Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

ik baal verschrikkelijk

3 plaatsers

Ga naar beneden

ik baal verschrikkelijk Empty ik baal verschrikkelijk

Bericht  Gast ma 27 jun 2011 - 22:01

Per mei werk ik bij een thuiszorg instelling, destijds was afgesproken dat ik 20 per week zou werken, ik zou een contract krijgen voor 12 uur per week maar evengoed kon ik 20 uur per week werken verdeeld over 3 vaste dagen, voor die dagen moet ik dus ook opvang regelen.

Nu heb ik de hele maand mei inderdaad mijn 20 uur gewerkt, maar sinds mijn proeftijd erop zit ben ik niet meer aan mijn 20 uur gekomen... Ik krijg nu telkens nog maar 13,5 uur per week en daar baal ik van, ik heb ze nu al een paar keer gevraagd waarom ik op woensdag ochtend en vrijdag ochtend geen cliënten meer krijg, en hun antwoord is dat ze nu alles bezet hebben doordat er een hoop nieuwe collega's bij zijn gekomen.

En hier baal ik dus van, als ik maar 13,5 uur werk heb ik met mazzel 500 euro bruto aan loon per 4 weken, van die 500 euro moet ik dus nog eens dik 200 euro per maand aan opvang betalen dus veel blijft er niet van over. Ik weet niet zo goed wat ik hiermee moet, ik ben extra naar de thuizorg over gegaan omdat ik aan mijn 20 uur wilde komen en mij dat ook beloofd werd, vooral ook ivm de hoge kosten van de opvang, maar zoals het nu de hele maand al gaat ben ik er niet veel mee opgeschoten...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ik baal verschrikkelijk Empty Re: ik baal verschrikkelijk

Bericht  Gast ma 27 jun 2011 - 22:05

tja als je een contract hebt voor 12u zijn ze ook verplicht om je voor maar 12u werk te geven. Ze kunnen wel zeggen dat je 20u maakt maar als het nergens schriftelijk is vastgelegd denk ik niet dat je veel kan doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ik baal verschrikkelijk Empty Re: ik baal verschrikkelijk

Bericht  Gast ma 27 jun 2011 - 22:48

Ik snap dat je daarvan baalt, maar waarom denk je dat je een contract van twaalf uur krijgt? Dat is echt niet omdat ze je 100% kunnen garanderen dat je aan twintig uur per week komt.

Ik zou even bespreken wat ze voor je kunnen betekenen en anders verder kijken naar een andere baan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ik baal verschrikkelijk Empty Re: ik baal verschrikkelijk

Bericht  Atelier Madame ma 27 jun 2011 - 23:23

June schreef:Ik zou even bespreken wat ze voor je kunnen betekenen en anders verder kijken naar een andere baan.

+1
En misschien werk erbij zoeken? Desnoods een schoonmaakadresje particulier die je niet aan hoeft te geven?
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ik baal verschrikkelijk Empty Re: ik baal verschrikkelijk

Bericht  Gast ma 27 jun 2011 - 23:32

Atelier Madame schreef:
June schreef:Ik zou even bespreken wat ze voor je kunnen betekenen en anders verder kijken naar een andere baan.

+1
En misschien werk erbij zoeken? Desnoods een schoonmaakadresje particulier die je niet aan hoeft te geven?

Erbij werk zoeken is geen optie omdat ik die 2 ochtenden beschikbaar moet blijven voor werk en andere dagen gaat niet lukken ivm de kinderen...

Ik weet ook wel dat ik verder niets kan, maar ik baal hier gewoon van, had gedacht erop vooruit te gaan, maar ik ga er nu gewoon niet op vooruit Sad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ik baal verschrikkelijk Empty Re: ik baal verschrikkelijk

Bericht  Susan di 28 jun 2011 - 0:09

Eerlijk gezegd vraag ik me af of zij van je kunnen eisen dat jij die ochtenden beschikbaar bent. Een contract voor 12 uur is een contract voor 12 uur, dat geldt voor jou, maar ook voor hun. Dit is wel heel oneerlijk naar jou toe, je hebt nergens recht op, maar je moet wel 8 uur per week standby zijn terwijl daar niets tegenover staat. Ik zou als ik jou was eens gaan informeren of dat wel echt kan zo.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ik baal verschrikkelijk Empty Re: ik baal verschrikkelijk

Bericht  Gast di 28 jun 2011 - 0:25

Susan schreef:Eerlijk gezegd vraag ik me af of zij van je kunnen eisen dat jij die ochtenden beschikbaar bent. Een contract voor 12 uur is een contract voor 12 uur, dat geldt voor jou, maar ook voor hun. Dit is wel heel oneerlijk naar jou toe, je hebt nergens recht op, maar je moet wel 8 uur per week standby zijn terwijl daar niets tegenover staat. Ik zou als ik jou was eens gaan informeren of dat wel echt kan zo.

Ik heb een min/max contract, minimaal 12, maximaal 24 uur....tja heb nooit eerder zo'n contract gehad, maar ga denk ik wel eens kijken hoe en wat....want nu betaal ik me scheel aan opvang terwijl ik de helft van de tijd ineens thuis kan blijven Cry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ik baal verschrikkelijk Empty Re: ik baal verschrikkelijk

Bericht  Gast di 28 jun 2011 - 0:48

1982Angel1982 schreef:
Susan schreef:Eerlijk gezegd vraag ik me af of zij van je kunnen eisen dat jij die ochtenden beschikbaar bent. Een contract voor 12 uur is een contract voor 12 uur, dat geldt voor jou, maar ook voor hun. Dit is wel heel oneerlijk naar jou toe, je hebt nergens recht op, maar je moet wel 8 uur per week standby zijn terwijl daar niets tegenover staat. Ik zou als ik jou was eens gaan informeren of dat wel echt kan zo.

Ik heb een min/max contract, minimaal 12, maximaal 24 uur....tja heb nooit eerder zo'n contract gehad, maar ga denk ik wel eens kijken hoe en wat....want nu betaal ik me scheel aan opvang terwijl ik de helft van de tijd ineens thuis kan blijven Cry

Maar min/max wil toch niet zeggen dat je persé die dagen beschikbaar moet zijn? Bij ons op het werk werkt dat tenminste niet zo, en ik heb daar ook nooit eerder van gehoord, dus dat zou ik zeker even nakijken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ik baal verschrikkelijk Empty Re: ik baal verschrikkelijk

Bericht  Gast di 28 jun 2011 - 1:00

_MamaRosa_ schreef:
1982Angel1982 schreef:
Susan schreef:Eerlijk gezegd vraag ik me af of zij van je kunnen eisen dat jij die ochtenden beschikbaar bent. Een contract voor 12 uur is een contract voor 12 uur, dat geldt voor jou, maar ook voor hun. Dit is wel heel oneerlijk naar jou toe, je hebt nergens recht op, maar je moet wel 8 uur per week standby zijn terwijl daar niets tegenover staat. Ik zou als ik jou was eens gaan informeren of dat wel echt kan zo.

Ik heb een min/max contract, minimaal 12, maximaal 24 uur....tja heb nooit eerder zo'n contract gehad, maar ga denk ik wel eens kijken hoe en wat....want nu betaal ik me scheel aan opvang terwijl ik de helft van de tijd ineens thuis kan blijven Cry

Maar min/max wil toch niet zeggen dat je persé die dagen beschikbaar moet zijn? Bij ons op het werk werkt dat tenminste niet zo, en ik heb daar ook nooit eerder van gehoord, dus dat zou ik zeker even nakijken.
Ik ga het eens uitzoeken,

Zou het lonen als ik nog ergens anders 2 ochtenden zou werken ??

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ik baal verschrikkelijk Empty Re: ik baal verschrikkelijk

Bericht  Angela_1986 di 28 jun 2011 - 1:14

1982Angel1982 schreef:
_MamaRosa_ schreef:
1982Angel1982 schreef:
Susan schreef:Eerlijk gezegd vraag ik me af of zij van je kunnen eisen dat jij die ochtenden beschikbaar bent. Een contract voor 12 uur is een contract voor 12 uur, dat geldt voor jou, maar ook voor hun. Dit is wel heel oneerlijk naar jou toe, je hebt nergens recht op, maar je moet wel 8 uur per week standby zijn terwijl daar niets tegenover staat. Ik zou als ik jou was eens gaan informeren of dat wel echt kan zo.

Ik heb een min/max contract, minimaal 12, maximaal 24 uur....tja heb nooit eerder zo'n contract gehad, maar ga denk ik wel eens kijken hoe en wat....want nu betaal ik me scheel aan opvang terwijl ik de helft van de tijd ineens thuis kan blijven Cry

Maar min/max wil toch niet zeggen dat je persé die dagen beschikbaar moet zijn? Bij ons op het werk werkt dat tenminste niet zo, en ik heb daar ook nooit eerder van gehoord, dus dat zou ik zeker even nakijken.
Ik ga het eens uitzoeken,

Zou het lonen als ik nog ergens anders 2 ochtenden zou werken ??

Bij mij op het werk, vzh, is het zo dat je die uren beschikbaar moet zijn, niet persé dagen. Als jij 'n contract hebt van 12 tot 24 uur en aangeeft dat je op, ik noem maar wat, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag en zondag beschikbaar bent dan moet je die uren idd beschikbaar zijn. Maandag en zaterdag zijn dan bij ons zogezegd je voorkeurs vrije dagen en daarop wordt je in principe niet ingepland. Mocht dat wel nodig zijn dan moet dat in overleg.
Op de dagen waarop jij hebt aangegeven beschikbaar te zijn, moet je ook beschikbaar zijn. Ze mogen je dan tot 9.00 uur die ochtend oproepen en dan ben je verplicht te komen, zo niet dan pleeg je werkverzuim.

Ik kreeg destijds een contract aangeboden van 32 tot 36 uur maar dat heb ik geweigerd om bovengenoemde reden, ik vond dat namelijk niet prettig werken. Nu heb ik een contract van 36 uur.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

ik baal verschrikkelijk Empty Re: ik baal verschrikkelijk

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum