - Pagina 2 Empty Re: Baby's met KMA

Bericht  Gast di 8 mei 2012 - 5:03

Lejow schreef:De KA vind het raadzaam om de proef op de som te nemen en te starten met speciale voeding. Ze faxt een recept naar de apotheek en dan kunnen we het ophalen daar! We gaan dan voor Nutragimen.

Schrik niet van de lucht Baby's met KMA - Pagina 2 394967

Je merkt meestal wel vrij snel verschil dan hoor.
Succes ermee!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Baby's met KMA - Pagina 2 Empty Re: Baby's met KMA

Bericht  Mama_1987 di 8 mei 2012 - 5:11

TBIB schreef:
Lejow schreef:De KA vind het raadzaam om de proef op de som te nemen en te starten met speciale voeding. Ze faxt een recept naar de apotheek en dan kunnen we het ophalen daar! We gaan dan voor Nutragimen.

Schrik niet van de lucht Baby's met KMA - Pagina 2 394967

Je merkt meestal wel vrij snel verschil dan hoor.
Succes ermee!

Nou inderdaad!! Het stinkt heel erg. Onze zoon krijgt het ook. Snap niet dat ze het lusten haha! Toen wij zijn gestart met Nutramigen hebben we gelijk een ander kindje gekregen, zoveel vrolijker en rustiger. Het vele huilen en krampen waren hier meteen over.
Mama_1987
Mama_1987
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 197
Punten : 302
Registratiedatum : 26-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby's met KMA - Pagina 2 Empty Re: Baby's met KMA

Bericht  Lejow di 8 mei 2012 - 5:34

Na de Nenatal prematurenvoeding ben ik aardig wat gewerkt
Suspect pale
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby's met KMA - Pagina 2 Empty Re: Baby's met KMA

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum