Wietpas - Voor of tegen?
+5
Kaboutertje
Mamsie
Susan
VeryCherry
Rush
9 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Wietpas - Voor of tegen?
De wietpas is sinds deze week in een aantal provincies ingevoerd en per 1 januari volgt de rest van Nederland. Ben jij voor of tegen en waarom?
Meer info:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wietpas
Meer info:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wietpas
Gast- Gast
Re: Wietpas - Voor of tegen?
Ik denk dat het drugsdealen bevordert.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Ik ben tegen, zo komt het alleen maar in het illegale circuit terecht.
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
VeryCherry schreef:Ik ben tegen, zo komt het alleen maar in het illegale circuit terecht.
Inderdaad.
Waarom zouden toeristen trouwens niet mogen blowen, dat snap ik niet helemaal. Dat ze het niet mee mogen nemen de grens over snap ik wel, maar dat is een ander verhaal.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Rush schreef:Ik denk dat het drugsdealen bevordert.
Dat denk ik ook.. Want als er mensen zijn die door welke reden dan ook niet bij coffeeshops terecht kunnen vinden die heus wel een andere weg om aan wiet te komen.
Kaboutertje- Kletskop
- Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10
Nou woon ik in het midden van het land, en hier komen niet zoveel drugstoeristen geloof ik. Maar ik zie echt niet in waarom een toerist geen jointje mag roken.
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
En mensen die wel een wietpas hebben kunnen de max. halen en de helft met winst verkopen aan toeristen etc.Kaboutertje schreef:Rush schreef:Ik denk dat het drugsdealen bevordert.
Dat denk ik ook.. Want als er mensen zijn die door welke reden dan ook niet bij coffeeshops terecht kunnen vinden die heus wel een andere weg om aan wiet te komen.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Ik ben zelf ook enorm tegen. Ik heb zelf nog nooit geblowd, maar ik ben wel blij dat ik de keuze heb. Per 1 januari zal ik die niet meer hebben, omdat ik in het buitenland woon en dan kun je geen wietpas krijgen, zelfs niet als je Nederlander bent.
En daarnaast denk ik ook dat er alleen maar meer straathandel zal komen.
En daarnaast denk ik ook dat er alleen maar meer straathandel zal komen.
Gast- Gast
Inderdaad, ik vind het zo naïef om te denken dat je zo mensen ervan kan weerhouden om te blowen. Sowieso kunnen mensen die wel een wietpas hebben toch óf veel meer kopen dan ze zelf willen verbruiken en de rest verhandelen, óf gewoon álles verhandelen? Als je vijf gram per dag kunt kopen dan kun je toch aardig wat doorverkopen. Om nog maar te zwijgen van mensen die het gewoon illegaal kweken.
Susan- Lady Post-a-lot
Ik ben wel voor. Dat soort toerisme wil je toch ook niet bevorderen? Oh oh, al die landen hebben meningen over Nederland maar wel hier met zijn allen komen blowen...
Gast- Gast
Zusje schreef:Ik ben wel voor. Dat soort toerisme wil je toch ook niet bevorderen? Oh oh, al die landen hebben meningen over Nederland maar wel hier met zijn allen komen blowen...
Het gaat mij niet zozeer om het tegenwerken van het drugstoerisme, maar meer nog om de registratie van Nederlanders. Als je dus af en toe blowt sta je ingeschreven. Ze zeggen dat niemand daar achter kan komen, maar je moet al een uittreksel bij de gemeente halen om je in te kunnen schrijven en daar moet je zeggen waarom je dat uittreksel nodig hebt. Ik vind het ook een enorm omslachtige manier en de coffeeshops zien nu al dat er straatdealers om de ingang staan. Ik denk dat mensen dan toch eerder kiezen voor makkelijk van hen kopen in plaats van uittreksel halen, registreren en dan in de coffeeshop kopen. Het is te veel gedoe voor mensen die af en toe blowen en doordat ze op de straat kopen krijgen ze minder voorlichting, terwijl dat juist belangrijk is voor mensen die niet veel gebruiken.
Gast- Gast
Ik hoef dat soort toerisme niet te bevorderen, maar ik vind ook niet dat we voor toeristen hoeven te bepalen dat zij dat niet meer mogen.
Susan- Lady Post-a-lot
Ok, dat is inderdaad wel heel omslachtig allemaal. Zeker gezien het feit we hier in NL een identificatieplicht hebben en dus iedereen dus aantoonbaar zou moeten kunnen maken dat hij of zij Nederlands is. Dat zou ik wel genoeg vinden eigenlijk.
Gast- Gast
Ik ben tegen.
Nederlanders kopen het met hun wietpas en de buitenlanders komen aan hun wiet door het van de Nederlanders te kopen. Het is gewoon een nieuw handeltje wat door de wietpas wordt opgestart. Al gebeurd wiethandelen nu natuurlijk ook wel.
Nederlanders kopen het met hun wietpas en de buitenlanders komen aan hun wiet door het van de Nederlanders te kopen. Het is gewoon een nieuw handeltje wat door de wietpas wordt opgestart. Al gebeurd wiethandelen nu natuurlijk ook wel.
Gast- Gast
tegen, hierdoor zorg je er volgens mij voor dat er weer meer illegale handel in drugs komt.
sarah- Fluisteraar
- Aantal berichten : 42
Punten : 60
Registratiedatum : 05-02-11
Susan schreef:Ik hoef dat soort toerisme niet te bevorderen, maar ik vind ook niet dat we voor toeristen hoeven te bepalen dat zij dat niet meer mogen.
Ik ben er juist wel voor dat buitenlanders niet meer naar nederland kunnen komen om hier hun wiet te halen. De wietpas an sich hoeft voor mij niet zo. Ik woon nl wel in een plaats waar veel toeristen komen om hun drugs te halen en de overlast is best groot.
Siem- Prater
- Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11
Ik vraag me eigenlijk af of het wel om de toeristen te doen is.. De overheid verdiend genoeg aan de coffeeshops.. Soms vraag ik me af of het niet meer is om de Nederlandse burgers te kunnen controleren.. Was toevallig laatst bij de coffeeshop, voortaan moet je een uittreksel van de gemeente hebben waarop staat welk adres je woont, dat je inderdaad woonachtig bent in NL, en je wordt geregistreerd in het systeem.. Wat moeten ze met al die informatie?!
Alleen een NL paspoort eisen bij de controle was toch voldoende geweest om toeristen te weren?
Alleen een NL paspoort eisen bij de controle was toch voldoende geweest om toeristen te weren?
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
sarah schreef:tegen, hierdoor zorg je er volgens mij voor dat er weer meer illegale handel in drugs komt.
En dit vind ik altijd een rare veronderstelling, het is nu toch ook illegaal wat coffeeshops doen ze worden alleen gedoogd. Maar officieel gezien mogen ze de voorraden die ze in hun coffeeshop hebben niet eens bezitten aangezien deze te groot zijn.
Siem- Prater
- Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11
Billy schreef:
En dit vind ik altijd een rare veronderstelling, het is nu toch ook illegaal wat coffeeshops doen ze worden alleen gedoogd. Maar officieel gezien mogen ze de voorraden die ze in hun coffeeshop hebben niet eens bezitten aangezien deze te groot zijn.
Met illegale handel wordt denk ik ook bedoeld een stiekeme handel, een handel die ook niet meer te controleren valt. De handel in coffeeshops is nog min of meer transparant, maar dan krijg je dus van die ondergrondse handel waar helemaal geen zicht meer op is.
Susan- Lady Post-a-lot
Susan schreef:Billy schreef:
Met illegale handel wordt denk ik ook bedoeld een stiekeme handel, een handel die ook niet meer te controleren valt. De handel in coffeeshops is nog min of meer transparant, maar dan krijg je dus van die ondergrondse handel waar helemaal geen zicht meer op is.
Precies.
Ik ben ook tegen.
Gast- Gast
Tegen. Ik vind het betuttelend en het werkt criminaliteit in de hand. Zorg gewoon voor goede voorlichting.
Gast- Gast
ik ben tegen. ik denk dat het de straathandel erg bevorderd en dan niet alleen voor toeristen maar ook voor nederlanders. Mensen met een wietpas worden geregistreerd en mij lijkt dat heel veel mensen niet geregistreerd willen staan als drugsgebruiker.
tuttebel- Fluisteraar
- Aantal berichten : 345
Punten : 352
Registratiedatum : 03-01-12
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Gezocht: De TIP voor/tegen zweetvoeten!
» Welke oplossing voor blote benen die tegen elkaar schuren?
» Wat voor huis hebben jullie voor wat voor prijs?
» Vraagje voor zero (of anderen) over accu voor foto camera.
» Leuk spel voor de PS 3 voor zowel mannen als vrouwen?
» Welke oplossing voor blote benen die tegen elkaar schuren?
» Wat voor huis hebben jullie voor wat voor prijs?
» Vraagje voor zero (of anderen) over accu voor foto camera.
» Leuk spel voor de PS 3 voor zowel mannen als vrouwen?
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: