Kosten zaaltje huren voor huwlijksfeestje
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Kosten zaaltje huren voor huwlijksfeestje
Wij gaan in december trouwen. We gaan op de gratis donderdagochtend trouwen en willen op die zaterdag erna een klein feestje geven. We twijfelen een beetje of we het thuis doen, of in een zaaltje.
Ik ben wat aan het rondzoeken, naar wat een zaaltje huren + drank voor ongeveer 70 personen ongeveer kost.
Hoeveel kostte het bij jullie? en hoeveel mensen waren er?
Ik ben wat aan het rondzoeken, naar wat een zaaltje huren + drank voor ongeveer 70 personen ongeveer kost.
Hoeveel kostte het bij jullie? en hoeveel mensen waren er?
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
Re: Kosten zaaltje huren voor huwlijksfeestje
Bij ons:
Welkomscocktail
Alle dranken onbeperkt, inclusief buitenlands gedistileerd
Drie luxe koude hapjes per persoon
Drie warme hapjes per persoon
Zoutjes en nootjes
De avond wordt afgesloten met koffie en een broodje ham of kaas, of koffie met een warm saucijzenbroodje.
Prijs p.p. € 26,95
Deze prijs is gebaseerd op een avond van 20.00 uur tot 01.00 uur, d.w.z. dat de bar om 00.30 uur sluit, waarna koffie en broodjes worden geserveerd. Oh en onze vrienden zijn flinke drinkers, dus wij kwamen wel uit de prijs!
Hetzelfde arrangement maar met koffie met gebak i.p.v. welkomscocktail kost € 27,95 p.p.
Wij hebben de optie met koffie en gebak genomen. Er waren ongeveer 100 man. En aan de hoeveelheid hapjes hadden we echt genoeg!
Welkomscocktail
Alle dranken onbeperkt, inclusief buitenlands gedistileerd
Drie luxe koude hapjes per persoon
Drie warme hapjes per persoon
Zoutjes en nootjes
De avond wordt afgesloten met koffie en een broodje ham of kaas, of koffie met een warm saucijzenbroodje.
Prijs p.p. € 26,95
Deze prijs is gebaseerd op een avond van 20.00 uur tot 01.00 uur, d.w.z. dat de bar om 00.30 uur sluit, waarna koffie en broodjes worden geserveerd. Oh en onze vrienden zijn flinke drinkers, dus wij kwamen wel uit de prijs!
Hetzelfde arrangement maar met koffie met gebak i.p.v. welkomscocktail kost € 27,95 p.p.
Wij hebben de optie met koffie en gebak genomen. Er waren ongeveer 100 man. En aan de hoeveelheid hapjes hadden we echt genoeg!
Laatst aangepast door Highway op do 3 mei 2012 - 1:47; in totaal 1 keer bewerkt
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
De huur van onze zaal kost 135 euro. De zaal gaat open van 15.30 tot half twee of twee uur in de nacht geloof ik. Voor de daggasten hebben wij de drank afgekocht voor 2 euro per persoon per uur, voor de avond en dagasten (dus na het diner, tijdens het feest) kost de drank 8.50 per persoon. Dit is alleen nederlands gedistilliseerde drank.
Qua diner op de feestlocatie hebben wij gekozen voor een lopend buffet. Hierbij kunnen wij kiezen uit 10 verschillende soorten en de kosten zijn 8 euro per persoon. Wat bij deze locatie erg fijn is, is dat hij pas op de avond zelf koppen telt. En aan de hand daarvan maakt hij de berekening.
Edit: houd er rekening mee dat de huur en dranken op een avond in het weekend vaak prijziger zijn. In welke omgeving woon je als ik vragen mag?
Qua diner op de feestlocatie hebben wij gekozen voor een lopend buffet. Hierbij kunnen wij kiezen uit 10 verschillende soorten en de kosten zijn 8 euro per persoon. Wat bij deze locatie erg fijn is, is dat hij pas op de avond zelf koppen telt. En aan de hand daarvan maakt hij de berekening.
Edit: houd er rekening mee dat de huur en dranken op een avond in het weekend vaak prijziger zijn. In welke omgeving woon je als ik vragen mag?
slaatje- Kletskop
- Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
E.indhoven .
Star007- Kletskop
Als je een ruime woonkamer hebt zou ik het lekker thuis doen. Wij hebben het bij mijn ouders thuis gedaan voor ongeveer 65 personen, onze eigen woonkamer was wel echt te klein, maar het was wel echt een leuk feest, niet 'zomaar' een huiskamerfeestje zoals op een verjaardag. We hadden een heel uitgebreid buffet, deels zelfgemaakt en deels kant-en-klaar gekocht (bijvoorbeeld vissalade van Simonis in Scheveningen, gevulde broden van een traiteur), heel veel soorten drank, er lagen van die grote ijsstaven in de badkuip zodat we daar grote hoeveelheden drank gekoeld konden houden, mijn ouders hadden van die statafels gehuurd. Ik vond het zelf echt heel geslaagd.
Mijn ouders hebben dat trouwens wel vaker gedaan, van die net wat grotere feesten met buffet en drank in hun eigen huiskamer, altijd heel leuk.
Mijn ouders hebben dat trouwens wel vaker gedaan, van die net wat grotere feesten met buffet en drank in hun eigen huiskamer, altijd heel leuk.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Susan schreef:Als je een ruime woonkamer hebt zou ik het lekker thuis doen. Wij hebben het bij mijn ouders thuis gedaan voor ongeveer 65 personen, onze eigen woonkamer was wel echt te klein, maar het was wel echt een leuk feest, niet 'zomaar' een huiskamerfeestje zoals op een verjaardag. We hadden een heel uitgebreid buffet, deels zelfgemaakt en deels kant-en-klaar gekocht (bijvoorbeeld vissalade van Simonis in Scheveningen, gevulde broden van een traiteur), heel veel soorten drank, er lagen van die grote ijsstaven in de badkuip zodat we daar grote hoeveelheden drank gekoeld konden houden, mijn ouders hadden van die statafels gehuurd. Ik vond het zelf echt heel geslaagd.
Onze huiskamer is circa 40 m2 , ik denk dat we rond de 50 mensen uit nodigen ( i.p.v. 70 die in mijn openingspost staan * foutje zie ik net*) , het moet op zich te doen zijn, aangezien we buiten een dichte partytent neer kunnen zetten en verwarmings palen. Mijn moeder is een kei in mooie en lekkere koude schotels maken, en dan kunnen we er inderdaad nog wat tapas ofzo bij doen. Ik denk ook wel dat we dit gaan doen. Vind het zo zonde van het geld om een zaal inc. drank te huren.
Star007- Kletskop
Ja, precies, dat is het ook. Ik vond dit juist zo ideaal, en je bent nergens aan gebonden. Daarbij weet je dan ook hoe het eruit ziet, ik heb vaak genoeg meegemaakt dat de zaal wel erg groot bleek voor het aantal gasten en dat vind ik er altijd zo ongezellig uitzien. Of van die zaaltjes die zo oubollig zijn van binnen. Je gaat natuurlijk wel eerst kijken, maar toch, het is bes lastig om iets te vinden sfeervol is, de juiste grootte heeft, betaalbaar is en waar je je kunt vinden in alle voorwaarden.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Goede keuze star. Als ik gratis was getrouwd, naja low budget, was ik ook thuis gebleven met het feest. OF moest ergens gratis een zaaltje kunnen huren.
En met lekker eten, dat vond ik sowieso heel belangrijk.
Ik wou absoluut geen feest 's avonds met paar rondjes worst en paar rondjes warme hapjes. Want ze beginnen altijd aan dezelfde kant en de mensen achterin grijpen mis of hebben weinig keuze.
Wij hadden daarom gekozen voor een buffet 's avonds. Met drank en eten kostte ons dat 25 euro pp. Was een vast bedrag en oh wat was ik op die dag daar blij mee! Het was toen 32 graden en de mensen hebben wat afgedronken. Mensen konden zelf van alles pakken.
En was zo goed bevallen dat de bruiloften na ons ook deze principe hebben gedaan ipv de ouderwetse rondjes met kaas/worst/bittergarnituur. (Al lagen er bij ons ook bitterballen mjam)
En met lekker eten, dat vond ik sowieso heel belangrijk.
Ik wou absoluut geen feest 's avonds met paar rondjes worst en paar rondjes warme hapjes. Want ze beginnen altijd aan dezelfde kant en de mensen achterin grijpen mis of hebben weinig keuze.
Wij hadden daarom gekozen voor een buffet 's avonds. Met drank en eten kostte ons dat 25 euro pp. Was een vast bedrag en oh wat was ik op die dag daar blij mee! Het was toen 32 graden en de mensen hebben wat afgedronken. Mensen konden zelf van alles pakken.
En was zo goed bevallen dat de bruiloften na ons ook deze principe hebben gedaan ipv de ouderwetse rondjes met kaas/worst/bittergarnituur. (Al lagen er bij ons ook bitterballen mjam)
Ik zou inderdaad ook voor de keuze van Susan gaan. Dat lijkt me altijd nog de goedkoopste versie en het is nog persoonlijker ook denk ik. Veel plezier alvast :-)
slaatje- Kletskop
- Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Maandelijkse kosten voor boodschappen?
» Verwarming stuk, kosten voor huisbaas?
» Excelbestand voor maandelijkse variabele kosten
» Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten?
» Wat zijn de kosten voor het laten plaatsen van een CV-ketel?
» Verwarming stuk, kosten voor huisbaas?
» Excelbestand voor maandelijkse variabele kosten
» Voor de samenwoners: Hoe verdelen jullie de kosten?
» Wat zijn de kosten voor het laten plaatsen van een CV-ketel?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: