wat doe jij als je verschrikkelijk verkouden bent?
+20
Linnie1985
SoGood
loura
SarahKey
_Cyn_
SuperGrover
tuttebel
Caresses
SleepingBeauty
applestar
Jerry
Bliss
Liadan
Lenthe
Ella
mosio
Pompoen
Kaboutertje
Twellie
Bazinga
24 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
wat doe jij als je verschrikkelijk verkouden bent?
Ik sta op 't punt om gewoon tampons in m'n neus te duwen, want de tissues gaan wel heel erg hard :/
Moet ik dit echt uitzitten met Dampo op de borst of heeft iemand nog de ultieme tip van oma onthouden of iets geniaals opgepikt uit Swahili of Filipinië?
Moet ik dit echt uitzitten met Dampo op de borst of heeft iemand nog de ultieme tip van oma onthouden of iets geniaals opgepikt uit Swahili of Filipinië?
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Re: wat doe jij als je verschrikkelijk verkouden bent?
Stomen met dampo!
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Ik heb helaas geen tips.. Ben bang dat je zoiets uit zult moeten zitten
Beterschap!
Beterschap!
Kaboutertje- Kletskop
- Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10
Stomen Lekker met je hoofd en een handdoek er over boven de wasbak hangen.
Gast- Gast
Nou helaas...ik heb niet echt tips, ik ben precies 2 weken geleden echt vreselijk verkouden geworden en ik loop er nog steeds mee.
Neusdruppelen, je neusvleugels invetten zodat ze niet kapot gaan, stomen en rustig aan doen zijn de dingen die ik zelf probeer, 't gaat er niet van over helaas, maar het geeft wel verlichting.
Neusdruppelen, je neusvleugels invetten zodat ze niet kapot gaan, stomen en rustig aan doen zijn de dingen die ik zelf probeer, 't gaat er niet van over helaas, maar het geeft wel verlichting.
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10
Damn ik vreesde al de stoom-tip.. Ik heb nogal vervelende ervaringen met Dampo.. Je moet 't niet op je bovenlip smeren bijv.. Maar dat brandt als.. Iets dat heel erg brandt en pfoei, flashbacks naar uren pijn zegmaar
Bazinga- Ratel
Als je met Dampo stoomt is voorzichtigheid inderdaad ook geboden . Geen ogen open doen bijvoorbeeld.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Zakdoekjes met balsem om mijn tere neusje niet te beschadigen en neusspray. Ik vind neusspray echt geweldig.
Gast- Gast
Stomen idd. En een paracetamol nemen voor de evt hoofdpijn. Wat ik ook erg goed vind werken is Kaloba. Dat is een middeltje tegen griep en verkoudheid op natuurlijke basis en dat werkt echt goed !
Oh en s'nachts een halve ui op je nachtkastje leggen. Dan gaan je neusgaten open en kan je beter slapen
Oh en s'nachts een halve ui op je nachtkastje leggen. Dan gaan je neusgaten open en kan je beter slapen
Gast- Gast
Ik zweerbij Xylometazoline druppels!
Te krijgen bij t kruidvat. Zet alles open.
Gast- Gast
Ik heb 's nachts nog niet eens zoveel last, maar ik ga vanavond uit eten met een vriendin en daarna naar de bios en ik ben bang dat ik 't eten amper proef en dat men zich gaat afvragen wie er snottert om een actiefilm.
Zo meteen dat stomen nog maar 's proberen..
Zo meteen dat stomen nog maar 's proberen..
Bazinga- Ratel
Stomen zou ik niet doen.
Las laatst in een vakblad dat dat meer slecht dan goed doet.
Gast- Gast
Stomen met dampo schijnt helemaal niet goed te zijn. Alles raakt dan nog meer geïrriteerd. Wel stomen maar dan alleen met water.
Wat ook wel een goed middel is is echinaforce. en goed neussprayen zodat het los komt. Verder uitzitten. Veel beterschap.
Wat ook wel een goed middel is is echinaforce. en goed neussprayen zodat het los komt. Verder uitzitten. Veel beterschap.
mosio- Fluisteraar
- Aantal berichten : 241
Punten : 252
Registratiedatum : 02-12-10
Een neusspray en stomen
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Mijn ouders lieten ons vroeger altijd stomen met heet water met daarin gedroogde kamille.
Gast- Gast
Ik ben nu ook snipverkouden. Heel vervelend, want bij mij gaat het steeds helemaal vastzitten en krijg ik er hoofdpijn bij. Ik ben in tijden van verkoudheid verslaafd aan neusspray, omdat ik er niet tegen kan als ik niet door mijn neus kan ademen. Ik heb dus altijd mijn Kruidvat-neusspray bij me. Ik weet dat het niet goed is om het vaak per dag in te spuiten, maar het voelt toch altijd als een opluchting (letterlijk) als mijn luchtwegen weer een beetje vrij zijn.
Verder probeer ik heel veel fruit te eten en vitaminepillen. Geen idee of het werkt, maar baat het niet, dan schaadt het niet
Verder probeer ik heel veel fruit te eten en vitaminepillen. Geen idee of het werkt, maar baat het niet, dan schaadt het niet
Lenthe- Prater
- Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Dan neem ik een paar keer op een dag echinaforce in, daar is het niet meteen mee over, maar het gaat wel sneller.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Ik doe niks eigenlijk, zit het gewoon uit.
Gast- Gast
Neusspray idd, praise the lord for that! Vind het echt een uitkomst, want het is doodvermoeiend om steeds nauwelijks lucht te krijgen en door je mond te moeten ademen. Ben afgelopen winter echt zooo vaak strontverkouden geweest, blegh. Gelukkig nu alweer ff geleden.
Beterschap!
Beterschap!
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10
Dampo, stomen doe ik niet want daar krijg ik het heel benauwd van. Verder neusspray en op tijd onder de wol, slapen is bij mij het beste medicijn.
Gast- Gast
PrinsesBo schreef:Stomen zou ik niet doen.
PrinsesBo schreef:Ik zweerbij Xylometazoline druppels!
Die Xylometazolin is ook niet supergezond voor je... Is niet voor niks dan je het maar een week achter elkaar mag gebruiken
Als zweer ik er ook bij hoor, maar gebruik 't alleen voor de nacht, zodat ik in ieder geval een paar uren goed kan slapen (ik kan niet slapen met m'n mond open, word dan na 10 minuten wakker met een kurkdroge mond en een dweilnat kussen...).
Stomen met dampo zou ik niet doen, 'gewoon' stomen zou je eventueel wel kunnen doen. Met dampo blijf je je slijmvliezen alleen maar meer prikkelen en is het wellicht een korte termijn oplossing, maar dikke kans dat je langer met je verkoudheid door blijft lopen.
En voor de rest wat er al word gezegd: onder de wol en uitzieken
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Neusspray gebruiken, heeeel vaak mijn neus snuiten en flink stomen met alleen heet water. ( niets erin, dat werkt vaak alleen maar tegen )
Helemaal niks, op de berg zakdoekjes na dan.
Gast- Gast
vorige week ook flink verkouden geweest.
Ik doe er niet zoveel aan...af en toe een scherpsnoepje en lekker uitsnotteren...
Ik doe er niet zoveel aan...af en toe een scherpsnoepje en lekker uitsnotteren...
SleepingBeauty- Kletskop
- Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Vragen of je zwanger bent terwijl je het niet bent..
» Het is verschrikkelijk!
» Mn benen jeuken zo verschrikkelijk na het douchen
» ik baal verschrikkelijk
» Pfff wat verschrikkelijk..
» Het is verschrikkelijk!
» Mn benen jeuken zo verschrikkelijk na het douchen
» ik baal verschrikkelijk
» Pfff wat verschrikkelijk..
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: