Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Conditie opbouwen tijdens zwangerschap?

+3
Slakje
Liadan
Linda
7 plaatsers

Ga naar beneden

Conditie opbouwen tijdens zwangerschap? Empty Conditie opbouwen tijdens zwangerschap?

Bericht  Linda di 24 jul 2012 - 19:16

Mag/kan dat?
Mijn conditie is echt vreselijk. Als ik twee hoog een trap op loop dan ben ik helemaal buitenadem. Al heel lang wil ik er wat aan doen, maar iedere keer kwam het er niet van. Maar met zo'n bagger conditie is bevallen ook geen pretje.
Dus ik wil er graag iets aan doen. Maar ik weet niet of dat dus "mag". En wat zou ik dan het beste kunnen doen? Zwemmen is in ieder geval niet m'n favoriet.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Conditie opbouwen tijdens zwangerschap? Empty Re: Conditie opbouwen tijdens zwangerschap?

Bericht  Liadan di 24 jul 2012 - 19:21

Volgens mij wordt het afgeraden om te gaan sporten als je dat niet gewend was voor de zwangerschap. Misschien kan je veel gaan wandelen en fietsen?

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Conditie opbouwen tijdens zwangerschap? Empty Re: Conditie opbouwen tijdens zwangerschap?

Bericht  Slakje di 24 jul 2012 - 19:22

Ik ging veel wandelen en deed zo veel mogelijk te voet tijdens mijn zwangerschap. Toen ik nog op school zat stapte ik ongeveer 7 km per dag. Daarna steeds 2-3km per dag.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Conditie opbouwen tijdens zwangerschap? Empty Re: Conditie opbouwen tijdens zwangerschap?

Bericht  Minx di 24 jul 2012 - 19:24

Mag je moet het alleen wel opbouwen. Zou anders kijken of er een Fysiotherapie praktijk in de buurt zit waar zwangerfit word gegeven. Zou niet zelf wat gaan proberen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Conditie opbouwen tijdens zwangerschap? Empty Re: Conditie opbouwen tijdens zwangerschap?

Bericht  Printje di 24 jul 2012 - 19:30

Ik heb ook niet echt een conditie haha maar wat ik heb hou ik op peil door gewoon te blijven fietsen, zoveel mogelijk in hetzelfde tempo, en te blijven geocachen (=veel wandelen)
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Conditie opbouwen tijdens zwangerschap? Empty Re: Conditie opbouwen tijdens zwangerschap?

Bericht  Ella wo 25 jul 2012 - 4:30

Ik ga waarschijnlijk ook zwanger en fit doen omdat ik ook wat wil opbouwen. Als je rustig begint en goed luisterd naar je lichaam dan mag het gewoon hoor.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Conditie opbouwen tijdens zwangerschap? Empty Re: Conditie opbouwen tijdens zwangerschap?

Bericht  Gast wo 25 jul 2012 - 5:12

Ik weet niet of het waar is, maar mij is verteld dat conditie opbouwen tijdens de zwangerschap geen zin heeft omdat je lichaam niet of nauwelijks in staat is spierweefsel op te bouwen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Conditie opbouwen tijdens zwangerschap? Empty Re: Conditie opbouwen tijdens zwangerschap?

Bericht  Twellie wo 25 jul 2012 - 7:21

Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap wel conditie opgebouwd: door fietsen en zwemmen. Geen enorme inspanningen, maar wel dagelijks minstens een uur bewegen. Pas vanaf 38 weken zwangerschap voelde ik me wat minder fit: daarvoor echt prima en ik kon alles nog.

Tijdens mijn laatste zwangerschap ben ik ook blijven bewegen (wel iets minder dan tijdens de eerste) en ik heb met gemak na de 36 weken nog door kunnen werken.

Ik heb er dus goede ervaringen mee! De wat intensievere sporten zoals fitness, aerobics en dat soort dingen lijken me gevoelsmatig wel wat minder geschikt.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Conditie opbouwen tijdens zwangerschap? Empty Re: Conditie opbouwen tijdens zwangerschap?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum