Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wietpas - Voor of tegen?

+5
Kaboutertje
Mamsie
Susan
VeryCherry
Rush
9 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wietpas - Voor of tegen? Empty Wietpas - Voor of tegen?

Bericht  Gast zo 6 mei 2012 - 23:43

De wietpas is sinds deze week in een aantal provincies ingevoerd en per 1 januari volgt de rest van Nederland. Ben jij voor of tegen en waarom?

Meer info:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wietpas

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wietpas - Voor of tegen? Empty Re: Wietpas - Voor of tegen?

Bericht  Rush zo 6 mei 2012 - 23:44

Ik denk dat het drugsdealen bevordert.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wietpas - Voor of tegen? Empty Re: Wietpas - Voor of tegen?

Bericht  VeryCherry zo 6 mei 2012 - 23:45

Ik ben tegen, zo komt het alleen maar in het illegale circuit terecht.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wietpas - Voor of tegen? Empty Re: Wietpas - Voor of tegen?

Bericht  Susan zo 6 mei 2012 - 23:47

VeryCherry schreef:Ik ben tegen, zo komt het alleen maar in het illegale circuit terecht.

Inderdaad.

Waarom zouden toeristen trouwens niet mogen blowen, dat snap ik niet helemaal. Dat ze het niet mee mogen nemen de grens over snap ik wel, maar dat is een ander verhaal.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wietpas - Voor of tegen? Empty Re: Wietpas - Voor of tegen?

Bericht  Mamsie zo 6 mei 2012 - 23:47

Tegen.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wietpas - Voor of tegen? Empty Re: Wietpas - Voor of tegen?

Bericht  Kaboutertje zo 6 mei 2012 - 23:48

Rush schreef:Ik denk dat het drugsdealen bevordert.

Dat denk ik ook.. Want als er mensen zijn die door welke reden dan ook niet bij coffeeshops terecht kunnen vinden die heus wel een andere weg om aan wiet te komen.
Kaboutertje
Kaboutertje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10
Woonplaats : V-town

Terug naar boven Ga naar beneden

Wietpas - Voor of tegen? Empty Re: Wietpas - Voor of tegen?

Bericht  VeryCherry zo 6 mei 2012 - 23:49

Nou woon ik in het midden van het land, en hier komen niet zoveel drugstoeristen geloof ik. Maar ik zie echt niet in waarom een toerist geen jointje mag roken.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wietpas - Voor of tegen? Empty Re: Wietpas - Voor of tegen?

Bericht  Rush zo 6 mei 2012 - 23:49

Kaboutertje schreef:
Rush schreef:Ik denk dat het drugsdealen bevordert.

Dat denk ik ook.. Want als er mensen zijn die door welke reden dan ook niet bij coffeeshops terecht kunnen vinden die heus wel een andere weg om aan wiet te komen.
En mensen die wel een wietpas hebben kunnen de max. halen en de helft met winst verkopen aan toeristen etc.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wietpas - Voor of tegen? Empty Re: Wietpas - Voor of tegen?

Bericht  Gast zo 6 mei 2012 - 23:49

Ik ben zelf ook enorm tegen. Ik heb zelf nog nooit geblowd, maar ik ben wel blij dat ik de keuze heb. Per 1 januari zal ik die niet meer hebben, omdat ik in het buitenland woon en dan kun je geen wietpas krijgen, zelfs niet als je Nederlander bent.
En daarnaast denk ik ook dat er alleen maar meer straathandel zal komen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wietpas - Voor of tegen? Empty Re: Wietpas - Voor of tegen?

Bericht  Gast zo 6 mei 2012 - 23:52

Haha, ik vind het echt zo'n onzin. Maar goed, ik ben benieuwd!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wietpas - Voor of tegen? Empty Re: Wietpas - Voor of tegen?

Bericht  Susan zo 6 mei 2012 - 23:55

Inderdaad, ik vind het zo naïef om te denken dat je zo mensen ervan kan weerhouden om te blowen. Sowieso kunnen mensen die wel een wietpas hebben toch óf veel meer kopen dan ze zelf willen verbruiken en de rest verhandelen, óf gewoon álles verhandelen? Als je vijf gram per dag kunt kopen dan kun je toch aardig wat doorverkopen. Om nog maar te zwijgen van mensen die het gewoon illegaal kweken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wietpas - Voor of tegen? Empty Re: Wietpas - Voor of tegen?

Bericht  Gast ma 7 mei 2012 - 0:19

Sowieso tegen. Ik vind het echt een dom besluit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wietpas - Voor of tegen? Empty Re: Wietpas - Voor of tegen?

Bericht  Gast ma 7 mei 2012 - 0:21

Ik ben wel voor. Dat soort toerisme wil je toch ook niet bevorderen? Oh oh, al die landen hebben meningen over Nederland maar wel hier met zijn allen komen blowen...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wietpas - Voor of tegen? Empty Re: Wietpas - Voor of tegen?

Bericht  Gast ma 7 mei 2012 - 1:22

Zusje schreef:Ik ben wel voor. Dat soort toerisme wil je toch ook niet bevorderen? Oh oh, al die landen hebben meningen over Nederland maar wel hier met zijn allen komen blowen...

Het gaat mij niet zozeer om het tegenwerken van het drugstoerisme, maar meer nog om de registratie van Nederlanders. Als je dus af en toe blowt sta je ingeschreven. Ze zeggen dat niemand daar achter kan komen, maar je moet al een uittreksel bij de gemeente halen om je in te kunnen schrijven en daar moet je zeggen waarom je dat uittreksel nodig hebt. Ik vind het ook een enorm omslachtige manier en de coffeeshops zien nu al dat er straatdealers om de ingang staan. Ik denk dat mensen dan toch eerder kiezen voor makkelijk van hen kopen in plaats van uittreksel halen, registreren en dan in de coffeeshop kopen. Het is te veel gedoe voor mensen die af en toe blowen en doordat ze op de straat kopen krijgen ze minder voorlichting, terwijl dat juist belangrijk is voor mensen die niet veel gebruiken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wietpas - Voor of tegen? Empty Re: Wietpas - Voor of tegen?

Bericht  Susan ma 7 mei 2012 - 1:30

Ik hoef dat soort toerisme niet te bevorderen, maar ik vind ook niet dat we voor toeristen hoeven te bepalen dat zij dat niet meer mogen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wietpas - Voor of tegen? Empty Re: Wietpas - Voor of tegen?

Bericht  Gast ma 7 mei 2012 - 1:33

Ok, dat is inderdaad wel heel omslachtig allemaal. Zeker gezien het feit we hier in NL een identificatieplicht hebben en dus iedereen dus aantoonbaar zou moeten kunnen maken dat hij of zij Nederlands is. Dat zou ik wel genoeg vinden eigenlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wietpas - Voor of tegen? Empty Re: Wietpas - Voor of tegen?

Bericht  Gast ma 7 mei 2012 - 2:20

Ik ben tegen.

Nederlanders kopen het met hun wietpas en de buitenlanders komen aan hun wiet door het van de Nederlanders te kopen. Het is gewoon een nieuw handeltje wat door de wietpas wordt opgestart. Al gebeurd wiethandelen nu natuurlijk ook wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wietpas - Voor of tegen? Empty Re: Wietpas - Voor of tegen?

Bericht  sarah ma 7 mei 2012 - 6:52

tegen, hierdoor zorg je er volgens mij voor dat er weer meer illegale handel in drugs komt.
sarah
sarah
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 42
Punten : 60
Registratiedatum : 05-02-11
Woonplaats : Noord-Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Wietpas - Voor of tegen? Empty Re: Wietpas - Voor of tegen?

Bericht  Siem ma 7 mei 2012 - 6:56

Susan schreef:Ik hoef dat soort toerisme niet te bevorderen, maar ik vind ook niet dat we voor toeristen hoeven te bepalen dat zij dat niet meer mogen.

Ik ben er juist wel voor dat buitenlanders niet meer naar nederland kunnen komen om hier hun wiet te halen. De wietpas an sich hoeft voor mij niet zo. Ik woon nl wel in een plaats waar veel toeristen komen om hun drugs te halen en de overlast is best groot.

Siem
Prater
Prater

Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wietpas - Voor of tegen? Empty Re: Wietpas - Voor of tegen?

Bericht  TukTuk ma 7 mei 2012 - 6:57

Ik vraag me eigenlijk af of het wel om de toeristen te doen is.. De overheid verdiend genoeg aan de coffeeshops.. Soms vraag ik me af of het niet meer is om de Nederlandse burgers te kunnen controleren.. Was toevallig laatst bij de coffeeshop, voortaan moet je een uittreksel van de gemeente hebben waarop staat welk adres je woont, dat je inderdaad woonachtig bent in NL, en je wordt geregistreerd in het systeem.. Wat moeten ze met al die informatie?!
Alleen een NL paspoort eisen bij de controle was toch voldoende geweest om toeristen te weren?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wietpas - Voor of tegen? Empty Re: Wietpas - Voor of tegen?

Bericht  Siem ma 7 mei 2012 - 6:58

sarah schreef:tegen, hierdoor zorg je er volgens mij voor dat er weer meer illegale handel in drugs komt.

En dit vind ik altijd een rare veronderstelling, het is nu toch ook illegaal wat coffeeshops doen ze worden alleen gedoogd. Maar officieel gezien mogen ze de voorraden die ze in hun coffeeshop hebben niet eens bezitten aangezien deze te groot zijn.

Siem
Prater
Prater

Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wietpas - Voor of tegen? Empty Re: Wietpas - Voor of tegen?

Bericht  Susan ma 7 mei 2012 - 7:06

Billy schreef:
En dit vind ik altijd een rare veronderstelling, het is nu toch ook illegaal wat coffeeshops doen ze worden alleen gedoogd. Maar officieel gezien mogen ze de voorraden die ze in hun coffeeshop hebben niet eens bezitten aangezien deze te groot zijn.

Met illegale handel wordt denk ik ook bedoeld een stiekeme handel, een handel die ook niet meer te controleren valt. De handel in coffeeshops is nog min of meer transparant, maar dan krijg je dus van die ondergrondse handel waar helemaal geen zicht meer op is.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wietpas - Voor of tegen? Empty Re: Wietpas - Voor of tegen?

Bericht  Gast ma 7 mei 2012 - 7:37

Susan schreef:
Billy schreef:
En dit vind ik altijd een rare veronderstelling, het is nu toch ook illegaal wat coffeeshops doen ze worden alleen gedoogd. Maar officieel gezien mogen ze de voorraden die ze in hun coffeeshop hebben niet eens bezitten aangezien deze te groot zijn.

Met illegale handel wordt denk ik ook bedoeld een stiekeme handel, een handel die ook niet meer te controleren valt. De handel in coffeeshops is nog min of meer transparant, maar dan krijg je dus van die ondergrondse handel waar helemaal geen zicht meer op is.

Precies.

Ik ben ook tegen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wietpas - Voor of tegen? Empty Re: Wietpas - Voor of tegen?

Bericht  Gast ma 7 mei 2012 - 7:54

Tegen. Ik vind het betuttelend en het werkt criminaliteit in de hand. Zorg gewoon voor goede voorlichting.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wietpas - Voor of tegen? Empty Re: Wietpas - Voor of tegen?

Bericht  tuttebel ma 7 mei 2012 - 7:57

ik ben tegen. ik denk dat het de straathandel erg bevorderd en dan niet alleen voor toeristen maar ook voor nederlanders. Mensen met een wietpas worden geregistreerd en mij lijkt dat heel veel mensen niet geregistreerd willen staan als drugsgebruiker.
tuttebel
tuttebel
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 345
Punten : 352
Registratiedatum : 03-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wietpas - Voor of tegen? Empty Re: Wietpas - Voor of tegen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum