Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

2 manieren van asperges eten gezocht....

+4
Lejow
Minx
Green_Pepper
Pien
8 plaatsers

Ga naar beneden

2 manieren van asperges eten gezocht.... Empty 2 manieren van asperges eten gezocht....

Bericht  Pien di 18 jun 2013 - 8:55

Wij hebben van mijn schoonouders een grote bundel asperges gekregen, genoeg om zeker 2 keer en misschien wel 3 keer van te eten.

1 keer willen ze gewoon eten met gekookte krieltjes, ham, ei en aspergesaus. Maar, hoe eten we ze de tweede keer? Iemand een tip?

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 manieren van asperges eten gezocht.... Empty Re: 2 manieren van asperges eten gezocht....

Bericht  Green_Pepper di 18 jun 2013 - 8:57

Lekker soepje van maken!
Green_Pepper
Green_Pepper
Prater
Prater

Aantal berichten : 776
Punten : 775
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

2 manieren van asperges eten gezocht.... Empty Re: 2 manieren van asperges eten gezocht....

Bericht  Minx di 18 jun 2013 - 8:59

Ik heb ze afgelopen week gegeten in een overschotel. Had de asperges even gekookt. Een bakvorm met filodeeg bekleed. Tussen en over de asperges wat spek gelegd. Hier over een eitje met wat peper er door en geraspte kaas er over. Heb echt heerlijk gegeten.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 manieren van asperges eten gezocht.... Empty Re: 2 manieren van asperges eten gezocht....

Bericht  Lejow di 18 jun 2013 - 9:04

Leef je uit:

http://www.ah.nl/allerhande/#/recepten/vinden/?rq=asperges

Very Happy
Ik lust ze niet, dus heb geeeeen idee wat lekker is en wat niet.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

2 manieren van asperges eten gezocht.... Empty Re: 2 manieren van asperges eten gezocht....

Bericht  Pineco di 18 jun 2013 - 9:30

Ik ga morgen toevallig een salade maken met gebakken asperges, heerlijk! Even koken en dan roerbakken met wat blokjes ham erbij. Verder doe ik er meestal wat gekookte aardappelblokjes bij en een hardgekookt eitje, sla natuurlijk smile en wat cherrytomaatjes.
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

2 manieren van asperges eten gezocht.... Empty Re: 2 manieren van asperges eten gezocht....

Bericht  Linda di 18 jun 2013 - 10:08

Ik had laatst groene asperges gekookt en omwikkeld met gerookte zalm. Erg lekker!

En vorige week had ik een pasta gemaakt met witte asperges.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 manieren van asperges eten gezocht.... Empty Re: 2 manieren van asperges eten gezocht....

Bericht  Sushi di 18 jun 2013 - 11:17

Pien schreef:Wij hebben van mijn schoonouders een grote bundel asperges gekregen, genoeg om zeker 2 keer en misschien wel 3 keer van te eten.

1 keer willen ze gewoon eten met gekookte krieltjes, ham, ei en aspergesaus. Maar, hoe eten we ze de tweede keer? Iemand een tip?
Als ik het eet (bij mijn ouders) gebruiken we geen aspergesaus maar gewoon gesmolten boter als sausje. En geen krieltjes, alleen ham en ei. En dan over alles een beetje gesmolten boter doen, zo lekker.

Maar goed, dat is dus bijna hetzelfde als hoe jij het eet. Verder ken ik zo snel geen aspergerecepten.

Wel lekker hoor, eet smakelijk Very Happy
Sushi
Sushi
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1578
Punten : 1758
Registratiedatum : 10-05-11
Woonplaats : Leiden

Terug naar boven Ga naar beneden

2 manieren van asperges eten gezocht.... Empty Re: 2 manieren van asperges eten gezocht....

Bericht  SarahKey di 18 jun 2013 - 19:26

Ik heb er laatst een aspergequiche van gemaakt:
http://www.hobbymirror.blogspot.nl/2013/05/asperge-quiche.html
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

2 manieren van asperges eten gezocht.... Empty Re: 2 manieren van asperges eten gezocht....

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum