Hoe eten jullie asperges het liefst?!
+14
minoessepoes
sanne-84
Snoes
Zora
rapa nui
Lejow
Muurvlindertje
Highway
Caulfield
Darius
Marin
Rush
SarahKey
ShallY
18 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Hoe eten jullie asperges het liefst?!
We gaan vanavond asperges eten maar heb dit nog niet eerder klaar gemaakt sinds we samen wonen.
Ik heb er krieltjes bij gekocht en moet vanmiddag nog even ham en een sausje halen en dan maak ik er maar wat van vrees ik. Op internet staat ook genoeg, dus zal daar ook eens kijken.
Maar nu de vraag aan jullie, hoe eten jullie het liefst asperges (koken/oven) en met wat erbij (saus,ei,ham)?!
Ik heb er krieltjes bij gekocht en moet vanmiddag nog even ham en een sausje halen en dan maak ik er maar wat van vrees ik. Op internet staat ook genoeg, dus zal daar ook eens kijken.
Maar nu de vraag aan jullie, hoe eten jullie het liefst asperges (koken/oven) en met wat erbij (saus,ei,ham)?!
ShallY- Prater
- Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Hoe eten jullie asperges het liefst?!
aspergesoep vind ik heerlijk.
MAar ook gewoon gekookt met blokjes ham, gekookt eitje en een tartaar.
Heb ook eens asperges uit de oven gemaakt in zo'n sausje maar dat vond ik niet zo lekker.
MAar ook gewoon gekookt met blokjes ham, gekookt eitje en een tartaar.
Heb ook eens asperges uit de oven gemaakt in zo'n sausje maar dat vond ik niet zo lekker.
Absoluut niet! Echt te ranzig haha!
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Groene asperges rooster ik het liefst in de oven met wat olijfolie, knoflook, peper en zout. En dan het liefst echt de aspergetips of door midden gesneden. Die doe ik dan het liefst door risotto of met een stukje Italiaans vlees bijvoorbeeld.
Maar klassieke, witte asperges heb ik laatst ook gemaakt. Gewoon gekookte asperges met krieltjes (in de schil nog), met ham (ik had van die flinterdunne ham gekocht, dat vind ik lekkerder dan zo'n dikke plak), twee eitjes en aspergesaus van Maggi met wat verse bieslook er over. Foto van mijn gerechtje:
Maar klassieke, witte asperges heb ik laatst ook gemaakt. Gewoon gekookte asperges met krieltjes (in de schil nog), met ham (ik had van die flinterdunne ham gekocht, dat vind ik lekkerder dan zo'n dikke plak), twee eitjes en aspergesaus van Maggi met wat verse bieslook er over. Foto van mijn gerechtje:
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Hmm dat ziet er wel lekker uit!!
Zoiets wil ik ook bereiden. Kan je de krieltjes ook bakken of smaakt dat niet?
Zoiets wil ik ook bereiden. Kan je de krieltjes ook bakken of smaakt dat niet?
ShallY- Prater
Ja kan natuurlijk wel. Maar ik vind het hierbij wel lekker als ze ook zacht zijn, net als de asperges.
Marin- Lady Post-a-lot
Marin schreef:Groene asperges rooster ik het liefst in de oven met wat olijfolie, knoflook, peper en zout. En dan het liefst echt de aspergetips of door midden gesneden. Die doe ik dan het liefst door risotto of met een stukje Italiaans vlees bijvoorbeeld.
Zo, dus. Heerlijk! Ik gebruik altijd de sausmix van Knorr. Bij de c1000 kun je ook van Knorr mix voor in de oven kopen, en dat is ook heerlijk!!
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Ik zou in plaats van zo'n zakje saus, gewoon gesmolten boter serveren, met een beetje zeezout. Goede asperges hebben niets meer nodig dan dat.
In plaats van ham kun je eventueel ook gerookte zalm doen, is ook lekker.
In plaats van ham kun je eventueel ook gerookte zalm doen, is ook lekker.
Caulfield- Fluisteraar
- Aantal berichten : 123
Punten : 130
Registratiedatum : 01-03-12
Gewoon klassiek vind ik het lekkerst: met ham, gekookte aardappels, gekookt eitje en een boel gesmolten boter.
Gast- Gast
Lekker klassiek inderdaad, ik kook de asperges en doe er dan gebakken of gekookte krieltjes bij, en maak zo'n sausje uit een pak en doe er gekookt ei en stukjes ham doorheen. Ik doe er alleen niet teveel saus op, zonde van smaak van de asperges. Krijg er nu weer helemaal zin in! Van de week maar weer eens maken!
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Ahhhhhhh Marin je maakt me gek! Heeeeeerlijk zo inderdaad. Met het botersausje van Maggi eroverheen.
Verder doe ik er nog een tartaartje bij en stokbrood.
Verder doe ik er nog een tartaartje bij en stokbrood.
Muurvlindertje- Prater
- Aantal berichten : 659
Punten : 769
Registratiedatum : 01-09-11
Hahaha
Ik lust zelf geen boter, dus echte zelfgemaakte botersaus was niet echt een optie. Ik hou normaal niet zo van uit pakjes koken, maar dit was echt best een lekker sausje! En nu heb ik ook zelf zin in asperges, maar ik vond ze maar wat duur!
Ik lust zelf geen boter, dus echte zelfgemaakte botersaus was niet echt een optie. Ik hou normaal niet zo van uit pakjes koken, maar dit was echt best een lekker sausje! En nu heb ik ook zelf zin in asperges, maar ik vond ze maar wat duur!
Marin- Lady Post-a-lot
En de ham leg je er dan gewoon naast, net als het ei?!
Ben benieuwd, zal niet zo moeilijk zijn maar toch;)!
ShallY- Prater
Rush schreef:Absoluut niet! Echt te ranzig haha!
+ 1.. blegh
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
ShallY schreef:En de ham leg je er dan gewoon naast, net als het ei?!
Ja zo moeilijk is het inderdaad niet. Het is het leukst om het bord gewoon mooi op te maken, zodat het er niet als een allegaartje uit ziet. Daar zou ik wel wat tijd in steken, maar verder is het niet echt een lastig gerecht ofzo.
Marin- Lady Post-a-lot
Ik heb ze net gegeten (ik at bij mijn ouders en die eten tussen de middag warm) en ze waren heerlijk. Lekker met een gekookte aardappel, stukjes gekoookt ei, hamsnippers en aspergesaus. Ik maak mijn bord niet speciaal mooi op, gewoon asperges in het midden, de aardappels in stukjes er naast en dan strooi ik de ham en ei erover heen en dan overal wat saus. Echt gesmuld.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Oh, Marin, ik kreeg laatst al honger van je foto! Lekker!!
Ik vind het geen moeilijk gerecht, alleen het schillen vind ik best een rotklusje, zo opletten dat het er goed af is, of dat mag aan mij liggen....Maar je stikt bijna als er perongeluk een dun velletje nog aan zit, haha!
Toch maar weer eens halen! Zo lekker, en gezond!
Waar schillen jullie ze mee?
Ik vind het geen moeilijk gerecht, alleen het schillen vind ik best een rotklusje, zo opletten dat het er goed af is, of dat mag aan mij liggen....Maar je stikt bijna als er perongeluk een dun velletje nog aan zit, haha!
Toch maar weer eens halen! Zo lekker, en gezond!
Waar schillen jullie ze mee?
Gast- Gast
_MamaRosa_ schreef:[color=violet]
[b]Waar schillen jullie ze mee?
Niet! Ik had Albert Heijn kant en klaar asperges die al geschilt waren. Wel zo makkelijk.
Marin- Lady Post-a-lot
Ik heb echt serieus nog nooit asperges gemaakt, maar jullie hebben me zo ver Kan me alleen niet herinneren ze ooit gezien te hebben. Koop je ze los als boontjes zeg maar, of zijn het bundeltjes? Die al geschilde van jou Marin klinken ook wel goed :p
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Ja dat kost wel wat extra, maar ik vond dat wel zo handig. Bij de AH heb je die geschilde in net zo'n soort bakje als je de kruiden koopt, zo'n langwerpig doorzichtig bakje. Ik heb ook geen dunschiller, anders had ik dat er bij moeten kopen en was ik net zo duur uit geweest. Damn misschien ga ik 't vanavond wel weer eten
Marin- Lady Post-a-lot
Marin schreef:Ja dat kost wel wat extra, maar ik vond dat wel zo handig. Bij de AH heb je die geschilde in net zo'n soort bakje als je de kruiden koopt, zo'n langwerpig doorzichtig bakje. Ik heb ook geen dunschiller, anders had ik dat er bij moeten kopen en was ik net zo duur uit geweest. Damn misschien ga ik 't vanavond wel weer eten
Hoeveel zit er dan in zo'n bakje? Niet dat het heel erg is als het niet zoveel is, mijn man lust ze toch niet, en de kinderen denk ik ook niet, zijn ze lekker voor mij! Dan ga ik ook maar eens geschilde kopen, want ik vind het echt rotwerk om het echt secuur te doen!
Gast- Gast
Alle asperges die je op die foto kunt zien Ik was ook in m'n eentje. Het was echt wel heel veel in m'n eentje, maar heb het toch op 4 asperges na helemaal op kunnen eten.
Misschien lusten de kinderen het wel omdat het juist lekker zacht is van textuur en smaak. Maar dat zal jij beter weten dan ik.
Misschien lusten de kinderen het wel omdat het juist lekker zacht is van textuur en smaak. Maar dat zal jij beter weten dan ik.
Marin- Lady Post-a-lot
Ik hou niet van asperges, maar wel van aspergesoep
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Nou, straks maar eens opzoek naar die al geschilde, maar ik vrees dat onze stomme Jumbo ze niet heeft... Heb wel zin in eten straks haha!
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Gewoon lekker koken en dan een sausje erover van Knorr.
In dat sausje prak ik altijd nog een gekookt ei door en strooi ik was dun gesneden ham door. Heerlijk !
In dat sausje prak ik altijd nog een gekookt ei door en strooi ik was dun gesneden ham door. Heerlijk !
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Patat/Frietjes; Hoe eten jullie ze het liefst?
» 2 manieren van asperges eten gezocht....
» Wat eten jullie zo?
» Wat eten jullie bij stoofperen?
» Eten jullie gevarieerd?
» 2 manieren van asperges eten gezocht....
» Wat eten jullie zo?
» Wat eten jullie bij stoofperen?
» Eten jullie gevarieerd?
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: