Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Eten jullie gevarieerd?

+11
minoessepoes
Rush
Lady Starstruck
Blond
Mizz_S
Twellie
Annemoontje
VanillaRose
Tinus
sanne-84
Lejow
15 plaatsers

Ga naar beneden

Eten jullie gevarieerd? Empty Eten jullie gevarieerd?

Bericht  Gast wo 13 jun 2012 - 5:15

Soms vind ik het wel lastig om steeds maar weer verschillende dingen te moeten bedenken voor het avondeten.

Eten jullie gevarieerd? En wat zoal?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eten jullie gevarieerd? Empty Re: Eten jullie gevarieerd?

Bericht  Lejow wo 13 jun 2012 - 6:14

Mwah, gemiddeld haha.
We eten meestal 3/4 keer per week aardappels en groente.
Meestal 1 keer per week iets van pasta (macaroni, spaghetti, pasta salade)
En in het weekend eten we 'apart' (als in pannekoeken, patat, wraps, roerbakmie, taco's, nieuwe receptjes enz)
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Eten jullie gevarieerd? Empty Re: Eten jullie gevarieerd?

Bericht  sanne-84 wo 13 jun 2012 - 6:48

ja, maar daarbij komt ook wel dat ik late diensten op het werk heb.
probeer 1x per week aardappelen, rijst, pasta en brood (ook in de zin van wrap, bladerdeeg, pizza) te eten. in de aardappelen varieer ik dan ook, of gekookte/gebakken/puree of in ovenschotel verwerkt.
ik eet wel veel gehakt en kip, omdat dat veel in gerechten is verwerkt.
los aardappels/vlees/groenten eten we weinig, mede ook omdat ik dit op het werk vaker eet, en dus thuis niet meer wil eten. daardoor vind ik wel dat ik te weinig vis eet
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eten jullie gevarieerd? Empty Re: Eten jullie gevarieerd?

Bericht  Gast wo 13 jun 2012 - 6:51

Ja, we eten elke week wat anders, en elke dag is het wisselend. Soms veel aardappelen, soms pasta, ligt aan onze dagen en hoeveel ik moet werken of ik uitgebreid kook of niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eten jullie gevarieerd? Empty Re: Eten jullie gevarieerd?

Bericht  Tinus wo 13 jun 2012 - 6:56

Nou, niet echt eigenlijk. Zou dat wel meer willen, maar ik ben sowieso al een slechte eter. Ik ben niet van de Nlse pot, dus gekookte aardappelen komen hier er (bijna) niet in. Ik eet meer gebakken aardappels en gerechten met rijst. Verder 1 of 2 keer in de week pasta, nasi, of bami. Als ik pas om 18.00 klaar ben met werken dan eet ik nog wel eens een soepje met stokbrood. In het weekend is het meestal iets van patat,pizza, broodjes e.d. Niet echt heel goed dus allemaal...
Tinus
Tinus
Prater
Prater

Aantal berichten : 1104
Punten : 1188
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Eten jullie gevarieerd? Empty Re: Eten jullie gevarieerd?

Bericht  VanillaRose wo 13 jun 2012 - 8:02

Ik eet ook niet super gevarieërd. Ik eet ook nooit nederlandse pot, heb geen eens aardappels in huis! Ik woon ook alleen en eet ook grootste gedeelte van de week alleen. Ik eet vaak pasta gerechten, gebakken aardappels met sla, salades/pastasalades, maar ook vaak wel eens soep met een tosti of een diepvriesmaaltijd van iglo(zoals paella of pasta met zalm). Het kan beter dus.

VanillaRose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 487
Punten : 622
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eten jullie gevarieerd? Empty Re: Eten jullie gevarieerd?

Bericht  Annemoontje wo 13 jun 2012 - 8:53

Ja wij proberen wel gevarieerd te eten.
Elke week weer andere gerechten. We wisselen ook veel af in pasta, aardappelen en rijst. En ook elke keer andere groenten, vlees/ vis.
We proberen ook regelmatig wat nieuws uit of maken een recept van de AH-receptenkaartjes die je in de winkel kan vinden. Wel eten we 1x in de week frietjes met een snack en als we makkelijk doen zoals soep of pizza, dan doen we er wel iets van groenten in of bij.
Annemoontje
Annemoontje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1158
Punten : 1188
Registratiedatum : 30-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Eten jullie gevarieerd? Empty Re: Eten jullie gevarieerd?

Bericht  Twellie wo 13 jun 2012 - 9:05

Volgens mij wel gevarieerd genoeg. Ik houd bijvoorbeeld ook niet van (gekookte) aardappels, maar dat zie ik ook niet als noodzakelijke voeding / afwisseling in eetpatroon. Ik eet vooral rijst, pasta en maaltijdsalades. Groente eet ik erg gevarieerd en veel (meer dan de aanbevolen 200 gram per dag). Fruit eet ik minder en minder gevarieerd, dat smaakt me momenteel (sinds mijn laatste zwangerschap) niet zo.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Eten jullie gevarieerd? Empty Re: Eten jullie gevarieerd?

Bericht  Mizz_S wo 13 jun 2012 - 9:11

Ja, meestal wel. Ik probeer altijd af te wisselen tussen aardappels/rijst/pasta, en tussen vlees/vis/vega, en allerlei verschillende groentes. Het enige lastige is dat ik twee dagen per week op mn werk eet, en omdat niet alles even lekker/handig is om mee te nemen, eet ik op die dagen wel vaak dezelfde soort dingen. Maar de andere dagen proberen we er extra op te letten.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eten jullie gevarieerd? Empty Re: Eten jullie gevarieerd?

Bericht  Gast wo 13 jun 2012 - 9:12

Ik probeer daar wel op te letten. De ene keer gaat het beter dan de andere keer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eten jullie gevarieerd? Empty Re: Eten jullie gevarieerd?

Bericht  Gast wo 13 jun 2012 - 9:15

Redelijk. We eten 1x in de week soep met stokbrood omdat ik moet werken tot 18.15 en mijn man ook pas rond 19.00 thuis is, 3 keer per week groente, aardappelen vlees of vis, 1x per week iets met rijst of pasta, 1x per week iets van een ovenschotel, wereldgerecht en 1 dag is meestal restjes dag of pannekoeken/friet/chinees/pizza dag

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eten jullie gevarieerd? Empty Re: Eten jullie gevarieerd?

Bericht  Blond wo 13 jun 2012 - 9:55

Ja, qua avondeten wel. Elke week een aantal keer aardappels (gekookt, gebakken, uit de oven), rijst en pasta, en soms een bladerdeeghapje of gerecht met wraps. Daarnaast probeer ik regelmatig gerechten uit de Allerhande of de Boodschappen uit, of van 24 Kitchen. Qua vlees wordt wat minder gevarieerd. Ik lust maar heel weinig soorten vlees, dus dat is al snel een tartaar, kipfilet, rundergehakt of een hamburgertje. Wat ik overdag eet is op werkdagen wel vrijwel altijd hetzelfde (alleen de tussendoortjes variëren soms).
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eten jullie gevarieerd? Empty Re: Eten jullie gevarieerd?

Bericht  Lady Starstruck wo 13 jun 2012 - 20:55

Ja altijd. Ik eet meestal 2 keer in de week aardappels 1 keer iets van rijst. En 1 keer iets van pasta. Op donderdag eet ik altijd bij mijn moeder en dan is het een verassing wat ik krijg.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Eten jullie gevarieerd? Empty Re: Eten jullie gevarieerd?

Bericht  Rush wo 13 jun 2012 - 20:59

Uhm, nou we eten vrijwel alleen rijst, maar wel altijd met verschillende gerechten erbij, babi ketjap, soto, sajoer etc. dus wat dat betreft wel een beetje haha. Zo nu en dan eten we pasta (verschillende sausjes) of een ander buitenlands gerecht wat ik dan op internet opzoek en klaarmaak. Aardappels eten we eigenlijk niet, behalve soms schijfjes met vlees en groente, maar dat vind ik echt 10x niks.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Eten jullie gevarieerd? Empty Re: Eten jullie gevarieerd?

Bericht  minoessepoes wo 13 jun 2012 - 21:29

Ik probeer het in ieder geval wel.

Mijn voornemen is 1 keer in de week iets vegetarisch en 1 keer in de week iets met vis.

Dat vegetarische kan varieren van een kaasfondue tot een kopje uien of champignonsoep, tot foe yong hai, tot gebakken brie/ geitenkaas bijvoorbeeld. Ik koop nooit speciale vleesvervangers.

Van vis eten wij voornamelijk witvis (gepaneerd en gebakken, gewokt in blokjes of uit de oven met een korstje van Parmezaanse kaas bijvoorbeeld), soms een moot gebakken tonijn en vaak gamba's (in curry's, omwikkeld met spek, op een spiesje enz). Wij zijn beide geen hele grote vis eters.

Verder een keer aardappels, een keer rijst, een keer pasta (maar daar houdt mijn vriend helaas niet van), couscous, deeg/brood (dus iets van pita broodjes, wraps, brood bij salade of soep of pizza bijvoorbeeld), of morgen polenta bijvoorbeeld, dus dan heb je ook al redelijk snel variatie.

Daarnaast maak ik ook regelmatig soep of maaltijdsalades, dat vinden we ook beide lekker en soep kan ik ook makkelijk van te voren klaar zetten. Of dingen zoals een hartige taart of bladerdeeg flapjes bijvoorbeeld.

Aardappels eten we de ene keer gepoft, dan weer gebakken, gefrituurd, in een stamppot, in blokjes in een maaltijdsalade, als puree, aardappelsalade, geroosterd in de oven of in ovenschotels dus dan eten we wel aardappel maar heel vaak verschillend, het enige wat ik eigenlijk nooit maak zijn gekookte aardappels.

Ik maak altijd weeklijstjes en door in mijn achterhoofd te houden 1 keer vegetarisch, 1 keer vis, 1 keer aardappels, 1 keer rijst enz heb ik ook een beetje " houvast" en vind ik het makkelijker om elke week weer een lijstje te maken en dingen te verzinnen die we gaan eten. Verder houdt ik dan rekening met wanneer ik vrij ben en of ik al dingen klaar kan zetten voor als ik laat uit mijn werk kom en wat er nog in de koelkast ligt en op moet, of wat we nog in de vriezer hebben liggen. En ik probeer vaak ook wel een klein beetje rekening te houden met welke groenten er in het seizoen zijn.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eten jullie gevarieerd? Empty Re: Eten jullie gevarieerd?

Bericht  Snoes wo 13 jun 2012 - 22:03

Ik probeer wel gevarieerd te eten.

Meestal eten we wel 1 keer per week vis, minstens 1 keer per week pasta, 1 keer per week rijst, soms aardappels/puree. We hebben geen vast patroon, kijken gewoon ofwel de dag ervoor wat we willen eten ofwel maken we aan het begin van de week een eetlijstje voor die week.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eten jullie gevarieerd? Empty Re: Eten jullie gevarieerd?

Bericht  Gast wo 13 jun 2012 - 22:15

nee, wij eten eigenlijk bijna alleen maar kip omdat mijn man z`n maag verder weinig kan verdragen aan vlees. Verder eten we daar eigenlijk bijna altijd gebakken aardappeltjes bij. (beiden hebben we vroeger zoveel gekookte aardappelen moeten eten dat we die helemaal beu-gegeten zijn) Maandag, dinsdag, woensdag dus bovenstaand. Donderdag is het voor mij meestal iets van afbakbroodjes omdat ik tot 18u moet werken en om 18.30 alweer ergens anders moet zijn. Vrijdag ligt het er aan en zaterdags is hier frietdag. Zondag ook iets makkelijks maar elke keer wel iets anders.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eten jullie gevarieerd? Empty Re: Eten jullie gevarieerd?

Bericht  Lavendel wo 13 jun 2012 - 23:07

Ja, ik eet aardappels in alle vormen, rijst, pasta, couscous,bami, risotto, wraps, pitabroodjes, naanbrood, soep en bijna alle soorten groenten. Alleen vlees eet ik niet zo gevarieerd, meestal rundvlees of kip. Vis eet ik niet, wel vegaburgers.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eten jullie gevarieerd? Empty Re: Eten jullie gevarieerd?

Bericht  Gast do 14 jun 2012 - 8:45

Ik probeer het hier ook wel. Als het aan mijn vriend ligt eten we hele dagen rijst. Nou dat komt me wel een beetje mijn neus aan uit ondertussen. Gekookte aardappels of gebakken ben ik ook niet zo'n fan van.

Heel af en toe eten we dat. Vandaag hebben we even slecht gedaan met patat, frikandel en een kaassoufle.

Wel uit de koekenpan en oven, dus iets minder vet als uit de frituur Eten jullie gevarieerd? 394967



En een keer echt makkelijk komt hier helaas niet zo heel vaak voor. Mijn vriend maakt lange dagen voor zijn werk en wil dan graag een ' echte maaltijd '

Ook wel logisch

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eten jullie gevarieerd? Empty Re: Eten jullie gevarieerd?

Bericht  Printje do 14 jun 2012 - 9:33

Meestal wel vooral nu we natuurlijk een peuter hebben die mee eet (tenminste dat is het idee, meneer eet vrijwel niets sávonds) en ik zwanger ben.

Maar nu zo in de laatste weken van het schooljaar heb ik niet altijd puf om nog echt goed te koken en is het wat vaker brood etc. Maar normaal redelijk gevarieerd.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eten jullie gevarieerd? Empty Re: Eten jullie gevarieerd?

Bericht  Zonnetje do 14 jun 2012 - 9:55

Wij eten wel gevarieerd: aardappelpuree, gebakken aardappels, aardappels uit de oven, stamppot, rijst, pasta, bami, wraps, noodles, soep en mie. We eten veel verschillende groentes. Mijn vriend wil altijd vlees eten, maar ik eet ook regelmatig vis, een vegetarische schijf of een omelet. Ik probeer ook niet twee dagen achter elkaar een witte saus te eten of iet met creme fraiche. We eten thuis maar heel af en toe friet of pizza, maar als we onderweg zijn of weinig tijd hebben om te eten, eten we wel wat vaker friet of pizza, al is dat hooguit eens in de 1 a 2 weken.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Eten jullie gevarieerd? Empty Re: Eten jullie gevarieerd?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum