4 mei, zijn jullie 2 min. stil om 20.00?
+56
Pompoen
Winegum
loura
Kerel
Ella
Toet
Burn
Elysia
CCC
Jerry
Linnie1985
Tinus
Herfstblaadjes
Marsy28
Inge
Bazinga
Krullebol
Rush
Alex
luenca
Minx
Ilargi
Puk
Sorella
Lejow
Zora
Monte
Tania
MiKa
Susan
Sweety
jena
Printje
patjuhhh
Gympie
RYW
Catwoman79
Caulfield
Flippin' Bitch
Arwyn
silly-one
Guus
Paper Crown
mosio
Blond
slaatje
Caramba
Jade
Mermaid
Anousch91
VeryCherry
Highway
mezzoforte
Marin
Caro
Caribbeanlover
60 plaatsers
Pagina 1 van 12
Pagina 1 van 12 • 1, 2, 3 ... 10, 11, 12
4 mei, zijn jullie 2 min. stil om 20.00?
Ik wel, zo ben ik opgevoed.
Caribbeanlover- Ratel
- Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11
Re: 4 mei, zijn jullie 2 min. stil om 20.00?
Ik ook. Ik vind het ook erg respectloos als je dat niet bent eerlijk gezegd.
Gast- Gast
was hier nog geen topic over? Maar ik als ik eraan denk. Waarschijnlijk zit ik thuis op de bank dus dan wel.
Gast- Gast
Ja absoluut. Dat vind ik heel belangrijk.
Ik merk dat ik ook niet zo goed kan tegen mensen die de waarde er niet zo van in zien.
Ik merk dat ik ook niet zo goed kan tegen mensen die de waarde er niet zo van in zien.
Gast- Gast
Absoluut. Vind het zo verschrikkelijk not done om niet stil te zijn. Het is twee minuten. Dan kan je toch wel even je mond dichthouden, ook al heb je er zelf niks mee?
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10
Ja uiteraard. Ik ben het vorig jaar vergeten en dat vond ik echt heel erg.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Ja, altijd. Ik kijk dan op tv ook naar de dodenherdenking op de Dam.
mezzoforte- Prater
- Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12
Ja altijd, ga altijd naar de herdenking hier in de buurt.
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Ik vind het heel goed dat dit herdacht wordt en dat we daar 2 minuten voor stil zijn. Ik denk dat je er ook bijna niet onderuit komt. Geloof dat op bijna elk radio/tv station ook wel 2 minuten stilte in acht worden genomen.
Gast- Gast
Uiteraard. Ik ga ook naar de herdenking in mijn woonplaats.
Gast- Gast
Vroeger mocht ik zelfs de straat niet op en als ik er was werd ik binnen geroepen. Vanavond heb ik met m'n schoonfamilie en echt wel dat ik het ga aankaarten. Wie niet stil is, spreek ik daarna erop aan omdat ik het ook respectloos vind als je die ene 2 min. per jaar het niet eens kan opbrengen.
Hoe vinden jullie als kids dat niet kunnen? M'n 2 nichtjes kunnen dat misschien niet, maar ik vraag mij af of mijn schoonzus dan zegt dat ze stil moeten zijn ofzo. Als ze dat doet is ze zelf ook niet stil dus kan ze net zo goed niks tegen ze zeggen die 2 min.
Hoe vinden jullie als kids dat niet kunnen? M'n 2 nichtjes kunnen dat misschien niet, maar ik vraag mij af of mijn schoonzus dan zegt dat ze stil moeten zijn ofzo. Als ze dat doet is ze zelf ook niet stil dus kan ze net zo goed niks tegen ze zeggen die 2 min.
Caribbeanlover- Ratel
Dat ligt eraan hoe oud je nichtjes zijn. Er is een bepaalde leeftijd vanaf wanneer ze snappen dat ze stil moeten zijn. Daaronder kun je het niet van hen verlangen.
Gast- Gast
Ik ben altijd twee minuten stil. Mijn zoontje ook. Op wonderbaarlijke wijze zelfs toen hij het nog niet begreep.
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
CBL, is het misschien een idee om de tv aan te zetten op Ned1 zodat je met z'n allen naar de Dam kunt kijken. Dan voelt het misschien niet meer als echt bewust stil zijn om het stil zijn, maar dan zie je ook de mooie beelden van de Koningin die stil is. Dat vind ik altijd erg indrukwekkend en dan heb je iets om naar te kijken die twee minuten. Hoort er toch ook wel beetje bij, vind ik. Dat die kindjes misschien niet stil zijn, snap ik wel, afhankelijk van hoe oud ze zijn ook. Kan ze even proberen natuurlijk, maar aan zo'n klein kindje is het nog een beetje een abstract concept waarom ze stil moet zijn. Als ze wat ouder worden, zal dat wel besef wel meer komen, als ze dat ook op school leren.
Maar het zijn verder volwassenen, dus neem aan dat ze dat respect zelf ook wel op kunnen brengen. Hoop ik.
Maar het zijn verder volwassenen, dus neem aan dat ze dat respect zelf ook wel op kunnen brengen. Hoop ik.
Marin- Lady Post-a-lot
VeryCherry schreef:Ik ben altijd twee minuten stil. Mijn zoontje ook. Op wonderbaarlijke wijze zelfs toen hij het nog niet begreep.
Wat goed zeg van je zoon, echt knap. Hoe oud was hij toen en nu?
Caribbeanlover- Ratel
Rood schreef:Dat ligt eraan hoe oud je nichtjes zijn. Er is een bepaalde leeftijd vanaf wanneer ze snappen dat ze stil moeten zijn. Daaronder kun je het niet van hen verlangen.
4 en 1. Die van mij daarvan snap ik wel dat ze het niet kan, maar vind het toch wel erg slecht dat je als ouders zijnde van een kind van 4 dat die het niet snapt of sowieso niet doet ondanks dat ze het hebben gezegd. Vind dat ze dat sowieso moeten uitleggen/zeggen dus dat ze stil dient te zijn.
Caribbeanlover- Ratel
Ik kan me voorstellen dat niet iedereen hieraan mee wil doen, maar je zou het van tevoren gewoon netjes aan kunnen kaarten of ze om 8u 2 minuten stil willen zijn. Zo niet tja dan zou ik er geen probleem van maken maar zelf wel even stil zijn of even naar buiten lopen o.i.d.
Wat betreft je nichtjes ja ik weet niet hoe oud ze zijn maar denk dat je niet van kleine kinderen kan verwachten dat die al 2 minuten doodstil zijn.
Wat betreft je nichtjes ja ik weet niet hoe oud ze zijn maar denk dat je niet van kleine kinderen kan verwachten dat die al 2 minuten doodstil zijn.
Gast- Gast
Vanaf de eerste keer dat er voor hem Dodenherdenking was, hij was toen 9 maanden en nu is hij 8
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
Lily schreef:Ik kan me voorstellen dat niet iedereen hieraan mee wil doen, maar je zou het van tevoren gewoon netjes aan kunnen kaarten of ze om 8u 2 minuten stil willen zijn. Zo niet tja dan zou ik er geen probleem van maken maar zelf wel even stil zijn of even naar buiten lopen o.i.d.
Zodra ze kunnen praten, dan vind ik het meer dan normaal dat ze dat wel doen.
Caribbeanlover- Ratel
Ja, elk jaar.
Anousch91- Fluisteraar
- Aantal berichten : 242
Punten : 250
Registratiedatum : 29-12-11
Caribbeanlover schreef:
Het stil zijn kunnen ze wel doen, maar het begrijpen waarom ze stil moeten zijn, kunnen ze nog niet op die leeftijd. Hoe leg je aan een 4 jarige uit dat je stil moet zijn voor de oorlogsslachtoffers van een halve eeuw geleden. Dat is veel te abstract voor die kindjes. Beetje op kinderniveau valt het misschien wel uit te leggen, maar kan me best voorstellen dat er kindjes zijn die het misschien niet helemaal begrijpen en dan toch na een minuut weer gaan kletsen. 2 minuten is ook heel lang voor zo'n kleintje. Maar goed, hopelijk zijn ze gewoon stil, en anders moet je het maar even tijdens die 2 minuten laten varen en gewoon zelf stil zijn en zeker geen scene schoppen.
Marin- Lady Post-a-lot
Kinderen zijn nu eenmaal niet makkelijk te commanderen, en leg een kind eens uit waarom het dan stil moet zijn? denk dat de meeste kinderen dat echt niet snappen hoor.
Ik ben wel altijd stil, ben ook alleen thuis vandaag dus gaat makkelijk worden
Ik ben wel altijd stil, ben ook alleen thuis vandaag dus gaat makkelijk worden
Mermaid- Kletskop
- Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10
Hee leuke nieuwe naam
Marin- Lady Post-a-lot
*Zen....*Caribbeanlover schreef:Lily schreef:Ik kan me voorstellen dat niet iedereen hieraan mee wil doen, maar je zou het van tevoren gewoon netjes aan kunnen kaarten of ze om 8u 2 minuten stil willen zijn. Zo niet tja dan zou ik er geen probleem van maken maar zelf wel even stil zijn of even naar buiten lopen o.i.d.
Mijn zoontje is nu ruim 2,5 jaar, en kan al praten. Maar ik kan hem écht niet 2 minuten stil laten zijn, omdat hij nog helemaal niet begrijpt waarom. Mijn zoon kennende gaat hij er een spelletje van maken als ik zeg dat hij stil moet zijn, hij begrijpt dat nog helemaal niet.
Gelukkig ligt hij om 20:00 al in zijn bed, dus het is hopelijk niet aan de orde.
Gast- Gast
Pagina 1 van 12 • 1, 2, 3 ... 10, 11, 12
Soortgelijke onderwerpen
» Zijn jullie flexibel?
» Wat zijn jullie aan het doen?
» Hoeveel sparen jullie? En wat zijn jullie vaste lasten?
» Zijn jullie ook zo moe?
» Hoeveel sparen jullie? En wat zijn jullie vaste lasten?
» Zijn jullie ook zo moe?
Pagina 1 van 12
Permissies van dit forum: