baby 5/6 maanden hoe in bad/douchen?
+14
nillis
PapillonRose
yes1984
loesje
Makamba
Twellie
Smaragdje
studiebol
blondje1313
Liadan
Tiara
_Lana_
Tania
Floor
18 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: baby 5/6 maanden hoe in bad/douchen?
Floor, mijn dochter is groter en zwaarder en die past ook nog gewoon in dat zitje wat Liadan liet ziet, ik heb hem bij de babydump gekocht. Ze liggen daar ook wel meer in en ik heb nog nooit gehad dat ze probeerde overeind te komen of er uit te klimmen, ik denk niet dat dat zomaar lukt.
Tiara- Kletskop
- Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb J. vaak in de wasbak. Hij vindt het vreselijk om te liggen in het badje. Daarom heb ik hem nu in de wasbak zittend. Hij vindt het heerlijk en ik hoef niet zwaar te tillen!
yes1984- Prater
- Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Hier hebben beide kindjes tot ruim een jaar (D.ylan zelf nog langer) in de tummy gezeten. Opgvouwen en wel maar vonden dit beide veel ontspannender dan onder de douche of in het grote bad (een gewoon kinderbadje hebben we bij D.ylan maar 3 keer gebruikt en dit was huilen,huilen en nog eens huilen en bij L.ynn niet eens van zolder gehaald)
Verder zitten ze vanaf het moment na de tummy in het grote bad maar dat zal bij jou nog niet op gaan aangezien de kleine nog niet zelfstandig in een laagje water zou kunnen zitten..
Verder zitten ze vanaf het moment na de tummy in het grote bad maar dat zal bij jou nog niet op gaan aangezien de kleine nog niet zelfstandig in een laagje water zou kunnen zitten..
Gast- Gast
Hier de eerste paar maanden in de tummytub op de standaard in het kamertje. En als ze met mij ging douchen dan gewoon op mijn arm. Later in de tummytub op de grond in de douchehoek, en ik ging er dan naast zitten. Of ik schoof haar een beetje op en kon zelf douchen. Ook ging ze regelmatig liggend op een stoeltje onder de douche, zo'n soort stoeltje als Liadan plaatste. Ik vond dat ideaal, en ondanks dat A. ook echt niet stil lag ging het prima.
Inmiddels hebben we de tummytub sinds kort verruild voor een normaal badje (hebben zelf in de badkamer alleen een douche), maar daar zit ze met deze leeftijd ook gewoon rechtop in. Meestal gaat ze zelf in badje en blijf ik erbij zonder dat ik onder de douche ga, maar soms schuif ik het badje wat opzij en ga zelf douchen. Echt samen onder de douche doe ik amper meer, want A. vind dat niet zo'n succes. Op de arm wil ze niet meer (en wordt ook zwaar) en blijven staan is niet zo aantrekkelijk voor haar Komt wel weer denk ik dan maar.
Inmiddels hebben we de tummytub sinds kort verruild voor een normaal badje (hebben zelf in de badkamer alleen een douche), maar daar zit ze met deze leeftijd ook gewoon rechtop in. Meestal gaat ze zelf in badje en blijf ik erbij zonder dat ik onder de douche ga, maar soms schuif ik het badje wat opzij en ga zelf douchen. Echt samen onder de douche doe ik amper meer, want A. vind dat niet zo'n succes. Op de arm wil ze niet meer (en wordt ook zwaar) en blijven staan is niet zo aantrekkelijk voor haar Komt wel weer denk ik dan maar.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Wij hebben sinds T kon zitten een badring waar ze lekker in kan zitten en spelen.
nillis- Kletskop
- Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10
Op het moment gaat D. nog in haar badje op standaart. Liggen vindt ze niet meer zo leuk ( en dat past bijna niet meer!) , dus zet ik haar vaak rechtop. Ik ben blij dat ze straks lekker in het grote bad kan, als we in ons nieuwe huis wonen. Dan kan ze ook lekker spetteren, zonder dat het laminaat helemaal nat wordt haha.We kopen dan zo'n badring. Als ik jou was, zoy ik ook zo'n badring voor hem kopen, aangezien jullie een groot bad hebben .. tenminste dat dacht ik te lezen.
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
Onze zoon (5,5 maand) gaat nu ook nog in het badje op de standaard. Ik denk dat zittend douchen (krukje) zoals al meer meiden zeiden een optie kan zijn. Wil hij ook niet zitten in bad (met steun vn jou) als je er een antislipmatje in legt?
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Als het in de luieremmer niet lukt, en je een tummytub wilt proberen, zou ik voor een Shantala gaan, die zijn weer wat ruimer, en hier konden ze daar echt heel lang in. De oudste zat er met 2 nog in. Vond ze heerlijk, lekker opgevouwen, vooral als ze niet lekker was. En daar kun je een standaard bij kopen die op een fijne hoogte is.
Gast- Gast
allereerst iedereen bedankt voor de tips. Ik ga een hoop uitproberen, dan vind ik vanzelf de manier die voor mij (en onze zoon) goed werkt.
Ik ga vanavond weer een poging wagen (of mijn man moet perse hem in bad willen doen/met hem willen douchen, hij heeft hem tenslotte een tijdje niet gezien omdat hij in het buitenland zat).
Ik ga vanavond weer een poging wagen (of mijn man moet perse hem in bad willen doen/met hem willen douchen, hij heeft hem tenslotte een tijdje niet gezien omdat hij in het buitenland zat).
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
ik las vandaag wat op een ander forum. dat ze het kindje onder de douche zetten in een ikea kinderstoel. ik weet niet of je daar de ruimte voor hebt. zon stoel kost volgens mij 12 euro. en ze blijven daar al heel vroeg goed in zitten...
schuddebuikje- Prater
- Aantal berichten : 780
Punten : 880
Registratiedatum : 19-11-10
hahaha dat is humor om je kindje daarin te douchen! ik heb zo'n stoel op zolder staan maar die past niet in onze douche. wel bedankt voor de tip!
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Toen S. zo oud was legde ik haar op haar rug in het ligbad met een heel klein laagje erin. Geweldig vond ze dat, lekker trappelen in het water.
Océane- Prater
- Aantal berichten : 825
Punten : 891
Registratiedatum : 18-11-10
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» schema baby 4 maanden
» Ontwikkeling baby 2 maanden
» Baby 6 maanden met koorts
» baby 11-12 maanden zwemband oid?
» duplo baby 9 maanden?
» Ontwikkeling baby 2 maanden