Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mn benen jeuken zo verschrikkelijk na het douchen

+9
kwak
ExpressoB
Melis_je
Susan
minoessepoes
Rumble
Koffieleut
Rush
Atelier Madame
13 plaatsers

Ga naar beneden

Mn benen jeuken zo verschrikkelijk na het douchen Empty Mn benen jeuken zo verschrikkelijk na het douchen

Bericht  Atelier Madame do 29 sep 2011 - 22:24

Echt ik word er heeelemaal gek van! Nadat ik me heb afgedroogd begint het me toch een partij te prikken en te jeuken. Heb op internet al allerlei theorien gevonden over bloed wat in de ochtend harder begint te stromen en huidporien die ineens open springen. Niet te heet douchen is vooral de tip (wat ik altijd wel doe), ben dus onmiddeiljk met mn benen onder de koude douche gesprongen maar ook dat helpt niet. Bodylotion erop gesmeerd, wederom nog steeds jeuk. Ech bounce om gek van te worden! Hopelijk neemt het snel af :P
jullie hier ook wel eens last van en wat doen jullie dan?
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mn benen jeuken zo verschrikkelijk na het douchen Empty Re: Mn benen jeuken zo verschrikkelijk na het douchen

Bericht  Rush do 29 sep 2011 - 22:25

Ik heb dat alleen als ik m`n benen geschoren heb. Dat doe ik dus tegenwoordig 'apart' van het douchen.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mn benen jeuken zo verschrikkelijk na het douchen Empty Re: Mn benen jeuken zo verschrikkelijk na het douchen

Bericht  Gast do 29 sep 2011 - 22:25

Wat vervelend zeg!
Ik heb er ook wel eens last van. Vaak zijn m'n benen dan heel erg droog. Bij mij helpt het dan om goed te smeren met een vette bodylotion en als dat niet helpt uierzalf (heel vies vettig, maar helpt heel goed tegen de droogheid).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mn benen jeuken zo verschrikkelijk na het douchen Empty Re: Mn benen jeuken zo verschrikkelijk na het douchen

Bericht  Koffieleut do 29 sep 2011 - 22:26

Ik heb dat in de winter heel vaak. Mijn huid is dan heel droog waardoor het vreselijk jeukt, ook op mijn handen trouwens. Ik smeer me na het douchen goed in met een hele vette bodylotion, dat helpt wel bij mij.
Koffieleut
Koffieleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1116
Punten : 1158
Registratiedatum : 14-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mn benen jeuken zo verschrikkelijk na het douchen Empty Re: Mn benen jeuken zo verschrikkelijk na het douchen

Bericht  Atelier Madame do 29 sep 2011 - 22:32

Het begint nu gelukkig af te nemen smile
de vette bodylotion ga ik er maar in houden. En mss dat mn huid dode huidcellen heeft ofzo, week of 7 geleden van vakantie teruggekomen dus mss dat die er nog in zitten. Maar is goed scrubben binnenkort.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mn benen jeuken zo verschrikkelijk na het douchen Empty Re: Mn benen jeuken zo verschrikkelijk na het douchen

Bericht  Koffieleut do 29 sep 2011 - 22:34

Ben je niet aan het vervellen dan?? Dat kan ook vreselijk jeuken....
Koffieleut
Koffieleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1116
Punten : 1158
Registratiedatum : 14-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mn benen jeuken zo verschrikkelijk na het douchen Empty Re: Mn benen jeuken zo verschrikkelijk na het douchen

Bericht  Atelier Madame do 29 sep 2011 - 22:38

ik heb geen velletje gezien eigenlijk, maar het zou kunnen... ga wel is scrubben duis binnenkort!
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mn benen jeuken zo verschrikkelijk na het douchen Empty Re: Mn benen jeuken zo verschrikkelijk na het douchen

Bericht  Koffieleut do 29 sep 2011 - 22:43

Atelier Madame schreef:ik heb geen velletje gezien eigenlijk, maar het zou kunnen... ga wel is scrubben duis binnenkort!

Zou ik doen. En dan daarna goed insmeren.
Koffieleut
Koffieleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1116
Punten : 1158
Registratiedatum : 14-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mn benen jeuken zo verschrikkelijk na het douchen Empty Re: Mn benen jeuken zo verschrikkelijk na het douchen

Bericht  Rumble do 29 sep 2011 - 22:53

's Ochtends en 's Avonds voor het slapen gaan gaat er een laag Zwitsal bodylotion over mijn benen, helpt voor mij beter dan de "standaard" bodylotions, nu heb ik nooit meer last van jeuk. Heerlijk!
Alleen jammer dat sommige mensen op je werk dan zeggen dat je naar baby ruikt.
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mn benen jeuken zo verschrikkelijk na het douchen Empty Re: Mn benen jeuken zo verschrikkelijk na het douchen

Bericht  minoessepoes do 29 sep 2011 - 23:17

Ik heb altijd, om gek van te worden inderdaad. Ik smeer me in met babyolie op mijn nog vohtige benen van het douchen, dat werkt voor mij aardig goed. En ik heb ook nog vaseline lanette creme, dat gebruik ik ook om mijn eczeem plekken onder controle te houden, maar dat is echt heel vet. Bij beide moet je echt oppassen met vetvlekken in kleding en op je bank bijvoorbeeld.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mn benen jeuken zo verschrikkelijk na het douchen Empty Re: Mn benen jeuken zo verschrikkelijk na het douchen

Bericht  Susan do 29 sep 2011 - 23:19

Het klinkt misschien gek omdat ik ook een droge huid heb, maar mijn huid is juist beter geworden toen ik stopte met bodylotion. Als ik het weer zou gaan gebruiken zou ik Lipikar Baume van La Roche-Posay kiezen, want dat is speciaal voor een gevoelige huid.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mn benen jeuken zo verschrikkelijk na het douchen Empty Re: Mn benen jeuken zo verschrikkelijk na het douchen

Bericht  minoessepoes do 29 sep 2011 - 23:59

Susan schreef:Het klinkt misschien gek omdat ik ook een droge huid heb, maar mijn huid is juist beter geworden toen ik stopte met bodylotion. Als ik het weer zou gaan gebruiken zou ik Lipikar Baume van La Roche-Posay kiezen, want dat is speciaal voor een gevoelige huid.
Volgens mij is dat niet eens zo gek. Is dat misschien niet net zo als bij lippenbalsem, dat je lichaam daar als het ware aan went en je huid daardoor vanzelf droger wordt als jemaar blijft smeren, omdat je lichaam er toch op rekent dat je er weer wat vets op smeert?
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mn benen jeuken zo verschrikkelijk na het douchen Empty Re: Mn benen jeuken zo verschrikkelijk na het douchen

Bericht  Melis_je vr 30 sep 2011 - 0:58

Koud douchen. Niet eerst heet en dan koud, dan is de schade al veroorzaakt, maar altijd lauw/koud. Je went er snel aan als je de temperatuur afbouwt en het is veel beter voor je huid (en milieu en energierekening). En inderdaad stoppen met bodylotion, in ieder geval niet steeds vaker en vetter gaan smeren.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mn benen jeuken zo verschrikkelijk na het douchen Empty Re: Mn benen jeuken zo verschrikkelijk na het douchen

Bericht  ExpressoB za 1 okt 2011 - 1:47

(Scrubben voor het scheren) en een goed scheermes en scheergel is erg belangrijk.
na het scheren smeer ik altijd van de Etos speciale lotion voor na het scheren, heb nergens last van.
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mn benen jeuken zo verschrikkelijk na het douchen Empty Re: Mn benen jeuken zo verschrikkelijk na het douchen

Bericht  kwak za 1 okt 2011 - 7:23

dat heb ik ook gehad!
echt tot bloedens toe was ik aan het krabben, vreselijk!
ik had het als ik mijn benen had geschoren dus ik heb een maand of 2 geen scheermes aangeraakt en heb van de week een "duur" scheermesje gekocht en goede scheerschuim en op eens heb ik geen last meer van jeuk!

ik smeerde mijn huid in met zwitsal babyzalf, in de rond potje. het hielp niet veel maar gaf wel een beetje verlichting gelukkig!
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mn benen jeuken zo verschrikkelijk na het douchen Empty Re: Mn benen jeuken zo verschrikkelijk na het douchen

Bericht  Gast za 1 okt 2011 - 7:27

Ik had ook enorme last van jeuk op m'n (onder)benen tijdens de zwangerschap. Bij mij hielp dat blauwe blikje van Nivea wel enigzins. Maar het beste hielp Bio-oil erg goed bij mij. Is ook o.a voor een droge huid en na 3x smeren was ik er helemaal vanaf !

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mn benen jeuken zo verschrikkelijk na het douchen Empty Re: Mn benen jeuken zo verschrikkelijk na het douchen

Bericht  Gast za 1 okt 2011 - 7:55

Ik heb het heel erg met een snelle verandering van koud naar warm of andersom. Maar eigenlijk bijna altijd alleen met mijn handen, soms met mijn voeten. Ze doen gewoon zeer van de jeuk en zwellen helemaal op. Laatst had ik het in het zwembad omdat de douches zo heet waren. Ik wilde echt mijn voeten eraf hakken, ik werd gek haha. Geen idee wat ik er tegen kan doen, heb het al 13 jaar en kan me nog goed herinneren toen ik het voor het eerst had.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mn benen jeuken zo verschrikkelijk na het douchen Empty Re: Mn benen jeuken zo verschrikkelijk na het douchen

Bericht  Rouge zo 2 okt 2011 - 6:38

ik heb het ook, maar alleen als ik 's morgens douche. Daarom douche ik altijd 's avonds of 's middags.
Rouge
Rouge
Prater
Prater

Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mn benen jeuken zo verschrikkelijk na het douchen Empty Re: Mn benen jeuken zo verschrikkelijk na het douchen

Bericht  Gast zo 2 okt 2011 - 11:08

Ik heb het ook en ook vooral in de winter. Bij mij ligt het volgens mij ook aan snelle veranderingen van koud naar warm of andersom. Toen ik nog hockeyde kreeg ik het ook als ik in de winter koude herfst van buiten naar binnen ging. Eigenlijk is dat hetzelfde gevoel als wat ik heb na het douchen in de winter. Ik merk wel dat het minder erg is als me nog niet aankleed. Nu sta ik vaak wat eerder op en ga dan maar naakt ontbijten angel. Bodylotion is bij mij ook geen oplossing trouwens. Ik heb het ook aan mijn armen, maar een panty aantrekken als ik jeuk heb, is echt de grootste hel :shock:.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mn benen jeuken zo verschrikkelijk na het douchen Empty Re: Mn benen jeuken zo verschrikkelijk na het douchen

Bericht  Gast ma 3 okt 2011 - 4:22

Melis_je schreef:Koud douchen. Niet eerst heet en dan koud, dan is de schade al veroorzaakt, maar altijd lauw/koud. Je went er snel aan als je de temperatuur afbouwt en het is veel beter voor je huid (en milieu en energierekening). En inderdaad stoppen met bodylotion, in ieder geval niet steeds vaker en vetter gaan smeren.

+1

Ik gebruik wel bodylotion, maar dat is niet elke dag. Ik heb t idee dat ik er een 'luie huid' van krijg.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mn benen jeuken zo verschrikkelijk na het douchen Empty Re: Mn benen jeuken zo verschrikkelijk na het douchen

Bericht  elsjuh ma 3 okt 2011 - 9:22

Heb je niet een andere shampoo gebruikt ofzo?
Kan goed zijn dat je ineens niet meer tegen bepaalde stoffen of parfum in de zeep kunt..
Waardoor je jeuk op je benen krijgt.. heb ik nl ook bij bepaalde parfums in zeep.

elsjuh
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 18
Punten : 25
Registratiedatum : 05-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mn benen jeuken zo verschrikkelijk na het douchen Empty Re: Mn benen jeuken zo verschrikkelijk na het douchen

Bericht  Atelier Madame wo 12 okt 2011 - 23:01

Na een uitgebreide scrubbeurt is het gelukkig een stuk minder geworden, en mn benen probeer ik zo min mogelijk te scheren. En ik douche nu ook meer savonds of na het sporten, dus hopelijk is het daarmee verholpen smile. Thanks voor alle tips iig!
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mn benen jeuken zo verschrikkelijk na het douchen Empty Re: Mn benen jeuken zo verschrikkelijk na het douchen

Bericht  SuperGrover do 13 okt 2011 - 0:21

minoessepoes schreef:
Susan schreef:Het klinkt misschien gek omdat ik ook een droge huid heb, maar mijn huid is juist beter geworden toen ik stopte met bodylotion. Als ik het weer zou gaan gebruiken zou ik Lipikar Baume van La Roche-Posay kiezen, want dat is speciaal voor een gevoelige huid.
Volgens mij is dat niet eens zo gek. Is dat misschien niet net zo als bij lippenbalsem, dat je lichaam daar als het ware aan went en je huid daardoor vanzelf droger wordt als jemaar blijft smeren, omdat je lichaam er toch op rekent dat je er weer wat vets op smeert?
Dat is een fabeltje. Bodylotion en lippenbalsem veranderen niets aan processen in je lichaam. Je smeert het op dode huid, en het dringt ook niet dieper door dan dode huid (in tegenstelling tot wat reclames impliceren). Je huid wordt niet droger doordat je smeert, er treedt alleen wel psychische gewenning op. Het voelt namelijk anders, zodra de crème is ingetrokken, en als je vaak smeert, associeer je dat gevoel onterecht met droogheid.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mn benen jeuken zo verschrikkelijk na het douchen Empty Re: Mn benen jeuken zo verschrikkelijk na het douchen

Bericht  ExpressoB do 13 okt 2011 - 0:32

Atelier Madame schreef:Na een uitgebreide scrubbeurt is het gelukkig een stuk minder geworden, en mn benen probeer ik zo min mogelijk te scheren. En ik douche nu ook meer savonds of na het sporten, dus hopelijk is het daarmee verholpen smile. Thanks voor alle tips iig!

Probeer de lotion voor na het scheren van de Etos eens. Misschien is dat ook wel goed voor jou.
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mn benen jeuken zo verschrikkelijk na het douchen Empty Re: Mn benen jeuken zo verschrikkelijk na het douchen

Bericht  Arwyn do 13 okt 2011 - 4:04

Ik heb dat vooral in de winter als ik een droge huid heb. Die gaat dan ontzettend jeuken, vooral als ik mijn benen geschoren heb. Ik smeer altijd dik met bodybutter daarna, dat helpt wel.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mn benen jeuken zo verschrikkelijk na het douchen Empty Re: Mn benen jeuken zo verschrikkelijk na het douchen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum