Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Goede vriendin verliefd op ex

+6
Lady1984
Melis_je
Bay
Caro
Susan
Atelier Madame
10 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Goede  vriendin verliefd op ex  - Pagina 2 Empty Re: Goede vriendin verliefd op ex

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 23:17

Atelier Madame schreef:
Zoey schreef:
Atelier Madame schreef:Het valt mij heel erg op dat iedereen altijd maar roept: ja ze hoeven echt geen rekening te houden met jouw gevoelens, want jij staat er buiten. Maar a ls het er dan op aan komt praat iedereen wel altijd mee met de regel 'je blijft van elkaars exen af' Dus eigenlijk best dubbel Goede  vriendin verliefd op ex  - Pagina 2 253468018.

Ik snap die regel wel, want in principe is het ook niet netjes om met de ex van een vriendin aan te pappen. Maar wat ik zeg, verliefdheid kun je niet sturen, dat ontstaat vanzelf en daar heb je vrij weinig invloed op. Natuurlijk had je vreindin ervoor kunnen kiezen om er niets mee te doen, maar als je weet dat de verliefdheid wederzijds is en je écht het gevoel hebt dat jullie voor elkaar bestemd zijn, dan denk ik dat het juist een beetje egoistisch is van jou als ex om te verwachten dat ze daar, omwille van jouw gevoelens, niets mee doen. Ik snap wel dat je het er moelijk mee hebt, maar ik denk toch dat jij degene bent die zich daar overheen moet zetten en je vriendin en ex het geluk moet gunnen.

Tsja we kunnen nog wel uren doordiscussieren of je verliefdheid wel of niet kunt sturen en of het netjes van ze is om er iets mee te doen of niet. Hoe ik het ook went of keert ik zal er wil ik de vriendschap niet kwijtraken en geen grote problemen met de vriendengroep krijgen, toch moeten accepteren.

Ik vind het heel fijn om alles reacties te lezen, het helpt om te relativeren en goed na te denken. Ik ga het nog wat tijd geven en hopelijk kan ik er na een paar dagen rustig een gesprek over hebben. Ben er nu nog te verdrietig om.

Dit probeerde ik dus ook te zeggen, maar misschien omschreef ik het een beetje omslachtig. Neemt niet weg dat je er wel heel verdrietig over mag zijn, want ook verdriet is een emotie die niet echt te sturen is. Neem de tijd om dit te verwerken en praat erover met je vriendin. Zij moet weten hoe jij je voelt, zodat ze je kan begrijpen. Ik denk dat praten de enige manier is om hier uit te komen.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Goede  vriendin verliefd op ex  - Pagina 2 Empty Re: Goede vriendin verliefd op ex

Bericht  Gast wo 2 mei 2012 - 2:44

Gevoelsmatig lijkt het me ook wel klote. Maar zal zonde van de vriendschap zijn als het stuk loopt om een jongen.

Gast
Gast

Bericht  Atelier Madame do 3 mei 2012 - 3:31

We hebben vandaag even afgesproken om alles is even te bespreken. Hebben het er uitgebreid over gehad, snappen elkaars gevoelens maar vinden het ook zonde om de vriendschap op te geven. Dus we gaan de komende tijd gewoon even kijken hoe het verder gaat maar hoop dat het wel goed komt. Mijn gevoel is de afgelopen dagen gelukkig een stuk rustiger geworden, de boosheid en het verdriet zijn wat minder geworden. Blijft wel lastig maar denk dat het op den duur wel weer oke wordt smile
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Gast vr 4 mei 2012 - 0:39

Gelukkig, fijn dat jullie met elkaar gesproken hebben! smile

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 4 mei 2012 - 0:56

Susan schreef:Ik ben het helemaal niet altijd met de regel eens dat je van elkaars ex afblijft, dat hangt heel erg van de situatie af. Ik vind niet dat je niks met iemand zou mogen puur omdat het nou eenmaal een ongeschreven wet is.
Eens.

Gast
Gast

Bericht  Bay vr 4 mei 2012 - 0:59

Fijn dat jullie met elkaar gesproken hebben en je je er wat beter onder voelt. Ik hoop dat het niet ten kosten zal gaan van jullie vriendschap!
Bay
Bay
Prater
Prater

Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11

Bericht  Gast vr 4 mei 2012 - 1:30

Ik vind die ongeschreven wet eerlijk gezegd echt onzin. Het is nou eenmaal zo dat mensen verliefd worden. In jouw geval is het zelfs al 3 jaar geleden dat jij iets met je ex had. Zij hebben alle recht om gewoon bij elkaar te willen zijn. Natuurlijk kan dat pijn doen en is het even rot. Maar het is niet jouw relatie en het is ook niet jouw rol om je daar verder mee te bemoeien. Ik zou het eerlijk gezegd nogal onbeschoft vinden om dat wel te doen. Hij is niet exclusief jouw ex, hij is ook een persoon op zich die verliefd kan worden. Toevallig is dit jouw vriendin. Ik zou een vriendschap hier nooit om verbreken. Het probleem dat je het er moeilijk mee hebt is echt puur jouw probleem.

Ik weet trouwens dat het best wat lastig kan zijn. Een goede vriendin van mij heeft ook een relatie met mijn ex. En al veel sneller ook dan 3 jaar. Maar ik vind niet dat ik het recht had om daar iets over te zeggen. Zij zijn nog steeds bij elkaar en heel gelukkig. Wie ben ik om ze dat niet te gunnen?

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 4 mei 2012 - 1:38

Jolicious schreef:Ik vind die ongeschreven wet eerlijk gezegd echt onzin. Het is nou eenmaal zo dat mensen verliefd worden. In jouw geval is het zelfs al 3 jaar geleden dat jij iets met je ex had. Zij hebben alle recht om gewoon bij elkaar te willen zijn. Natuurlijk kan dat pijn doen en is het even rot. Maar het is niet jouw relatie en het is ook niet jouw rol om je daar verder mee te bemoeien. Ik zou het eerlijk gezegd nogal onbeschoft vinden om dat wel te doen. Hij is niet exclusief jouw ex, hij is ook een persoon op zich die verliefd kan worden. Toevallig is dit jouw vriendin. Ik zou een vriendschap hier nooit om verbreken. Het probleem dat je het er moeilijk mee hebt is echt puur jouw probleem.

Ik weet trouwens dat het best wat lastig kan zijn. Een goede vriendin van mij heeft ook een relatie met mijn ex. En al veel sneller ook dan 3 jaar. Maar ik vind niet dat ik het recht had om daar iets over te zeggen. Zij zijn nog steeds bij elkaar en heel gelukkig. Wie ben ik om ze dat niet te gunnen?

Eens.

Gast
Gast

Bericht  RYW vr 4 mei 2012 - 2:27

Ik herinner me een man die zei 'als alle vrouwen waar ik ooit mee gezoend of gerotzooid heb gaan eisen dat ik van hun vriendinnen afblijf, dan kan ik beter emigreren'

Vond ik wel grappig Wink

Fijn dat jullie gepraat hebben in elk geval.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Janelie vr 4 mei 2012 - 2:35

Fijn dat jullie er goed over hebben kunnen praten. Je begrijpt elkaar nu is alleen de tijd nog nodig om de scherpe kantjes eraf te halen. Sterkte!
Janelie
Janelie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3159
Punten : 3189
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Niekske zo 6 mei 2012 - 23:55

Ik lees je topic nu pas, fijn dat jullie hebben kunnen praten! Ik kan me wel vinden in het commentaar van oa Susanne, maar ik vind de reactie van Jolicious wel iets 'té relativerend' zeg maar. Het gaat ook niet om wat jouw ex allemaal doet, maar jouw vriendin heeft waarschijnlijk veel verhalen gehoord over jullie relatie en zou gewoon 'aan jouw kant' moeten staan. Maar goed, mensen veranderen en dit soort dingen gebeuren, hopelijk komen jullie er samen uit!

Ik heb zelf trouwens eens aan de andere kant van deze situatie gestaan: de beste vriend van mijn ex werd verliefd op me. Ik heb heel hard geprobeerd om er niet aan te beginnen, maar de spanning was echt enorm. Uiteindelijk is het bij een zoen gebleven, hij was toch te bang dat het hun vriendschap zou gaan kosten. Ik vond het toen jammer, maar ook wel erg goed dat hij voor zijn vriendschap koos. Achteraf ook maar beter, want het had geen toekomst gehad (we schelen ruim 6 jaar in leeftijd, hij is jonger...)
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: