Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

wat doe jij als je verschrikkelijk verkouden bent?

+20
Linnie1985
SoGood
loura
SarahKey
_Cyn_
SuperGrover
tuttebel
Caresses
SleepingBeauty
applestar
Jerry
Bliss
Liadan
Lenthe
Ella
mosio
Pompoen
Kaboutertje
Twellie
Bazinga
24 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

wat doe jij als je verschrikkelijk verkouden bent? Empty wat doe jij als je verschrikkelijk verkouden bent?

Bericht  Bazinga di 1 mei 2012 - 1:00

Ik sta op 't punt om gewoon tampons in m'n neus te duwen, want de tissues gaan wel heel erg hard :/

Moet ik dit echt uitzitten met Dampo op de borst of heeft iemand nog de ultieme tip van oma onthouden of iets geniaals opgepikt uit Swahili of Filipinië?
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

wat doe jij als je verschrikkelijk verkouden bent? Empty Re: wat doe jij als je verschrikkelijk verkouden bent?

Bericht  Twellie di 1 mei 2012 - 1:01

Stomen met dampo!
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

wat doe jij als je verschrikkelijk verkouden bent? Empty Re: wat doe jij als je verschrikkelijk verkouden bent?

Bericht  Kaboutertje di 1 mei 2012 - 1:02

Ik heb helaas geen tips.. Ben bang dat je zoiets uit zult moeten zitten Neutral
Beterschap!
Kaboutertje
Kaboutertje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10
Woonplaats : V-town

Terug naar boven Ga naar beneden

wat doe jij als je verschrikkelijk verkouden bent? Empty Re: wat doe jij als je verschrikkelijk verkouden bent?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 1:02

Stomen smile Lekker met je hoofd en een handdoek er over boven de wasbak hangen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wat doe jij als je verschrikkelijk verkouden bent? Empty Re: wat doe jij als je verschrikkelijk verkouden bent?

Bericht  Pompoen di 1 mei 2012 - 1:03

Nou helaas...ik heb niet echt tips, ik ben precies 2 weken geleden echt vreselijk verkouden geworden en ik loop er nog steeds mee.
Neusdruppelen, je neusvleugels invetten zodat ze niet kapot gaan, stomen en rustig aan doen zijn de dingen die ik zelf probeer, 't gaat er niet van over helaas, maar het geeft wel verlichting.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat doe jij als je verschrikkelijk verkouden bent? Empty Re: wat doe jij als je verschrikkelijk verkouden bent?

Bericht  Bazinga di 1 mei 2012 - 1:07

Damn ik vreesde al de stoom-tip.. Ik heb nogal vervelende ervaringen met Dampo.. Je moet 't niet op je bovenlip smeren bijv.. Maar dat brandt als.. Iets dat heel erg brandt en pfoei, flashbacks naar uren pijn zegmaar :P
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

wat doe jij als je verschrikkelijk verkouden bent? Empty Re: wat doe jij als je verschrikkelijk verkouden bent?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 1:08

Flink spoelen met zoutoplossing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wat doe jij als je verschrikkelijk verkouden bent? Empty Re: wat doe jij als je verschrikkelijk verkouden bent?

Bericht  Twellie di 1 mei 2012 - 1:09

Als je met Dampo stoomt is voorzichtigheid inderdaad ook geboden Very Happy . Geen ogen open doen bijvoorbeeld.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

wat doe jij als je verschrikkelijk verkouden bent? Empty Re: wat doe jij als je verschrikkelijk verkouden bent?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 1:10

Zakdoekjes met balsem om mijn tere neusje niet te beschadigen en neusspray. Ik vind neusspray echt geweldig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wat doe jij als je verschrikkelijk verkouden bent? Empty Re: wat doe jij als je verschrikkelijk verkouden bent?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 1:12

Stomen idd. En een paracetamol nemen voor de evt hoofdpijn. Wat ik ook erg goed vind werken is Kaloba. Dat is een middeltje tegen griep en verkoudheid op natuurlijke basis en dat werkt echt goed !

wat doe jij als je verschrikkelijk verkouden bent? 177728_1_Vsm_Kaloba

Oh en s'nachts een halve ui op je nachtkastje leggen. Dan gaan je neusgaten open en kan je beter slapen

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wat doe jij als je verschrikkelijk verkouden bent? Empty Re: wat doe jij als je verschrikkelijk verkouden bent?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 1:14

Ik zweerbij Xylometazoline druppels!
Te krijgen bij t kruidvat. Zet alles open.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wat doe jij als je verschrikkelijk verkouden bent? Empty Re: wat doe jij als je verschrikkelijk verkouden bent?

Bericht  Bazinga di 1 mei 2012 - 1:14

Ik heb 's nachts nog niet eens zoveel last, maar ik ga vanavond uit eten met een vriendin en daarna naar de bios en ik ben bang dat ik 't eten amper proef en dat men zich gaat afvragen wie er snottert om een actiefilm. Very Happy

Zo meteen dat stomen nog maar 's proberen..
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

wat doe jij als je verschrikkelijk verkouden bent? Empty Re: wat doe jij als je verschrikkelijk verkouden bent?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 1:15

Stomen zou ik niet doen.
Las laatst in een vakblad dat dat meer slecht dan goed doet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wat doe jij als je verschrikkelijk verkouden bent? Empty Re: wat doe jij als je verschrikkelijk verkouden bent?

Bericht  mosio di 1 mei 2012 - 1:25

Stomen met dampo schijnt helemaal niet goed te zijn. Alles raakt dan nog meer geïrriteerd. Wel stomen maar dan alleen met water.
Wat ook wel een goed middel is is echinaforce. en goed neussprayen zodat het los komt. Verder uitzitten. Veel beterschap.

mosio
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 241
Punten : 252
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat doe jij als je verschrikkelijk verkouden bent? Empty Re: wat doe jij als je verschrikkelijk verkouden bent?

Bericht  Ella di 1 mei 2012 - 1:32

Een neusspray en stomen
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat doe jij als je verschrikkelijk verkouden bent? Empty Re: wat doe jij als je verschrikkelijk verkouden bent?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 1:45

Mijn ouders lieten ons vroeger altijd stomen met heet water met daarin gedroogde kamille.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wat doe jij als je verschrikkelijk verkouden bent? Empty Re: wat doe jij als je verschrikkelijk verkouden bent?

Bericht  Lenthe di 1 mei 2012 - 1:52

Ik ben nu ook snipverkouden. Heel vervelend, want bij mij gaat het steeds helemaal vastzitten en krijg ik er hoofdpijn bij. Ik ben in tijden van verkoudheid verslaafd aan neusspray, omdat ik er niet tegen kan als ik niet door mijn neus kan ademen. Ik heb dus altijd mijn Kruidvat-neusspray bij me. Ik weet dat het niet goed is om het vaak per dag in te spuiten, maar het voelt toch altijd als een opluchting (letterlijk) als mijn luchtwegen weer een beetje vrij zijn.
Verder probeer ik heel veel fruit te eten en vitaminepillen. Geen idee of het werkt, maar baat het niet, dan schaadt het niet Wink
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat doe jij als je verschrikkelijk verkouden bent? Empty Re: wat doe jij als je verschrikkelijk verkouden bent?

Bericht  Liadan di 1 mei 2012 - 1:52

Dan neem ik een paar keer op een dag echinaforce in, daar is het niet meteen mee over, maar het gaat wel sneller.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat doe jij als je verschrikkelijk verkouden bent? Empty Re: wat doe jij als je verschrikkelijk verkouden bent?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 6:12

Ik doe niks eigenlijk, zit het gewoon uit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wat doe jij als je verschrikkelijk verkouden bent? Empty Re: wat doe jij als je verschrikkelijk verkouden bent?

Bericht  Bliss di 1 mei 2012 - 6:19

Neusspray idd, praise the lord for that! :P Vind het echt een uitkomst, want het is doodvermoeiend om steeds nauwelijks lucht te krijgen en door je mond te moeten ademen. Ben afgelopen winter echt zooo vaak strontverkouden geweest, blegh. Gelukkig nu alweer ff geleden.

Beterschap!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat doe jij als je verschrikkelijk verkouden bent? Empty Re: wat doe jij als je verschrikkelijk verkouden bent?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 7:11

Dampo, stomen doe ik niet want daar krijg ik het heel benauwd van. Verder neusspray en op tijd onder de wol, slapen is bij mij het beste medicijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wat doe jij als je verschrikkelijk verkouden bent? Empty Re: wat doe jij als je verschrikkelijk verkouden bent?

Bericht  Jerry di 1 mei 2012 - 7:24

PrinsesBo schreef:Stomen zou ik niet doen.
Las laatst in een vakblad dat dat meer slecht dan goed doet.



PrinsesBo schreef:Ik zweerbij Xylometazoline druppels!
Te krijgen bij t kruidvat. Zet alles open.


Die Xylometazolin is ook niet supergezond voor je... Is niet voor niks dan je het maar een week achter elkaar mag gebruiken Razz
Als zweer ik er ook bij hoor, maar gebruik 't alleen voor de nacht, zodat ik in ieder geval een paar uren goed kan slapen (ik kan niet slapen met m'n mond open, word dan na 10 minuten wakker met een kurkdroge mond en een dweilnat kussen...).

Stomen met dampo zou ik niet doen, 'gewoon' stomen zou je eventueel wel kunnen doen. Met dampo blijf je je slijmvliezen alleen maar meer prikkelen en is het wellicht een korte termijn oplossing, maar dikke kans dat je langer met je verkoudheid door blijft lopen.
En voor de rest wat er al word gezegd: onder de wol en uitzieken smile
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat doe jij als je verschrikkelijk verkouden bent? Empty Re: wat doe jij als je verschrikkelijk verkouden bent?

Bericht  applestar di 1 mei 2012 - 7:28

Neusspray gebruiken, heeeel vaak mijn neus snuiten en flink stomen met alleen heet water. ( niets erin, dat werkt vaak alleen maar tegen )
applestar
applestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 893
Punten : 948
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : M.

http://www.samscrapsels.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

wat doe jij als je verschrikkelijk verkouden bent? Empty Re: wat doe jij als je verschrikkelijk verkouden bent?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 7:37

Helemaal niks, op de berg zakdoekjes na dan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wat doe jij als je verschrikkelijk verkouden bent? Empty Re: wat doe jij als je verschrikkelijk verkouden bent?

Bericht  SleepingBeauty di 1 mei 2012 - 8:52

vorige week ook flink verkouden geweest.

Ik doe er niet zoveel aan...af en toe een scherpsnoepje en lekker uitsnotteren...
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat doe jij als je verschrikkelijk verkouden bent? Empty Re: wat doe jij als je verschrikkelijk verkouden bent?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum