Hoe eten jullie asperges het liefst?!
+14
minoessepoes
sanne-84
Snoes
Zora
rapa nui
Lejow
Muurvlindertje
Highway
Caulfield
Darius
Marin
Rush
SarahKey
ShallY
18 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Hoe eten jullie asperges het liefst?!
Ik heb asperges nog maar 1x gegeten, in heel mn keven.hsh. En vind ze best lekker.
Ga ze nu ook maar eens klaarmaken. Eerst proberen met de voorgeschilde, als dat is gelukt.zal ik eens aan schoonmoeder vragen hoe je ze precies sxhilt
Ga ze nu ook maar eens klaarmaken. Eerst proberen met de voorgeschilde, als dat is gelukt.zal ik eens aan schoonmoeder vragen hoe je ze precies sxhilt
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10
Nou, ze hadden zelfs voorgeschilde, en ze waren YUMM!!
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Mijn moeder maakt er altijd een saus bij van een beetje van het kookvocht van de asperges, veel (room)boter en een geprakt eitje erdoor, op smaak brengen met wat peper en zout en je hebt een lekker sausje.
Verder aten wij het meestal met plakjes ham (vleeswaren) opgerold erbij maar soms ook met gerookte zalm, of beenham bijvoorbeeld. Mijn moeder kookt er altijd nieuwe aardappels bij.
Zelf vind ik de groene asperges geroosterd uit de oven zoals Marin ook al beschrijft het lekkerst.
Schillen is trouwens heel makkelijk. Je neemt een dunschiller, pakt de asperge bij het kopje en schilt naar de onderkant toe (zorgen dat het het kopje niet afbreekt), het kontje afsnijden (net het harde stuk eraf. Het is wel belangrijk dat je de hele asperge schilt want anders is het niet lekker, dus het is wel een werkje, maar het is niet moeilijk.
Verder aten wij het meestal met plakjes ham (vleeswaren) opgerold erbij maar soms ook met gerookte zalm, of beenham bijvoorbeeld. Mijn moeder kookt er altijd nieuwe aardappels bij.
Zelf vind ik de groene asperges geroosterd uit de oven zoals Marin ook al beschrijft het lekkerst.
Schillen is trouwens heel makkelijk. Je neemt een dunschiller, pakt de asperge bij het kopje en schilt naar de onderkant toe (zorgen dat het het kopje niet afbreekt), het kontje afsnijden (net het harde stuk eraf. Het is wel belangrijk dat je de hele asperge schilt want anders is het niet lekker, dus het is wel een werkje, maar het is niet moeilijk.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Met een botersausje met citroen en munt er doorheen.
Daarbij dan iets van aardappelen en vlees. Dit jaar nog geen asperges gehad want ze zijn nog niet van de koude grond te verkrijgen bij de boer waar ik ze het liefste haal.
Daarbij dan iets van aardappelen en vlees. Dit jaar nog geen asperges gehad want ze zijn nog niet van de koude grond te verkrijgen bij de boer waar ik ze het liefste haal.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Zora schreef:Nou, ze hadden zelfs voorgeschilde, en ze waren YUMM!!
Jeeej Met saus?
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Marin schreef:Zora schreef:Nou, ze hadden zelfs voorgeschilde, en ze waren YUMM!!
Jeeej Met saus?
Jaaa maar uit een pakje hoor. Ik gruwel van boter
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Hier ook, hier ook!
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Mijn moeder maakte asperges altijd klaar met een plakje ham eromheen en een sausje daarvoor eroverheen.
En in de schaal lagen dan ook nog wat gekookte stukjes ei.
En in de schaal lagen dan ook nog wat gekookte stukjes ei.
Viva- Kletskop
- Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11
Met beenham uit de oven of met gerookte zalm.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik vind ze lekker met gekookte nieuwe aardappelen een stukje lekkere zalm en hollandaisesaus..
heartsdale- Prater
- Aantal berichten : 527
Punten : 672
Registratiedatum : 08-05-12
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Patat/Frietjes; Hoe eten jullie ze het liefst?
» 2 manieren van asperges eten gezocht....
» Wat eten jullie zo?
» Wat eten jullie bij stoofperen?
» Eten jullie gevarieerd?
» 2 manieren van asperges eten gezocht....
» Wat eten jullie zo?
» Wat eten jullie bij stoofperen?
» Eten jullie gevarieerd?
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: