Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mijn hoofd loopt over: bezoekje gyn

4 plaatsers

Ga naar beneden

Mijn hoofd loopt over: bezoekje gyn Empty Mijn hoofd loopt over: bezoekje gyn

Bericht  Mama Titty vr 4 mei 2012 - 3:43

Vanmiddag had ik om 15.00 uur afspraak bij de gyn, omdat ik 2,5 week geleden een miskraam heb gehad, de derde in half jaar.

Kom ik daar, wilt hij een echo maken. Blijk ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap in de eileider te hebben gehad en is mijn buik nog gevuld met waarschijnlijk bloed of uitermate veel vocht.
Ik in shock!
Hij vind het raar dat buik zo gezwollen is en ook dat mijn borsten zeer pijnlijk en gezwollen zijn.
Mijn hcg is geprikt en daar krijg ik vanavond nog telefoon over.

Donderdag moet ik terug naar de gyn om te kijken hoe het met het vocht zit.
Mocht ik meer buikpijn krijgen moet ik niet meer naar de SEH of Huisartsenpost maar gelijk contact opnemen met dienstdoende gyn.
Het kan zijn dat het weefsel vanzelf wordt afgestoten, zit nog iets.
En anders kan zijn dat mijn eierstok verwijderd dient te worden.

Verloskundige gebeld en vraagt of er ook gekeken kan worden of er verklevingen zijn zodat we weten hoe het is voor de toekomst met eventueel zwanger worden.

Dit had ik nooit verwacht! En dan mijn oma en zus met de foute en niet tactische opmerkingen(dat alles toch goed is enz) dat ik elk moment in woede kan uitbarsten, zeg dan niks maar niet zeggen dat alles goed is anders word ik niet sterk in de gaten gehouden.
Het was goed geweest als hij had gezien: is idd een miskraam geweest, helaas pure pech en volgende ronde hopelijk meer geluk.

Mama Titty
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 472
Punten : 517
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn hoofd loopt over: bezoekje gyn Empty Re: Mijn hoofd loopt over: bezoekje gyn

Bericht  vlinder-19 vr 4 mei 2012 - 3:46

Wat een schrik! Maar wordt niet je eileider verwijdert ipv je eierstok?
vlinder-19
vlinder-19
Prater
Prater

Aantal berichten : 731
Punten : 903
Registratiedatum : 20-11-11

Mijn hoofd loopt over: bezoekje gyn Empty Re: Mijn hoofd loopt over: bezoekje gyn

Bericht  Paper Crown vr 4 mei 2012 - 3:48

Ik hoop alleen niet dat ze je eierstok weghalen maar je eileider.. een buitenbaarmoederlijk zwangerschap zit in de eileider.. het is zich daar gaan nestelen ipv in je baarmoeder. Ik snap alleen niet hoe een gynaecoloog kan zien via een echo apparaat dat het vruchtje in de eileider zat.. en niet in je baarmoeder, aangezien het een miskraam is, hoe is dit dan te bewijzen?

Verder begrijp ik dat je een miskraam hebt gehad, heel erg verdrietig. Maar ik snap niet wat je oma en zus hiermee te maken hebben.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Gast vr 4 mei 2012 - 3:51

Mijn zusje vertelde van de week dat een bbz ook op de eierstok kan zitten.
Was haar verteld afgelopen week omdat ze vermoeden dat zij ook een bbz heeft.

Gast
Gast

Bericht  vlinder-19 vr 4 mei 2012 - 3:53

Vind het ook raar dat de gyn dat op de echo kon zien... zie aan je onderschrift dat je laatste mk was met 4wk 1dg.. dat zou ik meet zien als een late menstruatie, wellicht te vroeg getest?
vlinder-19
vlinder-19
Prater
Prater

Bericht  vlinder-19 vr 4 mei 2012 - 3:55

TBIB schreef:Mijn zusje vertelde van de week dat een bbz ook op de eierstok kan zitten.

Maar ze zegt zelf dat hij in haar eileider zat. Mijn bbz is na 2jr ergens uit mn buikholte gehaald...dit was wel uniek en wonderbaarlijk...maar het kan dus idd ergens anders zitten.
vlinder-19
vlinder-19
Prater
Prater

Bericht  Mama Titty vr 4 mei 2012 - 3:55

Is gewoon even mijn frustratie naar de buitenwereld.

Zou idd ook kunnen met eileider , dit is wat ik van vk heb gehoord en beetje van de gyn, meer vragen ga ik opschrijven voor donderdag.

Hij heeft dit met echo kunnen zien omdat er veel vocht/bloed te zien was en dit is normaliter niet bij een normale miskraam.
En hij zag nog iets, maar doordat hij dit zei was ik even zo in shock dat ik niet meer alles opgenomen kreeg.
Vanavond word ik in ieder geval nog gebeld.

Was met 4 weken en 2 dagen, ik had een positieve test dus het is geen late menstruatie geweest. Want als het een menstruatie wat te laat was geweest had ik nooit een positieve zwangerschaptest in mijn handen gehad, maar begreep van vk dat 30% in de 1e week een miskraam krijgt , sommige weten het inderdaad niet omdat ze denken dat ze menstrueren.

Mama Titty
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Paper Crown vr 4 mei 2012 - 3:58

TBIB schreef:Mijn zusje vertelde van de week dat een bbz ook op de eierstok kan zitten.

Op de eierstok? Jeetje.. Ik ben 'blij' dat ik geen eileiders meer heb dus bij mij zit het hoe dan ook in de baarmoeder.
Hoe gaat het nu verder met je zusje?
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Paper Crown vr 4 mei 2012 - 4:00

Mama Titty schreef:Is gewoon even mijn frustratie naar de buitenwereld.

Zou idd ook kunnen met eileider , dit is wat ik van vk heb gehoord en beetje van de gyn, meer vragen ga ik opschrijven voor donderdag.

Hij heeft dit met echo kunnen zien omdat er veel vocht/bloed te zien was en dit is normaliter niet bij een normale miskraam.
En hij zag nog iets, maar doordat hij dit zei was ik even zo in shock dat ik niet meer alles opgenomen kreeg.
Vanavond word ik in ieder geval nog gebeld.

Was met 4 weken en 2 dagen, ik had een positieve test dus het is geen late menstruatie geweest. Want als het een menstruatie wat te laat was geweest had ik nooit een positieve zwangerschaptest in mijn handen gehad, maar begreep van vk dat 30% in de 1e week een miskraam krijgt , sommige weten het inderdaad niet omdat ze denken dat ze menstrueren.

Dat heet een vroege miskraam, en soms zelfs een late menstruatie, heel veel vrouwen worden tussendoor zwanger, wist je dat? Maar als menstruatiedatum zich aandient en het hormoon is niet genoeg aangemaakt, krijgt je hypofyse waar dus al je hormoonspiegels geregeld worden een seitje en dan wordt het baarmoederslijmvlies afgebroken. Dan ben je maar even zwanger geweest en heeft het toch losgelaten.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  vlinder-19 vr 4 mei 2012 - 4:07

Maar was je nu bij de gyn geweest ivm de drie hele vroege miskramen? want denk niet dat ze daar een lichamelijke verklaring voor kunnen vinden. Vaak zijn dat vruchtjes met afwijkingen en heeft je lichaam dat heel goed geregeld door het af te stoten. Je hebt 2 kindjes gekregen dus denk niet dat er iets lichamelijks met je is. Als je nu telkens late miskramen zou krijgen....vaak blijft zoiets tasten in het duister. Desalniettemin is het natuurlijk wel erg verdrietig!
vlinder-19
vlinder-19
Prater
Prater

Bericht  Mama Titty vr 4 mei 2012 - 4:09

Op advies van de vk was ik bij de gyn om ook mijn bloed te gaan laten controleren of er een oorzaak gevonden zou kunnen worden, al weet ik dat die kans extreem klein is en gewoon pure pech is geweest.

Maar goed, als je zoiets 'simpels' en kleins verwacht was dit even een shock omdat ik ook totaal hier geen rekening mee had gehouden dat zoiets zou kunnen gebeuren.

Mama Titty
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast vr 4 mei 2012 - 4:40

Huh? Kan dat wel? Een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad? Die gaan naar mijn weten niet vanzelf over maar moeten als de bliksem geopereerd worden voordat je eileider springt. En dat merk je écht wel. scratch

Gast
Gast

Bericht  Mama Titty vr 4 mei 2012 - 4:47

De gyn zei dat het vruchtje daadwerkelijk was afgekomen maar nog restanten zitten en dat die nog af zouden moeten komen , maar wil bloed uitslag vanavond afwachten.
Moet als buikpijn optreedt gelijk met ziekenhuis bellen en verder wordt donderdag besproken hoe nu verder
Weet ook niet meer wat gyn en vk hebben verteld.

Mama Titty
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  vlinder-19 vr 4 mei 2012 - 4:53

Charlie schreef:Huh? Kan dat wel? Een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad? Die gaan naar mijn weten niet vanzelf over maar moeten als de bliksem geopereerd worden voordat je eileider springt. En dat merk je écht wel. scratch

Ik ben het levende bewijs dat het kan... ben dan ook gelijk het unieke wonderbaarlijke bewijs waar ze &wel blij mee waren in het ziekenhuis...altijd leuk zn studie object. Maar je wilt niet weten hoe vaak het door mn hoofd is gegaan dat ik ook dood had kunnen gaan als het anders was geweest...
vlinder-19
vlinder-19
Prater
Prater

Bericht  Gast vr 4 mei 2012 - 5:00

vlinder-19 schreef:
Charlie schreef:Huh? Kan dat wel? Een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad? Die gaan naar mijn weten niet vanzelf over maar moeten als de bliksem geopereerd worden voordat je eileider springt. En dat merk je écht wel. scratch

Ik ben het levende bewijs dat het kan... ben dan ook gelijk het unieke wonderbaarlijke bewijs waar ze &wel blij mee waren in het ziekenhuis...altijd leuk zn studie object. Maar je wilt niet weten hoe vaak het door mn hoofd is gegaan dat ik ook dood had kunnen gaan als het anders was geweest...

Wat bizar en idd enge gedachte. Heb je ook geen pijn gevoeld?

Gast
Gast

Bericht  Teddyaapje vr 4 mei 2012 - 8:07

Een vriendin van me heeft dit ook gehad, een miskraam met buitenbaarmoederlijke restjes. Ze is wel geopereerd maar de eileider kon gelukkig gespaard worden.

Ik snap dat de opmerkingen van je oma en zusje verkeerd kunnen vallen maar ze bedoelen t vast goed.

Sterkte!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: