Denk ik te makkelijk? (kind alleen op vakantie)
+10
Roodkapje
Twellie
Caulfield
silly_85
Lejow
Stuiterbal
SarahKey
Annemie
Teddyaapje
Ayla
14 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Denk ik te makkelijk? (kind alleen op vakantie)
Als hij 9 is zou ik dat echt geen probleem vinden. Opa is dan al wel 71 dus het zou er voor mij wel aanliggen hoe zijn gezondheid zou zijn bv. Het zou er voor mij ook aanliggen hoe de voorzieningen zouden zijn, naar een derde wereld land zou ik mijn kind zelf niet meenemen, laat staan aan een ander meegeven.
Er zijn genoeg voorbeelden van kinderen die wel een ramp overleefden en de ouders niet, of waarvan de ouders het wel overleefden en de kinderen niet, terwijl ze samen waren. En mogen kinderen dan nog wel mee op schoolreisje? En mag oma wel met ze zwemmen? Hier in de buurt is een jongetje verongelukt die op een berg zand speelde, mogen kinderen nog wel buiten spelen? Mijn broertje zat 2 km van huis en kwam ook niet meer thuis.
Ik denk dat het onreeel is te denken dat je altijd kunt voorkomen dat je kind komt te overlijden. Het geeft een vals gevoel van veiligheid zolang ze maar bij jou zijn.
Er zijn genoeg voorbeelden van kinderen die wel een ramp overleefden en de ouders niet, of waarvan de ouders het wel overleefden en de kinderen niet, terwijl ze samen waren. En mogen kinderen dan nog wel mee op schoolreisje? En mag oma wel met ze zwemmen? Hier in de buurt is een jongetje verongelukt die op een berg zand speelde, mogen kinderen nog wel buiten spelen? Mijn broertje zat 2 km van huis en kwam ook niet meer thuis.
Ik denk dat het onreeel is te denken dat je altijd kunt voorkomen dat je kind komt te overlijden. Het geeft een vals gevoel van veiligheid zolang ze maar bij jou zijn.
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Ik denk dat je je als ouder altijd schuldig voelt. Had ik nou maar niet even boven de was opgehangen, had ik dat krukje toch maar in de kast gezet, had ik hem nou maar even uit de auto gehaald toen ik een klein boodschapje ging doen, had ik hem toch maar naar de ha gesleept met die hoofdpijn, had ik... Had ik... Als ik... Als we alles zouden weten vantevoren...
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
MIjn kinderen gaan vanaf dat ze 1,5 zijn ook wel met opa en oma mee op vakantie. Een hele week vond ik nog wat veel, maar dat zou ik nu ok vinden denk ik. Buitenland of niet buitenland zou me niet zo heel veel uitmaken. Als je zélf met je kind op vakantie gaat naar het buitenland kun je ook ziek worden en kan er ook iets gebeuren. Ik ga er vanuit dat opa en oma goed genoeg voor het kind zorgen, minstens zo goed als ik zelf.
En voor mij zou het er vanaf hangen of ze snel heimwee hebben en of ze al eerder in het buitenland zijn geweest bijvoorbeeld.
En voor mij zou het er vanaf hangen of ze snel heimwee hebben en of ze al eerder in het buitenland zijn geweest bijvoorbeeld.
Gast- Gast
Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom opa en oma het nodig vinden om hun kleinkinderen mee op vakantie te nemen. Ik kan me het gewoon niet voorstellen, dat hebben wij vroeger nooit gedaan als kind, en ik vind het ook gewoon niet nodig om mijn kinderen met opa en oma op vakantie te sturen. Ik ga zelf wel met ze op vakantie.
Logeren of een dagje naar een dierentuin, prima. Maar ik vind een vakantie gewoon kostbaar. Als mijn ouders mijn kinderen mee willen nemen op vakantie naar een all-in hotel, vraag ik me toch af waarom ik niet lekker mee mag...
Logeren of een dagje naar een dierentuin, prima. Maar ik vind een vakantie gewoon kostbaar. Als mijn ouders mijn kinderen mee willen nemen op vakantie naar een all-in hotel, vraag ik me toch af waarom ik niet lekker mee mag...
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» kind alleen met moeder op vakantie
» Ik denk dat ik iets vergeet..(vakantie)
» Denk je lekker verantwoord bezig te zijn met je kind...
» Alleen op vakantie?
» Alleen op vakantie?
» Ik denk dat ik iets vergeet..(vakantie)
» Denk je lekker verantwoord bezig te zijn met je kind...
» Alleen op vakantie?
» Alleen op vakantie?
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: