Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Conditie van voor je zwangerschap weer terug?

5 plaatsers

Ga naar beneden

Conditie van voor je zwangerschap weer terug? Empty Conditie van voor je zwangerschap weer terug?

Bericht  Gast ma 30 apr 2012 - 20:08

Heb je je conditie van voor je zwangerschap weer teruggekregen?
Zo ja, hoe lang duurde dit en heb je daar nog wat voor gedaan of ging het vanzelf?

Mijn zoontje is bijna 9 maanden maar ben nu alweer zo slecht in orde dat ik me ziek heb moeten melden op t werk. Helaas de 2e keer dit jaar terwijl ik normaal amper 1 keer per jaar ziek ben. Het lijkt wel of ik alles oppik wat mijn zoontje heeft. Blijft dat zo of wordt t nog eens beter? En dan ben ik tussendoor ook nog een keer op een aantal vrije dagen ziek geweest, dus eigenlijk al 3 keer sinds mijn zoontje er is. Vind het niet echt grappig eigenlijk en moet er niet aan denken dat t zo blijft

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Conditie van voor je zwangerschap weer terug? Empty Re: Conditie van voor je zwangerschap weer terug?

Bericht  Sanne ma 30 apr 2012 - 20:42

Ik heb er zelf (nog) geen last van. Ik ben zes weken geleden bevallen en nog even fit als voor (en tijdens) de zwangerschap. Maar dat kan natuurlijk nog veranderen.

Overigens vind ik het niet zo gek hoor, dat je vaker ziek bent. Je zoontje is vaker ziek, omdat haast alle virussen in de lucht 'nieuw' voor hem zijn en hij daartegen nog geen antistoffen heeft. Hij pikt het snel op, jij neemt het over. En je bent met zo'n klein kindje vaker moe, waardoor je weerstand slechter is en je dus ook sneller ziek bent. Ik denk dat het wel weer beter wordt naarmate je zoontje ouder wordt.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Conditie van voor je zwangerschap weer terug? Empty Re: Conditie van voor je zwangerschap weer terug?

Bericht  Fearie ma 30 apr 2012 - 20:45

Ik ken het probleem, sinds ik bevallen ben van mijn zoontje ben ik ook al 3 keer ziek geweest, continue verkouden. Ik pik ook veel op van hem, denk dat dat deels ook door verminderde weerstand (ivm minder slaap). Dan ben je vatbaar voor alles.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 30 apr 2012 - 20:46

Ik was een maand na de bevalling zo ziek , heb nog nooit z'n zware griep aanval gehad, eenmaal opgeknapt begon het weer, zo'n 4 a 5 weken last van gehad dus in totaal. En hier bleef het bij, ik voelde me gelukkig vrij vlot op de griep na dan heerlijk in mn velletje en mn conditie was ook terug.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 30 apr 2012 - 20:52

Het duurde bij mij ook best wel lang voor ik me weer een beetje de oude voelde. Maar ik merk echt sinds ik weer aan t werk ben dat t weer minder is. Met name de laatste tijd ben ik zo moe steeds. En dan helpt een kind dat echt weet ik hoe vaak wakker wordt door de doorkomende tandjes ook niet echt. Voel me echt waardeloos nu pffff.

Gast
Gast

Bericht  Happydobby ma 30 apr 2012 - 21:22

Ik ben ook al regelmatig ziek geweest na de bevalling met als toppunt me extreem moe voelen, sterretjes zien, tintelingen in handen en voeten. ofwel een schildklier die te traag was. wel iets meer energie sinds ik geen borstvoeding meer geef.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast ma 30 apr 2012 - 21:29

Happydobby schreef:Ik ben ook al regelmatig ziek geweest na de bevalling met als toppunt me extreem moe voelen, sterretjes zien, tintelingen in handen en voeten. ofwel een schildklier die te traag was. wel iets meer energie sinds ik geen borstvoeding meer geef.
Is dat van jouw schildklier na de bevalling gekomen of heb je hier al eerder last van gehad? Is er wat aan gedaan? Of kan dat niet?

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 30 apr 2012 - 22:03

Lang leve de Prednison Conditie van voor je zwangerschap weer terug? 394967

Behalve het opspelen van de Crohn en een verkoudheidje (wat meestal door de Prendison niet doorzet) heb ik nergens meer last van gehad sinds mijn dochter geboren is (ruime 2 jaar terug).
Terwijl ik daarvoor toch meestal wel 2 keer per jaar met flinke griep in bed lag.

Gast
Gast

Bericht  Happydobby ma 30 apr 2012 - 22:44

mama2be schreef:
Happydobby schreef:Ik ben ook al regelmatig ziek geweest na de bevalling met als toppunt me extreem moe voelen, sterretjes zien, tintelingen in handen en voeten. ofwel een schildklier die te traag was. wel iets meer energie sinds ik geen borstvoeding meer geef.
Is dat van jouw schildklier na de bevalling gekomen of heb je hier al eerder last van gehad? Is er wat aan gedaan? Of kan dat niet?

Nee dit is van na de zwangerschap, schijnt vaker voor te komen. De behandeling bestaat uit, medicatie die steeds verhoogd/aangepast word na een bloedonderzoek, de eerste 2 maanden ben ik 1 keer in de 2 weken gaan bloedprikken, daarna 1 keer per maand en inmiddels sta ik goed ingesteld.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Annie24 ma 30 apr 2012 - 23:29

Ik ben nog geen ene week mezelf geweest vanaf mijn bevalling. Ben al vanaf het begin verkouden, heb al diverse keren griep gehad met koorts, spugen en diarree en inmiddels al 3 AB kuren achter de rug. Ziek melden doe ik niet snel, dus is gelukkig nog niet nodig geweest. Als het écht heel erg is, is dat meestal in het weekend of tijdens een vakantie (met kerst lag ik bv ziek op bed)

Ter vergelijking: voordat Y. er was, was ik écht nooit ziek en hooguit 1x verkouden ofzo.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Teddyaapje ma 30 apr 2012 - 23:48

Ik ben gewoon nog/ weer helemaal mezelf. T. is ook niet echt vaak ziek eigenlijk.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: